Onko mielestänne liikaa jos pitkäaikaistyöttömällä menee 400€/kk tupakkaan ja alkoholiin?
Kommentit (109)
Työttömän elämäntapaan kuuluu tietynlainen vapaa ja rajoittamaton päihteidenkäyttö. Aikoinaan oli aika jolloin poltin budia tonnilla kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On liikaa jos jää vain 195e muuhun.
Minulla ei ole muita laskuja kuin vuokra ja sähkö ja kela maksaa noi
Ap
Älä jaksa valehdella.
Eipä minulla olisi varaa laittaa 400€/kk tupakkaan ja alkoholiin. - Ei nyt kun olen ollut ilm liian lyhyen aikaa työttömänä, eikä hetki sitten jolloin olin töissä....
T. Työtön maisteri
Osta kirkasta koko rahalla ja juo päivässä. Ongelmasi ratkeavat ja yksi hullu jankuttaja poistuu palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tupakkaan kulutettu sentti on liikaa. Alkoholiin riittää max kymppi kuukaudessa.
Mulla menee kaks tonnia kuussa viinaan ja tonni tupakkaan. Ruokaan menee satku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksei se osta niitä jostain halvemmasta paikasta. Edes Tallinnasta. Säästäisi satasia joka kuukausi.
Niin ostankin, juomat tilaan Saksasta ja tupakat haen Tallinnasta
Ap
Ei tämä reppana rölli edes älyä, että asiat muuttuivat 1.9.2024. Tyhmä se on, äitinsäkin häpeää.
Ei se mulle kuulu mitä muut tekevät. En itse juo tai polta. Enemmän heidän oma maksa tai haima siinä poksahtaa (toivottavasti ei), kannattaa vähentää ajoissa jos huomaa asian. Jos aikoo vetää uran täysillä, eikä panosta omaan hyvinvointiin, niin sitten kai osa kittaa viinansa. Usein hyvinvointi vaatii myös ajan ottamista, riittävää palautumista ja tehdään erilailla. Vaihtomiehiä. Ehkei liika kofeiinikaan toimi jos joku vetää pannukaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
No mieti, miten paljon sillä sitten menee, kun sattuu töihin pääsemään ja rupeaa palkkaa saamaan. Hitto jos työttömänä menee jo 400€ kuukaudessa pelkästään tupakkaan ja alkoholiin. Töihin pääsy vähintään tuplaisi kulutuksen, koska kova riippuvuus ja enemmän rahaa käytettävissä. Ei taida olla pitkäikäinen työntekijä.
Mumma on lihava, Puppa on ihana, tää on seniiliä vanhuselämää 👵🏻👴🏻
Mulla menee olueen 500€ kk. Ruuat pummin ja netin maksan ite että voik oluen kera viihdyttää itseäni kattomalla alastomia teinityttöjä.
Vierailija kirjoitti:
On liikaa jos jää vain 195e muuhun.
mitä muuta sosiaalipummi muka tarvitsee?
Tupakka on tärkeämpi kuin ruoka tai työ. Siihen menee mitä menee.
Niin ostankin, juomat tilaan Saksasta ja tupakat haen Tallinnasta
Ap