Isoin moka jonka olet todistanut häävieraan tekevän.
Tässä siis pino sellaisille kommelluksille :)
Kommentit (216)
sulhasen sisko oli pukeutunut kokovalkoiseen pitsimekkoon. Ensin luulin tulleeni vääriin häihin, kun morsian oli niin eri näköinen... Samainen sisko kailotti suureen ääneen kesken ruokailun, että " nyt on hyvä aika mennä naimisiin, kun morsiankin noin vatsan kohdalta pyöristyy...vinks vinks" Morsian ei ollut raskaana, itse asiassa kärsivät lapsettomuudesta monta vuotta.
Illan edetessä anoppi oli aika hyvässä tuiskeessa juotuaan turhan monta konjakkia. Jossain vaiheessa huomasimme, että hänellä oli " pikkuisen" side falskannut ja mekon takamuksessa oli iso veriläntti.
Anoppi kännipäissään kailotti suureen ääneen moneen kertaa illan aikana, että " harmittaa niin saatanasti kun se perkeleen lirpesse vuosi ja nyt pitää sitten istua toppahousut jalassa koko loppuilta" .
Oli tavannut minun vanhempani kerran ennen tätä ja häpesi suurinpiirtein silmät päästään seuraavana päivänä.
morsiusparin pöydässään ja ahne kiilto silmissään tutki lahjashekkejä.
Oikein päältä päin näki miten laski päässään, että millainen summa
oli tullut.
Ei huomannut , että ihana siskonsa kuvasi toimitusta videokameralla...
Huumorintajunsa ei riittänyt myöhemmin sen katsomiseen.
Samaisissa häissä morsiamen vanhemmat kilvan kehuivat tytärtään,
se oli niin ylitsevuotavaa, että vieraat kiemurtelivat myötähäpeästä
tuoleillaan.
Sulhasen äiti lausui pojastaan muutaman sanan. Sulhasen isä ei puhunut
koko tilaisuuden aikana mitään, en tiedä onnitteliko edes hääparia. Oli laitettu istumaan selkä päin hääparia ?!
Ei ollut vaikea arvata, mitä mieltä oli appiukko morsiamesta
Muutenkin jutteli ihan sekavia puheessaan, sanoi mm: " kun molemmat olette tuollaisia maatalon tyttäriä niin on jalat maassa" (ihan tavallinen heteropari ollaan)..
Kaasolta olin pyytänyt kahta asiaa, sitä että missään leikissä, jos niitä pitää olla, mun silmiä ei sidota (kauhea kammo!!!) ja että leikit plus muu ohjelma pysyy siistinä, kun mun mummo on harras uskovainen enkä halunnut hänen tunteita loukata.. No, tottakai mä päädyin viikkaamaan lakanaa silmät sidottuna, ja seuraavaksi sain ' avioliitostaselviytymispaketista' käsiraudat ja liukuvoidetta.. *huokaa*
Se otti ehkä eniten päähän, että me (hääpari) jäätiin viimeisinä yöllä siivoilemaan hääpaikkaa ja ensimmäisinä aamulla tultiin pakkaamaan lainakalusteita pois.. Mä olin raskaana neljännellä kuulla, mutta muitakaan (paitsi mun vanhempia) ei siivoilu kiinnostanu kun kännäämään piti päästä..
Mutta kaiken kaikkiaan oli ihanat häät, ihana mies ja hetkeäkään en vaihtiaisi pois! Kaikenlaisia mokia sattuu, mutta tärkeintä on että se avioliitto pääsi alulle.. :D
Morsian taipuu: morsiamen, morsiamelle. EI morsiaMMen, morsiaMMelle!
Sivistystaso taitaa olla sitä ' trailorparkkia' niin kuin juttunnekin..
Soittivat sitten olevansa niin krapulassa, etteivät kykene lähtemään. Juhlapaikka piti olla siisti klo 12 mennessä ja kello oli silloin jo yli 10. Me kiskaisimme kiireesti jotkin verkkarit päällemme ja ryntäsimme siivoamaan ensimmäisen avioaamumme kunniaksi =). Onneksi emme olleet törsänneet hotelliyöhön emmekä juoneet alkoholia kuin vähän, joten selvisimme lähtemään nopsasti.
Soitimme minun vanhemmilleni, mutta he selviytyivät paikalle vasta kun olimme jo siivonneet. Kieltämättä hiukan harmitti, kun tuo oli ainoa palvelus mitä kavereilta oli pyydetty. Ongelman olisi tietenkin välttänyt siten, että olisi järjestänyt juhlat paikassa, jossa siivous tulee paikan puolesta.
Vierailija:
suutelivat sitten kirkon rapuilla ulkona
Ulkona ja juhlan aikana sit suudeltiin ihan huoella :-)
Alttari on alttari, ei mikään show-lava
juhlapaikan siivous kuului hintaan, mutta sukulaiset eivät sitä tietoa olleet saaneet (varmasti oma mokani) ja siivosivat juhlien jäljet! Kiitos vielä kaikille, koristelusta, leikeistä kaikesta. Ihanat häät ja eikä taatusti meidän (morsiusparin) ansiosta.
pukeuduin kokomustiin, ikään kuin olisi hautajaiset eikä häät. Sitä virhettä en ole kyllä sen jälkeen tehnyt. Samoissa häissä illlan mittaan sulhasella boolin voimalla olisi tanssittanut enemmän minua kuin tuoretta vaimoa. Ei ole paljon kyläilykutsuja tullut sen jälkeen...
jätti morsiamen hääpöytään heti kun pakolliset kuviot oli ohi ja häipyi jonnekin liiterin taa porukalla. Ei paljon tanssilattialla ja seurustelemassa näkynyt.
Vierailija:
Kauhea rutina raikasi hiljaisessa kirkossa. Pappia myöten kaikki repesivät. Jopa sulhanen. Morsian alkoi itkeä ja koko juhlan ajan oli vaivautunut tunnelma..Naurattaa vieläkin
Siis oikeasti..?? =D Olis kyllä aika paha...
Ystäväni häissä hänen äitipuolensa oli pukeutunut kovin juhlavasti...
Päällä oli virttyneet trikoiset shortsit ja t-paita ja jalassa rantasandaalit.Muuten ei mitään, mutta kun morsiammen äiti oli kuollut ja tämä äitipuoli seisoi sitten siinä onnittelurivissä muiden kanssa jotka olivat pukeutuneet ykkösiin.
Morsian parka vielä vuosien jälkeenkin kärsii tästä kun ihmiset muistavat aina tämän pukeutumisen...
Oliko tuo äitipuoli muutenkin hieman ... erikoinen?? Aika jännältä kuulostaa... =/
En ole ollut kovinkaan hauskoissa häissä, kun ei ole tuollaisia sattunut... Tosin itse olen kerran myöhästynyt ja kirmannut kirkon takapenkkiin pari minuuttia liian myöhään! Morsiamen katse olisi voinut tappaa...
No, appiukko myöhästyi meidän häistämme! Menimme naimisiin maistraatissa, ja sehän on hyvin lyhyt tilaisuus itsessään. Appiukko törmäsi paikalle juuri kun meidät oli vihitty, mutta se vaan nauratti ja laukaisi jännityksen. =)
Yksissä häissä morsiamen äiti motkotti sulhasen äidin tehneen liian mautonta ruokaa... (pienen budjetin häät)
morsiusparin huoneesta oli varastettu koristeita illan aikana. Juhlat olivat maalla ja morsiussviittinä oli hyvin varusteltu aitta. Ilmeisesti ovi oli ollut lukitsematta ja osa koristeista oli lähtenyt jonkun matkaan.
Kun olimme lähdössä häistä, kättelimme morsiusparin. Sulhanen sanoi minulle että harmi kun hän ei huomannut tanssittaa minua kertaakaan. Vastasin hänelle että: seuraavalla kerralla sitten!
Pukeudun kokovalkoiseen asuun. Jakkupuku olikyseessä, mutta silti hävettää näin jälkeenpäin. Olin silloin vasta joku 15 vuotias eikä minulla ollut hajuakaan näistä pukeutumiskoodeista, mutta oishan vaikka äitini tai vanhempi siskoni voinut huomauttaa asiasta ennen häitä...
" Minä mokasin:
Kun olimme lähdössä häistä, kättelimme morsiusparin. Sulhanen sanoi minulle että harmi kun hän ei huomannut tanssittaa minua kertaakaan. Vastasin hänelle että: seuraavalla kerralla sitten!"
todella piiiitkän puheen joka käsitteli sulhasen ex tyttöystäviä vain ja ainoastaan. nimet ja sukupuoliyhteydetkin mainitiin, poikuuden menettäminen jne ja juttua riitti.. morsian ja juhlaväki istui naamat punaisina ja viinaakaan ei edes ollut tarjolla. Pari erosi hyvin pian häiden jälkeen.
Toki papin kanssa voi sopia, että hän antaa parille sopivassa kohdassa jonkin merkin, mutta noita sanoja pappi ei suomalaisen kaavan mukaisessa vihkimisessä sano.
Morre:
Ei kyse häävieraasta, mutta pappi unohti sanoa että " voitte suudella morsianta" .
Luulin ensin, että ujo hääpari on toivonut että pappi jättäisi ko. kohdan sanomatta, mutta näin ei ollut.
Häävieraiden huutelun seurauksena hääpari suuteli sitten kesken poiskävelyn. (Tilaisuus ei ollut kirkossa, joten sikäli hiukan vapaamuotoisempi.)
kun olimme leikanneet hääkakun ystäväni mies oli rynnistänyt kakkua leikkaamaan heti meidän jälkeemme. En häissä tätä huomannut mutta vähän harmitti tuollainen käytös kun näin valokuvan jossa tämä mies on leikkaamassa kakkua ja hänen takanaan on jonottamassa äitini ja mummini.