Ensiapu hikoilukohtaukseen? Mikä helpottais?
Onko mitää akuuttia toimenpidettä jolla helpottaa hikipuuskaa? Mulla tulee näitä kohtauksia pari kertaa päiväs, hiki valuu iha jokapaikasta ja kutittaa. iha kauheeta piinaa.. suihku ei kauaa auta, sillä se aiheuttaa mulla jälkihikoilun aika pian.
Kommentit (21)
Onko vaihdevuodet? Jätä kahvi, kuumat juomat, chili ja muut voimakkaat mausteet pois. Keskity syömään viileää salaattia.
Puhdistaudun eräästä lääkkeestä pois. Sen takia hikoilen.
Ap
No minulla vaihdevuodet ja pidän käsilskkussa viuhkaan. Kerrospuketuminen on myös 👌
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kokeile suokakylvyä, imee myrkkyjä nopeasti ulos.
En tiedä onko apua juuri tuohon mutta itse olen pahimmilla helteillä pitänyt kylmää rättiä niskassa. Tuuletin sulla varmaan onkin?
Vierailija kirjoitti:
Ap
😅 Sanoisit vaan että vieroitusoireita, sillä sitähän tuo on lääkkeestä riippumatta. Ja koska aivojesi "lämmönsäätelykeskus" piiputtaa tilapäisesti niin eipä tuolle voi mitään muuta tehdä kuin koittaa kestää.
Selkä, maha, dekoltee, niska, kaula, otsa, kainalot, vyötärö, ja jopa reidet ja käsivarret hiestä märät. Suihkusta aikaa 3 tuntia. Ei jaksais taas mennä. On tää kyllä karseeta..
App
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja mitenkähän tämä imeminen mielestäsi tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
😅 Sanoisit vaan että vieroitusoireita, sillä sitähän tuo on lääkkeestä riippumatta. Ja koska aivojesi "lämmönsäätelykeskus" piiputtaa tilapäisesti niin eipä tuolle voi mitään muuta tehdä kuin koittaa kestää.
Niin :-/
Ap
venla vaikko sertraliini ? :) .
Molemmat kokeneena sanoisin että aika auttaa. Itsellä meni noin 3kk että loppu oireet täysin.
Laia mynthon pastilli peppuun, viilentää mukavasti eikä pieru haise huomennakaan pahallr.
Itse menin uimaan, kivasti viilentää kun merivesi nyt 12 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
🤦
Hmm nyt on vähä pitempiaikaisesta puheistuksesta kyse, ei jostain muutaman päivän.. eli eipä taida suolakylpy tähä hätään auttaa. Tämä vie kuukausia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
venla vaikko sertraliini ? :) .
Molemmat kokeneena sanoisin että aika auttaa. Itsellä meni noin 3kk että loppu oireet täysin.
Kortisooni
Ap
Vierailija kirjoitti:
Selkä, maha, dekoltee, niska, kaula, otsa, kainalot, vyötärö, ja jopa reidet ja käsivarret hiestä märät. Suihkusta aikaa 3 tuntia. Ei jaksais taas mennä. On tää kyllä karseeta..
App
Suihkua tehokkaammin viilentää paljon pidemmäksi aikaa kun menet lähimmälle uimarannalle ja lillut kaulaasi myöten vedessä toista tuntia. Silloin sisäelimetkin ehtivät jäähtyä kunnolla, suihku kun jäähdyttää vain pinnallisesti, lähinnä ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
App
Suihkua tehokkaammin viilentää paljon pidemmäksi aikaa kun menet lähimmälle uimarannalle ja lillut kaulaasi myöten vedessä toista tuntia. Silloin sisäelimetkin ehtivät jäähtyä kunnolla, suihku kun jäähdyttää vain pinnallisesti, lähinnä ihoa.
Just.🤭🙀 ei kiitos
Ap
Mä keksin viime kesänä tällaisen kikan kun jouduin matkustamaan kuumassa bussissa usein. Eli jäinen pakastevihannespussi molempiin käsiin, niitä puristelin ja pysyin hyvin viileänä koko 30min :D Tosin en tiedä auttaisiko noin vaikeaan hikoiluun ja vähän eri asiakin kun sulla hermosto sekaisin.
Siis mikä tuon aiheuttaa?