Ulkomailla asuvat! Ostatteko suomikaupasta ruokaa?
Kommentit (12)
Nej, aldrig. Vad finns det i "suomikauppa" som man skulle vilja ha, men som man inte kan köpa här? Dåligt kaffe, usel Tom Collins på burk, fuskchoklad och salmiak?
Ostin jouluna laatikkoruokia suositellulla toimitusmuodolla. Ne oli silti viety läheiseen kioskiin ja paketit odotti siellä lämpöisessä kun ne hain! Kaikki meni roskiin, kyllä harmitti vaikka sain rahat kyllä takaisin (ilman pahoitteluja). Enää en kylmäsäilytettäviä ruokia tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Nej, aldrig. Vad finns det i "suomikauppa" som man skulle vilja ha, men som man inte kan köpa här? Dåligt kaffe, usel Tom Collins på burk, fuskchoklad och salmiak?
Var bor du Finskalainen?
En. Mulla tekee mieli suomalaisia ruokia oikeastaan vain jouluna, ja ne teen itse. Ainoa, mitä suomalaisesta ruuasta pitkin vuotta haluan, on karjalanpiirakat, ja nekin teen itse.
Täällä Saksassa on ihan yhtä hyvää suklaata ja tummaa leipää ja sinappia kuin Suomessakin. Lakkalikööriä tai salmiakkikossua tai lonkeroa en ole koskaan kaivannut; hyvä viini on parempaa.
En minä Lontoossa asuessani suomikaupasta juuri ruokaa ostanut. Lähinnä salmiakkia ja joskus ruisleipää.
En. Ikeasta saa monenlaista. Pandaa muuten myydään Usassa ihan lähikaupassa.
Ai jostain tietystä vai yleensä? Muutaman kerran olen tilannut Fazerilta karkkeja, tulee nopsaan ja toimittavat pakettiautomaattiin.
Olen tilannut Keravalla sijaitsevasta Suomikaupasta muutaman paketin USAssa asuvan lapseni perheelle. He myös tilaavat tuotteita Minnesotassa olevasta Suomikaupasta.