Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vekaranjärvellä on taas pojat olleet poikia ja mitään ei saa enää sanoa

Vierailija
16.09.2024 |

Yhtä alikersanteista, vuonna 2003 syntynyttä miestä, syytetään peräti kahdeksasta rikoksesta: yhdestä pahoinpitelystä, neljästä esimiesaseman väärinkäyttämisestä ja kolmesta palvelusrikoksesta.

Syyttäjän mukaan alikersantti oli muun muassa vaatinut varusmiehiä tervehtimään häntä niin sanotulla nàtśitervehdyksellä. Mies oli myös itse käyttänyt kyseistä tervehdystä.

Sama mies oli myös pakottanut varusmiehet esittämään saunan kiuasta. Varusmiesten piti yli tunnin ajan pysyä kyykyssä ja sihistä, kun alikersantti oli heittävinään vettä.

Tästä ei puutu kuin kalja ja hùõrát, alikersantti oli syyttäjän mukaan sanonut.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/acfeb4aa-bb5d-461c-9dce-05ad964eca38

Kommentit (274)

Vierailija
1/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan armeijassa alokkailta ei saa vaatia enää yhtään mitään. Jos sota-aikana palvelleet kenraalit olisivat elossa niin olisivat he kyllä ihmeissään tämän päivän menosta.

Vierailija
2/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö armeija tosiaan pojista miehiä? Itse venkoilin c-paprut eikä tulisi mieleenkään käyttäytyä noin lapsellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisen kestäminen on osa miesten kunniaväkivaltaa.

Vierailija
4/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että armeijan väki on nykyään fiksuja. Väärässä olin. Saakohan tuo idari jatkaa? Palkkaa ei tosin tarvitse maksaa.

Vierailija
5/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmiston lapsellinen yritys yhdistää perussuomalaiset puolueena johonkin 19-vuotiaiden keskenkasvuisten sekoiluihin armeijassa (joihin on puututtu asianmukaisesti nyt). Käsittämätöntä että tällaistakin pitää yrittää käyttää oman propagandatoiminnan osana.

Vierailija
6/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Och noez, mahtaa olla taas traumat jollakulla supersotilaalla tuonkin jälkeen.

Ja joo, kielenkäyttö voi olla lapsellista tai nasseilut mutta lapsiahan noi armeijassa on enimmäkseen. Tunti toki on liikaa tuollaista kiuaspelleilyä. 

Vierailija
7/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simputus on yksiselitteisesti kiellettyä tänä päivänä.

Vierailija
8/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että armeijan väki on nykyään fiksuja. Väärässä olin. Saakohan tuo idari jatkaa? Palkkaa ei tosin tarvitse maksaa.

Varusmiesjohtajat eivät ole armeijan väkeä. Voin taata sinulle ettei kantahenkilökunta yllytä ketään tuollaiseen pelleilyyn nykyäån.

Vierailija
9/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet aina leuhkivat sillä, että ovat käyneet armeijan. Tuollaisesta pelleilystä en itse viitsisi ruveta leuhkimaan. Ihan lastentarhatouhua, paitsi, etteivät ole tädit rankaisemassa, jos käyttäytyy huonosti. 

Vierailija
10/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simputus on yksiselitteisesti kiellettyä tänä päivänä.

Simputus on maanpuolustustahdon tahallista heikentämistä.

Vierailija
11/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen noin te vasurit jaksatte sanoa joka persulle jonka te otatte maaliksenne ja rupeatte hyökkäämään syytöksin joukolla. 

Vierailija
12/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Menikö sinulta huomaamatta, että tämäkin juttu eteni oikeuteen. Ei sitä tarvinnut kestää. 

Vierailija
13/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö armeija tosiaan pojista miehiä? Itse venkoilin c-paprut eikä tulisi mieleenkään käyttäytyä noin lapsellisesti.

Jaa, joku suuri sotasankari c-papereilla taas linjoilla. Joopa joo. 

Vierailija
14/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä on kyllä taas melkoinen isänmaan toivo.

Vierailija
15/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan armeijassa alokkailta ei saa vaatia enää yhtään mitään. Jos sota-aikana palvelleet kenraalit olisivat elossa niin olisivat he kyllä ihmeissään tämän päivän menosta.

Kenraalit varmaan arvoistaisivat kiukaan leikkimistä. Sillähän sitä ratkaisua haetana, kun määrällisesti ylivoimainen vihollinen hakee läpimurtoa. 

Vierailija
16/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synagogalla taas avointen ovien hitlerpäivät. 

Vierailija
17/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet aina leuhkivat sillä, että ovat käyneet armeijan. Tuollaisesta pelleilystä en itse viitsisi ruveta leuhkimaan. Ihan lastentarhatouhua, paitsi, etteivät ole tädit rankaisemassa, jos käyttäytyy huonosti. 

Itse kävin armeijan ja olen tyytyväinen siihen että tein sen ja sain erittäin kovatasoisen koulutuksen aikoinaan valmiusyksikössä. Tällaisen simputuksen tuomitsen täysin ja pidin varusmiesjohtajia jotka tällaista harjoittivat silloinkin lapsellisina luusereina. Osasin jo 19-vuotiaana erottaa maanpuolustuksen ja taitojen opettelun tästä keskenkasvuisten valtafantasioiden toteutuksesta. Eipä niitä simputtajapellejä sitten kertauksiin ole kutsuttukaan.

Vierailija
18/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varusmiesjohtajat eivät ole armeijan väkeä. Voin taata sinulle ettei kantahenkilökunta yllytä ketään tuollaiseen pelleilyyn nykyäån.

Uskotko sinä oikasti tähän? Armeija ainoa työpaikka, jossa vanhat alkoholistit voivat toimia avoimesti johtotehtävissä. 

Vierailija
19/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vekarajärvellä on ollut nollatoleranssi kiusaamisen suhteen.

Mitä on tapahtunut? 

Vierailija
20/274 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko sinä oikasti tähän? Armeija ainoa työpaikka, jossa vanhat alkoholistit voivat toimia avoimesti johtotehtävissä. 

Kyllä uskon kun kävin armeijan. Kantahenkilökunnassa oli tosiaan silloinkin alkoholisteja mutta puuttuivat tällaiseen kun saivat tietää asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä