Siis otetaanko muistokukat sen mukaan mikä kuvastaa vainajan elämää vai oman tyyliset? Siis ne mitkä tulee arkun reunalle?
Kommentit (77)
"Mistähän ihmeestä päättelit ettei olisi mitenkään koskettanut se läheisen kuolema?
Puolisoni kuoli yllättäen nuorena. Meillä oli tuolloin pieni lapsi ja odotin toista, olin itsekin silloin hyvin nuori. Kukkia oli paljon, sen muistan, mutta ei mitään muistikuvaa, mitkä kukat oli keneltäkin, tai luinko kaikkia korttejakaan. Oli silloin aika paljon muutakin mietittävää.2
Miten sinua ei koskettanut ne kukkien lähettäminen ei se läheisen kuolema. No me katellaan asioita eri tavalla. Olen läheisen haudannut ja oli aikaa katsella niitä kukkia vaikka muitakin kiireitä oli.
Vierailija kirjoitti:
"Mistähän ihmeestä päättelit ettei olisi mitenkään koskettanut se läheisen kuolema?
Puolisoni kuoli yllättäen nuorena. Meillä oli tuolloin pieni lapsi ja odotin toista, olin itsekin silloin hyvin nuori. Kukkia oli paljon, sen muistan, mutta ei mitään muistikuvaa, mitkä kukat oli keneltäkin, tai luinko kaikkia korttejakaan. Oli silloin aika paljon muutakin mietittävää.2
Miten sinua ei koskettanut ne kukkien lähettäminen ei se läheisen kuolema. No me katellaan asioita eri tavalla. Olen läheisen haudannut ja oli aikaa katsella niitä kukkia vaikka muitakin kiireitä oli.
Millä tavalla kukkien lähettämisen pitäisi koskettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tunne, että toiset miettivät menetystäni, ja kauniit kukat aina lohduttavat. Tuntuu, että nykyään kaikille on ihan sama vaikka joku kuolee eikä siihen reagoida mitenkään. Olin tosi otettu lähetetyistä kukista. Ehkä jollekin toiselle ne ei merkitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tunne, että toiset miettivät menetystäni, ja kauniit kukat aina lohduttavat. Tuntuu, että nykyään kaikille on ihan sama vaikka j
Itse sain enemmän lohtua muilta läheisiltä ja esimerkiksi keskusteluista muiden ihmisten kanssa. Kukat nyt vaan oli olemassa, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hautajaisissa, jossa vieras laski arkulle Lidlin punalapulla varustetun kukkakimpun muovit päällä.
Eräs hautaamani läheinen oli tunnettu pihiydestään. Todennäköisesti eniten hänen tyyliään olisi ollut etteivät ihmiset tuhlaa rahojaan johonkin umpiturhiin kukkiin(tai koko hautajaisiin) mutta sen verran jouduttiin olemaan vainajaa vastaan, että oli hautajaiset ja ihmiset toivat kukkia. Tuo olisi ollut juuri toiveidensa mukaista, toki muovi olisi pitänyt ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hautajaisissa, jossa vieras laski arkulle Lidlin punalapulla varustetun kukkakimpun muovit päällä.
Ja mitä sitten? Kuka edes kiinnittää huomiota tuollaiseen?
"Itse sain enemmän lohtua muilta läheisiltä ja esimerkiksi keskusteluista muiden ihmisten kanssa. Kukat nyt vaan oli olemassa, ei muuta.2
No samat sanat, mutta kukat toivat vielä lisälohtua niiltä, jotka olivat kauempana.
Huomaa että täällä ei ihmiset ole menettäneet läheisiään kun eivät tunne kukkaperinnettä eivätkä osaa arvostaa ostaa kukkien lähettämistä ja saamista.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että täällä ei ihmiset ole menettäneet läheisiään kun eivät tunne kukkaperinnettä eivätkä osaa arvostaa ostaa kukkien lähettämistä ja saamista.
Minä rakastan kukkia, mutta kun isäni kuoli aloin vihata sinisiä eustomioita, niitä ja valkoisia ruusuja tuli, ihmisiltä jotka kokivat velvollisuudekseen ottaa osaa.
Paljon lohduttavampaa oli ystävien sanat.
"Itse sain enemmän lohtua muilta läheisiltä ja esimerkiksi keskusteluista muiden ihmisten kanssa. Kukat nyt vaan oli olemassa, ei muuta.2
Sulla oli aikaa keskustella ihmisten kanssa, mutta ei aikaa katsoa kuka sen kukkakimpun lähetti?
Vierailija kirjoitti:
Sulla oli aikaa keskustella ihmisten kanssa, mutta ei aikaa katsoa kuka sen kukkakimpun lähetti?
Miksi jankkaat siitä kukkakimpusta? Oliko ne kukkakimpun niin tärkeitä?
Totta kai keskustelin läheisten kanssa, kun muutenkin oltiin yhdessä. Ei ne kukkakimput liity siihen mitenkään. Kukkakimput oli vaan jossain taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kaikille ei vaan ole läheisen kuollessa ne lähetetyt kukat niin tärkeitä.
Mummoni oli eläessään todellinen kukkien ja kasvien ystävä ja kun hän kuoli, halusin tehdä itse hautajaiskimpun. Vaikka en ole ikinä ennen sellaista tehnytkään. Hain kasan noita parjattuja Lidlin ruusuja, nappikaupasta kaunista nauhaa ja kotipihalta oksia ja vihreää. Lopputulos oli todella kaunis ja onnistunut! Voin melkeik kuulla mummoni kommentin kimpusta "on se nätti se kimppu".
Vierailija kirjoitti:
Onhan se voitu katsoa mutta ei kaikki tuollaiset asiat jää mieleen. Mitä on se kuka minkäkin kimpun on lähettänyt verrattuna siihen että läheinen on kuollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se voitu katsoa mutta ei kaikki tuollaiset asiat jää mieleen. Mitä on se kuka minkäkin kimpun on lähettänyt verrattuna siihen että läheinen on kuollut?
Kukista pitä kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on isästäni. Joten jonkinlaisen kukkalaitteen ajattelin ostaa. t.ap
Valitse ihan itse mikä on sopivin.
Mistähän ihmeestä päättelit ettei olisi mitenkään koskettanut se läheisen kuolema?
Puolisoni kuoli yllättäen nuorena. Meillä oli tuolloin pieni lapsi ja odotin toista, olin itsekin silloin hyvin nuori. Kukkia oli paljon, sen muistan, mutta ei mitään muistikuvaa, mitkä kukat oli keneltäkin, tai luinko kaikkia korttejakaan. Oli silloin aika paljon muutakin mietittävää.