Onko mielestänne liikaa jos pitkäaikaistyöttömällä menee 400€/kk tupakkaan ja alkoholiin?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin työttömänä, ei ollut tuon vertaa rahaa käytössä.
Irtisanomissuojaa heikennetään. On siinä asuntovelkaisilla ihmettelemistä, kun eivät saa toimeentulotukea lastensa ruokiin ja omistusasunto lähtee ulosottovirastolle.
Ei todellakaan ole..nautintoaineet on hintansa väärti,ja työttömillä sun muilla lorvijoilla on aikaa nautiskella
No on se aika paljon.
Normaalisti ihmisellä menee kuussa alkoholiin jotain 200€ luokkaa.
Miten jaksatte töissä, kun ette voi enää istua kahvitauolla 30 minuttia, kun irtisanomissuojaa heikennetään.
Jokaisella on valta valita mihin rahansa käyttää. Älkää puuttuko muiden rahankäyttöön.
Sairaspäivärahaa leikataan ensi vuonna.
Hyvä
Kun saikuttaa saa vähemmän palkkaa.
Tehkää töitä
Vierailija kirjoitti:
No on se aika paljon.
No eikä mene, senkin juoppo
Vierailija kirjoitti:
Sairaspäivärahaa leikataan ensi vuonna.
Hyvä
Kun saikuttaa saa vähemmän palkkaa.
Tehkää töitä
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa ja kuulemma sotealoilla saikuttavat paljon, siis hoitoalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se aika paljon.
No eikä mene, senkin juoppo
Höpöhöpö, minusta ei juoppoa saa millään.
En edes juo viinaa.
Sehän tulee valtion kassaan lähes kokonaan veroina. Osansa saa tietysti myös kauppias, ainakin tupakassa on hyvät katteet eikä ole hävikkituote kuten nopeasti pilaantuvat elintarvikkeet.
Meidän kuukauden ruokamenot on n 400 e. Joten on liikaa.
No meillä ei ainakaan ole varaa tuohon, ts heittää rahaa hukkaan!? Vuositulot 140ke.
Mutta kuka nyt priorisoi mitäkin.
No eihän tosta paljon ruokaan rahaa jää. Eikun ruokajonoon jos mahdollista. 0
Ei missään nimessä ole liikaa. Vähintään kolme tonnia saa mennä ennen kuin pitää kutsua sosiaalitoimisto hätiin. Sitä ennen KELA hoitaa 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On liikaa jos jää vain 195e muuhun.
Minulla ei ole muita laskuja kuin vuokra ja sähkö ja kela maksaa noi
Ap
Et syö mitään, käytä vaatteita etkä peseydy....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On liikaa jos jää vain 195e muuhun.
Minulla ei ole muita laskuja kuin vuokra ja sähkö ja kela maksaa noi
Ap
Ilmiselvästi saat liikaa tukia, jos on varaa tuprutella 400 kuussa savuna ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on valta valita mihin rahansa käyttää. Älkää puuttuko muiden rahankäyttöön.
Jos muut maksaa elämisen, se ei silloin ole oma valinta.
Juu, siivoustyötä ke ja to klo 15.00-18.00 ja 300 suojaosa poistettiin eli tuo palkka vähennetään 595 työmarkkinatuesta.
Onneksi irtisanomissuojaa heikennetään myös julkisella ja 30 vuotta töitä tehneitä saa helposti irtisanoa ja omistusasunto ja kesämökki menee ulosottovirastolle.