Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Uuteen viikkoon KESÄKUISET ***

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odessa: ei sulla hääviä oo vaan maata... Olikos tää teidän esikoinen... meinaan jos muita lapsia jaloissa pyörimässä ja kotia pitäis pitää kunnossa niin mun kohdalla ei vuodelepo onnistuis muutakun sairaalassa.. Tsemppiä sulle...

Omaan napaan ei mitään muutoksia...

Koulu on tältä kertaa ohi kunnes jatkan sitä sitten joskus... ens keväänä luultavammin. Nyt vaan ollaan ja ihmetellään..

Kamala vimma ja halu järjestellä kotia ja huoneita.. laitta vauvantavaroita ja vaatteita..

Sohvaa raahaan päivästä toiseen huoneen toisesta kulmasta toiseen kulmaan... tylsääkö???

Ihania tyttö-uutisia nyt tullu monelle... huoh... jospa meillekkin ens kuussa=D EI kumminkaan ku oma olo on niiiiiiin tyttöä, ja kaikki himot ja muutkin on niiiin tyttöä, niin pakko sen poika sillon olla.....

Mulla myös kamalat nivus, lantio, liitoskivut koko ajan.. taitaa tää kolmas raskaus vielä lisätä niitä ja selvitin että mulla taitaa olla muutenkin löystynyt lantio... kaikki oireet vihjaa siihen. Yöllä kun nousin sängystä niin lantio paukahti oikein ja säikähdin että nyt meni muksulta niskat nurin tai jotain, mutta kovasti pähkinä nytkin tonne kylkiin potkii ja riehuu, joten varmaan kaikki siellä ainakin hyvin...

Onko muilla tullu takas hajujen aiheuttama öklötys?

Mun nenään alkanu taas kaikki liha haisee kamalalta... hyi hitto kun paistoin jauhelihaa niin teki mieli hakee pyykkipoika nokkaan...

Viikonendiä kaikille ja ottakaa rennosti löhöillen=)

mani ja pähkinä rv 24+1

Vierailija
22/36 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellaista tässä pikaisesti päivän aloitukseksi kysäsen, että miten paljon masukin pitäisi näillä viikoilla liikkua? tai miten paljon liikkeitä pitäisi tuntua? Itsestä nimittäin tuntuu, että vauva liikkuu vähemmän kuin viikko, pari sitten. Valvoin yölläkin pitkään ja odottelin että liikkuisi nyt.

Kun eikös se 10 liikettä tunnissa mitä käsketään tarkkailemaan koske vasta sitten ihan loppuraskautta vai pitäisikö nytkin jo tätä asiaa tarkailla?

Muuten kuuluu hyvää tänne ja nyt masussa melskataakin sopivasti mielen rauhan saamiseksi =)

Iiran 22+1 (ehkä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin vaivannut ihan sama asia,liikkeitä tuntunut huomattavasti vähemmän,oisko tämä jotain kasvun aikaa???muuten kaikki ok,yölliset jalkojen suonenvedot ruvennu vaivaamaan,no niistäkin selviää ja nehän vai yleensä loppua kohden lisääntyy...

unohdin mainita viimeks että mulla siirtykin la 17.6 eikä 14.6 no paripäivää sinne tänne paikkana edelleen kys .

miten muut kysyittekö tulokkaan mahd .sukupuolta?meille veikkasvat poikaa ja kyllä mieskin sano mahan perusteella et poika on ,mut saas nähä ,molemmat ovat tervetulleita

Vierailija
24/36 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeistä: Minustakin tuntui viime viikolla, että liikkeitä oli vähemmän kuin aikaisemmin. Toisaalta silloin kun niitä tuntuu, ne ovat voimakkaampia muksasuja! Liikkeitä kuitenkin yhä tuntuu, joten en ole vielä osannut olla huolissani. En osaa sanoa, paljonko niitä pitäisi tuntea tässä vaiheessa, ehkä neuvolassa tietäisivät?

Ou jee, kerrankin sain nukuttua loistavasti viime yönä. Nukuttiin koko perhe kuin unimurmelit, esikko ei huudellut kertaakaan koko yönä! Edellisyönä nimittäin huuteli klo 01-03 puolen tunnin välein... oltiin nimittäin kyläilemässä veljeni perheen luona ja se yö oli todella rauhaton, huoneessa oli tosi kuuma. Mietin, että onkohan siitä haittaa, kun olen tän toisen kanssa saanut nukuttua niin paljon huonommin kuin esikoisen kanssa. Siis yöherätyksiä on useita meilekin joka yö, kun esikko huutelee tuttia yms. Yritän sitten mennä aikaisin nukkumaan, mutta ennen klo 22 ei oikein ehdi. Mites muiden nukkumiset?

Nyt jatkan hommia, muuten menee ihan mukavasti!

Uula rv 23 + 5

Jee, 24 viikkoa kohta täynnä, eikös se ollut niin että jos näillä viikoilla vaavi päättäis syntyä, niin hän jäis kuitenkin henkiin. Helpottavaa tietää, vaikka mitään enteitä ennenaikaiselle synnytykselle ei olekaan vielä.

Vierailija
25/36 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkavaa viikkoa!

Mua rasittaa kun oon jatkuvasti nyt jossain flunssassa. Viime loppuviikosta tunsin jo itseni ihan terveeksi, mutta tänä aamuna herätessä taas kurkku oli kauhean kipeä, nuha vaivaa ja päätä särkee! Eikös raskauden pitäis yleensä suojata sairauksilta? Mutta toisaalta jos on jatkuvasti vähän kipeänä niin ei kait se vastustuskyky hääppöinen ole...

Mustakin tuntuu, että liikkeet on olleet vähäisempiä viime aikoina, mutta sit kun pikkuinen potkii niin potkii oikein kunnolla :-). Mieskin näki eilen kun vatsa pompahti kun sintti pomppas. [b]Iiran[/b] mun ymmärtääkseni nuo liikkeitten laskemiset ei päde vielä näillä viikoilla. Voin olla väärässäkin, mutta tämmöinen käsitys mulla on.

Eipä mulla muuta tällä kertaa. Hyvin tuntuu nyt tämä raskaus etenevän :-). Kaverilla oli LA nyt viikonloppuna, eikä vauva ole vielä syntynyt - sitä oon enemmän jännittänyt viime päivinä!

-satu ja sintti rv 23+2

Vierailija
26/36 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat keskustella odotuksesta suljetulla palstalla niin kirjaudu osoitteessa:

http://groups.yahoo.com/group/kesakuunkullanmurut2007/

Vierailija
27/36 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikkoja!

Menihän siinä mukavasti jopa neljä päivää töissä, kunnes aloin olla fyysisesti ja henkisesti aivan loppu. Mä ilmeisesti kärsin ylenmääräisten supistusten lisäksi löystyneestä lantiosta. Eilenkin meni oikea jalka käytännössä kokonaan pois pelistä. Vetää sellaista hirvittävää sähköiskua(issiastyyppistä) tuonne oikeaan jalkaan siten, että estää varaamasta sille jalalle. Oikein mukavaa! Eli käytännössä päivät meni niin, että neljän tunnin työssäolon jlk en päässyt enää kävelemään kunnolla ja töistä päästyäni toiset neljä tuntia ähisin vedet silmissä tuskaisena sängyssä. Kun selkä vihdoin rauhoittui, alkoivat jokailtaiset supistukset puolen tunnin välein aamuun asti. Nukkumista ei tosiaan ehtinyt edes ajatella+ että kääntyminen vuoteessa selän takia todella tuskaisaa.

Nyt sitten soittelin taas neuvolaan ja käskivät ehdottomasti jäädä välittömästi pois töistä. Vaikka kohdusuulla ei muutoksia viime viikolla ollutkaan, ei ole mitään järkeä rääkätä itseään näin. Ja nyt sitten keskiviikkona neuvolalääkäri ja kovasti jännittää, miten paljon hän sairaslomaa kirjoittaa. Hoitotyö ei tosiaan ole raskaanaolevia varten!!!

Mutta Millille kuuluu hyvää. Sen lihakset ovat kasvaneet jo todella vahvoiksi. Iltaisin viihdytän itseäni sohvalla katsellen, miten mahani heiluu puolelta toiselle potkujen voimasta. Eilen illalla tapahtui jo jotain todella hassua: Milli potkaisi kaukosäätimen mahani päältä lattialle! Mieskin nauraa hekotti vieressä kun katseli miten kaukosäädin alkoi uhkaavasti pomppimaan ja keinumaan mahan päällä lopulta tipahtaen kokonaan. Milli ei vissiin pitänyt säätimestä tai sitten inhosi sitä Idolsin toisena laulanutta tyttöä, kun niin sätki. :)

LIIKKEISTÄ kysyville sen verran, että ainakin mä olen kuullut, että kasvupyrähdysten aikana liikkeet sattavat hetkellisesti vähentyä, koska vauvalta kuluu niin kovasti energiaa siihen kasvamiseen. Nukkuu siis ison osan päivästä silloin. Ja liikelaskentaa käsittääkseni kuuluu aloittaa vasta viikon 28 jlk. Nyt riittää lähinnä se, että iltaisin muistelee, onko liikkeitä tuntunut päivänmittaan.

Mutta tässä omanapainen uutisointi tältä päivältä. Onko muilla muuten kokemusta tuosta lantion löystymisestä ja minkälaisia oireita siitä pitäisi tulla? Mullahan lääkäri viime viikolla totesi, että mulla on ylileveä lantio ja koska mutsilla on sama+molemmissa raskauksissa tullut sitä löystymistä, pelkään sen osuvan myös mun kohdalle. :(

T: Odessa79 ja Milli 24+2

P.S. Jos jollakulla on oikein tylsää tai muuten vain masentaa, kannattaa käydä lukemassa tuolla synnyttäneiden keskusteluissa. Siellä keskustelu otsikolla: " Mitä älytöntä miehenne on sanonut/tehnyt synnytyksessä?" . Aivan loistavaa viihdettä. Suosittelen! :)

Vierailija
28/36 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin siellä Äitiyspolilla ja oli kyllä kiva käynti. Kaikki oli hyvin niin minulla, kun vauvelillakin. On kiva tuntea olevansa turvallisista käsissä ja että pidetään huolta ja tutkitaan.:)

Synnytyslääkärin käynnillä ultrattiin ja siellähän se pikkuinen oli parhaillaan päiväunilla ja oli kasvanut kovasti rakenneultran jälkeen. Paino oli 570g ja pituutta en kyllä nytten yhtään muista.Vauva on kooltaan tarkalleen viikkoja vastaava, mutta koska esikoisen kanssa oli istukkaan liittyviä ongelmia ja esikoinen ei kasvanut ihan normaalisti niin tässä raskaudessa vauvan kasvua seurataan tarkemmin. Lääkäri katsoi minun historiikin takia napanuoran virtauksia erityisen tarkkaan ja kaikki virtaukset oli oikein hyvät ja istukkakin voi hyvin.:) Lapsivettäkin oli normaali määrä ja sitäkin mitataan ja tutkitaan nyt tarkemmin, kun viimeksi, kun viimeksi senkin kanssa oli niitä ongelmia. Toukokuun alussa on sitten synnytystapa-arvio ja pelkopoli käynti.

Sisätautilääkäri päätti aloittaa Fragmin pistos hoidon heti, vaikka minulla ei ole tukoksia ikinä ollutkaan. Mutta katsoi tarpeelliseksi aloittaa hoidon aikaisemmin, kun viime raskaudessa juuri tuon edellisen raskauden murheen kryynin eli istukan takia. Ei varmaksi tiedetä onko esikoisen kohdalla istukassa ollut kenties verenkiertohäiriöitä/ mikrotukoksia vai mistä kaikki johtui?? Huomisesta aamusta alkaen pistän joka aamu mahaani piikin Fragminia ja rv 36 alan pistää aamuin illoin synnytkseen saakka ja synnytyksen jälkeen pistän vielä kuuden viikon ajan kerran päivään. Eihän tuo pistäminen mitään kivaa ole, mutta siihen tottuu ja kun tietää miten tärkeää se on niin tottakai pistelen piikit mukisematta.

Teksti on varmasti tosi sekavaa, kun tyttö ja mies on tässä vieressä riekkumassa ja vaatimassa huomiota niin ei oikein sattuneesta syystä pysty keskittymään tekstiin.:)

Tuuli@ 23+2 (Sukupuolta unohdin muuten kysäistä kaikessa tohinassa.)

Vierailija
29/36 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kättärin polilla supistuksista (yksityislääkärini otti minut sinne kun mehiläisen ajat oli buukattu, ei siis menty pillit huutaen...) ja taas ollaan sairaslomalla 2 vkoa. Supistukset eivät ole tehneet mitään kohdunkaulalle, joten asiat ovat itseasiassa todella loistavasti. Aatu kölli toinen jalka aivan suorana (ei ihme että närästää ja henkeä ahdistaa!!!), pää alaspäin ja kiveksistäkin saatiin kuva. Tyttö on aivan onnessaan, hän on koko ajan toivonut pikkuveljeä. Liitymme siis ilmeisesti poikakerhoon mekin :) Painoarvio oli hämärä, kun lääkäri sanoi että 700g ja ihmettelin että onpas paljon, mutta nyt kun katsoin neuvolakortista niin siinä oli että 414g :o no se kuulostaa normaalimmalta mutta ihmettelen sitä 700g, kun se tuossa utrakuvassakin lukee parissa kohtaa... No tärkeintä on että Aatu on hengissä ja voi hyvin, oli sitten pygmi tai jättiläinen :) Kuulemma joka tapauksessa ollaan ihan keskikäyrällä viikkojen suhteen.

Olo on ollut fyysisesti aika ahdistava, sillä olen nyt käyttänyt sitä SI-vyötä ja kumartelu on kyllä aivan mahdotonta. Se päällä on kuitenkin mukava kävellä, koska häpyliitos muuten vihloo ja pelottaa liukastua, koska sitten liitokseen sattuisi aivan tajuttomasti. Hengenahdistus kyllä mitä ilmeisimmin johtuu tuosta kovasti kasvaneesta kohdusta, sf-mitta oli viime pe 18. Painoa oli mulle tullut koko raskauden aikana 4,4kg ja katsoin edellisestä neuvolakortista että painan nyt kilon enemmän kuin viimeksi näillä viikoilla, ihan jees. Arvioisin että 8-10kg tulee vielä.

Loistavaa alkuviikkoa kaikille,

SM ja Aatu, rv 21+5

Vierailija
30/36 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tosi aikaisin ja poikakin vielä nukkuu. Kymmeneltä on sitten neuvola, ihan kiva. Otan nyt ekaa kertaa ton 1v10kk viipottajan mukaan kun en saanut sille hoitopaikkaa. Mitähän siitäkin tulee kun mulla on vasta-aine verikokeetkin tänään. No onhan ne neuvolassa tottuneet noihin tättähääriin.

Ei oikeestaan mitään kirjoitettavaa, pelastin vaan pinon kun oli vajonnut niin alas.

Vierailija
31/36 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moro! Täytyy laittaa viestiä, jotta pino pysyy pinnalla! Tänään sitten pomolle annoin paprun, jossa äippäloma alkaa 27.4., lomat kun laskee päälle niin vimonen työpäivä on 23.3. Skääks!

Tänään oli kehityskeskustelu ja samalla palkkakeskustelu. Ei mulla yllättäen ollut kauheita palkankorotusvaatimuksia, kun ehdin olla tässä mammalomien välillä 7 kk töissä... harmittaa vaan kun kiva pomoni jää eläkkeelle 2 v. päästä, saas nähä kuka siihen tilalle tulee.

Nyt tarttee jatkaa vielä vähän hommia, moro!

Vierailija
32/36 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odessa: On täällä muitakin kovista liitoskivuista kärsiviä!!! Minä siis. Tukivyötä en voi oikein käyttää, koska se taas aiheuttaa lisää supistuksia... Kivut alkoi symfyysistä ja nyt ne on " leninnyt" häntäluuhunkin. Kaikkein ikävintä on se kun kävellessä tuntuu, että häpyluu olisi halkaistu poikki ja osat hankaa kävellessä eestaas toisiaan joka askeleella!!

Saikulla oon neljättä viikkoa ja torstaina on polilla kontrolli, jossa taas päätetään jatkuuko saikku, vai ei. Jos ei saikku jatku suoraan, niin epäilen, että en voisi olla töissä kun muutaman päivän. Välillä jo ajattelin, että tottakai meen töihin tän jälkeen, mut kun olo on taas mitä on niin en tiiä... Töihin kyllä tekisi vaihteeksi mieli.

Poikia taitaa olla kesäkuisille tulossa oikea kaarti :) Kuinkahan moni poika onkin lopulta tyttö?

Mulla on niin laho pää!!! Jotain piti kommentoida, mutta en kyllä millään muista, että mitä...

Hyviä vointeja kaikille :)

T:Remukka & Tirriäinen rv 23+3

Ajatelkaa, että enää on vaan reilu kolme kuukautta LA:han!!!

Vierailija
33/36 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odessa ja Remukka: täällä yksi kärsijä lisää. Nyt olen ollut kaksi päivää töissä sairasloman jälkeen ja jumakauta mä olen kipee illalla, särkee alaselkää ja koko alapäätä ihan törkeesti. Olen kanssa oletanut että mulla on löysä lantio, välillä hermokipu jalassa kuten Odessallakin. Itse olen myös hoitoalalla ja leikkaussalissa, eilen ja tänään kun on seisonut 4 tuntia putkeen paikoillaan niin jo särkee selkää ihan hulluna....en tiedä miten jaksais. En vain haluais tippua Kelan rahoille niin kait se on yritettävä...

Liikkeitä tuntuu päivittäin reippaasti...kovasti olen jo miettinyt nimeä neidille ; ) Paino nousee ja olen yrittänyt skarpata sokereiden syömisessä että sais johonkin kuriin tämän... Univaikeudet on taas palanneet, mulla on joka raskaudessa ollut tämä vaihe, yöllä herää klo 3 maissa eikä väsytä yhtään.

Kait se on lhettävä hakeen noi neidit suihkusta......

Tiina 21+6

Vierailija
34/36 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

mää tääl taas valittelen tästä jatkuvasta flunssasta. Oon tänään menossa lääkäriin. Jospa se selvittäis oikean syyn tälle miksi oon KOKO AJAN kipeenä eikä vaan kirjottais sairaslomaa ja lääkkeitä.

Mua on alkanut huolestuttaan, että jos täällä meidän väliaikaisessa kellariasunnossa on hometta, joka tän aiheuttaa. Kysyinkin työterveyshoitajalta, että aiheutuisko siitä jotain haittaa tälle masuvauvalle. Ei kuulemma pitäis aiheuttaa kuten ei myöskään tää jatkuva flunssa. Pikkuinen on turvassa :-). Vähän se huojensi mieltä, mutta ei oo kivaa olla koko ajan puolikuntoisena ja pois töistä.

Mulla onneksi muuten menee ihan ok tän raskauden kanssa. Pientä kipuilua on välillä alapäässä ja erinäisiä särkyjä, mutta ei mitään minkä kanssa ei vois elää. Tsemppiä teille, joilla tilanne on noitten suhteen pahempi!!

Hyvää ystävänpäivää teille ystävät!!!

-satu ja sintti rv 23+4

Vierailija
35/36 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin... tässä juuri kotiuduin neuvolalääkäristä. Kohdunkaula oli niiden neljän rankan työpäivän aikana lyhentynyt 4,5cm:stä 1cm:iin, eli laittoi nyt sitten sairaslomalle äitiysloman alkuun asti. Ei kivaa! Mut ei kai tässä voi muutakaan kuin ajatella vauvan parasta ja ottaa rauhallisesti.

KIINANPÖPÖkö se kyseli homeesta. Mun vanhassa työpaikassa oli hometta ja paljon. Silloin moni työkavereista sairasti kroonista flunssaa, joka todella usein oireili poskiontelontulehduksena. Mulla itsellä atooppinen iho paheni ja astmaoireet lisääntyivät reippaasti. Yksi työkaveri sai todella pahan astman töistä. Aikaisemmin mitään oireita ei ollut ollut. Eli kyllä mä voisin kuvitella, että home sullakin saattais hyvinkin olla taustalla. Kannattaa muuten pyytää lääkäriä tsekkaamaan ne poskiontelot. Ne kun ovat tulehtuneet, pitävät jatkuvaa flunssaa yllä.

Tänään illalla 4D-ultra. Jännää!!!

Hyvää ystävänpäivää muuten kaikille!

Ja vihjeeksi, että jos supistuksia tulee, vaikkakin kivuttomia, niistä kannattaa olla huolissaan.. Tekevät tuhoa näköjään todella nopeasti. :(

T: Odessa79 ja Milli 24+4

Vierailija
36/36 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos [b]Odessa[/b] kommentista! Sain viime viikolla juuri pari pahaa astmakohtausta ja mullakin atooppinen iho alkanut kutisemaan viime aikoina... Toisaalta nuo molemmat saattaa johtua kovista pakkasistakin.

Mullakin oli eräässä entisessä työpaikassa hometta ja silloin mut testattiin muistaakseni 15 eri homelajille, joista olin altistunut 13:lle... Ihan homeessa siis oon ;-). Varmaan herkemmin ja nopeemmin nytkin siis reagois jos täällä hometta on. No, onpas tuosta kannustusta saada talo nopeemmin valmiiksi, jotta päästään muuttaan täältä pois!

Pitää tosiaankin muistaa pyytää lääkärin tarkistaa poskiontelot. Kauheeta vihreänkellertävää räkää on tullut jo lähes kuukauden ajan... Ja raskaana ollessa poskiontelontulehdus riski on kuulemma suurempi.

Kylläpäs Odessa sulla oli kohdunkaula lyhentynyt :-(. Nyt siis lepoa, lepoa ja lepoa! Onneksi ollaan jo pikkuhiljaa turvallisilla vesillä vaikka pikkuinen päättäisi jo tulla ulos. Musta tuntuu voimakkaasti siltä, ettei tää mun sintti pysy masussa 40 vkoa. Katsotaan niin mä roikun täällä vielä joskus rv 42+ ;-)...

-satu-