Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin juuri paistaa pitsaa pelkällä valolla. Mitä VÄSYMYSMOKIA teille on tapahtunut?

Vierailija
16.09.2024 |

Olisi ollut helpompi vaan tilata pitsa kun aivotoiminta ei enää riitä edes uunin käyttämisen..

Kommentit (221)

Vierailija
201/221 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan postia ehkä yhden kirjeen kuussa. Töistä kotiin tullessa avasin normaalisti kerrostalohuoneiston oven. Sieltä lävähti kasa postia lattialle (väliovi kiinni). Varmaan kymmenen sekuntia katsoin kasaa, kunnes iski paniikki että kenen asuntoon olen oikein menossa. Melkein ehdin paiskata oven kiinni ja livetä paikalta kun tajusin, että oikea ovihan se oli ja kaikki liiton lehdet jne vaan sattuivat tulemaan samana päivänä. Onneksi ei ollut ketään todistamassa.

Tapahtui huomattavasti nuorempana tää. Olin nukkunut järkyttävän vähän viikolla, mutta jotenkin saanut päivätyöni hoidettua. Perjantaina alkuillasta menin sitten lepäämään... Heräsin puhelimen soittoon ja raahauduin eteiseen vastaamaan (Huom. oli lankapuhelin) ja kirosin kaverini alimpaan helvettiin, sillä näin aikaisin mulle ei saa kertakaikkiaan soitella, pitäisihän hänen tietää. Tämä vastasi vaivautuneesti, että nythän kello on iltakahdeksan...

Vierailija
202/221 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kysyi ikääni, ja mulla löi aivan totaalisen tyhjää. En osannut vastata ennen kuin laskin nopeasti päässä ja laskin vielä väärin. 

Olin viemässä lasta harrastukseen ja ajoin kaupan parkkipaikalle. Lapsi kysyi takapenkiltä, että mitä me käydään ostamassa. Harrastuspaikka oli ihan eri reitin varrella, enkä ollut edes menossa kauppaan. 

Olin menossa vapaapäivänä kauppaan ja ajoin työpaikan pihaan. Siitä sitten vaan parkkipaikalla tyylikkäästi muina naisina uukkarit ja auton nokka takaisin oikeaan suuntaan. 

Usein, huolestuttavan usein, töihin ajaessa havahdun samassa liikenneympyrässä, että olenko jo tässä asti menossa! Enkä muista alkumatkasta mitään. Muistan kotoa lähdön, mutta sitten on kuin hyppäisi ajassa muutaman minuutin ja kilometrin eteenpäin. Alan uskoa, että tuossa kohtaa tietä on aamuisin aikapoimu. 

Tänään olin laittamassa teevettä kiehumaan ja ajattelin käydä nopsaan tekemässä toisen asian sillä aikaa kun vesi kiehahtaa. Kävelin hellan luo, nappasin liesituulettimen päälle, sekunnin ihmettelin miksi tein niin ja sammutin tuulettimen. Kävin tekemässä sen toisen asian ja tulin takaisin keittiöön, että nyt vesi on valmista. No ei ollut, kun en ollut sitä laittanut ollenkaan. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/221 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen istunut junassa töistä kotiin tullessani ja ajanut oman asemani ohi. En siis ollut edes nukahtanut, olin vaan niin väsynyt ja tuijottelin ikkunasta kunnes tajusin, ettei maisema näytä enää tutulta ja kohta ollaan jo naapurikylässä. 

Tästä tuli mieleen, että jäin kerran työpaikan pysäkillä pois, vaikka olin menossa kotiini. Sellaista sattuu. 

Vierailija
204/221 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälaseja etsinyt kaikkialta, sitten tuli mieleen että onneksi sentään on lasit päässä että näkee etsiä...hetkinen?

Toi on oikeasti paras. Kun aivoissa jokin yrittää laskea 1+1 muttei millään saa mieleen, mitä on pielessä. Tuntee olonsa todella typeräksi jälkeen päin.

Ajattelin soittaa omaan kännykkääni, niin se löytyy helposti. Ei kun hetkinen..?

Vierailija
205/221 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin parkkihalliin ja ihmettelin, kuinka oli pimeää. Laitoin pitkät päälle, mutta sekään ei auttanut. Minulla oli tummat aurinkolasit päässä...

Lähdin kiireessä töihin. Pukukopilla huomasin, että jalassa oli vain verskat, ei alushousuja. Työkaverit ihmetteli, kun oli työmekon alla verskat kesälämpimällä.

Vierailija
206/221 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kuin uunimoka, mutta jotain keitin hellalla ja odotin että vesi alkaisi kiehua ja mietin miten se ei edes lämpene, no en ollut laittanut levyä päälle.

Vierailija
207/221 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitin tänä aamuna kahvin ilman kannua. Melkoinen sotku 🙈

Vierailija
208/221 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aikaan keittelin tutit ja pullot yhdeksi muovimössöksi kattilan pohjalle.

Vierailija
209/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa keitetty mikrossa ilman vettä.

Roskapussia kuljetettu pyörän tarakalla halki kaupungin, kun oli ollut tarkoitus tyrkätä roskat lähimpään keräyspisteeseen.

Kääretorttua tehdessä käytetty perunajauhojen sijasta tomusokeria, ja sitten hämmästelty, miksi kakkupohja litistyy ohueksi sokerikerrokseksi pellin pohjalle.

Vierailija
210/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
211/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin, miten mikroaaltouuni toimii.

Vierailija
212/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin sormilla suurentaa  lehden kuvaa.

Vierailija
213/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas yritin sormilla suurentaa tietokoneen näyttöä.

Vierailija
214/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin suurentaa lukemaani kirjan tekstiä..

Vierailija
215/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama:unohdan välillä uunin päälle. Varsinkin, jos olen vain avustamassa muita keittiössä en siis tee ruokaa tai leivo itse. Olen keittänyt kahvia laittamatta kahvikannua alle -> kahvit pöydällä. Eilen ostaessani perunoita sanoin mukana olleelle teinille 'otetaan näitä porkkanoita'. Koira seuraa minua khh:hen ja lähtiessäni sieltä itse lukitsen oven. Hetken päästä ihmettelen missä koira. Koira on niin hiljainen ja tyytyväinen missä sattuu olemaankaan.

Nyt ei sytytä. Mikä on khh?

Kristityn herran huone. 

Vierailija
216/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aikaan eksyi vaippa pyykkikoneeseen. Hillitön hyytelösotku lopputuloksena. Jokunen kerta kahvi tippumaan ilman kannua alla. Mies ajoi kerran edellä ajaneen perään päiväkodin liikennevaloissa. Siinä keskeisimmät

Vierailija
217/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä oon kerran tehnyt uunilohta, mutta laitoin vain uunin valon päälle. Sitten 25 min kypsennettyäni kokeilin kypsyyttä ja oli kovasti ällöttävän kova., kun oli tietty täysin raaka.  Sitten uusi kierros oikealla lämmöllä ja hyvähän sitä lopulta tuli.

Vierailija
218/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon häät kaukana toisella paikkakunnalla 4v sitten. Silloisen tyttöystävän kanssa 7 tunnin ajomatka hääpaikalle, ajoin koko matkan. Jatkot jossain kartanotilalla. Päärakennuksen yläkerrassa kamareita jotka oli varattu yöpyjille. +pihalla ulkorakennuksissa nukkumapaikkoja myös. Meillä tyttiksen kans oli päärakennuksen yläkerrassa huone. Tyttöystäväni oli jo mennyt nukkumaan ja itse puolen yön jälkeen vähän boolia maistaneena + väsyneenä ja kiimoissani ajattelin yllättää hänet kielihoidolla jne. Ja yllätin. Havahduin siihen että nuolin väärässä huoneessa enoni kankea ja säkkejä. Yritin hiljaa poistua toivoen että eno nukkuu mutta hän tarttuikin päästäni ja tunkeutui syvälle nieluuni laueten kymmenentuhannen megabondin voimalla. Nielin tukehtumisen partaalla ainakin puoli minuuttia ja siemennestettä tuli sieraimistanikin ulos. Aika pian tämän jälkeen erosin tyttöystävästäni.

Vierailija
219/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aika fyssarille. Suihkun jälkeen kaivelin vaatteita kaapista ja käteen osui toppi jonka helmassa oli reikä ja muutenkin oli jo vanha,venynyt ja kulahtanut.  Ajattelin ettei ole nii  nökönuukaa kun laitan pitkän neuleen siihen päälle( En käytä rintaliivejä niin toppi on niiden korvike).Tuli kiire bussille ja vasta pysäkillä tajusin unohtaneeni laittaa dödöä. 

No enpä ollut tajunnut että fyssari käskee ottaa neuleen pois! Toppikin olisi pitänyt riisua mutta kun vikisin surkeana, ettei minulla ole rintaliivejä niin sain pitää sen yllä.  Että hävetti! Hikiset kainalot vaan lemusi ja tissit mallia patalaput heilui valtoimenaan siinä nuhruisessa topissa.Tuli fiilis että tässä on niin köyhä nainen, ettei sillä ole varaa edes deodoranttiin.. 

En

ollut  huonosti kipeän selkäni kanss  nukkuneena osannut ajatella, että joudun tietenki  riisumaan ja venyttelemään! Olin kuvitellu  että saan vaan jotkut jumppaohjeet käteen.

Vierailija
220/221 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä aivot käy hitaalla aamulla vaikka olen nukkunut mielestäni ihan hyvin. Tarvitsen kahvia ja jotain syömistä että ns virkoan "eloon". Aamut ovat hidastuneet iän myötä todella paljon. Herään klo 6.15 ja hyvä että 7.50 olen liikkeellä edes. Töissä en ole koskaan parhaimmillani aamusta (hallinnollinen toimistotyö) vaikka työ alkaa liukuvasti jossain 8-8.30 välillä. Jos vaan mahdollista niin pyrin järkkäämään kaikki asiakaspalaverit ym iltapäivään jolloin olen terävimmilläni.

Tämä aamuhitaus (aivot ei toimi) aiheuttaa kotona aamulla varmasti jonkinlaisia adhd tms tyyppistä toimintaa, poukkoilen tekemisestä toiseen, yritän tehdä montaa asiaa yhtä aikaa mutta saamatta mitään kokonaan valmiiksi. Joudun oikein komentamaan itseäni, että nyt H.... keskity, pese hampaat, kuivaa nyt helvetti ne hiukset ja sitten meikki naamaan, nyt ne vaatteet päälle ! 

Huomasin joskus että ajattelin pukeutua, laitoin pikkarit, sitten juoksen keittiöön tekemään lounassalaatin,  sitten rintsikat päälle, sitten läppärisalkkua pakkaamaan, juoksentelen puolipukeissa pitkin kämppää ja yhtäkkiä hoksaan että kynnet pitää leikata. Kun pusero on päällä, tuntuu että selkää kutittaa ja pitäisi rasvata ja pusero pois, rintsikat pois, selkään rasvaa ja kaikki alusta. Hississä muistan etten ole laittanut ripsaria, ei kun takaisin.  Pitää oikein skarpata että läppärisalkku lähtee mukaan toimistolle, koska se ei kuitenkaan aina ole mukana.

Vaihdevuodet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme