Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakauppakuittien laskeminen oli silmiä avaava kokemus

Vierailija
19.09.2024 |

Uskomattomiin asioihin kuluu rahaa yllättävän paljon. Nelihenkisellä perheellä meni viime kuussa 120 euroa pelkästään avokadoihin ja erilaisiin valmisruokiin reilu 200 euroa. Aiemmin ei ole tullut koskaan miettineeksi sitä, miten paljon rahaa tulee käytettyä.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelee toi ruokalasku alle 200- tyyppi 

Miten niin? Ei minullakaan tuon enempää menisi ruokaan, jos olisin sinkku.

6,70 € päivässä ei ole paljon. Saa aika taikuri olla jos tekee kaksi lämmintä ruokaa, aamiaisen, välipalan ja iltapalan tuolla budjetilla. Ei se varmasti mahdotonta ole, mutta aika tarkasti saa laskea jokaisen euron.

Kaikki ei syö jatkuvasti. Itse olen sinkku ja minulle riittää 3-4 ateriaa päivässä. Ei niihin paljoa rahaa mene, kun tekee edullisista raaka-aineista. 

Vierailija
42/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuskin se siitä huolimatta vegaanille kelpaa."

Niin, no lenkkimakkara ei kelpaa minullekaan. Siksi sanoin liha ja maito, ne kelpaa. Joku tunkee keskusteluun lenkkimakkaraa ruuaksi. Yök.

Avocado on lisuke ja herkku, ei pääruoka. 120 e/kk avocadosta on järkyttävän paljon. Vaikka olisi vegaani, niin avocado noin suuressa osassa ruokavaliota on täysin pimeetä hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njjooh just katoin pankista viimeisen 12kk tulot ja menot. Menoja reilu 99k ja tuloja vajaa 200k. Että niin..elämä on. Ruokaan menee vajaa tonni kuussa (2hkl) ja melkein kaikki siitä menee kauppaan.

Vierailija
44/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6,70 € päivässä ei ole paljon. Saa aika taikuri olla jos tekee kaksi lämmintä ruokaa, aamiaisen, välipalan ja iltapalan tuolla budjetilla. Ei se varmasti mahdotonta ole, mutta aika tarkasti saa laskea jokaisen euron.

Kaikki ei syö jatkuvasti. Itse olen sinkku ja minulle riittää 3-4 ateriaa päivässä. Ei niihin paljoa rahaa mene, kun tekee edullisista raaka-aineista. 

Et syö jatkuvasti mutta kuitenkin syöt 3-4 kertaa päivässä..eli siis syöt jatkuvasti.

Vierailija
45/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä valehtelisi? Tuohan on melkein 7 euroa päivässä. Miksei tuollainen raha riittäisi ruokiin?

Vierailija
46/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö kahta lämmintä ateriaa päivässä. Iltapalankin olen jättänyt pois vuosia sitten. Maitoon tehty kaurapuuro on hyvää ja pitää nälkää, samoin kananmunat. Olen välillä viikonkin yksin ja olen pari kertaa laskenut, kuinka paljon ruokaan menee silloin rahaa. Noin 40 euroa riittää hyvin.

Vierailija
47/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kaikki lihat tarjouksesta ja siinä säästää jo todella hyvin. Varsinkin kun lähellä on kauppa jossa on aina hyviä tarjouksia.

Vierailija
48/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katsonut K-sovelluksesta viikon tarjouksia ja että mikä se maksimimäärä on minkä voi ostaa kunkin tuotteen kohdalla, ja valinnut sieltä oman lähimarketin.

Kun olen katsonut kuittia, niin osasta noista mainostetuista tuotteista ei olekaan tullut Plussa-Etua!

Oletteko muut havainneet tuota samaa????

Vierailija
49/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 euroa kuussa avocadoihin. Ei hele, repeän! :D

Vierailija
50/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on niin kuin se lehtijuttu, olisiko IS, jossa pariskunta "alkoi" tarkkailla kauppakuittejaan ja "huomasi", että kuukausittaisista ruokamenoista 12 % meni juustoihin! Tolkun ulkopuolella nämä ja tämä 

Vierailija
51/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä avocadojutut on aina täysin keksittyjä, tuolla summalla avocadoa pitäisi syödä jo 15 kiloa kuukaudessa jos kilohinta on esim. 8 euroa. Tuskin missään ravintolassa kuluu edes noin paljoa avokadoa per kk.

Missä saa kilon 8 eukulla? Johan kaksi saattaa maksaa helposti 4 €.

Niinpä. Ostin 3 suurta avokadoa, ja ne maksoi 8.77€. Niistä oli 1 syömäkelvoton! :((

Vierailija
52/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 ateriaa päivässä ON jatkuvasti...

Vierailija
53/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro lisää teidän ruokamenoista! Onko muita hyviä, kuten kukkakaalii  200 euroa ja säilöttyyn tankoparsaan 100 e kuussa!

Vierailija
54/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et syö jatkuvasti mutta kuitenkin syöt 3-4 kertaa päivässä..eli siis syöt jatkuvasti.

Sun kannattaa kerrata vielä matematiikkaa. Jos ihminen on hereillä 16 tuntia, 3-4 ateriaa ei ole jatkuvasti. 

Vierailija
55/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 ateriaa päivässä ON jatkuvasti...

EI OLE. 4-5 tunnin välein ei ole jatkuvasti. 

Vierailija
56/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja nosti esiin tärkeän pointin eikä se ole avocado. Kuitteja katsoessa näkee mihin rahat menee ja kuinka paljon menee ja voi sitten pohtia että haluaako tehdä jotain muutoksia ostoskäyttäytymiseen. 

itse olemme tarkoituksella jättäneet karkit ja sipsit pois ja ostamme tarkoituksella enemmän ja parempia kasviksia ja hedelmiä. 

Seuraavana uutisissa: vesi on märkää!

Sä oot niin söpö ylimielisyydessäsi!

Ootko nyt on ellinen?

Sietääkin olla alentuva noin typerään kommenttiin. "Kuiteista näkee, mihin rahaa on mennyt." No shit, Sherlock. Et ole lehtiä ikinä lukenut? -eri

Vierailija
57/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja nosti esiin tärkeän pointin eikä se ole avocado. Kuitteja katsoessa näkee mihin rahat menee ja kuinka paljon menee ja voi sitten pohtia että haluaako tehdä jotain muutoksia ostoskäyttäytymiseen. 

itse olemme tarkoituksella jättäneet karkit ja sipsit pois ja ostamme tarkoituksella enemmän ja parempia kasviksia ja hedelmiä. 

Seuraavana uutisissa: vesi on märkää!

Sä oot niin söpö ylimielisyydessäsi!

Ootko nyt on ellinen?

"Ootko nyt on ellinen?"

Mitä --ittua tuo tarkoittaa!?

Ittua, Iitin tilttua, Iitin tilttu ei vitkastellut 

Noita mongerruksia ei kukaan alle 50-vuotias kirjoita, joten silläkin perusteella voi ohittaa.

Vierailija
58/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein tulee kyllä käytyä kaupassa ja usein ostan kaikkea turhaa. Nyt kun tipuin opintorahalle ja asumistuelle niin käytännössä ruokaan ei jää yhtään rahaa. En ole nyt viikkoon käynyt kaupassa ja ehkä seuraavan kerran on varaa ostaa ruokaa lokakuun puolella. No, ainakin pitäisi laihtua, kun syö vain joka kolmas päivä.

Vierailija
59/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä valehtelisi? Tuohan on melkein 7 euroa päivässä. Miksei tuollainen raha riittäisi ruokiin?

Koska ruoka on kallista ja haluan syödä terveellisesti.

Syön kalaa useana päivänä viikossa. Pelkästään siihen menisi suurin osa ruokabudjetista. Sitten tykkään syödä paljon tuoreita kasviksia. Salaattiaineksiin menee rahaa monta euroa. Leipää tulee syötyä ja juustoa leivän päällä. Siihenkin menee monta euroa päivässä. Kahvia pitää aina olla ja sekään ei ole ilmaista. Oliiviöljy maksaa, mausteet maksaa, kaikki maksaa...

Vierailija
60/66 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä rasvaisessa mauttomassa hedelmässä on niin hyvää että sitä pitää syödä noin paljon?

jos se maksaa 5-8e/5kpln pussi niin äkkiähän niistä kertyy iso summa