Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eduskunnassa kuohuu: Halla-ahon Fashion review! Lähetti sähköpostia epätyylikkäästä paidasta

Vierailija
17.09.2024 |

Halla-aho ei ainakaan jää hallituskauden jälkeen makoilemaan sopeutumisrahalle, vaan vahvistamattomien huhujen mukaan jatkanee Voguen tai Glorian muotiin erikoistuneena poliittisena kirjeenvaihtajana. 

Kansanedustajan valkoinen pusero oli Halla-ahon mielestä liian arkinen ja ryppyinen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f54b8d9d-d115-4fea-a615-712d2f8ef…

Kommentit (345)

Vierailija
241/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhemiehen rooliin kuuluu asiasta huomauttaa ja Halla-aho teki sen kohteliaasti. Ryppyinen t-paita ei ole asiallinen, mutta esim hyvälaatuinen valkoinen paitapusero on ihan ok mustan hameen kanssa. Asiasta on turha nälviä. Ruutupaita ei ole asiallinen myöskään mutta edustaja  Tynkkynen ei huomautuksesta huolimatta näytä siitä luopuvan. TV haastatteluissa hänellä on usein hyvä puku.

Jos vihapuhemies haluaisi jakaa kaikille kansanedustajille kansalaispalautetta pukeutumisesta, niin voisi lukea vauva-palstan liveseurantaa kyselytunneilta, täysistuinnoista etc. Usein minun avauksiani vielä kaiken lisäksi ( täytyykin varmaan muistaa avata A-studio haukkumisketju kohta?).

Vierailija
242/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa, kun on nähty ihan oikeasti epäsiististi pukeutuvia tuolla.

No esim. just Keskisarja ja Meriläinen aikoinaan, se tietty teksti paidassa...

Jep. Ja li Anderssonin kulahtaneet villapaidat. Ei tosiaan edes pahimmasta päästä kyseinen paita. Vaikkakin näyttää eduskunnasta otetuissa kuvissa huomattavasti myötäilevämmältä kuin edustajan selfiessä. Voisiko jollain setämiehellä ollut mennyt pasmat sekaisin? Tai setämiehen vaimo vetänyt herneen nenuun kun mies innostuu vaatteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuo parempi kuin vit tu haisee hyvältä paita. Miksi nuo eivät kunnioita yhtään mitään? Seuraavaksi sitten likaisissa ja rikkinäisissä vaatteissa? 

Miten tuo paita on epäkunnioittava? Se on tavallinen valkoinen paita, ei yhtään edes paljastava. Totta, että materiaalin vuoksi se on työpäivän aikana päässyt rypistymään, mutta mitään muuta vikaa siinä ei ole.

Näkyvät tatuoinnit

Vierailija
244/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset köyhtyy..ja paidasta tämä suunsa saa auki..rötöstelijät hulluiluijat ..shhhh..joko petukka yllättyi..

Vierailija
245/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota. Hän on kyllä ollut puhemiehistön puhuttelussa useaan otteeseen. 

No tuota. Varmaan juuri siksi että nimensä on Jussi Halla-aho. Jos olisi joku Iiris Suomela toiminut täysin samoin, tuskin olisi nähty missään ongelmia. En sius tiedä keitä puhemiehistössä istuu, mutta sen jokainen voi tästäkin ketjusta todeta, että persuja kohdellaan aina tyystin eri otteella kuin muiden puolueiden edustajia. Ja huom, EN ole persu, enkä äänestä oikeistoa. 

Meitä jotka ottaa asiat asioina, näkyy olevan aika vähän. Tyypillisempää on, että jaotellaan suhtautuminen sen mukaan mikä leima on kullekin annettu, eikä osata kohdella neutraalisti. 

Vierailija
246/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhemiehen rooliin kuuluu asiasta huomauttaa ja Halla-aho teki sen kohteliaasti. Ryppyinen t-paita ei ole asiallinen, mutta esim hyvälaatuinen valkoinen paitapusero on ihan ok mustan hameen kanssa. Asiasta on turha nälviä. Ruutupaita ei ole asiallinen myöskään mutta edustaja  Tynkkynen ei huomautuksesta huolimatta näytä siitä luopuvan. TV haastatteluissa hänellä on usein hyvä puku.

Jos vihapuhemies haluaisi jakaa kaikille kansanedustajille kansalaispalautetta pukeutumisesta, niin voisi lukea vauva-palstan liveseurantaa kyselytunneilta, täysistuinnoista etc. Usein minun avauksiani vielä kaiken lisäksi ( täytyykin varmaan muistaa avata A-studio haukkumisketju kohta?).

Ketjusi on ilmoitettu loukkaavaksi ja asiattomaksi. Harrastat itse vihapuhetta.

Vierailija
247/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan pitkät ollut paidassa päällä ja noita akkanen mustasukkainen kun stan laurelin(ohukainen) silmät kiiluen tuijottanut nuija kourassa...joko röllitukka keskikalja reagoi..

Vierailija
248/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuo parempi kuin vit tu haisee hyvältä paita. Miksi nuo eivät kunnioita yhtään mitään? Seuraavaksi sitten likaisissa ja rikkinäisissä vaatteissa? 

Miten tuo paita on epäkunnioittava? Se on tavallinen valkoinen paita, ei yhtään edes paljastava. Totta, että materiaalin vuoksi se on työpäivän aikana päässyt rypistymään, mutta mitään muuta vikaa siinä ei ole.

Paljaat  käsivarret, likaisen ja ryppyisen näköinen trikoopaita ei ole eduskunnan ohjeistuksen mukainen smart casual -asustus. Miten täällä valtaosa kommentoijista ei tiedä tätä asiaa? Puhemies menetteli oikein, naisen ruttupaita ei sovi maan päättäjien arvovallalle eduskuntasaliin. Missä kunnioitus? Eduskunta ei ole tavalllinen työpaikka.

Väitätkö tosiaan ettei koskaan kenelläkään ole ollut paljaat käsivarret, eikun kyynärvarret(hihathan olivat tuossa paidassa varsin pitkät). Ryppyyntymiselle ei mitään voi.

Vierailija
249/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tynkkystä huomautellut flanellipaidasta. Mäenpääkin monesti sottasen näköinen

Mäkelän Janin Dressmanin lahkeet ja hihat käännetty 10 cm nitojalla.

Se on se naisvartalo, jota persut ei kestä katsoa luhistumatta henkisesti.

Vierailija
250/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Hän on kyllä ollut puhemiehistön puhuttelussa useaan otteeseen. 

No tuota. Varmaan juuri siksi että nimensä on Jussi Halla-aho. Jos olisi joku Iiris Suomela toiminut täysin samoin, tuskin olisi nähty missään ongelmia. En sius tiedä keitä puhemiehistössä istuu, mutta sen jokainen voi tästäkin ketjusta todeta, että persuja kohdellaan aina tyystin eri otteella kuin muiden puolueiden edustajia. Ja huom, EN ole persu, enkä äänestä oikeistoa. 

Meitä jotka ottaa asiat asioina, näkyy olevan aika vähän. Tyypillisempää on, että jaotellaan suhtautuminen sen mukaan mikä leima on kullekin annettu, eikä osata kohdella neutraalisti. 

Voi hyvänen aika. Jussin kyvyttömyys puolueettomuuteen on tullut kaikille ihan selväksi. Ja persut eivät sitä häneltä odotakaan. 

Vierailija
251/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihapuhemies Halla-aho ei tuonut eduskunnan tietoon, että Vornanen on ammuskellut kadulla? Eikö ollut eduskunnan arvovallan mukaista käytöstä?

Ampuko se Vornanen siellä istuntosalissa?

Kansanedustajalta odotetaan asiallista käytöstä kaikkialla, ei ainoastaan istuntosalissa.

Luuletko oikeasti, ettei Vornasen kanssa ole keskusteltu asioista?

Vierailija
252/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihapuhemies Halla-aho ei tuonut eduskunnan tietoon, että Vornanen on ammuskellut kadulla? Eikö ollut eduskunnan arvovallan mukaista käytöstä?

Ampuko se Vornanen siellä istuntosalissa?

Kansanedustajalta odotetaan asiallista käytöstä kaikkialla, ei ainoastaan istuntosalissa.

Ase oli kuitenkin mukana??

Vierailija
253/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kummallista, kun arvokkaimmassa instassissa demokratiassa pitää pelleillä näiden asioiden kanssa. T-paita EI OLE SOPIVA ASU eduskuntaan. Piste. Ihmeellisiä uhmaikäisiä kiukuttelijoita, kun ei vaan uskota. Se on työn ja koko instituution arvostamista pukeutua sääntöjen mukaan. Mutta tietysti, kun oma napa ja "minä, minä, minä en halua, minun mielestä" on päivän arvo, niin tässä ollaan. 

Miksi sitten ei epäsiisteydestä ole vastaavia huomautuksia annettu?

Mistä tiedät? Eivät kaikki tee huomautuksista spektaakkelia ja ulvo uuninluukkujen kolinaa lehdille.

Veltto Virraselle huomautettiin aikoinaan baskerista.

Vierailija
254/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kummallista, kun arvokkaimmassa instassissa demokratiassa pitää pelleillä näiden asioiden kanssa. T-paita EI OLE SOPIVA ASU eduskuntaan. Piste. Ihmeellisiä uhmaikäisiä kiukuttelijoita, kun ei vaan uskota. Se on työn ja koko instituution arvostamista pukeutua sääntöjen mukaan. Mutta tietysti, kun oma napa ja "minä, minä, minä en halua, minun mielestä" on päivän arvo, niin tässä ollaan. 

Miksi sitten ei epäsiisteydestä ole vastaavia huomautuksia annettu?

Mistä tiedät? Eivät kaikki tee huomautuksista spektaakkelia ja ulvo uuninluukkujen kolinaa lehdille.

Tulee sinulta  sinulta spektaakkelia ja ulvontaa. 

Vierailija
255/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä lähdet vaikka iltatilaisuuteen, niin kumpi susta on sopiva siisti asu: valkoinen teepaita ja mustat housut vai punamustaruudullinen flanellipaita? Hhhmmm.

Miksi jauhat pakkomielteisesti flanellipaidasta, kun puhutaan vassumuijan ryttyisestä ryntäiden muodot paljastavasta teepparista?

Vierailija
256/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puheenvuoro oli uudella kansanedustajalla, mutta huomio kiinnittyy tossa liiaksi ulkoiseen olemukseen. 

Pikkutakki päälle ensi kerralla. 

Vierailija
257/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin huonosti istuvaa paitaa tuskin käyttäisin edes kotivaatteena.

Vierailija
258/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Smart casual -pukukoodilla tarkoitetaan vapaasti suomennettuna astetta arkista asiallisempaa pukeutumista."

T-paita ei ole asiallinen, se on täysin arkinen asu. Halla-ahon tietoisuuteen tämän on saattanut kansalainen, jonka silmään tämä on sattunut. Halla-ahon pakko puuttua tällaiseen ja tapansa mukaan sovittelevasti puhutellut kansanedustaja Jessiä.

Tapansa mukaan sovittelevasti 😂. Hilarious.

Onko puolueettomuus noin vaikeaa joillekin. En ole persu, mutta voin aivan vaivatta myöntää, että Hallaaho vaikuttaa hyvältä ja oikeudenmukaiselta puhemieheltä. En myöskään ole koskaan nähnyt että käyttäytyisi muita kohtaan epäasiallisesti, hyvin rauhallisesti ja asiallisesti puhuu kaikille.

Miksi oletat että ei olisi tätäkin tehtäväänsä suorittanut tyynen asiallisesti?

Oli hall

Sun tavoite ei olekaan hallituksen kaataminen tarjoamatta mitään konkreettista tilalle.

Vierailija
259/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusi on ilmoitettu loukkaavaksi ja asiattomaksi. Harrastat itse vihapuhetta.

Mikä ketjuni? Minähän harrastan poliittista satiiria ja retorista hyperbolaa - insidevitsailua tämän foorumin hengessä. Suosittelen opettelemaan lukemaan erilaisia tekstilajityyppejä.

Vierailija
260/345 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä lähdet vaikka iltatilaisuuteen, niin kumpi susta on sopiva siisti asu: valkoinen teepaita ja mustat housut vai punamustaruudullinen flanellipaita? Hhhmmm.

Miksi jauhat pakkomielteisesti flanellipaidasta, kun puhutaan vassumuijan ryttyisestä ryntäiden muodot paljastavasta teepparista?

Niin. Naisilla on rinnat. Koeta nyt vaan elää sen asian kanssa.