Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vekaranjärvellä on taas pojat olleet poikia ja mitään ei saa enää sanoa

Vierailija
16.09.2024 |

Yhtä alikersanteista, vuonna 2003 syntynyttä miestä, syytetään peräti kahdeksasta rikoksesta: yhdestä pahoinpitelystä, neljästä esimiesaseman väärinkäyttämisestä ja kolmesta palvelusrikoksesta.

Syyttäjän mukaan alikersantti oli muun muassa vaatinut varusmiehiä tervehtimään häntä niin sanotulla nàtśitervehdyksellä. Mies oli myös itse käyttänyt kyseistä tervehdystä.

Sama mies oli myös pakottanut varusmiehet esittämään saunan kiuasta. Varusmiesten piti yli tunnin ajan pysyä kyykyssä ja sihistä, kun alikersantti oli heittävinään vettä.

Tästä ei puutu kuin kalja ja hùõrát, alikersantti oli syyttäjän mukaan sanonut.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/acfeb4aa-bb5d-461c-9dce-05ad964eca38

Kommentit (274)

Vierailija
141/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miehet kehtaavat ihmetellä, miksi naiset eivät halua armeijaan (samaan aikaan miesten kanssa) 🤦🏻

Nyt on yks naisalikersanttiki syytteessä miesvarusmiesten simputuksesta

Vierailija
142/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käskyjä ei aleta sodassa kyseenalaistamaan. Niiden lainmukaisuus on asia erikseen, esimerkiksi ei tarvitse noudattaa käskyä ampua siviilejä tai sotavankeja. Mutta laillisten käskyjen kyseenalaistaminen ja noudattamatta jättäminen on rikos."

Mahtoikohan natsitervehdyksen vaatiminen ja sihiseminen kiukaana olla laillinen käsky?

Oletko ihan aito vammainen, vai esitätkö vain? Puhuin nimenomaan sotatilasta ja laittomista käskyistä. Mitä tulee rauhan aikaan, on niin ikään laittomia käskyjä joita ei pidä noudattaa. Palvelusohjesäännön vastaisten tervehdysten vaatiminen on laiton käsky jota ei tarvitse noudattaa. Kiukaana sihiseminen on simputusta joka on myöskin kielletty eikä käskyä tarvitse noudattaa.

Laillisten käskyjen kyseenalaistaminen ja niistä kieltäytyminen, joka on myöskin kommentissani asia johon otin erikseen kantaa, on edelleenkin rikos. Sinulla on todella vaikea kehityshäiriö jos et ymmärrä mitä minä kirjoitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo alokkaat joiden paineensietokyky ei kestäny tota kestäis tulitaistelun?

Tuollaisella idioottipelleilyllä ei ole mitään tekemistä tulitaistelun, siihen valmistautumisen tai edes paineensietokyvyn kanssa. 

Nää jotka valittaa simputuksesta on ne jotka saa paniikkikohtauksen eikä pysty hallitsee itseään ku venäläisten tykistökeskitys tulee.

Kuule sit kun tulee tilanne päälle, niin tollanen vinosilmänen rimpula on ensimmäinen, joka saa kuulasta kalloon. Ihan ennen kun vastapuoli on kerinny ampumaan laukaustakaan

Omien ampujat telotetaan ihan varmasti. Voin ite sotilaspoliisina telottaa ne niskalaukauks

Sä unohat et mä toimin SA-Intin mandaatilla. Sit saat alkaa sotia koko puolustusvoimia vastaan. 

Vierailija
144/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehet ihmettelevät miksi "tavallinen kiltti mies" ei kelpaa naiselle?

Kuka nainen haluaa itselleen miehen, joka pyydettäessä kyykistyy ja sihisee kuin saunan kiuas toisen miehen edessä?

Ennemmin nainen ottaa sen miehen, jonka edessä muut kyykkäävät.

M41

Vierailija
145/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nainen haluaa itselleen miehen, joka pyydettäessä kyykistyy ja sihisee kuin saunan kiuas toisen miehen edessä?

M41

Eli alikersantin tai upskokin.

Vierailija
146/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuonne Uttiin ole rankat pällitestitkin, laskuvarjojääkäripaikka kun on? Sitä suuremmalla syyllä tuntuu asialta, jota ei voi ymmärtää.

Heh, muistan tän armeijan perinteisen, et kaikki kyl tosissaan hakee sisään, mut sit kun tälläset puoliretardit veetit ei pääsekkään sisään, niin alkaa ulina et tahallaan tein väärin kun en ees halunnukkaan. Siis joo uskotaan, ei ollu mitään tekemistä sen kaa, et oot tosi tyhmä:DD

Vierailija
147/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se naisalikersantti julkkis-Korisevan tytär? 

Vierailija
148/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

Minä valitsen ennemmin sivarin tai totaalikieltäytyjän, kuin saunan kiukaan.

N25

Vierailija
149/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan armeijassa alokkailta ei saa vaatia enää yhtään mitään. Jos sota-aikana palvelleet kenraalit olisivat elossa niin olisivat he kyllä ihmeissään tämän päivän menosta.

No kyllä varmasti olisivat ihmeissään tällaisesta älyttömästä perseilystä ja kiusanteosta toisille. Sodassa ei tarvitse osata esittää kiuasta. Vähän epäilen, etteivät esimerkiksi Mannerheim, Airo, Oesch tai Talvela kannattaisi tällaista touhua.

Ois hyvä jos et tekis kuolleista tyypeistä omaan mutuun perustuvia johtopäätöksiä. Jätä nuo kansallissankarit siis vihervasemmistolaisten mielipiteidesi ulkopuolelle.

Oletko sinä ollut edes päivää armeijassa kun et näytä edes sitä perusasiaa ymmärtävän ettei siinä jäädä pohtimaan käskyn filosofioita kun käsky tulee vaan silloin lähdetään ja lujaa toimimaan. Joskus henkesi voi olla kiinni siitä miten nopeasti rupeat toimimaan. Ei tuota armeijassa opeteta siksi että halutaan olla veetumaisia vaan siksi että se säästää parhaimmillaan henkiä.

Mut sinä oot varmaan sitten se joka saa käskyn hypätä poteroon ja rupeat jänkkäämään vastaan että lakimiehesi lukee ensin käskyn ennen kuin edes harkitset liikahtamista, ja sitten saat kranaatin otsaasi kun et liikahtanut suojaan. 

Sinä et kyllä ole ollut tasan päivääkään armeijassa ja se paistaa läpi kirjoituksestasi tai sitten olevat vain niin helevatan tyhmä, että et tajua koko asiaa. Kukaan ei nimen omaan toimi suoraa käskystä heti ja lujaa muuten kuin siinä tilanteessa, jossa johtajaan luotetaan. Ja on ihan päivänselvää, että osa sitä luottamuksen syntyä on se, että kaikissa tilanteissa pystyt luottamaan siihen, että esimiehen käskyt ovat järkeviä ja tilanteen kannata tarkoituksenmukaisia. Se käskyjen noudattaminen syntyy ainoastaan tuota kautta. Mutta jos johtajana on umpityperä vatipäinen pelle, joka on vetänyt jotain täysin mitenkään mihinkään liittymättömiä idioottisimputuspelleilyjä, niin sellaiseen läjään paskaa ei ole johtajana tasan tippaakaan luottamista. Jos se idiootti käskee typeryyksiä harjoituksissa, niin sen voi olevan yhtälailla tyhjänpäiväinen idiootti tositilanteessakin, jonka käskyjä kannattaa aina kyseenalaistaa. Siis nämä jutun mukaiset harjoitukset nimenomaan rikkovat sitä luottamusta käskyihin ja heikentävät käskyjen noudattamista eivätkä suinkaan paranna sitä. Nämä tällaiset simputtajaidiootit ovat haitallisia Suomen maanpuolustukselle ja siksi näitä pitääkin rangaista. Eikä noista myöskään päivänselvästi ole mihinkään johtajantehtävin. 

Vierailija
150/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä masturboin vekaranjärven muonituskeskuksen vessassa joka aamupäivä kun olin siellä.

Vierailija
151/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käskyjä ei aleta sodassa kyseenalaistamaan. Niiden lainmukaisuus on asia erikseen, esimerkiksi ei tarvitse noudattaa käskyä ampua siviilejä tai sotavankeja. Mutta laillisten käskyjen kyseenalaistaminen ja noudattamatta jättäminen on rikos."

Mahtoikohan natsitervehdyksen vaatiminen ja sihiseminen kiukaana olla laillinen käsky?

Oletko ihan aito vammainen, vai esitätkö vain? Puhuin nimenomaan sotatilasta ja laittomista käskyistä. Mitä tulee rauhan aikaan, on niin ikään laittomia käskyjä joita ei pidä noudattaa. Palvelusohjesäännön vastaisten tervehdysten vaatiminen on laiton käsky jota ei tarvitse noudattaa. Kiukaana sihiseminen on simputusta joka on myöskin kielletty eikä käskyä tarvitse noudattaa.

Laillisten käskyjen kyseenalaistaminen ja niistä kieltäytyminen, joka on myöskin kommentissani asia johon otin erikseen kantaa, on edelleenkin ri

Millaisia johtajia kuvittelet näiden olevan kun ei edes rauhanajan säännöt ole hallussa?

Vierailija
152/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä unohat et mä toimin SA-Intin mandaatilla. Sit saat alkaa sotia koko puolustusvoimia vastaan."

Voi kuule tiedän kyllä, ja se oli suunnitelma alusta lähtien. Katotaan kuinka monta ukkoa mun kaatamiseen tarvii;))

Vierailija
153/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vekarajärvellä on ollut nollatoleranssi kiusaamisen suhteen.

Mitä on tapahtunut? 

Pojat olivat poikia.

Venäjän armeijassa on nollatoleranssi perääntymiselle. Kuula kalloon jos peräännyt. No kuolee siellä juoksuhaudassa kumminkin kun kranaatti tulee dronesta munille.

Vierailija
154/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Lauri Törni kävis intin 2024 se ois luultavasti syytettynä jostaki esimiesaseman väärinkäytöksestä. 

Ja se on parempi sotilas ku ykskään simputuksesta inisijöistä.

Vierailija
155/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä masturboin vekaranjärven muonituskeskuksen vessassa joka aamupäivä kun olin siellä.

Oisit suosiolla samalla antanu kakkosta jollekkin kapiaiselle. Sit ois kaikki ollu tyytyväisiä

Vierailija
156/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laillisten käskyjen kyseenalaistaminen ja niistä kieltäytyminen, joka on myöskin kommentissan

Minä kysyin sinulta, että oletko aito vammainen vai esitätkö vain. Tämä keskustelu kanssasi ei etene mihinkään ennen kuin vastaat tuohon.

Vierailija
157/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Miten tää vie eteenpäin keskustelua?

Vierailija
158/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En epäile hetkeäkään. 

Vierailija
159/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset tyypit pitäisi tuomita 6kk yhdyskuntapalveluun lastentarhassa. Lapset opettaisi missä kaappi seisoo jos yrittää tehdä tyhmiä sääntöjä.

Vierailija
160/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

Minä valitsen ennemmin sivarin tai totaalikieltäytyjän, kuin saunan kiukaan.

N25

Eipä ollut sukupuolesta mainintaa. Poika oli armeijassa 5 vuotta sitten ja hän sanoi, että pahimpia olivat naisalikessut. Ei huumoria. Itse olin armeijassa 80-luvulla ja ei silloin ollut simputusta, muuten oli paska paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi