Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En odota vapailtani enää mitään muuta kun se, että pääsen juomaan. Olen hyväksynyt asian.

Vierailija
17.09.2024 |

Pitkään olen juonut liikaa. Eli joka viikko. Aiemmin se huolestutti ja harmitti. 

Nykyään ihan sama. Odotan huomista, että pääsen taas juomaan, saan olla rauhassa itsekseni, mennä saunaan ja kuunnella musiikkia. Olla vaan ja humaltua sopivasti. 

Sitten tulee krapula ja ahdistus mutta olkoot, se tuntuu sen arvoiselta. Ehkä jonain päivänä en käy enää töissä ja juon sekä rahoitan juomisen miehillä, saa nähdä. No, toivottavasti ei mutta tavallaan ihan sama miten tässä elämässä käy. 

En oikein jaksa odottaa mitään ihmeellistä elämääni. Baarissakin voi välillä käydä ja tavata kaltaisiaan.

Olen 29v. Pidän tästä elämästä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla alkoholia säännöllisesti nauttivilla on keskushermostollisia ongelmia.  Yrität alkoholilla lamauttaa aivoistasi sellaisen osan, joka aiheuttaa sinulle vaikeuksia ja vie energiaasi.  

Tämä on iso ongelma yhteiskunnassamme. 

Jotkut löytää sopivat lääkkeet korjatakseen aivokemiansa, mutta kaikki ei löydä eikä edes halua tai ymmärrä etsiä apua mistään muusta kuin alkoholista.  

Suurin osa ei ymmärrä sitä ydin syytä miksi he juovat alkoholia. 

Höpön höpön. Itsellä on myös tapana miehen kanssa ottaa pe vähän runsaammin, juurikin syödään vähän paremmin, juodaan viiniä, hän olutta/viskiä  (mä en niistä tykkää), soitellaan musaa ja jutellaan viikon tapahtumista tai jos on jotain remonttia suunnitella tms. Joskus on kavereita, useimmiten ollaan vain kahdestaan. Harvemmin käydään missään, mutta voidaan käydä keikalla tai paikallisessa. Nukkumaan mennään myöhään, joskus kolmen maissa, mies saattaa valvoa pidempäänkin. La menee vielä muutama, ihan vaan koska voi ja on vkonloppu.

Sunnuntaina menee korkki kiinni kokonaan, krapuloita minä en sairasta, mies kun on ottanut väkevämpiä joskus. Siivoillaan vkonlopun jäljet, astiat tiskipöydältä koneeseen ja tölkit kierrätykseen, imuroidaan. Maanantaina ollaan kuin muutkin parit, jotka ovat käyneet koiralenkeillä ja teatterissa kuivin suin. Viikolla käydään kyllä joka päivä lenkillä ja eletään terveellisesti, hyvät unet ja ruokavalio.

Tätä on jatkunut kohta 25 v, kummallakaan ei missään arvoissa mitään vikaa, paitsi mulla perinnöllinen kolestroli, sekin niin lievänä, että lääkitystä ei tarvitse. Hoikkia ollaan molemmat. Ihan älyttömiä pelotteluja saati tuollaisia aivokeniahöpinöitä.

Vierailija
42/47 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minullakin vielä meni ap:n ikäisenä, paitsi että olin työtön.

Määrät kuitenkin alkoi kasvaa ja myös juomisputket alkoi venyä viikkoon. Kun mentiin 30v paremmalle puolelle niin darroista alkoi tulla aivan järkyttäviä: sängystä ei päässyt ylös pariin vuorokauteen, ei pystynyt nukkumaan eikä syömään ja pahimmillaan oksensin 30 tuntia putkeen. Hikoilua, tärinää, vaikeuksia kävellä portaita alas ja sitten ne valtavat ahdistukset kun fyysinen olo hieman helpottaa.

Ihme kyllä ei ole vielä maksa tai haima poksahtanut mutta jalkoihin tuli pysyvä(?) hermovaurio. Nyt olen 36v ja tavannut miehen joka ei juo kuin saunakaljat, yhteenmuuttoa suunnitellaan maalle ja tässä minulle tarpeeksi motivaatiota vihdoin raitistua. Tällä hetkellä asun 150m päässä alkosta, tulevassa asunnossa lähin alko olisi kymmenien kilometrien päässä.

Ehkä ne jalatkin vielä paranee mikäli korkki vaan pysyy kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin eli etyylialkoholin eli etanolin kemiallinen kaava on CHO. Elimistö käsittelee sitä niin että se muuttuu etaanihapoksi eli etikaksi ja asetaldehydiksi.  Asetaldehydi, CHO puolestaan on karsinogeenistä eli syöpää aiheuttava aine. Tästä syystä alkoholi aiheuttaa syöpää.  Mielenkiintoinen seikka tässä on myös se, että kun karsinogeeninen aine vaikuttaa, sen vaikutus on pysyvää eli sitä ikäänkuin ottaa vastaan kuin säteilyä. Siksi esimerkiksi punaviinien tissuttelu kasvattaa syöpäriskiä huomattavasti vaikka määrät eivät olisi suuria. 

Huolestuttavana pitäisin myös alkoholin reaktiivisuutta aivoissa ja millaisia muutoksia se pitemmällä aikavälillä saa aikaan. Tunnesäätely esimerkiksi saattaa taantua lapsen tasolle. 

Alkoholi vaikuttaa ihmisessä ihan joka soluun, kaikista vaarallisimmat vaikutukset taitanee näkyä aivoissa, sydämessä ja maksassa.

Vierailija
44/47 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin eli etyylialkoholin eli etanolin kemiallinen kaava on CHO. Elimistö käsittelee sitä niin että se muuttuu etaanihapoksi eli etikaksi ja asetaldehydiksi.  Asetaldehydi, CHO puolestaan on karsinogeenistä eli syöpää aiheuttava aine. Tästä syystä alkoholi aiheuttaa syöpää.  Mielenkiintoinen seikka tässä on myös se, että kun karsinogeeninen aine vaikuttaa, sen vaikutus on pysyvää eli sitä ikäänkuin ottaa vastaan kuin säteilyä. Siksi esimerkiksi punaviinien tissuttelu kasvattaa syöpäriskiä huomattavasti vaikka määrät eivät olisi suuria. 

Huolestuttavana pitäisin myös alkoholin reaktiivisuutta aivoissa ja millaisia muutoksia se pitemmällä aikavälillä saa aikaan. Tunnesäätely esimerkiksi saattaa taantua lapsen tasolle. 

Alkoholi vaikuttaa ihmisessä ihan joka soluun, kaikista vaarallisimmat vaikutukset taitanee näkyä aivoissa, sydämessä ja maksassa.

Kemialliset kaavat näköjään kadottivat pienet numerot väleistään. 

Vierailija
45/47 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannattaisi tehdä mukavia asioita juopottelun sijaan? Menoja ja harrastuksia?

ai meinaat että juopottelu ei ole mukavaa? 

Vierailija
46/47 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko juot viikonloppuisin? Itselläni aivan sama homma ja onhan se mukava odottaa sitä. Olutta en juo vaan esim. viskiä ja rommia. Kaupassa käynti ja jotain herkkuja, sipsiä yms. sitten siinä pikkuhiljaa paukkuja. Leffa pyörimään jossain vaiheessa ja hyvää ruokaa lopuksi! Viime lauantaina meni 0.7l 25%... ei tullut krapulaa, kävin lenkillä seuraavana päivänä... eli geenit on hyvät tähän hommaan. Mutta ei tule mieleenkään juoda arkipäivinä, se on mukava odottaa sitä viikonloppua ja olla vain yksikseen. Tätä nyt jatkunut ehkä 2vuotta?

Hei! 

Itse juon joka viikko kun on vapaat. Yleensä kerran viikossa, joskus kaksi. Olutta, viiniä, siideriä. En pysty kovin vahvoihin koskemaan, pari kertaa vuodessa saatan muutaman shotin juoda.

Juon kerralla 10-15 annosta. Se on minulle sopiva määrä ja humalatila. Olen mukavassa sievässä, en kaatuil

Eihän tuo ole paha. Riskirajoilla mutta ei paljon yli. Itsekin join tuon verran noin 18-40 v. Iän myötä ei enää niin paljon ja usein jaksa eikä kiinnosta, ja nyt 56 v harrastan enemmänkin liikuntaa kuin rappiota. 

Vierailija
47/47 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varo saunassa ja muutekin ettet kaadu. mitä juot-paljonko. puolitoista pulloa valkkaria on vielä ok, jos n 6h sisällä, jos aamusta niin vatii 2ploa.  näkyykö painossa. silmissä usein se valkoainen ei kaikilla punoita,mutta jotenkin kuin kokkareinen. 2vko ilman, niin kuin uusi ihminen. hehkeytynyt, sirompi,kuin kasvohoito. ja ne 3vrk nukkuu huonosti,painajaisia. 1-2 vko,uni on ihan upeeta ja syvää, kaikki kirkasta, rauhaa.

joo tuo omissa olo,kivaa musaa,kaikki suosikit. oletko huomannut,että syöt liikaa ja liian myöhään, tulee kova ruokahalu vain juodessa.

mitä jaksat tehdä. onko kotiduunit huonoa tasoa,teet toki,mutta ei niin hyvin, entä työ,koulu,, voitko ostaa jemmaan juomaa, vai sitten mennöö kaik. tuleeko muistinmenetyksiä. joutavia puheluita,viestejä niillekin josta et välitä, iloinen vai vihainen-morkkis...

Metka aika välillä nähdä näitä kirjoituksia, joista huomaa, että kouluja ei ole juuri käyty. Ei siis mitään tietoa miten lauseita pitäisi muodostaa. Muutamia tällaisia henkilöitä olen tavannut aiemminkin.