Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syväkyykyssä pysyminen ilman tukea

Vierailija
17.09.2024 |

Ei ole mitään vaikeuksia päästä syväkyykkyyn ja oleilla siellä, kunhan saa pidettyä kiinni vaikka pöydänreunasta. Ei vaan tasapaino pidä ja pyllähdän... Siis miten siinä voi pysyä!?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä. Miksei siinä muka pysyisi? Ei minulla ole mitään vaikeuksia.

t: nainen 63 v.

Vierailija
2/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan lepoasento. Voisin istua syväkyykyssä vaikka kuinka kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta puutarhanhoitoa juuri tuossa asennossa vaikka tunteja. En tarvitse mitään pöydänreunoja. 

Vierailija
4/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jossain lihaksissa heikkoutta tai kireyttä. 

Vierailija
5/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitä jalkoja ja pidä selkä suorassa.

Vierailija
6/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan lepoasento. Voisin istua syväkyykyssä vaikka kuinka kauan.

Samoin minulla. 

Vierailija
7/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllähdät kyykystä? Taaksepäin?

Kuulostaapa omituiselta. Lihaksissa vahvuus/heikkous epätasapainoisesti tai virheasentoa 

Onko tämä kyykyssä pysyminen joku tavoite?

Mitä lihaksia se sulla aktivoi?

Vierailija
8/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on jossain lihaksissa heikkoutta tai kireyttä. 

Takareidet ja peffa heikot? 🤔

Anteeksi AP, mä saan vähän hassuja mielikuvia tästä.

Vierailija
9/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alaselässä kireyttä ja joudun jännittämään jalkaterän lihaksia että pysyn. Suurin osa ihmisistä ei pääse nykyään syväkyykkyyn ollenkaan, niin huonokuntoista ja jumista porukkaa. 

Vierailija
10/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä miten siitä taaksepäin voi kaatua. Ennemmin nenälleen, jos johonkin.

Vierailija
11/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä siellä pysyn, just eilen kokeilin. Onko sulla jalkapohjat kokonaan maassa? Selkä suoraksi ja jalat/lonkat auki? Jotain sulla on pielessä, liian tiukat lihakset jossain, lisää venyttelyä ja kunnolla lämmittelet ensin.

Mä olen jo 62v, 166cm ja tänä aamuna näköjäns 88,1kg.

Vierailija
12/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkkasi ei varmaan taivu tarpeeksi, jos pääset asentoon, mutta et pysy siinä. Painopiste jää liian taakse. Koita leveämpää asentoa ja venyttele nilkkoja ja sääriä.

Vierailija
13/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pohkeet ja nilkat (tai jokin muu) niin jumissa, että et saa painopistettä riittävän eteen? Kokeile siirtää kyykyssä ollessa painoa varpaille, mutta pidä jalkapohjat kuitenkin kokonaan maassa.

Vierailija
14/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pysyn kyllä siinä, mutta ei se mulle lepoasento ole. Mulla on paljon kireyksiä kehossa yliliikkuvien nivelten takia. Voimaa on, kun teen ruumiillista työtä.

Vierailija
15/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä miten siitä taaksepäin voi kaatua. Ennemmin nenälleen, jos johonkin.

Ihminen istuu normaalisti jalkateriensä takana (tuolilla, peppu on jalkaterien takana). Jos lihaksissa on kireyttä, asento jää totuttuun takaperoisuteen ja pyllähdetään taaksepäin. 

Jos kyykyssä tasapainoilee päkiöillään, asia voi olla eri, mutta silloin ei puhuta syväkyykystä.

Vierailija
16/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😅 Just tällainen huvittaa ja ärsyttää palstalla melkein eniten. Aloittaja kertoo jostain ongelmastaan ja eikö joku huonoitsetuntoinen itsereflektiokyvytön Mirjami tule heti selittämään kuinka paljon parempi ihminen hän on.

Vierailija
17/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 Just tällainen huvittaa ja ärsyttää palstalla melkein eniten. Aloittaja kertoo jostain ongelmastaan ja eikö joku huonoitsetuntoinen itsereflektiokyvytön Mirjami tule heti selittämään kuinka paljon parempi ihminen hän on.

Hienosti tiivistetty!

Vierailija
18/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että niin sanottu takaketju on jumissa ja heikentynyt, istut varmaan liikaa. Kannattaa aloittaa lihaskuntoharjoittelu, esimerkiksi romanialainen maastaveto on hyvä avaamaan paikkoja. 

Vierailija
19/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin tulee mieleen, että ihminen on päässyt jo 63 vuoden ikään, mutta ei ymmärrä, että ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
20/35 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin rajoite voi olla nilkan liikkuvuus ja toisilla lonkat on anatomisesti rajoittava tekijä. Yleensä lonkkien aukaisu tai levitys auttaa ja suuri osa pääsee aika alas. Harvassa ovat ne jotka saavat takapuolen lattiaan asti tai ihan sentin parin päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän