Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät, mikä teitä auttaa?

Vierailija
19.09.2024 |

Auttaako teitä esim. nuo rentoutumisharjoitukset ja jos olette saaneet apua niistä, niin kuinka usein teette niitä? Onko teillä rauhoittavaa lääkitystä tai jotain muuta lääkitystä? Itse tarvitsisin nyt vertaistukea ja vinkkejä noista omahoito-ohjelmista. Ei kai ne voi ihan huuhaata olla, kun terapeutit, psyk. sairaanhoitajat, psykiatrit ym. niitä suosittelevat ja ne on kirjattu esim. Mielenterveystalon omahoitoon.

Kertokaa kaikki vinkit!! Vaikka hullultakin tuntuvat; olen miettinyt kaikkea kylmästä suihkusta/avannosta akupunktioon, kun olo on niin hirveä, enkä saa ahdistusputkea katkaistua. Elimistö on koko ajan kauhun vallassa ja stressitilassa.

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin 3 vuoden psykoterapiajakson jonka aikana pystyin purkamaan ja ymmärtämään omia vanhoja traumojani. Tällä hetkellä suurin syy ahdistukseen on ylivireys/hälytystilassa oleva hermosto. Tähän olen saanut apua Rosen terapiasta, joogasta ja etenkin vagushermoa rauhoittavista harjoituksista. Minulle on myös erittäin tärkeää saada stressi pidettyä kurissa. Tähän olen saanut apua 8D meditaatioista.

*vaginahermostoa

- sama

Vierailija
42/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä luusereita mikään auta. Pää ei vaan kestä normaalia elämää. Parempi olisi että tajuaisivat kuolla pois meidän kunnollisten ihmisten tieltä.

Musta on pelottavaa että näin ajattelevia ihmisiä oikeesti kävelee tuolla vapaana. Kuka se oli joka sanoi, että yhteiskunnan hyvinvoinnin mittarit on se, miten heikoimmista pidetään huolta?

Mistä heikoimmista? 

Heikompi astia -termi on varmaan tuttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä luusereita mikään auta. Pää ei vaan kestä normaalia elämää. Parempi olisi että tajuaisivat kuolla pois meidän kunnollisten ihmisten tieltä.

Musta on pelottavaa että näin ajattelevia ihmisiä oikeesti kävelee tuolla vapaana. Kuka se oli joka sanoi, että yhteiskunnan hyvinvoinnin mittarit on se, miten heikoimmista pidetään huolta?

Mitä pelottavaa tuossa on. Ihan fakta homma.

Vierailija
44/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että täällä neuvotaan raskasta liikuntaa, vaikka raskas liikunta aiheuttaa stressihormonin eritystä mikä on tosi huono juttu jos on ahdistuneisuutta.

Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja post-traumaattinen stressioireyhtymä ja Mehiläisen työterveyspsykologi neuvoi välttämään raskasta liikuntaa mutta kävelyä, uintia jne rauhallista suositteli edes pienesti kerrallaan.

Vierailija
45/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen on auttanut kaikista kokeilluista jutuista vain yksi, ja se on tehokas lääkitys. 

Syön SNRI-lääkettä, jolla on huono maine. Se on pitänyt minut toimintakykyisenä ja järkevänä ihmisenä, jollainen en olisi ilman lääkitystä. Ahdistushäiriöni on peruja varhaislapsuuden laiminlyönti ym. kokemuksista, joten sitä ei noin vaan korjata mietiskelemällä mukavia. 

Vierailija
46/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus on oire joka johtuu heikosta yhteydestä Äiti Maahan. Keho on hälytystilassa jos ei pääsee kosketuksiin maahan, multaan, metsään ja muuhun orgaaniseen aineeseen. Koskettakaa vaikka puun kuorta molemmilla käsillä tai nojatkaa puun runkoa vasten. Äiti Maa omistaa fyysisen kehomme joten hän sitä voi ja osaa myös hoitaa.

Vierailija
47/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köysi auttaa.

Vierailija
48/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu ja liikunta, jos jaksaa vaan. Lisäksi hengitysharjoituksia ja lempeää puhetta itselle niiden jälkeen tyyliin:

Minua ahdistaa, mutta en ole ainoa ja tämä ei haittaa.  En voi tietää huomisesta, mutta kukaan muukaan ei voi.

Itseä on auttanut ainakin nuo, ja ehkä tärkeintä on ollut hakeutua seuraan, vaikka olisi vain kuunnellut toisia. Kun on saanut edes 5 min olla vapaa ahdistuksesta, muistaa taas että sekin on mahdollista ja toipuminen alkaa. Ahdistuksia ei kannata jäädä vatvomaan, ja on tärkeää tunnistaa omat triggerinsä. Tieto omista triggereistä auttaa, eli minua ahdistaa, kun luin lööpin jossa joku nuori oli kuollut  syöpään jne. Voi taas sanoa itselleen, että ei tarkoita että itselle tai läheiselle kävisi samoin. 

Tsemppiä, yritä pysyä aktiivisena voimien rajoissa. 

Vierailija
49/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YYYHYY PELOTTAA YYYYHYYY😩

- Kukka-Irina 57v

Vierailija
50/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus on oire joka johtuu heikosta yhteydestä Äiti Maahan. Keho on hälytystilassa jos ei pääsee kosketuksiin maahan, multaan, metsään ja muuhun orgaaniseen aineeseen. Koskettakaa vaikka puun kuorta molemmilla käsillä tai nojatkaa puun runkoa vasten. Äiti Maa omistaa fyysisen kehomme joten hän sitä voi ja osaa myös hoitaa.

Ei Herrajjumala. Tällaisia naisia yksin kotona?

Vierailija
51/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistukseen on auttanut kaikista kokeilluista jutuista vain yksi, ja se on tehokas lääkitys. 

Syön SNRI-lääkettä, jolla on huono maine. Se on pitänyt minut toimintakykyisenä ja järkevänä ihmisenä, jollainen en olisi ilman lääkitystä. Ahdistushäiriöni on peruja varhaislapsuuden laiminlyönti ym. kokemuksista, joten sitä ei noin vaan korjata mietiskelemällä mukavia. 

Olet surkea luuseri.

Vierailija
52/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengitysharjoitukset, liikkuminen ulkona, mindfulness, jooga ja pilates ovat auttaneet minua jonkin verran 🧘

Vierailija
53/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Wim Hof hengittelyharjoitusta. Tuntuu olevan ainoa kunnon tapa stimuloida vagus hermoa, laskien ahdistusta.

*vaginahermostoa

Hehehe. Itseasiassa se orgasmi auttais. Paniikkikohtauksessa paneminen on ihan.. ei sille ole sanoja. Kannatan.

Vierailija
54/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ahdistuneisuutta oikeastaan lisää ainakin sellaiset hengitysharjoitukset, joissa hengitetään sisään lyhyempi aika kuin puhalletaan ulos. Välttelen myös kofeiinia, sillä sen huomaan lisäävän oireilua.

Liikunta toimii itselläni parhaiten ahdistukseen. Kuitenkin kesken työpäivän iskevään ahdistuksen ja sen sietämisen etsin yhä keinoja.

Vierailija
55/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun vastausten perusteella päättelisin, että miesten hylkääminen elämästään auttaa ahdistukseen ja paljon.

Sinun verenpaineesi laskee, kilot karisevat ja mieli aurinkoistuu heti kun kykenet päästämään irti tuosta jatkuvasta miesvihasta. 

En vihaa miehiä, kunhan satuin huomaamaan, että ketjuun ilmaantuneet kiusaajat sattuivat edustamaan tätä sukupuolta. 

Jep, olet niitä naisia jotka viljelevät sanaa kiusata. Huoh. 

Anteeksi, siis tulivat tänne harjoittamaan henkistä väkivaltaa. Vai mitä sanaa itse haluaisit käyttää?

>tule nimettömälle palstalle 

> saa paha mieli

> ulise henkisestä väkivallasta 

🤦🏻

Vierailija
56/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että täällä neuvotaan raskasta liikuntaa, vaikka raskas liikunta aiheuttaa stressihormonin eritystä mikä on tosi huono juttu jos on ahdistuneisuutta.

Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja post-traumaattinen stressioireyhtymä ja Mehiläisen työterveyspsykologi neuvoi välttämään raskasta liikuntaa mutta kävelyä, uintia jne rauhallista suositteli edes pienesti kerrallaan.

Kärsin paniikkihäiriöstä. Itseasiassa nää suositukset on muuttunut aiemmasta. Nykyään kehotetaan välttämään raskasta liikuntaa jos se aiheuttaa oireilua. Aiemmin suositeltiin antamaan sen puskea päälle, jotta huomaa että siitä ei kuole.

Mullekin hoitsu kehotti välttämään lenkkejä ja sykkeen nousua, koska oon muutaman kerran saanut kohtauksen kun syke nousee urheilussa.

No en stana vältä, ne olot ei multa liikuntaa vie. Oon päässyt sieltä lumihangesta ylös ja kotiin vaikka lenkki kestikin silloin yli kolme tuntia kohtauksen takia. Haistakoon ahdistus ja paniikki veen, ne ei mun elämää ala hallitsemaan.

Itsellä ahdistuneisuus, masennus, paniikkihäiriö, ptsd ja dissosiaatiota.

Vierailija
57/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on se tilanne kun pitäisi olla vahva ja itsenäinen nainen, eikä mikään itkupilli. Katso voimaantumosoppaasta neuvoja. 

Vierailija
58/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ahdistuneisuutta oikeastaan lisää ainakin sellaiset hengitysharjoitukset, joissa hengitetään sisään lyhyempi aika kuin puhalletaan ulos. Välttelen myös kofeiinia, sillä sen huomaan lisäävän oireilua.

Liikunta toimii itselläni parhaiten ahdistukseen. Kuitenkin kesken työpäivän iskevään ahdistuksen ja sen sietämisen etsin yhä keinoja.

Pidempi ulos- kuin sisäänhengitys rentouttaa hermostoa. Toisinpäin aktivoi. Pitää muistaa, että ilman määrä tulee pitää sopivana, vain aikaa säädellään.

Kaikilla tietenkin on oma kokemus asioista, joten kannattaa kokeilla mikä itselle toimii. Eri tilanteissa myös toimii eri konstit.

Vierailija
59/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Aivovoimaa-kirjalle alapeukkuja?

Vierailija
60/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

essitalopraami on auttanut eniten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän