Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty: Onko meikkaaminen väärin?

Vierailija
19.09.2024 |

Joissakin hengellisissä liikkeissä asia nähdään vääränä..

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa kielletään lyhyet hiukset naisella, kultakorut ja tukkalaitteet. Niitä ei silti kukaan pidä pahana. Sen sijaan jotkut kieltää meikkaamisen vaikka siitä uusi testamentti ei puhu mitään. Vähän ristiriitaista.

En minä ainakaan kristittynä hyväksy noita asioita. Olen mies ja pidä aina lyhyitä hiuksia. Raamatun mukaan pitää toimia.

Vierailija
42/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen oma asia. Joku haluaa näyttää kaunille koreilla vaatteilla, toinen kampauksila ja kolmas koruilla. Hillitty ehostaminen on vähemmän näkyvää kaunistumista kuin moni muu esim. ne muodikkaat vaatteet.

Pata kattilaa soimaa.

Jeesus ei antanut ohjeita miltä pitää näyttää että sopii hänen seuraajaksi. Hän hyväksyi kaikki ketkä halusi seurata häntä.

Ihmiset on ulkokultaisia tässäkin ja vartioi toisten ulkonäköä. Ettei kukaan vain olisi kauniimpi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta Raamattu antaa naisille ohjeita miten kaunistautua eikä meikkaus kuulu niihin.

Jumalako on muka käyttänyt aikaansa miettimällä, miten naisen on hyvä kaunistautua.  Aika epäuskottavaa. Kuten myös sellaiset säännöt, mitä saa syödä, pitääkö miesten esinahka leikata jne. Jos ajatellaan, että olisi kaikkivoipa ja tuntisi universumin salat, tuskin istuisi pohtimassa saako ihminen syödä sikaa tai jotain muuta elukkaa, kuinka monta kertaa päivässä haluaa, että hänen edessään rukoillaan tai voivatko naiset olla pappeja.

Miksi otat kantaa aiheeseen, jos et edes usko Raamattuun? Se on sama kuin minä menisin keskustelemaan kirurgien kanssa, miten leikkaus tulisi toteuttaa, vaikka en ymmärrä mitään lääketieteestä.

Vierailija
44/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa kielletään lyhyet hiukset naisella, kultakorut ja tukkalaitteet. Niitä ei silti kukaan pidä pahana. Sen sijaan jotkut kieltää meikkaamisen vaikka siitä uusi testamentti ei puhu mitään. Vähän ristiriitaista.

En minä ainakaan kristittynä hyväksy noita asioita. Olen mies ja pidä aina lyhyitä hiuksia. Raamatun mukaan pitää toimia.

Jeesus oli ruuhkatukka itsekin. You lose!

Vierailija
45/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pelkkää katolisista taiteilijoista lähtöisin olevaa valhetta. Raamattu ei sellaista kuvaa anna missään kohtaa, eikä siellä muutenkaan kuvailla Jeesuksen ulkonäköä juuri mitenkään.

Vierailija
46/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin etsitään Jumalan valtakuntaa ja kun niitä asioita alkaa avautua tuntuu paljon tärkeämmältä laittaa aika siihen siis   Jumalan tahtoon kuin käyttää paljon aikaa ulkonäköön, sydän on tärkeä missä aarteesi siellä sydämesi jos aarteesi on "maailmassa" jossa sen ei kannata olla niin toimit eri tavalla kuin jos aarteesi on taivaallisissa asioissa  

Vierailija
47/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun naiset meikkasi ihomaaleilla, savella ja hiilellä ja hennasi hiukset. Jeesus ei sanonut tästä yhtään mitään. Paavali kielsi korut mutta ei meikkejä. Niitä kyllä käytetään mutta meikkejä osa paheksuu vaikka ne oli ja on luonnollinen tapa monille naisille. Ei pakollinen. Mutta ei uskomisen asia. Siihen se on aivan liian pinnallinen kysymys. Usko on syvempi tunnon tila.

Vierailija
48/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme tiedä mitään Jeesuksen ulkonäöstä ennen Johanneksen Ilmestystä, mutta sielläkin on tosi himmeää settiä. Jeesus on täysin hyvin voinut olla 150 cm pitkä kalju ja parraton ätmi. Se ei ole todennäköistä, koska oli raju raksamies, mutta kirjallisen aineiston pohjalta emme voi tietää, 

Vierailija
49/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitään nyt kaikkivaltias Jumala. Niin ei. Ei kiinnosta tosiaan meikkaaminen, seksitavat, viinin naukkailu ja muu täysin toissijainen. Nämä kiinnostavat uskovaisia, joiden intresseissä on kontrolloida muita ihmisiä.

Ajatteletko ettei Luojaa yhtään kiinnosta, mitä luomansa olennot puuhaavat? Meikkaaminen on periaatteessa sivuseikka, mutta mitä se kertoo luodun suhteesta Luojaansa? Eikö Herra Jumala saanut tarpeeksi kaunista tehtyä, pitääkö parannella? (Olen kristitty ja hyväksyn meikkaamisen, mutta tuon tietyn näkökulman esille).

Seksitavat? Kyrvãṉ työntäminen pílluuṋ tuottaa helposti uutta elämää. Pitäisi olla aika tarkkana tässä, että se uusi elämä saa jyvät lähtökohdat. Haluan panna tuota/ tuon kanssa - aika epäkunnioittavaa ajattelua. 

Naukkailu? Hei, Jeesus teki yli tuhat litraa viiniä häissä -mutta tolkuton juopuminen e

Olen samaa mieltä kanssasi ja uskon, että kaikkea kohtuudella ja oikeista motiiveista. Jos on mitä tahansa liikaa ja luoduista asioista tulee Luojaa tärkeämpiä, siinä lipsahtaa helposti synnin puolelle.

Vierailija
50/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestaadiolaiset ei saa meikata. Naisilla pitkät hiukset ja yleensä paino kurissa kun se on ainoa keino kaunistautua 👍

Vierailija
51/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jumala loi meikit, jos niitä ei saisi käyttää?

Ihminenhän ne on keksinyt. Vai oletko nähnyt meikkipurkkien kasvavan jossain puissa?

Monet alkuperäiskansat meikkaavat luonnon antimilla. Marjat, noki/hiili, kalkkikivi, mahlat ja maidot, veri, erilaiset kasvien/sienten uutteet, hyönteiset, mausteet, mineraalit, kukat, hedelmåt yms. värjäävät ja niitä on käytetty tuhansia vuosia. Moderni teollisuuskin hyödyntää yhä näitä samoja aineksia vaikka tuotteet myydäänkin muovipurkeissa.

Vierailija
52/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen amerikkalaisia kristittyjä ja kyllä he meikkaavat, mutta ei hirveästi. Korvikset ja muodikkaat vaatteet myös ihan ok.

Vierailija
53/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pelkkää katolisista taiteilijoista lähtöisin olevaa valhetta. Raamattu ei sellaista kuvaa anna missään kohtaa, eikä siellä muutenkaan kuvailla Jeesuksen ulkonäköä juuri mitenkään.

Arkeologia tietää paljon eri aikakausien hiusmuodista. Se vaihtelee toki, mutta miehillä luonnollinen tukka on vallitseva.

Oli miten oli, miehellä(kin) tukka kasvaa kuten oletettu Jumala sen on tarkoittanut. Hiusten leikkuu on ihmisen keksintöä ja kaunistautumista. Historiallisesti sitä on käytetty ennen kaikkea orjien, vankien ja sotilaiden uniformuna eli yksilöllisyyden riisumisen keinona ja symbolina. Joskus myös loishäädön keinona. Itsenäiset ja vapaat miehet on useimmiten olleet pitkätukkaisia tai muoti on ollut vapaa valinnalle, jopa loishäädön vuoksi sheivanneet ovat käyttäneet peruukkia.

Vierailija
54/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun naiset meikkasi ihomaaleilla, savella ja hiilellä ja hennasi hiukset. Jeesus ei sanonut tästä yhtään mitään. Paavali kielsi korut mutta ei meikkejä. Niitä kyllä käytetään mutta meikkejä osa paheksuu vaikka ne oli ja on luonnollinen tapa monille naisille. Ei pakollinen. Mutta ei uskomisen asia. Siihen se on aivan liian pinnallinen kysymys. Usko on syvempi tunnon tila.

Puhuin tuossa hiuksista, viittaan siis 1. Kor. 11. lukuun. Meikkaamista en näe vääränä, jos sen tekee oikealla sydämen asenteella, nöyryydellä ja vaatimattomasti. Hyväksyn siis sen tietyissä tilanteissa.

Vierailija
55/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jumala loi meikit, jos niitä ei saisi käyttää?

Ihminenhän ne on keksinyt. Vai oletko nähnyt meikkipurkkien kasvavan jossain puissa?

Monet alkuperäiskansat meikkaavat luonnon antimilla. Marjat, noki/hiili, kalkkikivi, mahlat ja maidot, veri, erilaiset kasvien/sienten uutteet, hyönteiset, mausteet, mineraalit, kukat, hedelmåt yms. värjäävät ja niitä on käytetty tuhansia vuosia. Moderni teollisuuskin hyödyntää yhä näitä samoja aineksia vaikka tuotteet myydäänkin muovipurkeissa.

Miten pakanakansojen meikkirutiinit liittyvät tähän keskusteluun? Jumala on selvästi ilmoittanut että jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jeesus) nimeä pelastuu. Vähänkö turhaa mennä helvettịìn. Ei kannata, pelastuksen ovi on auki eikä kynnystä ole. Kaikki saavat tulla, homoț, hulluṯ, juopot, huorạt,  pettäjät, varkaat, verohuijarit, valehtelijat, tẹrroristit - KAIKKI. *Tulkaa minun luokseni, sillä sitä joka minun luokseni tulee, minä en millään tavalla heitä ulos.* 

Vierailija
56/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi meikkiä nuorena mielenterveyspotilaana

Vierailija
57/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus punasi poskensa ruusuilla

Muna oli sininen kuin ves

ja pakoaukko harmaana

viiniä huuleen uskovaiset niin naama punottaa

Vierailija
58/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on henkilökohtainen asia ja suhde Jumalaan. Eri seurakunnissa näyttää olevan ulkoisen olemuksen suhteen erilaisia kulttuureja. Olen luterilaisena tottunut näkemään monentyylisiä pukeutujia ja laittautujia. Olen noin 60-vuotias ja lapsuudesta saakka jossain määrin aktiivista seurakuntaelämää ilman herätysliikesidonnaisuutta elänyt. Näinä vuosikymmeninä on kyllä monimuotoistuttu siihen verrattuna, että ennen yleiskirkollinen väkikin oli aika pidättyväistä ja vaatimatonta tässä mielessä. Itse en ole ruvennut meikkaamaan enkä ole laitattanut korvakorunreikiä, mutta ymmärrän täysin, että tämä ei ole missään määrin syntikysymys, vaan henkilökohtainen mieltymys ja tapa. Hyvin merkittävään maalliseen iltatilaisuuteen voin mennä niin, että kosmetologi tekee "näkymättömän" meikin.

Vierailija
59/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja pakoaukko harmaana

Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin.

Mark. 3:28-29

Vierailija
60/80 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja pakoaukko harmaana

Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin.

Mark. 3:28-29

Ei tuossa mitään Pyhän Hengen pilkkaa ollut. Tällä aikakaudella ainoa tapa pilkata Pyhää Henkeä on tietoisesti torjua Hänen vaikutuksensa elämässään loppuun saakka. Niin kauan kuin Jumala kutsuu, ei tuota syntiä ole tehty. Ja erityisesti - jos pelkäät pilkanneesi Pyhää Henkeä - et ole tehnyt niin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän