Sinä joka luet romaaneja, montako sivua suunnilleen luet päivässä?
Jos nyt lähdetään siitä, että päivisin joudut tekemään jotain muuta ja luet illalla, jostain klo 18-19 eteenpäin. Montako sivua yleensä luet suunnilleen? Mä olen vuosien tauon jälkeen ruvennut lukemaan iltaisin romaaneja ja luen yleensä n. 30-40 sivua. Luen tuon verran yleensä kolmessa tunnissa. Välillä pidän taukoja, saatan katsella jotain tv:stä ja sitten jatkan. Olen mielestäni melko hidas lukija. Lukiessa myös alkaa väsyttää helposti, vaikka romaani olisi kiinnostava.
Kommentit (44)
Riippuu romaanista, joskus tempaa mukaansa niin että luen kannesta kanteen (edellytyksenä max noin 300 sivua. Keskimäärin luen 50 - 150 sivua. Aika paljon vaikuttaa myös tekstin koko, jos paljon tavallista pienempää tekstiä niin voi jäädä alle 50 sivun.
50-100 sivua päivässä. Menee n tunti, riippuu kirjasta. Esim englanniksi luen hitaammin kuin suomeksi.
En saa unta ennenkuin luen kirjaa ensin,
viime vkolla meni yksi romaani 465 sivua
Joskus luen normaalin romaanin kolmessa tunnissa joskua siihen menee 3 viikkoa. Riippuu miten koukuttava kirja on.
Luen naisia ampuvia romaneja kuin piru Raamattua!
Oletteko huomanneet että kaunokirjallisuuden lukeminen auttaisi myös kaunokirjallisen tekstin kirjoittamiseen? Mä harkitsen nanowrimoon (national novel writing month) osallistumista tänä vuonna.
Jos on oikein hyvää tekstiä niin ennen nukkumaanmenoa noin 100 sivua. Keskimäärin varmaan 30-50. Luen vaihtelevalla innolla noin 12-20 kirjaa vuodessa yleensä.
Tuon Leiffin selkä on melkein luettu, mutta on niin sekavaa jargonia, ettei kiinnosta lukea vatsapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet että kaunokirjallisuuden lukeminen auttaisi myös kaunokirjallisen tekstin kirjoittamiseen? Mä harkitsen nanowrimoon (national novel writing month) osallistumista tänä vuonna.
Ootteko huomanneet, että säännöllinen lenkkeily auttaa, jos aikoo juosta maratonin? Vai kannattaisiko ihan kylmiltään lähteä vetelemään?
Ihan tutkittu juttu, että lukeminen auttaa kirjoittamisessa. Ei koske vain kaunokirjallisten tekstien kirjoittamista, vaan kirjoittamista yleensä. Lukiessa oppii sekä tiedostaen että tiedostamattaan esim. uusia sanoja, muotoiluja, eri tapoja rakentaa juonia ja hahmoja, sekä juttuja tekstien ja genrejen konventioista.
kaupassa
päivälehis
telekkaris
vangilas
liingentees
rikos tilasteis
vormaateis
Vierailija kirjoitti:
Riippuu romaanista, joskus tempaa mukaansa niin että luen kannesta kanteen (edellytyksenä max noin 300 sivua. Keskimäärin luen 50 - 150 sivua. Aika paljon vaikuttaa myös tekstin koko, jos paljon tavallista pienempää tekstiä niin voi jäädä alle 50 sivun.
Jotain Colleen Hooveria te toki luette tämmöistä tahtia. Yhtään parempi laatuista kirjaa ei lueta kauhean kovalla vauhdilla.
Olen varmaan nopea lukija, luen myös paljon e-kirjoina. Romaani illassa. Luen kaikkea laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Muista että siinä nanowrimossa kuuluu kirjoittaa editoimatonta tekstiä eli antaa mennä vaan. Jos yrittää kirjoittaa valmista tekstiä hienoine vertauskuvineen ja vivahteikkaalla kielellä yms., sitä 50 000 sanan käsistä on vaikea saada kasaan kuukaudessa, varsinkin jos on muutakin elämää ja velvollisuuksia. Sen kuukauden jälkeen vasta on tarkoitus editoida. Mulla itselläni on se ongelma, että kirjoitan heti ns. valmista tekstiä, hion ja hion siinä samalla kun kerron tarinaa. En onnistunut haasteessa joitain vuosia sitten kun yritin osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Tuon Leiffin selkä on melkein luettu, mutta on niin sekavaa jargonia, ettei kiinnosta lukea vatsapuolta.
Tämä oli hauska, aidosti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain Colleen Hooveria te toki luette tämmöistä tahtia. Yhtään parempi laatuista kirjaa ei lueta kauhean kovalla vauhdilla.
Jep. Jotain naisten höttöpöttökirjoja voi pikalukea vaikka kaksi kokonaista kirjaa illassa, mutta oikeaa maailman kirjallisuutta selvästi vähemmän. Laadukkaampaa tekstiä voi lukea n. 50 sivua illassa maksimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se auttaa. Suosittelen lukemaan tekstin nimenomaan kirjoitetussa muodossa.
Jatkan vielä että suunnilleen tuolla tahdilla ehdin kaikesta huolimatta lukea romaanin viikossa. Ilmoittauduin elokuussa lukupiiriin, joka tapaa kerran viikossa. Valittujen romaanien pituus on tähän asti ollut 200-300 sivua.
Aloitin monta muutakin harrastusta elokuussa ja aikataulu on tiukka, mutta saan luettua romaanin viikossa just ja just.
ap