Marraspojun maailmaantulo =)
 Tässä kertomusta kuinka meillä meni synnärillä. Mulla oli kontrolli äitipolille torstaina 24.11.05 ja viikot tasan 40, kolmas lapsi tulossa. Edellisellä viikolla lupailtiin käynnistystä, koska vauvan painoarvio oli lähemmäs 4kg. Lääkäri totesi, että kanavaa vielä pari senttiä, mutta paikat pehmeät, joten eikun vaan osastolle. Ajattelin, ettei ennen viikonloppua tapahdu mitään, koska toisen lapseni kohdalla käynnisteltiin 3 päivää ennenkuin hän syntyi, mutta nyt kävi toiste...
 Sain ekan Cytotec tabletin puolikkaan klo 11, sen jälkeen käyrää: ei suuria muutoksia ja seuraavan tabletin sain klo 15. Viiden jälkeen alkoi supistelemaan urakalla ja vedet meni melkein samantien. Synnytyssaliin menin seitsemän kieppeillä, paikat oli auki n. 3cm. Kävin lillumassa ammeessa ja sieltä tultuani supparit oli jo tosi ilkeitä. Laitettiin kohdunkaulanpuudutus, josta ei kyllä suurta apua ollut. Kätilö ehdotti sitten spinaalipuudutusta, koska olin jo todella kipeä ja epiduraalia en halunnut, koska aikaisemmissa synnytyksissä siitä ei ollut apua...Spinaali oli täysin oikea ratkaisu, paikat oli silloin auki n. 5cm ja mulle koitti suorastaan taivaallinen olo =) Kello oli kymmenen kieppeillä. Meni reilu tunti ja sitten supistukset alkoi tuntua jonkun verran; paikat auki 8cm. Loput pari senttiä aukesin tosi nopsaan, ponnistusvaihe kesti 5 minuuttia ja ihana tummatukkainen POIKA syntyi klo 23.45. Sain hänet rinnalleni ja kätilö laittoi muutaman tikin, välilihaan tuli ekan asteen repeämä, mutta onneksi ei ole kovin kipeä. Isi kylvetti pojan ja mitoiksi saatiin 3900g ja 52cm, pipo 36,5cm.
 Eilen päästiin kotia ja opetellaan " uutta"  arkea. Isommat sisarukset (5v ja 3v) hoitavat innolla vauvaa...
 Tsemppiä lopuille marrasmasuille ja tietysti muillekin nyyttiään odottaville!
 Neilikka ja Tiitiäinen 4 päivää
Komeat mitat pojalla :)
t.mariadee, itsekkin kolmatta odotteleva