Mikä olisi sopiva paino 175 cm pitkälle naiselle?
Sellainen, jossa olisi vähän kurvejakin eikä ihan tikkulaiha. 65 kg?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
75
Tämä kuulostaa paljolta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
55
Osaatko lukea?
Ap
Mä painan 54 kg ja olen kyllä laiha, mutta riippuu todella paljon kehon mallista ja lihasmassasta, mikä on kenellekin sopivin paino. Normaalipainon sisälle mahtuu hyvin monenlaista kehoa, siksi on vaikea sanoa mitään yhtä oikeaa painoa.
Mulle kaikki 62 kilon jälkeen on aina ollut liikaa, ei vaan ole fyysisesti enää hyvä olo kropassa ja polvet plus nilkat rasittuu. Joku muu menettää jo normalain hormonitoiminnan jos mennään alle 60 kilon.
Riippuu ruumiinrakenteesta ja lihasmassasta. Sanoisin että 65kg-70kg
Vierailija kirjoitti:
55
Tämänpainoisena olisi ihan BMI:nkin mukaan reippaasti alipainon puolella, eli ei hyvä.
Minulla olisi ainakin turvonnut olo 65-kiloisena.
N179 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75
Tämä kuulostaa paljolta.
Ap
Joo tuo alkaa olemaan jo siinä ylipainon rajoilla. Sanoisin, että siinä 60 kg paikkeilla riippuen toki lihaksen määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55
Tämänpainoisena olisi ihan BMI:nkin mukaan reippaasti alipainon puolella, eli ei hyvä.
Ei nyt kovin reippaasti, normaalipainon alaraja on 18.5 ja 55-kiloisella painoindeksi on 18, joka luokitellaan lieväksi alipainoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55
Osaatko lukea?
Ap
Sanotaan vaikka 60 kg. Tisseihin riittää 1 kg per tissi, ja 3 kg voi treenata pakaroihin lisää lihasta. Mutta pienet tissit olis paremmat.
Vierailija kirjoitti:
N179 cm
No ei hyvin mee sullakaan.
Vierailija kirjoitti:
N179 cm
Ei voi olla. Tai sitten sulla ei ole juurikaan lihasmassaa.
Makukysymys ja kehotyyppi tietysti vaikuttaa paljon, eli pituus itsessään ei vielä kerro kaikkea.
Minä olen tuon 175cm ja mulle sopii paino väliltä 58-67kg, tuon alle näyttää pahalta ja tuntuu heikolta, ja tuon yli alkaa pönäköityä ja tuntua raskaalta. Minulla on hyvä ryhti, leveät hartiat ja leveä lantio, pitkähköt hoikahkot jalat ja kapea vyötärö. Voimaa luonnostaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N179 cm
No ei hyvin mee sullakaan.
Jos hän on kovin kapealuinen eikä lihaksikas, niin varmaan on turvonnut tuossa painossa.
"Sellainen, jossa olisi vähän kurvejakin eikä ihan tikkulaiha"
Tuo ei ole sopiva paino 175 cm pitkälle naiselle. Kun tavoite on BMI=17,0, niin saadaan: Pituus * Pituus * BMI = Paino, eli 1,75 * 1,75 * 17,0 = 52,1 kg
65 kg on liikaa, jos lihaksia ei kauheasti ole. 55 kg - 60 kg on sopiva.
75