Minne sinkku jouluksi?
Joulun aika näyttää olevan tänä vuonna tappavan pitkä. Minne sinkkuihminen voisi mennä jouluviiikoksi ilman hotelleiden perheillallisia ja muita perhetapahtumia ja sääliviä katseita sinkkuun, joka istuu aamiaispöydässään yksin.
En ymmärrä tätä yksin elävään ihmiseen kohdistuvaa joulukohkausta. Kaikkien täytyisi olla perheen keskuudessa, oli sitä tai ei, ja riidellään siellä tai ei.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun olen sinkku vedän aina kunnon joulukännit..tai no niin minä tein aina parisuhteessa ollessanikin mutta nyt ei tarvitse kuunnella enää sitä mälkätystä ja typerää nalkutusta. Nap nap nap.
Hanki elämä.
Vierailija kirjoitti:
Moikka. Samaa tuskastellut. Oon sinkku, perheetön ja 46vuotias varsinaissuomesta. Itellä olis 3päivän vapaat ja miettiny wt mihin vois sinkku mennä ilman, et joutuu säälivien katseiden alle. Oispa joku mahis järkätä sinkkujen ja yksinäisten joukutapaaminen jossaki tai lähtee porukalla johonkin
No mee vaikka baariin aatonaattona, eiköhän seuraa löydy vaikka koko jouluksi. Ite en menisi, mutta monet yksinäiset menee. Baarit on aatonaattona monetkin ihan täynnä.
Itse olen sinkku mutta vietän joulun perheeni kanssa.
Joskus olen ajatellut, että jos olisin yksin jouluna, menisin illalla jonnekin puistoon missä on lumikasa ja tekisin lumesta penkin (sellaisen hienon ja vedellä jäädytetyn kestävän) ja istuisin siinä jouluyötä tunnelmoiden.
Muutamia jouluja viettänyt sinkkuna, ei oo vaikeeta: ihan omassa kotona oleilua ja vapaista nautiskelua. Ostaa joulusyömistä, elokuvia voi katsella. Netin sinkkuryhmistä voi katsella tarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sinkku mutta vietän joulun perheeni kanssa.
Joskus olen ajatellut, että jos olisin yksin jouluna, menisin illalla jonnekin puistoon missä on lumikasa ja tekisin lumesta penkin (sellaisen hienon ja vedellä jäädytetyn kestävän) ja istuisin siinä jouluyötä tunnelmoiden.
Olen viettänyt aikuisena lähes kaikki joulut yksin ainakin vuodesta 2006 ja voin paljastaa mitä olen tehnyt: Yleensä ostan jotain jouluruokaa, jotka jää laittamatta, mutta laitan jotain muuta. Kuitenkin niistä jouluaaton jouluherkuista tulee niin paha olo ettei pariin päivään tarvii tehdä muuta ku maata. Sitten tapaninpäivä on siivouspäivä, jolloin tehdään suursiivous koko asuntoon ja ehkä lähdetään hoitamaan kauppa-asioita. Siitä jatkuu ihan perusarki. Joskus opiskelijana kiroitin joulunajan kurssiesseitä.
Olen erittäin tyytyväinen, jos ei tarvitse mennä töihin tai mihinkään muuallekaan jouluaattona. Tykkään herätä aattoaamuna aikaisin katsomaan hauskaa Joulupukin kuumaa linjaa, joka on muisto lapsuudestani. Ja nauttia talvimaisemasta ja muusta jouluisesta ihan rauhassa.
Olen vuosikymmenet, kun vielä oli puoliso, ravannut jouluna pakollisissa kuvioissa, hautausmaalla ja sukuloimassa. Ja myös ulkomailla, kylpylöissä ym., jos ei ole perinnejoulu sukulaisilla aina kinnostanut.
Lopetin sukujoulutkin, kun jäin yksin. Autottomana en viitsi lähteä toiselle paikkakunnalle bussilla jouluaaton takia. Vähän se kaivertaa, kun vanhemat on jo vähän ikääntyneitä, mutta aika hölmöähän se olisi muutaman kyläilytunnin takia matkustaa.
Muuta en sitten joulussa kaipaakaan kuin nimenomaan sitä aattoa. Minulle joulu on ohi, kun joulupäivänä herään. Itse asiassa alan kahden joulupäivän aikana valmistautua, suunnitella ja odottaa jo uutta vuotta.
Känniin. Matkan pituus yhden tuopillisen verran.
Yksinkin voi viettää kivan joulun. Mä olen myös sinkku ja välillä olen ollut matkoilla ja välillä himassa. Yksi joulu meni Kanarialla palmun alla all-inclusive hotellissa. Se oli ihan hauskaa vaihtelua.
Tykkään kuitenkin olla kotona. Luminen maisema tekee joulufiiliksen. Laitan kodin nätiksi. Mulla on kuusi, joulukukat, valot ja kranssit. Ostan itselleni muutaman mieluisan jutun ja laitan pakettiin kuusen alle. Askartelen piparitalon ja muita jouluisia herkkuja, jotka toimii samalla koristeina.
Aattona keitän riisipuuron aamulla, käyn saunassa, laitan juhlavaatteet, kampauksen ja meikin. Sitten laitan juhlapöydän ja korkkaan samppanjan. Taustalle klassista joulumusiikkia. Joulun perinteisiin kuuluu myös tietyt ohjelmat ja hautausmaalla käynti. Illalla glögiä ja juustolautanen kaikilla herkuilla.
Vietän siis keskenäni samanlaista joulua kuin monet perheensä kesken. Hyvin toimii näinkin. Eipähän tarvitse katsoa kenenkin kiukuttelua tai riitelyä. Joulupäivä menee yleensä pyjamassa joululeffoja katsellen. Punaviiniä ja suklaata kyytipojaksi. Ostan yleensä itselleni joululahjaksi vähintään yhden kirjan ja saatan lueskella sen. Tykkään myös tehdä palapelejä. Mulla on muutama jouluinen, jotka kaivetaan aina kaapista pyhinä.
Mitäpä sitä muuta ihminen tarvii. Kauniissa jouluisessa kodissa itselle mieluisia herkkuja ja ruokia, vähän viiniä, leffoja, sarjoja, lukemista ja pelejä. Tai mikä nyt sitten itselle mieluista tekemistä on.
Tänä vuonna kutsun varmaan kavereita kylään, kun sattuvat olemaan maisemissa. Mutta tykkään kyllä olla keskenänikin, eli varmaan kutsun kyläilijöitä vain yhtenä päivänä. Saatan käydä myös siskolla kylässä. Joku joulukonsertti olis myös kiva, jos täällä sattuu sellainen löytymään. Joulutorilla ajattelin myös käydä fiilistelemässä.
Sinkkukavereiden luo. Me vietetään joulua yhdessä.
Ottaa niin päähän kun taas yksi sinkkujoulu tulossa... Mietin että pitää vissiin ladata nyt äkkiä joku deittisovellus ja etsiä sieltä joku. Ihan sama kuka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka. Samaa tuskastellut. Oon sinkku, perheetön ja 46vuotias varsinaissuomesta. Itellä olis 3päivän vapaat ja miettiny wt mihin vois sinkku mennä ilman, et joutuu säälivien katseiden alle. Oispa joku mahis järkätä sinkkujen ja yksinäisten joukutapaaminen jossaki tai lähtee porukalla johonkin
No mee vaikka baariin aatonaattona, eiköhän seuraa löydy vaikka koko jouluksi. Ite en menisi, mutta monet yksinäiset menee. Baarit on aatonaattona monetkin ihan täynnä.
Minnekäs raittiit sinkut menee? Matkustelussa kannattaa ottaa huomioon, että monet kaupat (ml ruokakaupat) on jouluna kiinni. En siia suosittelisi esim Saksaa.
Laivalla on valmiit ruuat ja sinne joukkoon sopii monta sinkkua. Oon ollut buffassakin sinkkuna enkä todella ollut ainoa. Kukaan ei sääli.
Minä olen vapaaehtoisesti sinkku vela ja vietän jouluni aina Japanissa. Tänä vuonna Tyosatossa. :) M28
Minä vietän aikaa ikääntyneen isäni kanssa, käyn joulukonsertissa ja muuten olen kotona. Olisipa kiva kutsua vaikka muita sinkkuja tänne pelaamaan lautapelejä, saunomaan ja herkuttelemaan tms. Missähän tällaisen kutsun uskaltais esittää?
Lentäisin suosikkikaupunkiini Roomaan. Kävelisin, kiertäisin kirkkoja ja söisin hyvin.
Uuniin, kinkku laitetaan uuniin ja sitten pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysymys johon en osaa vastata mutta itse vietän joulua erään yksinhuoltajan luona..tai ei hän aina yksinhuoltaja ole ollut, mutta minä tein hänestä sellaisen.
Monesko kerta sama vitsi?
Monesko akoitus aiheesta?
Lähden kakkosasunnolleni. Pyrin viettämään joulun vuorotellen kotona ja kakkosasunnollani. Yksin olen molemmissa, mutta ei se minua häiritse. Viihdyn yksin. Saa olla pitkin tai poikin, syödä silloin kun mieli tekee, nukkua tai valvoa oman mielen mukaan, lueskella ja katsoa telkkaria, jos sieltä sattuu tulemaan jotain mukavaa. Jo monena vuonna on ärsyttänyt, että enää Yle ei kehittele mitään kivaa jouluista ohjelmaa edes aattoillaksi, vaan ne samat sarjat pyörivät silloinkin.
Kun ei ole omaa perhettä, on se joka "joutuu" käymään sukulaisissa joskus jouluna. On se ihan oma valinta, missä joulunsa viettää, mutta mua pyydetään, koska olen sinkku.