Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne sinkku jouluksi?

Vierailija
19.09.2024 |

Joulun aika näyttää olevan tänä vuonna tappavan pitkä. Minne sinkkuihminen voisi mennä jouluviiikoksi ilman hotelleiden perheillallisia ja muita perhetapahtumia ja sääliviä katseita sinkkuun, joka istuu aamiaispöydässään yksin.

En ymmärrä tätä yksin elävään ihmiseen kohdistuvaa joulukohkausta. Kaikkien täytyisi olla perheen keskuudessa, oli sitä tai ei, ja riidellään siellä tai ei.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mietin aloittajan kanssa, samalla ihmetellen epäasiallisia vastauksia. 

Yksinäisyys ei ole mikään leikin asia, ja se voi kohtaa kenet vaan läheisten menettämisen myötä.

Olisipa Suomessakin järjestettyinä sinkku jouluja, jonne halukkaat voisivat lähteä yhdessä joulun aikaa halutessaan viettämään. Ei välttämättä kiinnosta ulkomaille matkustaa joulun pyhiksi , ja myöskään perhekohteista eivät yksin tunnu sellaisilta että kiinnostaisi sinnekään mennä. 

Vierailija
42/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuosikausia lähtenyt Kaakkois-Aasiaan jouluksi. Muistan perhejoulut tuskallisena julkisivun ylläpitona, joka yleensä viimeistään tapaninpäivinä sortui alkoholinkäytön takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kysymys johon en osaa vastata mutta itse vietän joulua erään yksinhuoltajan luona..tai ei hän aina yksinhuoltaja ole ollut, mutta minä tein hänestä sellaisen.

Monesko kerta sama vitsi?

Kundilla joka joulu sama yritys, mutta yritykseksi vain on jäänyt?

Vierailija
44/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä menee tämäkin joulu, yksinyrittäjänä ei oikein vaihtoehtoja ole. Onneksi ei ole perhettä.

Vierailija
45/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi mihinkään kotoa, vaikka saisin ilmaisen loman hienossa paikassa.

Vierailija
46/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä menee tämäkin joulu, yksinyrittäjänä ei oikein vaihtoehtoja ole. Onneksi ei ole perhettä.

Eiköhän se sun yhen henkilön alijäämäpuljus kestäis, jos muutaman päivän pitäisit putiikkia kiinni

Vierailija
47/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenien perhe-joulujen jälkeen on mun mielestä ihanaa nykyään viettää joulut yksin, omassa rauhassa. En yhtään kaipaa lasten hälinää ja kaikkea hössötystä, sekä sen seitsemän sortin ruokien laittoa. Pidän jouluni yksinkertaisena ja rauhallisena lomana arjen keskellä.

Vierailija
48/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä kunnon känni..muutaman päivän "ränni"..

Vierailija
49/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun olen sinkku vedän aina kunnon joulukännit..tai no niin minä tein aina parisuhteessa ollessanikin mutta nyt ei tarvitse kuunnella enää sitä mälkätystä ja typerää nalkutusta. Nap nap nap.

Vielä parempi onni sun exällä. 

Vierailija
50/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mietin aloittajan kanssa, samalla ihmetellen epäasiallisia vastauksia. 

Yksinäisyys ei ole mikään leikin asia, ja se voi kohtaa kenet vaan läheisten menettämisen myötä.

Olisipa Suomessakin järjestettyinä sinkku jouluja, jonne halukkaat voisivat lähteä yhdessä joulun aikaa halutessaan viettämään. Ei välttämättä kiinnosta ulkomaille matkustaa joulun pyhiksi , ja myöskään perhekohteista eivät yksin tunnu sellaisilta että kiinnostaisi sinnekään mennä. 

Jotkut kutsuvat (tuntemattomia) yksinolevia omaan kotiinsa joulua viettämään. Minustakin se olisi kivaa, on talo maalla, tilaa ja idylliset puitteet pihasaunoineen on mutta miten tänä päivän uskaltaa avata ovensa tuntemattomille tai edes kertoa missä asuu? Tunnelmallinen, rauhallinen Joulu juhla-aterioineen, luonnossa kävelyineen, pelien pelailuineen, mitä nyt keksiikin olisi kiva mutta jos tuleekin joku juomari riidanhaastaja?

Vierailija
51/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat aika ikäviä ap:lle, vaikka ihan asiallinen aloitus. Eivät kaikki halua/voi viettää pyhiä perheen kesken. Itse yleensä vuokraamme kaveriporukalla kivan mökin missä viettää pyhät.

Keski-ikäisenä sitä kaveriporukkaa ei enää ole, koska kaikki ovat perheellistyneet ja ne loputkin tekevät kaikkensa päästäkseen edes parisuhteeseen, ettei tarvis olla yksin. Niinpä joulut menevät yksin, koska ulkomaat eivät kiinnosta ja perheisiin en kuokkimaan mene. 

Vierailija
52/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teennäisiä ne perhejoulut..yhtä tylsää teatteria.Väsyttää jo etukäteen kaiken järjestäminen. Perhejoulu on yliarvostettu klisee.

Vierailija
53/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayalle.

Vierailija
54/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaille.  Ota lomaa töistä ja nyt alkaa olla jo viimeisiä aikoja varata joulumatka.

Parhaat kohteet alkavat olla loppuunmyytyjä.

Toinen vaihtoehto on suomalainen hotellijoulu.  

Tai maaseutu joulu, ne ovat ihania: Lunta, ulkoilua, aktiviteetteja joihin voi osallistua jos haluaa.

Voi tehdä myös yksin kävely / hiihtoretkiä.  Ja mikä parasta: Herkullista ruokaa yllin kyllin.

Miksi kaupungin asukki nyt maaseutua ihannoi? Eihän maaseudulla (kehä 3ulkopuolella) ole yhtään mitään. Ei kauppoja, ei teitä, ei mitään elämisen mahdollisuutta. Miksi olet tuollainen kaksinaamainen paska?

Mikä on?

Vierailija
55/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on deitti niin omena suuhun ja lautaselle makaamaan 😍 

Jos ei, niin kotiin on hyvä kuolla. Joulu on rauhoittumisen aikaa. 

Vierailija
56/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teennäisiä ne perhejoulut..yhtä tylsää teatteria.Väsyttää jo etukäteen kaiken järjestäminen. Perhejoulu on yliarvostettu klisee.

Kurjaa jos sinun lapsuusperheessäsi oli noin. Monessa perheessä joulu on kuitenkin ihanaa aikaa, ilman mitään teeskentelyä.

Vierailija
57/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Samaa tuskastellut. Oon sinkku, perheetön ja 46vuotias varsinaissuomesta. Itellä olis 3päivän vapaat ja miettiny wt mihin vois sinkku mennä ilman, et joutuu säälivien katseiden alle. Oispa joku mahis järkätä sinkkujen ja yksinäisten joukutapaaminen jossaki tai lähtee porukalla johonkin

Vierailija
58/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä olia kiinnostusta johonkin porukkajuttuun. Sama tilanne

Vierailija
59/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen tarvitse mennä jouluksi minnekään, oli sinkku tai tonttu. Kotona on hyvä olla omissa oloissa!

Vierailija
60/82 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin Lontooseen tai Dubliniin tai johonkin Keski-Euroopan joulutori-kaupunkiin. Jos siis olisi rahaa. Voisin olla kotonakin, ei olis pakko mennä mihinkään. Mulla on aikuiset lapset mun luona jouluna, joten tää ei ole ajankohtaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan