JOULUNTÄHDET -06 uuteen viikkoon!! (ma-ke)
Ja linkki edelliseen...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9558178&p=2&tmode=1&smode…
On muuten minun eka aloitus täällä vauvat-puolella!!
Kommentit (51)
mom72 : En varmaan jää hoitoapaalle jos palaan nykyiseen työhöni takaisin. Minulla myös työ vaatii melkoisesti panostusta, vastuullani on 4 myymälää ja kymmenkunta työntekijää. Nyt tosin näyttää siltä että mieheni on perustamassa omaa yritystä kollegansa kanssa ja elättelen toivoa siitä että jos näin käy niin minullekin löytyisi jonkunlainen toimi heidän yrityksestään. Miehet tulevat olemaan lähes koko ajan (toivottavasti!!!) liikenteessä joten olen sitä mieltä että jonkun tulisi olla " toimistolla" vastaamassa puhelimeen ja hoitamassa laskutusta + muita juoksevia asioita.
Teppis : imetyksestä kirjoittelit... minulle se on ollut myös aina vaikeaa ja kahden aikaisemman lapsen kanssa lypsin 6 kk maitoa ja annoin pullosta koska rinnat eivät aluksi kestäneet imetystä ja vauvat tottuivat pulloon ajan myötä. Nyt kolmannen kanssa imetin/lypsin kuukauden, lypsin toisen kuukauden ja 2 kk iässä vauva taas suostui syömään rintaa ja kiitos rintakumien vauva saa kunnon otteen rinnasta. Pullokierre siis on tuttu asia minullekin, edelleen lypsän maitoa kolme kertaa päivässä ja välillä annan pullosta omaa maitoa kun en uskalla luottaa siihen että vauva saa rinnasta tarpeeksi. Sitä rinnasta tulevaa maitoa kun ei näe eikä tiedä minkä verran menee. Ensi viikolla on neuvola ja siihen asti saa jännittää painon kehitystä. Märkiä vaippoja tulee ja kaksoisleuat on ilmestyneet joten ilmeisen hyvin vauva voi :)
jaha... taas kutsu kuuluu :)
MrsCruiser
Ette arvaa, kuinka mieltäni lämmittää lukea noita ihania ja kannustavia viestejänne! Suuri kiitos siitä, että saan purkaa tuntojani tänne! Koska meillä sujuu, miten sujuu, emme ole paljon olleet yhteydessä vielä noihin " elävän elämän" ystäviin ja tuttuihin. Tapaamisia ei oikein halua järjestää, koska ei voi tietää, onko itse elävien kirjoissa vai ei.
Kunhan joskus helpottaa ja meilläkin alkaa olla rytmiä tässä vauva-arjessa, täytyy alkaa järjestää ohjelmaa ja seuraa. Sitä aikaa odotellessa voin sanoa, että [b]ette arvaakaan, kuinka tärkeää tukea tarjoatte minulle.[/b] Kiitos jokaiselle teistä lohduttavista sanoistanne ja erityiskiitos nefilille ihanasta ajatuksesta hypätä junaan! :-))
Tänään näyttää vähän paremmalta kuin monena päivänä aiemmin, sillä tyttö on nukkunut tänä päivänä paljon eikä vaivoja näytä olevan. Yritän nauttia nyt tästä hetkestä ja yritän olla murehtimatta tulevia päiviä ja öitä.. Äsken tuli tippa linssiin, kun katselin hymyilevää ja jokeltelevaa aarrettamme. Hänellä ei ole tuntunut olevan aihetta hymyyn parina viime päivänä, mutta äsken oli! Ei voi kuin taas ihastella, kuinka ihana tuo pikkunainen on!
Tulen kertomaan illalla lisää siitä, kuinka tyttö nukkui elämänsä pisimmän unipätkän (5 h) eilen iltapäivällä.
[color=red][size=4] HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE JOULUNTÄHDILLE JA HEIDÄN ÄIDEILLEEN! LÄMMIN KIITOS KULUNEISTA KUUKAUSISTA ENSIN ODOTUS- JA NYT TÄÄLLÄ VAUVAPALSTALLA! [/size][/color]
Iituli
PS. [b]Tinuri[/b], sinä totisesti annat loistavaa tukea noissa imetystukiasioissa. Haluankin kannustaa sinua alkamaan, jos se vain on mahdollista elämäntilanteessasi joskus, myös " oikeasti" imetystukihenkilöksi. Olisit kyllä omiaan siihen! :-)
Oikein lämpimät terveiset kaikille teille tänään, olette tärkeitä :) !!
Meilläkin oli viime sunnuntaina ristiäiset, tytölle tuli nimeksi Amanda Minni-Mansikka (jälkimmäinen on kutsumanimi). Kyllä sukulaisten suut sulivat hymyyn kun nimen kuulivat. Se olikin H-hetkeen saakka salaisuus :) .
Iitulille lämmin tsemppi ja peukut pystyyn että helpottaisi!! Nanille jaksamista yhden vanhemman talouteen!
Kaikille muillekin hyvää vointia ja aurinkoisia ajatuksia! t. Maituliini ja tytöt 6 v ja lauantaina 10 viikkoa!
Jaksamista kaikille, joille arki ei aina ole niin ruusuista! Koittakaa jaksaa nauttia niistä pienistä ihmistaimista ja pyytäkää rohkeasti apua, kun tuntuu, et seinät kaatuu - ei se ole huonoa äitiyttä vaikka apua pyytääkin, päin vastoin sitä jaksaa paremmin auttaa niitä pieniä ihmisiä, jotka meitä tarvii!!!
Täällä käytiin neuvolassa aamulla ja taas oltiin kasvettu kivasti. Painoa nyt 6830g ja pituutta 63.8cm. Painoa siis tullut 3,5 vkossa taas 800g... ei taida maidosta olla pulaa ;)))) Saatiin aika lasten fysioterapiaan, kun neiti hieman kääntyy mahalla ollessaan oikealle. Epäilys on, et ollut huonossa asennossa masussa, kun tuota pituutta oli jo syntyessä reilusti, niin ei olisi ihme tuollainen vaiva - onko sitten jännitystä lihaksissa vai mitä, mut toivottavasti saadaan apu siihen...
Täällä niin ihana auringonpaiste, et tää äippä oottelee miestä kotio, et pääsee ulkoilemaan niin koiran kun pirpanankin kanssa, jos vaikka isommat menis pulkkamäkeen...
Pitäis alkaa pakkaamaan, onneksi ei ole kuin kahden päivän reissu edessä, mut ensimmäinen kestoilevan vauvan kanssa - edelliset vasta isompana olleet kestoilla.... Vaipat onkin just koneessa, et sais kaikki parhaat mukaan ;)
Täällä meinaa pukata nuhaa, nenä silleen kevyesti tuhisee ja vuotaa... onneksi ei vielä ainakaan ole pienimmällä tätä vaivaa...
Nyt lähden katsomaan vähäksi aikaa sm-kisoja telkusta... palaillaan..
--Mirpa ja pimut x 3--
PS: HYVÄÄ YSTÄVÄN PÄIVÄÄ!!!!!
Ja [b][color=red]hyvää ystävänpäivää kaikille[/b][/color] heti näin alkuun!! =)
Meilläkin huudettiin mahavaivoja eilen lähes koko päivä, mutta aika helpolla pääsin kun mies oli sattumalta pekkasilla koko päivän =) Mies ruukaa hoitaa nuo mahavaivat kun mä en jaksa rauhotella Lassia kuin muutaman minuutin ja sen jälkeen oon jo tarjoamassa tissiä kun en kestä kuunnella pienen huutoa ja tissi auttaa lähes aina... Siinä tississä on vaan se ongelma, että loppujen lopuksi se vain pahentaa mahakipua, joten sen vuoksi mies ottaa Lassin ennen kuin mä murrun =)
Eilen kävin siellä jälkitarkastuksessa eikä se ollutkaan niin kauheaa =) Neuvolan lääkäri oli vaihtunut ja tämä uusi oli tosi mukava ja ei yhtään kovakourainen... Kaikki oli hyvin ja jostain kumman syystä mun hemoglobiinikin oli jopa 131 kun se on ollu vaikka kuinka kauan alle 110 =0 Minipillereitä antoi paketin ja lisäksi reseptin, mutta taidan alottaa ne vasta imetyksen jälkeen kun moni (mm neuvolantäti) on sanonu että vaikka lupa on niin ei kuitenkaan kannata syödä vielä imetysaikana. Tutkimustuloksia on kuulemma niin lyhyeltä ajalta että jotain voi vielä ilmetä... Eli kortsuilla koitetaan pärjätä jonkun aikaa -kunhan päästään vauhtiin ;)
Nyt ukkeli tarvii juttuseuraa, joten tietsikka saa väistyä =)
pimmi + Lassi 2.12
Ihanan nimen muuten saanu [b]joulunlapsen[/b] tyttö =)
mirpan viesti. Meilläkin poika vääntyy oikealle kaarelle, ja olen sitä huolissani miettinyt että pitäisikö näyttää jollekin. Hoitopöydällä erityisesti sen huomaa, poika on ihan kaarella....
pitäisikö soittaa neuvolaan? meillä seuraava aika vasta maaliskuun alussa 3kk. Vai riittääkö että koitamme itse aina " houkutella" poikaa vasemmalta?
Tietääkö kukaan tästä mitään enempää? Kokemuksia?
JA OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!!!
äitikuu ja pojat
meillä tuo vääntyminen on siis selällään ollessa.
äk
ja mukavaa ystävänpäivää nettiystäväiseni :)
En ymmärrä, mutta en ehdi koneelle joka päivä :/ nytkin olen viimeksi käynyt postin katsomassa joskus kuukausi sitten :/
Mutta nyt: vihdoinkin meidän vauvalla (Akseli tuli hänestä kuten taisi olla Kirsikallakin) siis on ihan oikea rytmi :)) Nyt voisi jopa ehtiä koneelle kun Akseli nukkuu päikkäreitä ulkona :)
Yöt meillä on menny jo kuukauden verran mukavasti: nukkuu klo 22-07 yhteen soittoon :)) ja nyt sitten ulkona menee 12-16 YES YES!!!
Akseli on nyt hiukkasen yli 2kk vanha ja vellejä annan Tuttelin lisäksi - - juu, suositusten vastaisesti mutta neuvolan tuella kun pojalle ei riitä 2dl maitoa kerralla :O
Ei mutta nyt kotiutui ukko ja me lähdetään ostamaan televisiota, vanha kun ment rikki :(
Palaillaan
RauPotar ja Akseli Eliel
Ei oo tullut kirjoteltua aikoihin..
Meillä on menny kivasti. Tänään ei taas päästy ulos,kun ollut liikaa pakkasta. Mutta kun päästään ulos ja neiti menee päikkäreille vaunuihin jaksaa siellä nukkua 1,5tuntia, ja sitten on taas nälkä. Neiti nimittäin päivisin on rinnalla n.2tunnin välein, maötksimissaan 3tunnin välein. Tuossa 11 aikaan vien neidin nukkumaan vaunuihin ja isompien kanssa ulkoillaan. Sisällä tahtoo unet jäädä lyhyiks, yleensä nukkuu maksimissan sellasen vartin ja herää kun tutti tippuu.. Pitänee ottaa tutti pois nukkumaanmennessä,jos se auttas nukkumaan piempiä pätkiä. Yöt meillä menee oikein kivasti, klo22 tienoilla nukahtaa,viimeisen kerran syö klo21 jälkeen. Kerran syö yön aikana,yleensä tuossa 4-5 aikaan, ja aamulla sitten herää tuossa 7.30-8.30 syömään ja uuteen päivään. Hienosti siis menee! Viime viikon maanantaista asti neiti onkin ollut pelkällä rinnalla,ihme että oma maito riittää,kun koko alkuajan tarvitsi iltaisin lisämaitoa.. neiti onkin toisinaan jopa tunnin välein rinnalla,kun nostattaa maitomääriä. oispa ihana pystyä imettämään tätä vauvaa lähemmäs vuoden ikää,kun kahta ekaa oon pystyny vain osittain imettämään alusta alkaen..:(
tintti ja neiti 6viikkoa
Eilen oli tosiaan toivoton olo, sillä tyttö heräsi jo puoli 6:n tienoilla ja valvoi klo 15:een asti siten, että nukkui vajaat kaksi tuntia, jos oikein muistan. Kun hän sitten nukahti klo 15, [color=darkviolet] hän nukkui yhteen menoon 5 tuntia!!! [/color] Klo 20 heräteltiin lempeästi, että unta jäisi vähän yöllekin. Kylvyn jälkeen tuli uni, ja tyttö nukkui neljä tuntia! Uskomatonta!
Yöllä puoli 2:n jälkeen oltiin pariinkiin otteeseen tissillä, kunnes herättiin sitten puoli 5:ltä. Lopulta klo 6 tyttö nukahti tunniksi. Sitten olikin isän vetovuoro. Jatkoimme vielä tytön kanssa unia puoli 9:stä puoli 12:een. Arvatkaa, onko virkeä olo, kun on pitkästä aikaa saanut itse nukkua varmasti jotain 8 tuntia. Ei haittaa, vaikka se onkin pätkissä. :-))
Päivällä tyttö on valvonut hyvällä tuulella aika paljon. Hän viihtyy hyvällä tuulella ollessaan jopa itsekseen selällään. Vielä paremmin hän tietenkin viihtyy, jos on jokin lelu yläpuolella tai äiti juttelemassa.
Tänään on kyllä ollut loistava päivä! Nautin siitä nyt täysillä. Luultavasti tulee taas takapakkia, mutta ei auta nyt murehtia tulevia! Kolmas vyöhyketerapia-aika on perjantaina. Meillä on ainakin toistaiseksi terapia tehonnut niin, että tuntikausien yöitkut ja valvomiset aamuun asti ovat olleet historiaa viime perjantaista lähtien. Kop kop kop. [color=darkviolet]Vyöhyketerapia voi saada aikaa muutoksen myös vuorokausirytmissä, ja uusi rytmi on selvästi tytöllämme hakusessa. Siitäkään ei ole haittaa, että nyt viimeisen vuorokauden aikana on nukuttu pidempiä pätkiä kuin viikkokausiin! [/color] Liekö sekin terapian vaikutusta?!
Sitten noihin gallupeihin:
1) Hiustenlähtö: en ole huomannut, että niitä lähtee. Kovin paljon ei ole varaakaan lähteä...
2) Vaatteiden pesu: Pesen ainoastaan vauvan vaatteet ennen käyttöä.
3) Töihin paluu: Töihin palaan luultavasti itse jo vuoden päästä helmikuussa, ja mies jää pariksi kuukaudeksi hoitovapaalle eli tyttö lähtee päivähoitoon ensi vuoden maalis-huhtikuussa.
4) Surffailut: Sähköpostin ja tämän palstan tarkistan monta kertaa päivässä, jos se vain on mahdollista. Lisäksi olen seilannut viime aikoina noilla jenkkiläisillä sivustoilla bongailemassa tytölle lisää amerikkalaisia ihanuuksia... (Anteeksi, Rusina, hehkutus, hih.) Näitä sivuja ovat Kohl´sin, JCPenneyn ja Searsin sekä Gapin sivut.
Ai niin, [b]Pimmi[/b], olipa kurja lukea, että teillä Lassi kipuili. Toivottavasti se ei toistu heti uudelleen!
Kovasti tsemppiä [b]kaikille imetysongelmien kanssa painiville![/b]
Iituli + Sara 8 vk
Minä kun en osaa noilla väreillä ja fonteilla kikkailla, täytyy tyytyä ihan normaaliin tekstiin.
Adam nukkuu joten ehkä ehdin vähän tässä kirjoitella. Nämä päivät kun vanhemmat lapset on dagiksessa on enemmän aikaa. Kukas siitä ajasta nyt kyselikää? eli sitä ei juurikaan riitä niinä päivinä kun kaikki lapset on kotona, vauvan kanssa vähän enemmän. Silti illat menee pitkiksi kun pitää tehdä kaikki hommat valmiiksi.
Siitä myös sopiva aasinsilta Galluppiin surffailusta. En surffaile nykyään muuta kuin vauvan sivut ja satunnaisesti oman sähköpostin.. muuhun ei aika riitä.
G: vaatteiden pesu, pesen kaikki uudet vaatteet.. talo täynnä herkkäihoisia.
MOM: kiitos nimikehuista, melkeen nolostuin..
TINURI: sinähän olet jo meidän palstan tukihenkilö :) kiitos hyvästä linkistä. Meillä on myös tannkaus päivät ja juuri aamulla ko asiaa mietin.
ITULI: voisin melkeen hypätä pojan kanssa junaan ja tulla avuksesi.. niin kurjalta tuntuu tilateesi.. itse koin saman kakkosen kanssa ja tiedän kuinka raskasta se on.
Ja A heräs...
Palaillaa ystävät virtuaali maailman.
nefili ja Adam