Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi teistä suhteessa halukkaampi?

Vierailija
18.09.2024 |

Vakinaisessa heterosuhteessa elävät, kumpi teistä on halukkaampi?

Vakinaisessa heterosuhteessa elävät, kumpi teistä on halukkaampi?

Vaihtoehdot

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sitä tutkittu että kumpi sitten kärsii puolison haluttomuudesta enemmän vai onko siinä eroja lainkaan. Näin naisena nimittäin mulle on jotenkin tosi kova paikka kun mun miestä ei seksi kiinnosta, ja siihen vaikuttaa suuresti just se että yleensä miehillä ON suuremmat halut. Mullakin on menneisyydessä miehiä jotka halusi mua KOKO ajan. Tunnen äärettömän suurta riittämättömyyden tunnetta kun nykyinen ei halua yhtään. 

Nro 4 täällä. Ymmärrän sinua! Tuntuu tosi pahalta tulla naisena torjutuksi. Minä sytyn siitä, että näen, miten mieheni haluaa minua. Ja kun hän ei halua, niin tulee mitätön olo. Erityisesti kun olen ujona naisena keräillyt rohkeutta tehdäkseni aloitteita miehelleni.

Pakko avautua. Olen jo pari päivää käynyt kuumana ja yrittänyt viritellä tunnelmaa. Laittaitunut kauniiksi. Kosketellut ohimennen. Jutellut ja huomioinut. Pukenut kotiv

Hei! Miehenä haluaisin antaa yhden vinkin. Olet selvästi tehnyt jo paljon asian eteen ja varmasti miehesi on suhteessanne haluton, mikä ei ole sinun vikasi. Luultavasti on aika rajallisesti keinoja joilla sinä voisit tilannetta parantaa ja se on enemmän miehestä kiinni tuleeko muutosta.

Sitten siihen vinkkiin. Miehet ovat usein enemmänkin suoran toiminnan...miehiä, kuin kovinkaan herkkiä vihjailuille. Eli, ei vihjailuista ja tunnelman luomisesta tietysti haittaakaan ole, mutta jos tuloksia haluaa, niin kannattaa viimeisenä askeleena ihan reilusti ottaa miehestä kiinni ja kysyä omaan suuhunsa sopivilla sanoilla "mennäänkö panemaan?".

Ei tuolle vinkille voi mitään takuuta antaa. Haluton mies voi (ja tietysti saa) kieltäytyäkin, mutta mielestäni sitä kannattaisi kuitenkin kokeilla. Etukäteen vähän valmistelet sitä omaa egoa ottamaan iskun vastaan, jos kala ei syö.

Tsemppiä!

Vierailija
22/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sitä tutkittu että kumpi sitten kärsii puolison haluttomuudesta enemmän vai onko siinä eroja lainkaan. Näin naisena nimittäin mulle on jotenkin tosi kova paikka kun mun miestä ei seksi kiinnosta, ja siihen vaikuttaa suuresti just se että yleensä miehillä ON suuremmat halut. Mullakin on menneisyydessä miehiä jotka halusi mua KOKO ajan. Tunnen äärettömän suurta riittämättömyyden tunnetta kun nykyinen ei halua yhtään. 

Nro 4 täällä. Ymmärrän sinua! Tuntuu tosi pahalta tulla naisena torjutuksi. Minä sytyn siitä, että näen, miten mieheni haluaa minua. Ja kun hän ei halua, niin tulee mitätön olo. Erityisesti kun olen ujona naisena keräillyt rohkeutta tehdäkseni aloitteita miehelleni.

Pakko avautua. Olen jo pari päivää käynyt kuumana ja yrittänyt viritellä tunnelmaa. Laittaitunut kauniiksi. Kosketel

Veikkaan että ongelma on siinä minkä lainaamasi kirjoittaja kertoikin. Eli hän syttyy siitä että mies osoittaa haluavansa häntä. Pelkkä mennäänkö panemaan ei siis vastaa tuohon, oli vastaus suoraan ehdotukseen kumpi tahansa.

Ja vastaan tähän 10v avioliitosta, eilen kolmesti panneena koska mies ei vain voinut pitää näppejään erossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen halukkaampi ja olen nainen. Mieheni kyllä syttyy myös kun vähäsen kiehnää ja puristelee housun etumusta. Ei aikaakaan kun aisa pystyssä ja saan sitä sisääni.

Vierailija
24/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelee. Viidentoista vuoden yhteiselon aikana mieheni on useimmiten ollut meistä se halukkaampi. Suuren osan ajasta hormonaalinen ehkäisy on painanut libidoni pohjamutiin. Myös masennus ja stressi on vaikuttanut asiaan. 

Nykyään käytän kuparikierukkaa ja elämääni mahtuu hyviä asioita. Ehdin harrastaa liikuntaa ja syödä suht terveellisesti. Tämä heijastuu myös seksihaluihini. Nyt olen yllättäen meistä kahdesta se himokkampi. On ihanaa, kun panettaa. Se on tunne, joka oli minulta kateissa monta vuotta. Nyt, keski-iän kynnyksellä, tutustun itseeni uudelleen seksuaalisena olentona. 

Kamalaa, että naisten libidoa näin painetaan alas parhaat vuodet eivätkä he edes tiedä sitä, vaan haluttomuutta pidetään normaalina naisen hormonitoimintana 😢

Vierailija
25/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelee. Viidentoista vuoden yhteiselon aikana mieheni on useimmiten ollut meistä se halukkaampi. Suuren osan ajasta hormonaalinen ehkäisy on painanut libidoni pohjamutiin. Myös masennus ja stressi on vaikuttanut asiaan. 

Nykyään käytän kuparikierukkaa ja elämääni mahtuu hyviä asioita. Ehdin harrastaa liikuntaa ja syödä suht terveellisesti. Tämä heijastuu myös seksihaluihini. Nyt olen yllättäen meistä kahdesta se himokkampi. On ihanaa, kun panettaa. Se on tunne, joka oli minulta kateissa monta vuotta. Nyt, keski-iän kynnyksellä, tutustun itseeni uudelleen seksuaalisena olentona. 

näinhän se on, että hormonaalinen ehkäisy näivettää naisen seksuaalisuuden. kondomia voi käyttää myös vakituisessa suhteessa.

Kondomi vakituisessa parisuhteessa pitemmän päälle ei

vasektomia sopii miehelle kuin miehelle.

Vierailija
26/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ääniä on yhteensä 124 kpl, ja niistä ainoastaan 12,9% vastausta naiselle. Miehelle ääniä peräti 78.23% ja mitättömät 8.87% menee tasa-arvon kansa leikkiville. Äänien lukumäärinä nuo ovat: Naiset 16 kpl. Miehet 97 kpl, Tasa-arvo parit 11 kpl.

Heteroseksuaalisissa naisilla on -paljon- heteroseksuaalisia miehiä heikompi libido, kaikki tutkimukset aina tulevat samaan tulokseen. (Julma lesbo on tunnetusti maskulinisoitunut, heillä on vahvempi libido, voi olla jopa lähes puolet heteromiehen libidosta).

https://www.psychologytoday.com/us/blog/dating-and-mating/202003/how-hi… on hyvä yhteenveto, siinä on linkit tärkeimpiin tutkimuksiin. Käännä tuosta yhden kappaleen: """Johdonmukaisuus: Naisten seksihalu on kahdella tavalla vaihtelevampaa kuin miesten. Ensinnäkin naisten seksihalu vaihtelee enemmän naisten kesken (joillakin naisilla on suurempi seksihalu kuin toisilla, Lippa, 2009), mutta naisten seksiha

Määrittele seksihalu ensin niin katsotaan sitten. Se on noissa tutkimuksissa melko varmasti määritelty miehen nautinnon, yhdynmän, ja laukeamisen kautta. Sitten kun aletaan kysyä naisten halua seksiin jota naiset haluavat, niin yllättäen se ei niin enää miehiä kiinnostakaan.

Vierailija
27/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään taas mietin että mitä mä tästä suhteestani saan. Kuuntelen työmurheita, tsemppaan ja kannustan, teen kotityöt jotta ne ei aiheuttaisi lisätressiä, hieron hartioita jotta päätä särkisi vähemmän, hieron selkää jotta se ei olisi niin jumissa, jne. Jos saisin edes seksiä joskus, ehkä jaksaisin itse paremmin. Nyt tää on ihan yhtä päätyä. 

Tienaako edes hyvin? Jos kerran teet kotityöt, hoidat ja hoivaat, niin kai hän sentään on edes hyvin palkatussa työssä? Voisitko vihjata, että hän voisi sitten ainakin taloudellisesti ottaa isomman roolin, jos sinä joudut tekemään kaiken muun?

Vierailija
28/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä (miehenä) ihmettele, että naiset ovat usein jonkin verran vähemmän halukkaita kuin miehet. Niin monta ilmeistä syytä on keskimääräisessä suomalaisessa heteroparisuhteessa sille, että nainen on vähemmän halukas. Näkisin sen niin, että naisilla on keskimäärin kapeammat mahdollisuudet olla halukas kuin miehellä. Tästä siis kärsivät sekä miehet että naiset (varmaan monesta naisestakin olisi hienoa, jos aikaa ja jaksamista riittäisi haluta ja harrastaa seksiä enemmän).

Syyt:

1. Naiset tekevät edelleen keskimääräistä enemmän kotitöitä;

2. Naiset tekevät keskimääräistä useammin hoivatyötä (joka voi olla sillä tavalla henkisesti / emotionaalisesti kuluttavaa, että se saattaa vaikuttaa seksielämään)

3. Hormonaalinen ehkäisy on varmasti tilastollisesti todella iso tekijä. Miehet kantavat muutenkin vähemmän vastuuta ehkäisystä (suosittelisin vasektomiaa aivan kaikille miehille, jotka eivät / eivät enää halua lapsia; vaimoni halusi seksiä hormonaalisesta ehkäisystä huolimatta, mutta hänelläkin seksihalut kasvoivat selvästi, kun ehkäisystä ei tarvitse huolehtia).

4. Tietenkin myös kuukautiskierto vaikuttaa usealla naisella halukkuuteen, milloin voimistavasti, milloin heikentävästi. Lisäksi iso osa miehistä ei halua seksiä naisten kuukautisten aikaan, vaikka nainen saattaisi halutakin.

5. Naisten seksuaalisuus joutuu tietenkin koetukselle raskauden aikana ja tietenkin synnytyksen jälkeen. Tosin joillakin lasten kasvettua isommiksi seksuaalisuus saattaa herätä entistä voimakkaammaksikin.

6. Miehet myös huolehtivat ulkonäöstään ja hygieniastaan edelleen vähemmän kuin naiset (vaikka kehitystä on tapahtunut). Tämä voi olla osalle naisista turn off.

7. Naisilla on tilastollisesti tarkasteltuna takanaan traumaattisia seksiin liittyviä kokemuksia moninkertainen määrä miehiin verrattuna.

8. Miehet ovat parisuhteissa keskimäärin vähemmän emotionaalisesti läsnä ja sitoutuneita parisuhteensa kehittämiseen ja esim. puolisonsa huomioimiseen, arkipäivän hellyyteen ja seksittömään läheisyyteen.

Naisten seksihalut olisivat varmasti parisuhteissa (tilastollisesti tarkasteltuna) huomattavasti korkeammalla tasolla, jos miehet kiinnittäisivät huomiota ainakin kohtiin 1, 3, 6 ja 8.

Itse olen kokenut olevani tasapuolisesti kotitöitä tekevä, emotionaalisesti läsnäoleva, hygieniastani huolta pitävä ja ehkäisystä vasektomian teettämällä vastuuta kantava mies, ja vaimoni on "palkinnut" sen olemalla seksuaalisesti aktiivinen ja usein minua halukkaampikin (ei aina). Jos vaimoltani kysyttäisin, kumpi suhteessamme on halukkaampi, hän vastaisi todennäköisesti itse olevansa. Sen verran häntä kuitenkin tunnen, että jos hän olisi suhteessa vähemmän huomioivan ja huonommin läsnäolevan, epäsiistin, kotitöitä tekemättömän ja ehkäisynkin osalta välinpitämättömän miehen kanssa, hän todennäköisesti haluaisi seksiä paljon vähemmän.

Vierailija
29/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinänsä (miehenä) ihmettele, että naiset ovat usein jonkin verran vähemmän halukkaita kuin miehet. Niin monta ilmeistä syytä on keskimääräisessä suomalaisessa heteroparisuhteessa sille, että nainen on vähemmän halukas. Näkisin sen niin, että naisilla on keskimäärin kapeammat mahdollisuudet olla halukas kuin miehellä. Tästä siis kärsivät sekä miehet että naiset (varmaan monesta naisestakin olisi hienoa, jos aikaa ja jaksamista riittäisi haluta ja harrastaa seksiä enemmän).

Syyt:

1. Naiset tekevät edelleen keskimääräistä enemmän kotitöitä;

2. Naiset tekevät keskimääräistä useammin hoivatyötä (joka voi olla sillä tavalla henkisesti / emotionaalisesti kuluttavaa, että se saattaa vaikuttaa seksielämään)

3. Hormonaalinen ehkäisy on varmasti tilastollisesti todella iso tekijä. Miehet kantavat muutenkin vähemmän vastuuta ehkäisystä (suosittelisin vasektomiaa aivan kaikille miehille, jotka eivä

Tai ei ainakaan haluaisi sitä sinun kanssasi😉

Hyvin kirjoitit, mutta lisään sen verran että silti saattaa olla että nainen haluaa ja paljon, ei vain sillä tavoin että menee millaisen miehen  pökittäväksi tahansa. Naisen halua on monisävyisempää, ja asuu monesti ajatuksissa, muilta piilossa, tai vaikkapa kirjojen kansien välissä. Tästä syystä haluaminen pitäisi määritellä ihmisestä itsestään käsin eikä ulkopuolelta, eikä varsinkaan miehen mielen kautta. 

Vierailija
30/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näinhän se on, että hormonaalinen ehkäisy näivettää naisen seksuaalisuuden. kondomia voi käyttää myös vakituisessa suhteessa.

Kondo

Joo, muttei kaikille naisille, esim. omalle vaimolle

Vierailija
31/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, että naisten libidoa näin painetaan alas parhaat vuodet eivätkä he edes tiedä sitä, vaan haluttomuutta pidetään normaalina naisen hormonitoimintana 😢

Älä muuta viserrä. En itsekään tajunnut, että haluttomuuteni johtui hormoniehkäisystä. Kaksi ajanjaksoa elämäni aikana olen käyttänyt hormoniehkäisyä, ja molemmat kerrat huomasin saman, kun lopetin: Että halut vyöryivät ylitseni tsunamin lailla. On tosi huijattu olo. Monta vuotta meni hukkaan seksuaalisessa mielessä.

Vierailija
32/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin muija, ennen mies.

Se on niin kuin Meritan logo: ennen se oli kiven alla, nyt se maistuu puulta.

Jonnet, sori, meni ehkä ohi teiltä.

Vierailija
33/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestyksen tulos on selvä ja ennakko- odotusten kaltainen. Sitten täällä kommenttipuolella vängätään mustaa valkoiseksi, eli se onkin loppujen lopuksi miehen syytä kun nainen on haluton.

"Kyllä minulla muuten olisi haluja, mutta kun....", "Mahdottomasti haluaisin, ellei....".

Eli vanha kunnon jossittelu. Jos, jos, jos ja jos. Ja vielä kerran jos.

Ja miehen syytä on.

Vierailija
34/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestyksen tulos on selvä ja ennakko- odotusten kaltainen. Sitten täällä kommenttipuolella vängätään mustaa valkoiseksi, eli se onkin loppujen lopuksi miehen syytä kun nainen on haluton.

"Kyllä minulla muuten olisi haluja, mutta kun....", "Mahdottomasti haluaisin, ellei....".

Eli vanha kunnon jossittelu. Jos, jos, jos ja jos. Ja vielä kerran jos.

Ja miehen syytä on.

No onhan se tämänkin ketjun mukaan myös naisen syytä jos mies ei halua. Nainen on lihonut tai ei ole muuten visuaalisesti viehättävä. Miksipä sitten vika ei voisi olla miehessä jos nainen ei halua. 

Vierailija
35/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta viserrä. En itsekään tajunnut, että haluttomuuteni johtui hormoniehkäisystä. Kaksi ajanjaksoa elämäni aikana olen käyttänyt hormoniehkäisyä, ja molemmat kerrat huomasin saman, kun lopetin: Että halut vyöryivät ylitseni tsunamin lailla. On tosi huijattu olo. Monta vuotta meni hukkaan seksuaalisessa mielessä.

Mikä sulla on nyt ehkäisynä? Vaihdoitko kuparikierukkaan vai onko teillä kondomit käytössä?  Minulla on nyt tinne se, että on valittava kondomin tai kuparikierukan välillä. Kondomista en tykkää vakiintuneessa suhteessa.

Vierailija
36/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sepä se. Enemmistö miehistä ei vieläkään ymmärrä, että naisten halut syttyvät miehen osoittamasta rakkaudesta ja halusta. Kuvitelin aiemmin, että minulla oli enemmän haluja kuin vaimolla. Nyt vasta ymmärtänyt, että jos olisi ollut vielä aktiivisempi olisi vaimoni halunnut vielä useammin seksiä. Vaimo on itse sanonut että olisit halunnut enemmän. On selvästi tullut kärttyiseksi, jos en ole hetkeen osoittanut halujani.  Ja ne halut miehen pitää osoittaa naiselleen arkielämässä jo  ennen sänkyyn menoa. Siellä kysyessa on ja pskat huosussa.  Siksi kyselenkin seksinpuutteesta kärsiviltä miehiltä mitä te olette tehneet naisenne eteen alkuhypetyksen naisen palvomisen jälkeen kun arki on astunut kuvaan. Enemmistö  naisista näyttää sanonee kaikkialla, että heidän halut syttyvät vasta miehen osoittaessaan haluaan ja kiimaansa naista kohtaan. Jos näin on niin silloin niin mies makaa kuin petaa ja pitää antaa jos haluaa saada halukasta naista. Tasa-arvolle ei ole tuon kanssa mitään tekemistä eikä järjellä.

Vierailija
37/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri

Vierailija
38/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on nyt ehkäisynä? Vaihdoitko kuparikierukkaan vai onko teillä kondomit käytössä?  Minulla on nyt tinne se, että on valittava kondomin tai kuparikierukan välillä. Kondomista en tykkää vakiintuneessa suhteessa.

Käytän kuparikierukkaa ja olen siihen tyytyväinen. Seksielämä on nyt parempaa kuin koskaan hormonaalisen ehkäisyn aikana. Minulla on kuitenkin taipumusta mataliin rauta-arvoihin, joten syön rautaalisää ja tsekkaan ferritiinin puolen vuoden välein. Kuparikierukka siis lisää kuukautisvuodon määrää, joten näistä kannattaa olla tarkkana. Jos vaan rauta-arvoni pysyvät kohtuullisella tasolla niin aion jatkaa kuparikierukan käyttöä hamaan tulevaisuuteen. Mikäli päädyt kuparikierukkaan ja vuodat paljon, niin voin vielä vinkata, että ota pari Buranaa pahimpina vuotopäivinä. Se saattaa vähentää vuodon määrää jopa kolmanneksella. 

Vierailija
39/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän hetkisen äänestystilanteen perusteella juuri sellainen tulos kuin oletinkin.

Kymmenestä parista 1- 2 sellaista joissa nainen haluaa enemmän.

Kymmenestä parista 1-2 sellaista joissa halut menee tasan.

Kymmenestä parista 6-8 sellaista joissa mies haluaa enemmän.

Se on ihan parisuhde- lottoarvonnasta kiinni millaiseen suhteeseen huomaa päätyneensä.

Vastauksia on yhteensä 60 kpl joista vain 15% on sellaisia jossa nainen on ilmoitettu vahvemman libidon omaavaksi. Eli 9 kpl vastausta, joka on aika tarkalleen täällä riehuvien myrkyllistä feminismiä toitottavien vanhojen naisen lukumäärä. Feministinen yksi epätoivoisimmista ulinoista on juurikin se, että nainen omaisi (vähintään) yhtä vahva libidon kuin mies. Todellisuudessa niin ei ole koskaan.

Miten niin ei koskaan. 1-2 kymmenestä on 10-20% pariskunnista. Itsellä ollut aina voimakkaampi libido kuin miehelläni, mutta en kyllä ole ulissut enkä toitottanut täällä mitään.

Vierailija
40/42 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nämä määrät mitään todista. Voi myös olla, että miehet on parisuhteessa useammin itsekkäitä ja urpoja kuin naiset, mikä myös selittää tilannetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi