Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö sisarusten nimet mielestäsi sopia yhteen?

Vierailija
19.09.2024 |

Täällä on usein kyselyitä, että mikä jonkun siskon tai veljen nimeksi. Kun joku kysyy vaikka Jannikan siskolle nimeä, ehdotetaan heti Jennikaa, Janettea, Jessikaa tms. Miksi sisarusten nimet pitäisi olla niin samanlaiset? 

Itse tykkään, että nimet ovat sisaruksilla omanlaiset, eikä mene ihmisillä sekaisin, että kuka nyt olikaan kukin. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan tyylikästä että sisarusten nimet on edes vähän samaa sarjaa. Omien lasteni nimet on vanhantyylisiä perinteisiä suomalaisia nimiä tyyliin Olli ja Milja. Olen halunnut myös että lasteni nimet on melko samanpituiset, ettei toinen ole Katariina ja toinen Aku.

Yleensä sisarusten nimet on aika samantyylisiä keskenään, sillä vanhemmilla on yleensä tietynlainen nimimaku jonka mukaan valitsevat lastensa nimet.

Vierailija
22/23 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti pitää sointua yhteen!!! Mico ja Nico tai Jimi ja Jami, toki tuo viimeisin on koiran nimi.

Entisen naapurin pojan nimi oli Jami.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse. Se lapsi on oma persoonansa eikä mikään sisarussarjan mukaan nimettävä sarjan jatke. Nimiä on maailmassa vaikka ja kuinka, joten rimmaavat, samalla kirjaimella alkavat tai samanteemaiset nimet kuulostaa aika tylsältä ja mielikuvituksettomalta.

Isosisarusteni nimet on Suomessakin käytössä, mutta ovat täällä hyvin harvinaisia, oma nimeni on kansainvälisempi ja käytössä monessa eri maassa. Asuimme Britanniassa kun olin lapsi. Pikkuveljeni nimi taas on aika perinteinen suomalainen nimi, tyyliä "Esko".