Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät, mikä teitä auttaa?

Vierailija
19.09.2024 |

Auttaako teitä esim. nuo rentoutumisharjoitukset ja jos olette saaneet apua niistä, niin kuinka usein teette niitä? Onko teillä rauhoittavaa lääkitystä tai jotain muuta lääkitystä? Itse tarvitsisin nyt vertaistukea ja vinkkejä noista omahoito-ohjelmista. Ei kai ne voi ihan huuhaata olla, kun terapeutit, psyk. sairaanhoitajat, psykiatrit ym. niitä suosittelevat ja ne on kirjattu esim. Mielenterveystalon omahoitoon.

Kertokaa kaikki vinkit!! Vaikka hullultakin tuntuvat; olen miettinyt kaikkea kylmästä suihkusta/avannosta akupunktioon, kun olo on niin hirveä, enkä saa ahdistusputkea katkaistua. Elimistö on koko ajan kauhun vallassa ja stressitilassa.

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi akat ja hint tarit on aina niin helkkarin ahdistuneita? Niillä ei vaan pää kestä. Jatkuvasti itkemässä joka asiaa.

Vierailija
22/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Wim Hof hengittelyharjoitusta. Tuntuu olevan ainoa kunnon tapa stimuloida vagus hermoa, laskien ahdistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, avanto on hyvä. Pahimmassa ahdistuksessa kylmä suihku, kasvojen tai käsien upottaminen kylmään veteen on ensiapua. Kaikki kehollinen toiminta! 

Vierailija
24/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun vastausten perusteella päättelisin, että miesten hylkääminen elämästään auttaa ahdistukseen ja paljon.

Sinun verenpaineesi laskee, kilot karisevat ja mieli aurinkoistuu heti kun kykenet päästämään irti tuosta jatkuvasta miesvihasta. 

En vihaa miehiä, kunhan satuin huomaamaan, että ketjuun ilmaantuneet kiusaajat sattuivat edustamaan tätä sukupuolta. 

Vierailija
25/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mitannut B vitamiinit kehostasi? Niiden vajaus aiheuttaa jopa masennuksen kaltaisia oireita kehossa.

Vierailija
26/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina voi lohduttautua sillä että nämä haukkujat ja märisijät ovat mieleltään vielä pahemmin sekaisin kuin itse! Sentään minua ei ahdista tuntemattoman ihmisen omakohtaiset jutut netissä.

Vierailija
27/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun vastausten perusteella päättelisin, että miesten hylkääminen elämästään auttaa ahdistukseen ja paljon.

Suosittelen että hylkäät ensimmäisenä mies ääkärit mieskirurgit miesapteekkarit mies-lääketehtaan-tutkijat miespoliisit miespalomiehet mieskorjaajat miestalonmiehet miesjunankuljettajat miesbussikuskit ja mieskauppoaa ja tavaroiden mieshyllyttäjät ja mieshautaustoimistot.  

Vierailija
28/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avanto on yksi hyvistä keinoista. Kylmällä suihkulla en ainakaan itse saa samanlaista vaikutusta, vaikka kyllä suihkukin voi olla ihan hyvä ns pienempi keino.

Vierailija
29/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päihteet pois myös kofeiini.

Vierailija
30/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun verenpaineesi laskee, kilot karisevat ja mieli aurinkoistuu heti kun kykenet päästämään irti tuosta jatkuvasta miesvihasta. 

En vihaa miehiä, kunhan satuin huomaamaan, että ketjuun ilmaantuneet kiusaajat sattuivat edustamaan tätä sukupuolta. 

Jep, olet niitä naisia jotka viljelevät sanaa kiusata. Huoh. 

Vierailija
31/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jääkylmä suihku itseasiassa kannattaa.

Mulla on paha ahdistuneisuus, johon (muun ohella) mielialalääkitys sekä tarvittaessa otettava mieto rauhoittava. Koitan pitää itseni koko ajan touhuamasaa jotain ettei ahdistus iske päälle. Toisaalta sanotaan että se pitää vaan kohdata ja toisaalta, että sille ei saa antaa valtaa niin mitäs tässä nyt sit tekee?

Kaikenlainen fyysinen toiminta auttaa. Kuulostaa idiootilta, mutta mä olen vuoden opetellut käsilläseisontaa ja siinä kyllä unohtuu kaikki kun on päättänyt jonkun asennon tai taidon mikä ON PAKKO suorittaa. Sit kun siihen on päässyt niin uusi goal. Itsellä myös musiikki, soittaminen ja laulaminen ja pelkkä kuuntelu auttaa. Kaikilla on oma juttunsa.

Joku chilikarkkien imeskely jne nyt vaan alkaa v.tuttamaan.

Mutta tee jotain! Avanto ois mahtava, keho saa pienen shokin eikä siinä edes pysty ajattelemaan mitään muuta. Veri alkaa virtaamaan ja fokus on vaan siinä hetkessä.

Jos kykenet ulos, niin liiku. Kuljeskele metsässä tai juokse niin kovaa kun pystyt.

Tsemppiä 

Vierailija
32/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aina voi lohduttautua sillä että nämä haukkujat ja märisijät ovat mieleltään vielä pahemmin sekaisin kuin itse! Sentään minua ei ahdista tuntemattoman ihmisen omakohtaiset jutut netissä.

Missä se teidän naisten kuuluisa empatia nyt on?

Vierailija
33/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Wim Hof hengittelyharjoitusta. Tuntuu olevan ainoa kunnon tapa stimuloida vagus hermoa, laskien ahdistusta.

*vaginahermostoa

Vierailija
34/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, olet niitä naisia jotka viljelevät sanaa kiusata. Huoh. 

Anteeksi, siis tulivat tänne harjoittamaan henkistä väkivaltaa. Vai mitä sanaa itse haluaisit käyttää?

Vierailija
35/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas liikunta auttaa ahdistuskohtaukseen ainakin ystävälläni. Hän juoksee ahdistuksen iskiessä esim. portaita kovalla teholla kunnes on ihan zippi. Perustuu kai samaan reaktioon kuin jääkylmä suihku tai chilikarkit.

Vierailija
36/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ahdistushäiriötä, mutta traumaperäinen stressihäiriö ja pakko-oireinenhäiriö.

Ja oikeasti liikunta ehkä paras lääke. Mulla ei ole lääkitystä ja terapiat ja ryhmäterapiat on takana. Niissä tuli osittain vain hullummaksi. Mutta liikunnalla voi hoitaa kaikkea paremmaksi. Harrastan joka päivä 30-60min sykettä nostavaa liikuntaa.

Treenin aikana käyn päässäni kaikki harmit ja ahdistukset läpi ja sitten pää vain tyhjenee ja tilalle tulee hyvä olo koko loppupäiväksi. Keho on hyvässä kunnossa ja liikunta auttaa nukkumaan hyvin.

Vierailija
37/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin 3 vuoden psykoterapiajakson jonka aikana pystyin purkamaan ja ymmärtämään omia vanhoja traumojani. Tällä hetkellä suurin syy ahdistukseen on ylivireys/hälytystilassa oleva hermosto. Tähän olen saanut apua Rosen terapiasta, joogasta ja etenkin vagushermoa rauhoittavista harjoituksista. Minulle on myös erittäin tärkeää saada stressi pidettyä kurissa. Tähän olen saanut apua 8D meditaatioista.

Vierailija
38/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso työpaikkasi miehiä ja opi jotain. Lopeta suorittaminen. Opettele ymmärtämään huumoria ja laskemaan leikkiä. Pystytkö siihen?

Vierailija
39/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän erikoinen vinkki jakaa tällä palstalla, mutta tämän palstan jättäminen tai käytön vähentäminen on itselläni auttanut pahaan oloon. Täällä on niin paljon ikävää fiilistä aiheuttavaa puhetta, että sellainen kannattaa pahassa tilanteessa jättää pois elämästä kokonaan. Samoin kaikki lööppilehdet ja vaikka uutiset kokonaan, jos on taipumusta kantaa koko maailman taakkaa harteillaan.

Tämä palsta on mielelle sama kuin keholle olisi hörppiä oksennusta oksennusämpäristä. Sosiaalinen media muutenkin ja uutiset on saastaa. Luonto palauttaa, ainakin minua se parantaa.

Vierailija
40/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avanto on yksi hyvistä keinoista. Kylmällä suihkulla en ainakaan itse saa samanlaista vaikutusta, vaikka kyllä suihkukin voi olla ihan hyvä ns pienempi keino.

Ai niin, lisään vielä, että avannossa kannattaa olla vähän pidempään kuin vain nopeasti kastautua ja heti pompata pois. Aloittaa vaikka viidestä sekunnista, jos ei muuta. Ja ei ole siis pakko olla avantoa, kyllä se vähän lämpimämpikin tehoaa. Paras on käydä syksystä kevääseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme