Mikä tää juttu on, että aikuista miestä ei saa neuvoa, jos tekee kotityöt huonosti?
Muistan kuulleeni tämän aivopierun ensimmäisen kerran 20-vuotiaana, kun tuleva anoppini hiipi pitkin eteistä rikkalastan kanssa, apen imuroinnin jäljiltä, kun oli niin p*skasti imuroitu että eteisen nurkat oli edelleen täynnä hiekkaa ja roskaa. Kuiskutteli minulle samalla että ei kannata valittaa jäljestä, kun sit ne ei tee enää ollenkaan mitään.
No, pikakelaus 15 vuotta eteenpäin. Erosin myöhemmin hänen pojastaan. Yksi syistä oli juuri tää, että en enää jaksanut aikuista miestä, jolla vuodesta toiseen oli apukoululaisen taitotaso kotitöissä ja jos jostain huomautti asiallisesti, niin alkoi kiukuttelu ja vapaamatkustelu; kun ei sulle kelpaa niin tee sitten itse.
IHAN OIKEESTI. Jos sä teet työt p*skasti töissä niin kyllä siitä sulle sanotaan, eikä vaan hymyillä ja ojenneta sitä p*skaa asiakkaalle, tai joku käy korjaa aina perästä. Ihan sama pätee kotitöihin, kyllä ne kuuluu tehdä kunnolla tai sit saa muut sanoa, et hei, nää astiat on ihan likaset kun asettelit ne koneeseen päällekkäin, tai pyykit on ihan värjääntyny kun et lajitellu niitä. Oma poika on yrittänyt samaa; tekee työn tahallaan huonosti, ja jos huomautan niin kiukuttelee ja yrittää vetää kortin : tee itse sit kun pitää vaan valittaa. No ei mee läpi. Tekee niin kauan että tulee kunnolla tehdyksi. Eikä todellakaan ole kyse mistään matonhapsujen oikomisesta ja pölyhippusten metsästämisestä, vaan ihan vaan siitä, ettei mitään työtä tehdä puolivillaisesti tahallaan.
Mistä lähtien meille on tullut tämmöinen kulttuuri, missä aikuisten miesten annetaan esittää jotain kykenemätöntä tai vajaavaista tekemään kotitöitä kunnolla ja jos vaimo asiasta huomauttaa, niin sit itketään että olis pitänyt saada siitä surkeasti hoidetusta asiasta kehuja ja kannustusta kuin joku 3v pikkulapsi joka vasta harjoittelee asiaa, tai muuten ei enää ikinä siivoa?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se suomalaisilla naisilla monesti on ongelmana tämä negatiivisuus. Ruikutetaan, valitetaan ja kitistään. Eipä sellaista monikaan jaksa katsella.
Ihmiset, jotka pyrkivät välttelemään vastuuta, kokevat ongelmallisina ne, jotka huomauttavat heitä heidän velvollisuuksistaan. Käännetään se oma saamattomuus sen toisen osapuolen syyksi. Tällaisessa käyttäytymisessä on piirteitä, jotka ovat yhteydessä epäterveisiin valtasuhteisiin. Narsistin muuten usein toimii näin, että käännetään ne omat viat toisen syyksi.
Miten tää liittyy sukupuoleen?
Paskasti siivoavia naisia on ihan siinä missä miehiäkin.
Niin, mikähän siinä on niin vaikea ymmärtää, että:
1. Kun pyyhitään vessan peilistä hammastahnaroiskeet, huolehditaan myös, ettei pesemisestä jää peiliin raitoja.
2. Kun tiskataan käsin vaikka lasagnevuoka, kaikki vuoan pinnat pestään niin huolellisesti, ettei vuokaan jää rasvatahroja.
3. Kun laitetaan tiskit keittiötasoilta koneeseen, pyyhitään tasot tiskirätillä puhtaiksi.
Pitäisikö sitä itsekin jättää vaikka renkaita vaihtaessa mutterit kiristämättä kunnolla? Meidän talossa se olen minä, joka vaihtaa myös miehen autosta renkaat.
Näyttääkään tämä kanava niille kumppaneille, jotka sanovat etteivät osaa siivota. Tuolta löytyy ohje aivan jokaikiseen kodin siivoushommaan.
Vierailija kirjoitti:
1. Kun pyyhitään vessan peilistä hammastahnaroiskeet, huolehditaan myös, ettei pesemisestä jää peiliin raitoja.
2. Kun tiskataan käsin vaikka lasagnevuoka, kaikki vuoan pinnat pestään niin huolellisesti, ettei vuokaan jää rasvatahroja.
3. Kun laitetaan tiskit keittiötasoilta koneeseen, pyyhitään tasot tiskirätillä puhtaiksi.
Pitäisikö sitä itsekin jättää vaikka renkaita vaihtaessa mutterit kiristämättä kunnolla? Meidän talossa se olen minä, joka vaihtaa myös miehen autosta renkaat.
Minulla on niin heikko näkö että kaikki edellämainitut ongelmat tapahtuu. Saan siivota uudelleen ja uudelleen eikä tämä tulevaisuudessakaan tule paremmaksi muuttumaan. Päinvastoin
Akat vaan vittuilee, yhtään asiallista sanaa ei tule niiden suusta - ihan oma vika jos ei kukaan viitsi kuunnella.
M 52
Vierailija kirjoitti:
En olisi päivääkään sellaisen ihmisen kanssa joka selän takana vitsailee surmaamisestani. Pidä tunkkisi, sanan joka merkityksessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi päivääkään sellaisen ihmisen kanssa joka selän takana vitsailee surmaamisestani. Pidä tunkkisi, sanan joka merkityksessä
Vierailija kirjoitti: Tämä onkin oikein hyvä keino päästä kotitöistä eroon: tahallaan huonosti tehtyjen hommien jälkeen tahallaan kiukuttelen ja tahallaan vedän kortin "tee itse sit kun pitää vaan valittaa".
On se kumma kun ei iso mies osaa IMUROIDA NURKISTA! :'''''DDD