En odota vapailtani enää mitään muuta kun se, että pääsen juomaan. Olen hyväksynyt asian.
Pitkään olen juonut liikaa. Eli joka viikko. Aiemmin se huolestutti ja harmitti.
Nykyään ihan sama. Odotan huomista, että pääsen taas juomaan, saan olla rauhassa itsekseni, mennä saunaan ja kuunnella musiikkia. Olla vaan ja humaltua sopivasti.
Sitten tulee krapula ja ahdistus mutta olkoot, se tuntuu sen arvoiselta. Ehkä jonain päivänä en käy enää töissä ja juon sekä rahoitan juomisen miehillä, saa nähdä. No, toivottavasti ei mutta tavallaan ihan sama miten tässä elämässä käy.
En oikein jaksa odottaa mitään ihmeellistä elämääni. Baarissakin voi välillä käydä ja tavata kaltaisiaan.
Olen 29v. Pidän tästä elämästä.
Kommentit (47)
Eikö kannattaisi tehdä mukavia asioita juopottelun sijaan? Menoja ja harrastuksia?
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei ole eikä muutenkaan ketään joka tästä kärsisi. Äiti nyt varmaan välillä huolissaan mutta juoppo itsekin kuten isäkin oli. Olen niin tottunut tähän elämäntyyliin että tykkään tästä tietynlaisesta rappiolla olevasta elämästä. Se on turvallista ja jokin lämmin tunnelma siitä tulee.
Ei oo omena kauas puusta tippunut mutta ei minua tämä niin haittaa. Unelmoin, että itsekin menehdyn suht nuorena.
Ap
Aiot siis hankkia itsellesi haimatulehduksen ja -syövän. Yleensä juopoilla on ennen kuolemaansa helvetillisiä mahakipuja, siis niin helvetillisiä että koko kerrostalo valvoo kun he huutavat tuskissaan. Muistathan silloin olla kuormittamatta terveydenhuoltoa. Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti ainoa maailmassa.
Turha kommentti.
Olis kiva kuulla onko palstalla tämän suhteen samassa tilanteessa?
Ap
Olin aiemmin samassa tilanteessa. Mutta jotenkin löysin muuta sisältöä elämääni. Kroppa ei kestä enää juomista 20 vuoden ryyppäämisen jälkeen.
Täytyy myöntää, että nyt liippaa läheltä - tosi läheltä. Tosin olen 52 - vuotias mies ja aloitin silloin tällöin dokaamisen jo parikymppisenä. Juopottelu kaveriporukassa, kahdestaan jonkun kaverin kanssa tai yksin on pirun mukavaa. Murheet, isommat tai pienemmät voi antaa vajota suloiseen pikku pöhnään, ei siis ole pakko vetää huppua ihan himmeäksi - mutta sillai sopivasti.
Joskus sitten aina voi ottaa reippaammin, mutta yksin tulee lähinnä tissutettua, eikä ole pakko lähteä mihinkään. Lempeitä löylyjä ja hyvää olutta, ehkä viiniä myös. Joskus tulee sen verran kankkunen, että on tullut tavaksi ottaa hyvin aikaisin aamulla esim. Harwallin 5.5% ihanaa juomaa muutama, ja päivä lähtee ihan mukavasti eteenpäin.
Murheita joita täytyy pehmentää:
- taannoinen avioero ja ahdistus siitä, että Exä ehkä jo pitää hauskaa jonkun uuden miehen kanssa, Argh!
- taannoin konkurssi ja sen tulevat ikävät seuraukset, vakavia ongelmia verottajan kanssa esim.
- poika ei pidä enää yhteyttä, ei ole pitänyt pitkiin aikoihin
Mm. tällaisia asioita täytyy loiventaa, pienessä sievässä ne siirtyvät sopivan välimatkan päähän ja osalle voi mielessään lempeästi sanoa, Hmmm.....sellaista se elämä on, joskus onnistuu ja joskus taas menee päin persettä, mitä sitten?
Jotenkin toimii hienosti. Mutta kadulle ja siltojen alle ei mieli halaja, täytyy pitää sen verran kulisseja vielä pystyssä, että tärkeimmät kaverit (pari kpl) pysyvät ja asunto ei lähde alta - niin jostain syystä alkoholi tuo aina vain sen tunteen, että mitäs tässä, kaikkihan tästä aikanaan lähdetään tutkimattomaan, ei tämä niin kauhean vakavaa ole, ja sellainen peruspositiivinen mieli säilyy.
Ja samalla voi mielessään arvostella suomalaista maahanmuuttopolitiikka, joka on yhtä pahasti päin mäntyä kuin moinissa maissa, mediassa vääristellään, että maahanmuuttajan tuovat uusia tuloja maihin, vaikka totuus on kovin toisenlainen, kuten suomessa. Nyt on minun vuoro ottaa iisisti ja lakata maksamasta veroja pohjattomaan kassaan, jolla ihmiset jotka eivät osallistu mihinkään järkevään - elätetään.
Nyt 5,5% ihana auki ja sitten käymään paikallisessa, siellä on muutama tuttu, jotka ovat myös luovuttaneet tämän maan rahoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että nyt liippaa läheltä - tosi läheltä. Tosin olen 52 - vuotias mies ja aloitin silloin tällöin dokaamisen jo parikymppisenä. Juopottelu kaveriporukassa, kahdestaan jonkun kaverin kanssa tai yksin on pirun mukavaa. Murheet, isommat tai pienemmät voi antaa vajota suloiseen pikku pöhnään, ei siis ole pakko vetää huppua ihan himmeäksi - mutta sillai sopivasti.
Joskus sitten aina voi ottaa reippaammin, mutta yksin tulee lähinnä tissutettua, eikä ole pakko lähteä mihinkään. Lempeitä löylyjä ja hyvää olutta, ehkä viiniä myös. Joskus tulee sen verran kankkunen, että on tullut tavaksi ottaa hyvin aikaisin aamulla esim. Harwallin 5.5% ihanaa juomaa muutama, ja päivä lähtee ihan mukavasti eteenpäin.
Murheita joita täytyy pehmentää:
- taannoinen avioero ja ahdistus siitä, että Exä ehkä jo pitää hauskaa jonkun uuden miehen kanssa, Argh!
- taannoin konkurssi ja sen tulevat ik
Hyvin kirjoitettu, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ei kerran viikossa juominen ole liikaa. Ei siinä maksa poksahda. Oikeat juopot juo melkein joka ilta.
Samaa mieltä. Itse olen tissutellut ahdistukseen jo kolme vuotta lähes joka ilta. Määrä on vakio,suht pieni,ei mene örveltämiseksi,mutta kroppa ja pää kärsii. Liikunta auttaisi,mutta liikkeelle pääsy on ilman motivaatiota ylivoimaista. Joskus parempi päivä,joskus huonompi,niin se menee.
Pahimmassa tapauksessa elät vielä 30 vuotta. Toivottavasti et. Kuolemasi ei tule olemaan kaunis, mutta koska sinulla ei ole elämässäsi muuta sisältöä etkä välitä itsestäsi, antaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Olet sen ikäinen että voinnkertoa että tuo hauskuus ei jatkubkovik kauan. Muutaman vuoden päästä menee työ. Sitten juominen onkin jokapäivästänmistä seuraa katkot kun ei pysty enää juomaan ja tuleehirveät vieroitusoireet. Tätä rallia 4-6 vuotta ja sitten hajoo joko maksa tai haima. Loppuvaiheessa juodaan kipuihin itkuviinaa kunnes kuolo korjaa. Ja se ei ole helppo kuolema
Ei välttämättä käy noin. Itse olen 43-vuotias nainen, ja juonut ihan jokaikinen viikonloppu 14-vuotiaasta saakka. Arkena en juo ollenkaan. Ja määrät ovat yleensä n.12 annosta sekä perjantaina että lauantaina. Toki jos myös arkena joisi, voisi olla kuolema pian edessä.
varo saunassa ja muutekin ettet kaadu. mitä juot-paljonko. puolitoista pulloa valkkaria on vielä ok, jos n 6h sisällä, jos aamusta niin vatii 2ploa. näkyykö painossa. silmissä usein se valkoainen ei kaikilla punoita,mutta jotenkin kuin kokkareinen. 2vko ilman, niin kuin uusi ihminen. hehkeytynyt, sirompi,kuin kasvohoito. ja ne 3vrk nukkuu huonosti,painajaisia. 1-2 vko,uni on ihan upeeta ja syvää, kaikki kirkasta, rauhaa.
joo tuo omissa olo,kivaa musaa,kaikki suosikit. oletko huomannut,että syöt liikaa ja liian myöhään, tulee kova ruokahalu vain juodessa.
mitä jaksat tehdä. onko kotiduunit huonoa tasoa,teet toki,mutta ei niin hyvin, entä työ,koulu,, voitko ostaa jemmaan juomaa, vai sitten mennöö kaik. tuleeko muistinmenetyksiä. joutavia puheluita,viestejä niillekin josta et välitä, iloinen vai vihainen-morkkis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kommentti.
Ap
Uskon että yksi existäni oli samanlainen. Nuoruudessa hankki kaikenlaisesta vanhempiensa miellyttämisestä ja yrittämisestä stressiä. Sittten kolmen kympin korvilla koko pakka hajosi ja haistatti paskat elämälle ja on sen jälkeen ollut juoppo. Minä ja varmasti kymmenet muut sitä yritti matkan varrella pelastaa, mutta turhaan. Hän on tyytyväinen elämäänsä ja siihen millaista se on ja piti kasvaa minunkin, että tajusin tämän tyyppisen ihmisen ajatusmaailman, että hän on ihan oikeasti onnellinen siinä tilassaan. Alkoholistinaiset on aika lyhytikäisiä koska sydän ei kestä, miehet elää pitempään koska niillä menee maksa jos menee. Tiedän tapauksia missä maksa on puhdistunut kokonaan 4kk alkottoman ajan jälkeen ( tätä voi vielä tehostaa nauttimalla vähintään 600mg magnesiumia /vrk) ihan kuin henkilö ei ikinä olisi alkoholisti ollutkaan, mutta naisilla alkoholi tuhoaa sydämen ja se ei toivu kuten maksa. Miten lyhyen elämän sinäkin nyt sitten haluat elää, se on omissa käsissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kommentti.
Ap
Turha on avautumisesikin. Itse valitset mitä teet. Voisit valita toisinkin.
Tyhmä kommentti tuo edellinen, tottakai voisi valita toisin, mutta on mutta juurihan kertoi, miksi tykkää juuri tuosta, mitä tekee. Olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla, ilman että joku mussuttaa väärästä avautumisesta. Ole mielummin hiiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko juot viikonloppuisin? Itselläni aivan sama homma ja onhan se mukava odottaa sitä. Olutta en juo vaan esim. viskiä ja rommia. Kaupassa käynti ja jotain herkkuja, sipsiä yms. sitten siinä pikkuhiljaa paukkuja. Leffa pyörimään jossain vaiheessa ja hyvää ruokaa lopuksi! Viime lauantaina meni 0.7l 25%... ei tullut krapulaa, kävin lenkillä seuraavana päivänä... eli geenit on hyvät tähän hommaan. Mutta ei tule mieleenkään juoda arkipäivinä, se on mukava odottaa sitä viikonloppua ja olla vain yksikseen. Tätä nyt jatkunut ehkä 2vuotta?
Hei!
Itse juon joka viikko kun on vapaat. Yleensä kerran viikossa, joskus kaksi. Olutta, viiniä, siideriä. En pysty kovin vahvoihin koskemaan, pari kertaa vuodessa saatan muutaman shotin juoda.
Juon kerralla 10-15 annosta. Se on minulle sopiva määrä ja humalatila. Olen mukavassa sievässä, en kaatuil
mitä tuo määrä tarkoittaa pulloissa, puolitoistako valkkaria,,kun en tajuu annoskokoja, eikös ole 8-12 cl,, ilmoita määrä pulloissa, mun mielestä puolitoista valkkaripullo ok. oletko koskaan 4 pv juonut ja sit stoppi vaikka pariksi viikoksi
Kaikilla alkoholia säännöllisesti nauttivilla on keskushermostollisia ongelmia. Yrität alkoholilla lamauttaa aivoistasi sellaisen osan, joka aiheuttaa sinulle vaikeuksia ja vie energiaasi.
Tämä on iso ongelma yhteiskunnassamme.
Jotkut löytää sopivat lääkkeet korjatakseen aivokemiansa, mutta kaikki ei löydä eikä edes halua tai ymmärrä etsiä apua mistään muusta kuin alkoholista.
Suurin osa ei ymmärrä sitä ydin syytä miksi he juovat alkoholia.
Jossain vaiheessa siitä alkoholista ei enää tulekkaan hyvä olo.On pakko juoda että tulisi edes siedettävä olotila.
Lopeta ennenkuin olet kusessa
T.alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Paljonko juot viikonloppuisin? Itselläni aivan sama homma ja onhan se mukava odottaa sitä. Olutta en juo vaan esim. viskiä ja rommia. Kaupassa käynti ja jotain herkkuja, sipsiä yms. sitten siinä pikkuhiljaa paukkuja. Leffa pyörimään jossain vaiheessa ja hyvää ruokaa lopuksi! Viime lauantaina meni 0.7l 25%... ei tullut krapulaa, kävin lenkillä seuraavana päivänä... eli geenit on hyvät tähän hommaan. Mutta ei tule mieleenkään juoda arkipäivinä, se on mukava odottaa sitä viikonloppua ja olla vain yksikseen. Tätä nyt jatkunut ehkä 2vuotta?
0,7l 25%. Ei ole ihan älyttömän paljon, jos miettii, että se on vain kerran viikossa. Tuo on noin 12 kaljaa. Noilla prosenteilla ei kyse ollut ainakaan viskistä tai rommista. Monet vetää tuon verran sekä pe että la.
Mulle juomisessa olennaisin ja tärkein asia on se sosiaalinen puoli. Eli pääsen vähäksi aikaa yksinäisyydestä eroon ja tapaan ihmisiä. Tuttuja tai tuntemattomia. Ja hyvänolon tunnekin tulee niistä keskusteluista ja naurusta, eikä siitä etanolista elimistössä niinkään.
Sehän oli kuin omasta elämästä.
Yleensä vapaan aloittamiseen kuuluu tuo kevyt humala, saunominen ja musiikin kuuntelu kuulokkeilla. Ensin siivoan ja otan samalla pienesti, yleensä viiniä. Siivoamisen loppupuolella laitan saunan lämpiämään ja kun on siivottu ja lakanat vaihdettu, menen saunaan. Saunajuomana menee tölkki olutta.
Lauteilla mietin mennyttä viikkoa, rentoudun ja teen kaikenlaisia jalkahoitoja. Saunan jälkeen kuuntelen sohvalla musiikkia ja välillä palstailen, välillä vain tuijottelen tyhjyyteen ja mietin.
En juo itseäni kaatohumalaan ja jossain vaiheessa kun tulee luonnostaan stoppi, lämmitän ruuan ja katson elokuvaa kunnes nukahdan. Aamulla ei yleensä ole krapulaa ja päivä menee lukiessa, välillä ulkoilen ja pyykkään.
Pidän rauhasta ja yksinäisyydestä joten en kaipaa seuraa näille illoille. Voin olla ilmankin mutta se ei tunnu ihan samalta vapaan aloitukselta.
Ei jumalauta, tää maa on täynnä alkoholisteja. Sitäpaitsi kerran viikossa nautittu iso määrä alkoholia=juoppo. Mun isä joi itsensä hautaan 50 vuotiaana, en itse edes koske alkoholiin.. nähnyt sen kaiken p@skan mitä se aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvät geenit, vaan elimistö tottuu, ja alkaa kestämään alkoholia paremmin ja paremmin. Mutta Tiesitkö, että krapulassa urheileminen on todella vaarallista? Voit joku kerta saada sydäninfarkti, ja kuolla. Vielä et ole rapajuoppo, ja vaan ns toimiva juoppo, eli käy töissä ja hoidat hommasi, mutta olet juoppo kuitenkin. Kannattaisi hakea apua, ennenkuin on liian myöhäistä.
Sama täällä. En enää tarvitse juomiseen seuraa koska minulla on kivaa yksinäni kun kuuntelen kuulokkeilla musiikkia ja käyn välillä parvekkeella röökillä. Tavallinen annos on 0,7L 38% kossua tai 40% viskiä per vuorokausi. En ole enää tyäelämässä.