Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaajan piesseelle vuosi ehdollista

Vierailija
19.09.2024 |

Samalla mitalla tekee varmaan monen mieli antaa kiusaajalle takaisin, mutta jos ja kun juttu menee oikeuteen, tuomio voi olla kostajalle ankara. Taas yksi osoitus oikeudelta nimenomaan siitä:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4db76b7e-c9f4-4f67-8d89-f69504b024c0

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko myös Vapaudenristin? 

Vierailija
2/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen hakkaa lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hovioikeus: vaikka kiusaajan teko on ollut vakava, oman käden oikeutta ei voi käyttää jutussa ilmenevällä tavalla. Lähde sama.

Vierailija
4/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Kyllä kiusaajan pitää tiedostaa se, että hänen toimintansa voi johtaa hänen itsensäkin kannalta ikäviin seurauksiin. Ei hän voi lähteä siitä, että vain hän saa piinata toista ihmistä.

Vierailija
5/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enempää, jotkut olisi ottaneet vaikka ehdotontakin

Vierailija
6/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hovioikeus: vaikka kiusaajan teko on ollut vakava, oman käden oikeutta ei voi käyttää jutussa ilmenevällä tavalla. Lähde sama.

Eipä noissa koulukiusaamisjutuissa ole saatavilla kuin oman käden oikeus. Hulluuden huippu on, että lopulta kiusattu vaihtaa koulua. 

Vierailija
7/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ehkä yleisin neuvo on se, että kiusaajalle tulisi juurikin antaa samalla mitalla takaisin. Kaikki muu on pehmoilua, josta kiusaaja vain innostuu lisää.

Vierailija
8/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän kiusaa enää.

Vierailija
9/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuiko kiusaus?

Vierailija
10/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tarina kerro, 9. Mutta voisi kuvitella, että miettii toisenkin kerran ennen kuin alkaa kiusaamaan taas toisia. Ja joka tapauksessa sai tuntea konkreettisesti itsekin, miltä tuntuu olla väkivaltaa vastaanottavana osapuolena.

Vierailija
11/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sai vain varoituksen. Kannatti hakata.

Vierailija
12/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin myös aina vastuuseen kun mä hakkasin mun pikkuveljen kiusaajia lapsena. Eihän sitä tyhmä ihminen tai lapsi tajua että se on väärin, se ei ole mun tehtävä tehdä sitä sille toiselle. Täälläkin moni aikuinen kuvittelee että se on oikein, koska ihmiset on tyhmiä. Eikä se edes estä sitä kiusaamista, koska aina tulee uusia ihmisiä kuvioihin ketkä ei tiedä että sillä ihmisellä on myös isoveli, joten pitäskö siinä aina olla ite hakkaamassa jokainen vuorotellen? Sehän on ihan tyhmää

Kyllä niihin paremmatkin keinot on olemassa.

Vierailija
13/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassu oli kun meni välitunnilla koulun pihalle kaikkien eteen hakkaamaan jonkun. Ei asiaa noin hoideta. 

Vierailija
14/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusta saa kuvan, että olisi ollut jokin satunnainen riita. Mielestäni täytyy tehdä ero koulukiusaamisen ja satunnaisen riitatilanteen kanssa. Lapsilla (ja aikuisillakin) voi tulla joskus riitaa ja näitä olisi lasten hyvä opetella käsittelemään ihan itse, että aikuisena ei olla ihan lapasia ristiriitatilanteessa. Sitten jos menee silmätikuksi ottamiseen ja todelliseen koulukiusaamiseen, niin kerran kävisin sanomassa, että se loppuu nyt.

Vierailija
15/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajan päätä tulee vain silittää? Yleensä nuo pirulaiset eivät tosiaankaan sellaiseen kiusaamistouhuaan lopeta.

Vierailija
16/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koulu ei puuttunut asiaankuuluvalla tavalla kiusaamiseen<ö

Ketään ei saa kiusata! Kiusaaja kyllä tietää itsekin milloin kiusaa, turha tulla sanomaan että IHAN LÄPÄLLÄ

Kiusaajien peesaajat tulisi  myös laittaa vastuuseen.

Vierailija
17/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin myös aina vastuuseen kun mä hakkasin mun pikkuveljen kiusaajia lapsena. Eihän sitä tyhmä ihminen tai lapsi tajua että se on väärin, se ei ole mun tehtävä tehdä sitä sille toiselle. Täälläkin moni aikuinen kuvittelee että se on oikein, koska ihmiset on tyhmiä. Eikä se edes estä sitä kiusaamista, koska aina tulee uusia ihmisiä kuvioihin ketkä ei tiedä että sillä ihmisellä on myös isoveli, joten pitäskö siinä aina olla ite hakkaamassa jokainen vuorotellen? Sehän on ihan tyhmää

No kerro ne keinot joilla koulukiusaaminen lopetetaan! 

Vierailija
18/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi onkin jos kiusatti vetäisee kiusaajalta nenän poskelle. 

Vierailija
19/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutusta saa kuvan, että olisi ollut jokin satunnainen riita. Mielestäni täytyy tehdä ero koulukiusaamisen ja satunnaisen riitatilanteen kanssa. Lapsilla (ja aikuisillakin) voi tulla joskus riitaa ja näitä olisi lasten hyvä opetella käsittelemään ihan itse, että aikuisena ei olla ihan lapasia ristiriitatilanteessa. Sitten jos menee silmätikuksi ottamiseen ja todelliseen koulukiusaamiseen, niin kerran kävisin sanomassa, että se loppuu nyt.

Eiköhän tuossa ole kyseessä kivakoulu, jossa koulukiusaaminen sovitellaan niin, että kiusattu ja kiusaajat istuvat samaan tilaan sopimaan "keskinäiset kahnauksensa". Kiusattu pyytää kiusaajilta anteeksi ja kiusaajat lupaavat käyttäytyä hyvin jatkossa. 

Vierailija
20/147 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi lumipesu lasketaan kiusaamiseksi niin sitten on kiusattu kivikautisilta ajoilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä