Kristitty: Onko meikkaaminen väärin?
Joissakin hengellisissä liikkeissä asia nähdään vääränä..
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jeesus punasi poskensa ruusuilla
Muna oli sininen kuin ves
ja pakoaukko harmaana
viiniä huuleen uskovaiset niin naama punottaa
Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin.
Mark. 3:28-29Ei tuossa mitään Pyhän Hengen pilkkaa ollut. Tällä aikakaudella ainoa tapa pilkata Pyhää Henkeä on tietoisesti torjua Hänen vaikutuksensa elämässään loppuun saakka. Niin kauan kuin Jumala kutsuu, ei tuota syntiä ole tehty. Ja erityisesti - jos pelkäät pilkanneesi Pyhää Henkeä - et ole tehnyt niin.
Tuo kohta olikin varoituksena. Jeesuksen herjaamisesta ei ole kovin pitkä matka Pyhän Hengen herjaamiseen, molemmat ovat kuitenkin yhtä ja samaa Jumalaa. Ei kannata tieten tahtoen paaduttaa itseään.
Huvittavaa. Yksi ammattimainen väärinkysyjä voi rumbauttaa 60 vastausta kahden tunnan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. Yksi ammattimainen väärinkysyjä voi rumbauttaa 60 vastausta kahden tunnan aikana.
Vaikka aloitus olisi ollut provo, trolli tai mitä vaan, niin itse aihe on silti ihan validi.
Vierailija kirjoitti:
2. Kun 9. Koirat söivät iisebelin ruumiin. Siellä puhutaan hänen haureudesta sekä naaman maalaamisesta.
uudessa testamentissa taas 1. Tim 2:9 ohjeistetaan naisia kaunistautumaan kainosti ja sievästi.
en osaa sanoa onko pieni laittautuminen väärin. Itse en koe vääräksi käyttää hieman esim. meikkivoidetta huonolle iholleni.
pelastuskysymys tämä ei varmaankaan ole, mutta jokainen Jumalaa kunnioittava nainen uskoakseni miettii näitä asioita omalla kohdallaan.
Ei tässäkään Raamatun kohdassa puhuta ollenkaan meikkaamista vastaan:
1 Kun 9:29Ahasja oli tullut Juudan kuninkaaksi Jooramin, Ahabin pojan, yhdentenätoista hallitusvuotena.
30Sitten Jeehu tuli Jisreeliin. Kun Iisebel kuuli sen, maalasi hän ihomaalilla silmäluomensa, koristeli päänsä ja katseli ulos akkunasta. 31Ja kun Jeehu tuli portista sisään, kysyi Iisebel: "Kävikö hyvin Simrille, herransa murhaajalle?" 32Hän käänsi kasvonsa akkunaa kohti ja sanoi: "Kuka on minun puolellani? Kuka?" Niin pari kolme hoviherraa katsoi alas häneen. 33Jeehu sanoi: "Syöskää hänet alas". Ja he syöksivät hänet alas, niin että hänen vertansa pirskui seinään ja hevosiin; ja nämä tallasivat hänet jalkoihinsa.
Ei ole.
Terveisin Kristitty uudestisyntynyt Mies
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta Raamattu antaa naisille ohjeita miten kaunistautua eikä meikkaus kuulu niihin.
Raamatun aikana ei mitään meikkejä ollut, joten ei tietenkään anna ohjeita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Kun 9. Koirat söivät iisebelin ruumiin. Siellä puhutaan hänen haureudesta sekä naaman maalaamisesta.
uudessa testamentissa taas 1. Tim 2:9 ohjeistetaan naisia kaunistautumaan kainosti ja sievästi.
en osaa sanoa onko pieni laittautuminen väärin. Itse en koe vääräksi käyttää hieman esim. meikkivoidetta huonolle iholleni.
pelastuskysymys tämä ei varmaankaan ole, mutta jokainen Jumalaa kunnioittava nainen uskoakseni miettii näitä asioita omalla kohdallaan.Ei tässäkään Raamatun kohdassa puhuta ollenkaan meikkaamista vastaan:
1 Kun 9:29Ahasja oli tullut Juudan kuninkaaksi Jooramin, Ahabin pojan, yhdentenätoista hallitusvuotena.
30Sitten Jeehu tuli Jisreeliin. Kun Iisebel kuuli sen, maalasi hän ihomaalilla silmäluomensa, koristeli päänsä ja katseli ulos akkunasta. 31Ja kun Jeehu tuli portista sisään,
Olen ymmärtänyt, että tuon kohdan pointtina oli korostaa, että Isebeliä kiinnosti vain ulkonainen kaunistus vielä viimeisilläkin hetkillään. Sydämeltään hän oli paha ja vastusti esimerkiksi Herran profeettaa Eliaa jatkuvasti. Lopulta Isebel kokikin sitten todella karmean kohtalon, juuri kuten Herra oli etukäteen ilmoittanut.
Maallista ei pitäisi hengellistää, eikä hengellistä maallistaa. Kysymykset esim. itsetunnosta ja oman ruumiin huolehtimisesta kuuluvat lähtökohtaisesti maallisen regimentin alaan. Kysymys synnistä puolestaan kuuluu hengellisen regimentin alaan. Syntiä ovat ne asiat, jotka Raamattu selvästi synniksi ilmoittaa (joko niin, että ne mainitaan suoraan, tai niin, että ne voidaan selkeästi johtaa selvistä kohdista). Meidän tuleekin katsoa, sanooko Raamattu jonkin tietyn asian synniksi vai eikö? Jos ei sano, niin tällöin on kyse ns. ehdonvallan asiasta, jonka suhteen ihminen on vapaa toimimaan niin kuin itse hyväksi näkee Jumala, oma itse ja lähimmäinen huomioiden.
Jeesus ei puhu meikkaamisesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Maallista ei pitäisi hengellistää, eikä hengellistä maallistaa. Kysymykset esim. itsetunnosta ja oman ruumiin huolehtimisesta kuuluvat lähtökohtaisesti maallisen regimentin alaan. Kysymys synnistä puolestaan kuuluu hengellisen regimentin alaan. Syntiä ovat ne asiat, jotka Raamattu selvästi synniksi ilmoittaa (joko niin, että ne mainitaan suoraan, tai niin, että ne voidaan selkeästi johtaa selvistä kohdista). Meidän tuleekin katsoa, sanooko Raamattu jonkin tietyn asian synniksi vai eikö? Jos ei sano, niin tällöin on kyse ns. ehdonvallan asiasta, jonka suhteen ihminen on vapaa toimimaan niin kuin itse hyväksi näkee Jumala, oma itse ja lähimmäinen huomioiden.
Juuri näin.
Jumala katsoo ihmisen sydämen tilaa, ei ulkokuorta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa kielletään lyhyet hiukset naisella, kultakorut ja tukkalaitteet. Niitä ei silti kukaan pidä pahana. Sen sijaan jotkut kieltää meikkaamisen vaikka siitä uusi testamentti ei puhu mitään. Vähän ristiriitaista.
En minä ainakaan kristittynä hyväksy noita asioita. Olen mies ja pidä aina lyhyitä hiuksia. Raamatun mukaan pitää toimia.
Jeesus oli ruuhkatukka itsekin. You lose!
Tuo on pelkkää katolisista taiteilijoista lähtöisin olevaa valhetta. Raamattu ei sellaista kuvaa anna missään kohtaa, eikä siellä muutenkaan kuvailla Jeesuksen ulkonäköä juuri mitenkään.
Et siis tunne Raamattua, koska Ilm 1 : 1- kertoo selkeästi Jeesuksen ulkonäön:
12Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, 13ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. 14Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; 15hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. 16Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta Raamattu antaa naisille ohjeita miten kaunistautua eikä meikkaus kuulu niihin.
Raamatun aikana ei mitään meikkejä ollut, joten ei tietenkään anna ohjeita
Onpas aina ollut meikkejä. Mm Kleopatrallakin oli vahvat meikit aina, samoin faaraoilla. Tutustu asiaan.
Raamatun kertomuksissa vaimokin aina kaunistettiin huolellisesti miestänsä varten.
Onhan ne isot tekoripset eli roiskeläpät aika rumat vaikkapa kirkossa ja seksikuteet myös.
Uskova tietää kyllä miten voi hillitysti kaunistautua ja pukeutua. Ei kai siinä sen kummempia sääntöjä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Terveisin Kristitty uudestisyntynyt Mies
Miksi kirjoitat isoilla alkukirjaimilla sanat "kristitty" ja "mies"? Aika lapsellista.
Sitäpaitsi et voi väittää asioita todeksi ilman todisteita.
Samoin tahdon, että naisten kaunistuksena on hillitty esiintyminen, vaatimattomuus ja säädyllisyys - eivät tukkalaitteet, kultakorut, helmet tai kalliit vaatteet, vaan hyvät teot, niin kuin sopii naisille, jotka tunnustavat palvelevansa Jumalaa. (1. Tim. 2: 9 - 10)
Älkää pitäkö tärkeänä ulkonaista kaunistusta, älkää hiuslaitteita, kultakoruja tai hienoja vaatteita. (1. Piet. 3: 3)
Nuo lauseet siis suoraan Raamatusta. Eiköhän sama päde ehostautumiseenkin?
Kumma kun kirkossa jopa rippilahjaksi annetaan nimenomaan niitä kultakoruja. Jos hiukset säädyllisesti aina peitettäisiin, ei olisi tarvetta hienoille tukkalaitteillekaan. Miksi tähän turhamaisuuteen kiinnitetään niin vähän huomiota?
Kaikki, mikä erottaa Jumalasta, on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä. Vain hänen kauttaan häneen uskoen koko sydämestä on pelastuva ikuisesta kadotuksesta.
Niin, saako meikata?
Raamatussa ei ole suoraa vastausta , mutta siellä annetaan naisille ohjeita siitä miten kaunistautua eikä meikkaus ole lueteltuna.
No miten kykenet elämään jos et raamatustasi niitä oikeita elämisen ohjeita löydäkkään....sävellätkö itse ne ohjeet makusi mukaan ja tuomitset toiset....
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Ihmiset haluaa lisätä omia pykäliä oman uskon kilvoitukseen ja vaatii muilta samaa. Jokainen saa olla meikkaamatta mutta ei ole syytä vaatia muilta sellaista jota Jeesus ei vaatinut.
Voi meikata ja joskus se on suotavaakin hiukan meikata. Siisti ulkonäkö ja kevyt huomaamaton meikki on oletus monella työpaikalla. Miksi tästä pitäisi tehdä uskomisen kysymys vaikka ei sitä ole enempää kuin muutkaan ulkonäköön liittyvät henkilökohtaiset valinnat.