*^*ELOISAT alkuviikosta*^*
Kommentit (43)
opelle jaksuja!
vatkaamisesta hanhikki kyseli,joteski muistelisin esikoisesta että ois tehny tommosta,tää toinen ei oo ainakaan vielä,mut meillä paukutetaan kädellä lattiaan ku makaa esim. selällään..tai vaikka syödessä niin käsi viuhtoo :D
iida ei halunukkaan alkaa 8.00 nukkumaan vaan tillitti tarhalle mennessä ja nukahti alle puloivälin matkaa..nyt koisii vaunuissa vaatteet päällä. elikkäs sillä on se rytmi että alkaa puol 9-9.00 nukkuu ekat unet. 2päivänä nukkunu 3h pihalla :O alkaa tuntuu et kohta jättää jomman kumman pikku unen pois nukkuu sii aamusta 30-40 min 11.30-14.30 ja 16.30-->30-40min
noh sen pidemmittä lähen kahvittelee...(siinä aamun paras hetki :P)
hartioista:kuinkas monella on sika jumissa? mun tartti turvautuu pancodiin ja johan sai nukuttuu.. pitäs varmaa hierojalle mennä!
OPELLE erityisjaksamiset ja voimahalit ja pikkuisille unisäteitä ja paranemista.
Niin ja tietysti muillekin väsyneille kovasti jaksuja.
Mukavaa kun tuo pakkanenkin lauhtui jotta pääsee nuo vauvatkin ulos kunnolla koisailemaan eikä tartte topata vaunuja niin paljon.
Eria: Eipä se kehitysvaiheen väliinjättäminen kai automaattisesti tarkoita että olis jotain vialla. Meidän kolmonen aikoinaan jätti ryömimisen väliin ja alkoi suoraan konttailla. Jaksuja kuitenkin sinne niiden lääkäreiden kanssa.
Meidän esikoista aikoinaan tutkittiin syntymän jälkeen, kun hänellä oli pientä tärinää käsissä ja jaloissa välillä. Vuonna -96 oli meneillään joku NAMU-tutkimus, johon otettiin mukaan näitä lapsia joilla oli syntyessä jotain. Muistan yhden fysioterapeutin, joka halusi väen väkisin löytää tytöstä jotain vikaa 3kk:n käynnillä. Meillä olisi ollut aika hänelle 6kk:n iässä, mutta soitin ja sanoin etten halua tulla,koska sieltä saa vain pahan mielen. Kävimme sitten vielä 8kk:n iässä, jolloin tytön katsoi joku toinen fysioterapeutti ja neurologi ja molemmat totesivat tytön kehittyneen oikein hyvin ja käynnit voidaan lopettaa.
nyt en muista noita galluppeja joten poistunpa aamupalalle...
mukavaa päivää kaikille!
myry ja Eetu
Pääsin koneelle vasta nyt kun esikoinen lähti kouluun :) Hereillä on oltu jo 5.30 lähtien. Pienet nukkuivat vielä, mutta äidin rytmi on nykyään näköjään tämä :)
myry: olen kanssasi samaa mieltä, ettei aina ole vikaa vaikka lapsi ei normien mukaan menisikään :) Meillä oli tuo esikoinenkin aikamoinen menijä ja käveli jo 9kk vanhana. Kaatuili ja löi päätään lattiaan alvariinsa :( pelkäsin, ettei lapsesta " järkikaveria" tulekaan, mutta ihan hienosti tuo on mennyt ;) Mitä nyt on valinnut nuo urheilulajinsa hieman ronskimmasta päästä.
Ensimmäinen fysioterapia toisella terapeutilla on ensi maanantaina ja olen silloin varmasti viisaampi, mikäli se nyt on mitenkään mahdollista ;D
Pään ravistelusta: tuo kakkonen vatkasi päätään ja tuossa 6-8 kk iässä, muistaakseni ja ajattelin heti paniikissa sen olevan neurologista, vaan ei ihan normaalia uutta asiaa kokeilee pienet ihmiset noin :)
Eikai tässä muuta, lähdemme pian ulkoilemaan, kun tuo sääkin suosii.
Mukavaa alkavaa viikkoa eloisille!
Eria
Opelle jaksamisia ja hus pois taudit pienistä. Mahtaako nyt olla jotain viirusta liikkeellä kun meillä esikoinen heräsi eilen päiväuniltaan 38 asteen kuumeessa. kuume jatkuu edelleen, laskee aina lääkkeen avulla mutta mitään muita oireita ei pojalla ole.
Anni nukkuu ensimmäisiä unia ulkonaan kuten k.h.p. puhuikin niin meilläkin on näköjään pienet unet jäämässä pois sekä aamusta että illasta. Meillä tuo esikoinen on sen verran touhukas ja äänekäs ettei Anni aina malta rauhoittua unilleen vaikka väsynyt olisikin.
Eria, minun isoveljeni on oli vauvana tosi liikkuvainen ja jos oikein muistan mitä äiti on kertonut niin häneltäkin tuo ryömiminen jäi väliin. Hän lähti kävelemään 10kk vanhana. Neuvolassa olivat kieltäneet ettei saa antaa kävellä kun on pitkä ja painava vauva. Pelkäsivät jalkojen puolesta. Äitini oli vaan ihmetellyt että tuoliinko tuo pitäisi sitoa. Aina ei terkkarit ja lääkäritkään ajattele loppuun asti ohjeitaan.
Nyt hyvin pientä tuuletusta.. Anni söi eilen kolme teelusikallsita päärynäsosetta ilman ongelmia!!! Katsotaan mikä on tämän päivän saldo.
Nyt esikoisen kanssa kirjaa lukemaan.
pubu ja Anni 2908
minulta. Valivalivali - oon ollu jo 5 päivää kurkkukivussa ja kaameassa räkätaudissa ;( Nyt näyttää valitettavasti siltä, että olen saanut taudin tarttumaan poikaankin vaikka kuinka oon yrittänyt käsiäni pestä ja olla kaikin tavoin varovainen. Oli poika tuossa aamupuurolla/maidolla semmoinen räkäisen oloinen. Voi kurjaa - no, Friida vaan sitte kehiin... sängynpäädyn nostinkin jo.
K.h.p. niskoista kyseli- juu, jumissa tuntuvat taas hukan olevan... Hierojavinkki, kun tiiän että asut melko lähellä: Etelä-Vantaan Fysio on siinä Hämevaaran/ Pähkinärinteen kulmilla. Siellon kaveri nimeltä Jussi, urheiluhieroja, joka on aina saanut sekä tuon isännän että minun jumituksiin liikettä. Hyvä tyyppi joka myös oikeesti kertoo sitte mitä kannattaa tehdä jotta lisäkäynneiltä välttyy.. Ei siis " neuvo" rahanahneuksissaan käymään montaa kertaa jos ei tarvii oikeesti. Siellon monta hierojaa vaan tuo Jussi on minusta paras.
Majoitusta kesällä tarvitsevat - käykää vaikka illalla lukemassa tuo kesäkinkeripino. Sieltä toisesta paikasta ei oo tullut vielä vahvistusta, joten soitan sinne tänään. Jos siis vaikka saisin noita hintojakin vihdoin..
Jaksut kaikille kipeille ja väsyneille :) Tänään kuulun itekkin siihen sakkiin..
nallu ja nokosia uinuva aleksi
pubu: Meillä meni eilen syöminen ihan miinuksen puolelle kun sose ei mennyt kurkusta alas vaan tuli oksennus sitten. Varsin pieni kurkku vaikuttaisi olevan meidän tytöllä ;) No ei tässä muuta kuin malttia ja pitkää pinnaa näiden syömisharjoittelujen kanssa niin kyllä se siitä. Niiden palojen syömisessäkin olen pikkasen huolissani kun jos niistä jotain irtoaa ettei sitten heti tukehdu.
Oltiin tänään jo reippaasti vaunuttelemassa. Nyt mullakin on tavoitteena saada itseni parempaan kuntoon vapuksi ;) Eli sellainen kevätohjelma tässä menossa. Ei mitään kovin ihmeellistä, lisää tuollaista vaunuttelua ja jumppausta ja vähän punttien nostoa. Mutta mä en taida kuitenkaan tulla elopainoisiin kun on enemmän tällaista kunnonkohotusta vaan tämä meikäläisen projekti. Kun hengästynkin ihan liian helposti. Oliskohan syytä aloittaa rautakuuri jos imettää tällaista isoa vauvaa? Vauvankin rautavarantojen sanottiin jossain vähenevän siihen 7kk mennessä??
Pia ja tyttö 6kk
Opemammalle erityisen paljon jakasamisia. Mä en kehtaakaan oikeesti valittaa, kun teillä kuulostaa tuo yöllinen elämä aika hurjalle. Oikeesti olen kyllä siinä onnellisessa asemassa, että meillä tuo neito on ainut yökukkuja. Esikoinen kun on ollut pitkään hyvä nukkuja, mitä nyt neidin syntymän jälkeen oli rytmit sekaisin.
Pubulle piti sanomani, että nyt kun mennään neuvolaan, otan puheeksi tuon nukkumattomuuden. On tuo todella kummallista tosiaan tuo meidän heräilyy. kuten Jamssallakin taisi olla, meilläkään neiti ei osaa sitten kai nukahtaa itsekseen univaiheiden vaihtuessa. On vaan ilkeetä, kun toinen herää aina hirmuiseen itkuun ja huutoon eikä auta muu kuin syli, jos sekään.
Nyt häviän, kun nuo pienet ihme ja kumma nukkuu molemmat edes pienen hetken samaan aikaan ;)
Jaksuja kaikille väsyneille ja sairastaville!
Air ja neito 28.8
Että tosi hienoa, että Pubun Anni on suostunut hiukan sosetta maistelemaan. Siitä se pikkuhiljaa lähtee. niin meilläkin ja nyt jo 4 päivän ajan mennyt 1/2 purkkia päivässä.
Ja toivottavasti Pian lapsukainenkin saisi tuota ruokaa menemään alas pikkuhiljaa. Harmi tuollainen, että sitten menee miinukselle tuo syöminen
meillä iida on kaikki ruokanen ja vetää purkin kun purkin per ateria naamaansa..esikoinen oli tosi nirso eikä millään meinannu saada syömään,jännää miten erinlaisia vaavit on..
Heti alkuun jaksamisia opemamma ja kaikki muutkin väsyneet ja sairastelevat!
Meillä kanssa lapsilla nuhaa, vielä ei sentään kuumetta ole noussut.
Ei sitten päästykään korvapolilla pojan kanssa käymään, oli lääkärin ketale mennyt itse sairastumaan. Ensi viikolle yrittää sairaanhoitaja meille uutta aikaa löytää mutta täyttä kuulemma on. Oltiin juuri moottoritielle kääntymässä kun sh soitti ja perui ajan. Pahoitteli kovasti ja toivotti turvallista kotimatkaa. Täytyy toivoa, että mies pääsee ensi viikolla matkaan mukaan, tänää olisi päässyt. Tod.näk. pojan korva imuroidaan enkä minä enää jaksa pitää poikaa aloillaan, kun rimpuilee niin kovasti, siksi olisi hyvä, jos mies olisi matkassa mukana.
Pääsin tänään helpolla pojan nukuttamisessa. Nukahti ruokapöytään. Ei taas suostunut syömään ja minähän poltin päreeni ja mesosin, että nyt sitten istut niin kauan pöydän ääressä kunnes annan luvan poistua. Aikansa itki ja kiukutteli, sitten tuli ihan hiljaista, luulin että oli lähtenyt pois pöydästä ja menin katsomaan niin johan nukkui pää lautasen vieressä. kannoin sitten sänkyyn unia jatkamaan. Arvatkaa vain tuliko itselle taas huono fiilis, kun siilai pinna paloi. Poika ei tällä hetkellä suostu millään syömään lounasta eikä välipalaa, ainoastaan aamulla, päivällisen ja iltapalan. Neuvolassa sanottiin, jotta syödä pitää, on kohta liian hoikka. vaan kun ei syö.
Oinasmamman purnaus kuulosti todella tutulle. Meillä mies kun harrastaa ralliautoilua niin johan on nurkissa kaiken maailman osia ja rahaa palaa ihan älyttömästi autoon. Aikanaan kun puhuin kuivausrummun ostoa niin mies vaan siunaili kun ovat niin kalliita mutta omaan anelma-unelmaansa voi laittaa rahaa saman verran yhtään kauhistelematta. Yhteistä aikaakin tuo harrastus vie, nyt menee monesti illalla lasten nukahtamisen jälkeen autotalliin unelmaansa puunaamaan ja minä käyn yksin nukkumaan. Ei siis huolta, että meille lisää lapsia siunaantuisi, ei ne taida pyhästä hengestä tänne löytää.
Juuli on päivä päivältä paremmassa kunnossa. Nyt yötkin sujuvat jo vanhaan malliin, eikä särkylääkettä ole tarvinnut antaa ollenkaan. Soseita söisi enemmän, en vieläkään uskalla kovin paljoa kerralla antaa ja luumua tungen niin paljon kun vaan suostuu ottamaan. En halua, että ummetus tulisi suolta rasittamaan. Ehkä olen liian vauhko mutta oli sen verran rankka kokemus, etten heti uutta halua. Ensi viikolla ajattelin puuroja maistattaa.
Mulle sanottiin hämeenlinassa, että nukutan Juulia väärin. Ei saisi nukkua niin pitkiä päiväunia (12.30-16) koska jää yksi ruokailu väliin. Tämän takia on tyttö niin kovin hoikka. Vain 2-3 tuntia kerralla saisi nukkua ja unia pitäisi tulla kolme kertaa päivässä, meillä kun nukutaan vain kahdet unet päivän aikana. Täytyy toivoa, että Juuli itse tajuaa herätä syömään kolmen tunnin päiväunien jälkeen, minä kun en halua toista käydä herättämäänkään. Eli ei ole hyvä sekään, että nukkuu liikaa.
Jaaha, poika heräsi. Mentävä sen kanssa touhuamaan.
Huhti
huitovan likan kanssa yritän jotain tuhertaa. niin yritin tänään saada yhtä aikaa unille ja pah, likka tuumasi että hänhän ei nuku....
huhtille: samat on ongelmat, juu. meilläkin poika nirsoilee ruuan kanssa ja niin tutulta kuulosti kyllä tuo " nyt istut siinä pöydässä niin kauan että olet syönyt" ;) Meillä ei kyllä olla vielä koskaan pöytään nukahdettu, aika hellyyttävää toisaalta.. ;) Niin ja hoikka on poika kuin pajunvitsa... saa nähdä mitä 3 vee neuvolassa parin kk:n päästä meille sanotaan. Ja niin on tämä tyttökin kyllä hoikka. Nyt on taas pari päivää soseet ja puurot uponneet vähän paremmin. Mutta geeneissähän tuo hoikkuus on niin minkäs sille mahtaa. Isäni oli pitkä ja hoikka, samoin isoveli ja minäkin lapsena ja teini-ikäisenä vaan luuta ja nahkaa. Sittemmin on kyllä tuota rasvakerrostakin tullut...;)
Neiti liimanäppi pudottelee tavaroita nyt pöydältä siihen malliin että parempi poistua....
aurinkoista päivän jatkoa!
oinas ja naperot
Sitkeän räkätaudin kynsissä täälläkin ollaan oltu jo viikon verran eikä olo tunnu paranevan millään. Terveisiä ja jaksuja vain muillekin sairastuville! Esikoinen on ollut tänään päiväkodissa ja pikku-ukon nukkuessa ommella hurautin meille uudet verhot olohuoneeseen. Kiva saada vähän vaihtelua ja uusia värejä kotiin, kun täällä sitä kuitenkin paljon aikaa viettää tällä hetkellä.
Opemamma: voimia valvomisiin, ei kuulosta helpolta teidän yönne ei! Toivottavasti ensi yö on jo parempi!
Pubu: hienoa että Annille on alkanut ruoka kelvata! Siitä se lähtee!
Huhti: Voi että tuota teidän poikaa!:) Nukkuvat lapset saavat kyllä joka kerta ainakin tämän mamman päättämään, että " huomenna en sitten hermostu pikkuasioista tai korota ääntäni ja olen paljon mukavampi äiti kuin tänään" . ´
Jaahas, nyt alkaa kitinä yltyä eli täytyy lähteä syöttämään poikaa ja pistää tytölle perunamuusit tulille.
Pantoufle
iik,tulipas mieleen että meillä perjantaina 5.v naimaloissa oloa..mitähän ostaa ukolle lahjaksi? (me ollaan joka vuos ostettu jotakin) nyt vaan ei keksi mitään..kaikkee on..
On tainnut vierähtää useampi päivä sitten viime palstailun. Nettiyhteys pätkii aika lailla ja muutenkin päivät ovat olleet yhtä tohinaa.
ÖISTÄ en viitsi edes mainita, täydet sympatiat Opemammalle ja Jamssalle ainaskin... Eli meillä Onni heräilee entistäkin useammin ja useimmiten itkee. Masuvaivaa siis on, kun vain tietäisi onko syy minun maitoni vai apteekin korvike, jota nyt on saanut vajaan viikon ..Mähän elän suurin piirtein maissilla, kesäkurpitsalla ja hirssillä ja siitä ei ole edes mitään hyötyä, voitte arvata tekeekö mieli jotain kunnon sapuskaa tän kaiken valvomisen ja heräilyn keskellä. Prkl. Mies on onneksi täysillä jelppimässä, parina aamuna olen saanut nukkua yhdeksään tai puoli kymppiin ja silti mieskin valvoo öisin Onnia kannellen.
Yksi iso ongelma liittyy noihin öihin, eli VAIPAT falskaa joka yö ¿ ja yleensä aina kello kaksi :)! Ei pidä pomminvarmat kestiksetkään, kun heräilyjä ja siten pissaa tulee entistä enemmän. Ja useimmiten yön toinen vaippa eli kertis falskaa vielä aamuyöstä toisen kerran. Että tällaisissa fiiliksissä täällä¿
En muista mitä kaikkea ootte kirjoitelleet, mutta HS:N KUUKAUSILIITE-juttua ajattelin kommentoida. Musta ne pari esimerkkiä oli aika absurdeja: miten voi olla sellaisia aikuisia, joilla ei ole MITÄÄN käsitystä vauva-ajasta?! Lähinnä nauratti sen yksinhuoltajan suunnitelmat tehdä väitöskirja äitiyslomalla. Mä olen nyt miettinyt, että miten kummassa selvisin syksyllä siitä väitösrumbasta, nyt ei olisi puhettakaan moisesta. Eikä mun edes tarvinut enää kirjoittaa juuri mitään, oikolukea työ ja järkätä väitös. Ja silloin oli sentään mies ja vanhempani apuvoimina! Toisaalta silloin ei vielä tiedetty mitään Onnin allergioista ja taisi se sentään vähän paremmin nukkuakin¿
Mies ja esikko lähtivät ostamaan turvaistuinta tytölle eli Onni siirretään nyt TWE:hen. Vähän kevythän Onni on vielä tuohon istuimeen, mutta me ajetaan kyllä niin vähän ja useimmiten kaupunkiajoa, ettei istuin kai vaarallinenkaan ole.
Jees, eiköhän tää valitusvirsi riitä. Lupauduin pitkästä aikaa jumppaan kaverin kanssa, ja enkös mä ole nyt jo ihan silmät ristissä. Toisaalta, eipä sitä muutenkaan pääse nukkumaan ennen ysiä, joten sama se vaikka on sitten jumpassa illalla...
Kerttukasperi ja Onni 260806
kerttukasperi:Niin onhan sitä paljon esikoisen äitejä joille kaikki ei ole ennen vauvan syntymää ihan tuttua. Ei minullakaan mitään isoa käsitystä ollut mitä vauvan kanssa voi tehdä ja mitä ei ja sekin tietty riippuu omista voimavaroista, vauvasta ja tukijoukoista. Mutta voihan sitä tosiaan kaikenlaista tehdä jos huvittaa kovasti ja tekee asioita enemmän vauvan ehdoilla.
Kyllä taas eilen kiittelin miehelleni että olette siellä avittamassa, kun äimänkäki-esikoisen äiti täällä yrittää ottaa lapsestaan selvää. Onneksi on tämä ihanat eloisat josta saa apua, kiitos.
Eipä mullakaan ollut ihan kaikki selvillä että mitä vauva-arki on, mutta otan tämän päivä kerrallaan. Joka on muuten ihan uusi asia minulle, mutta eipä ole ollut vaikeuksia sitä sisäistää, ihanaahan se on. Työhön joskus on ikävä, mutta salaa kyllä vähän naurattaa tämä ¿vastuuttomuuus¿ (laitoin tarkoituksella lainaukset sillä toki vastuu on suurempi lapsesta, mutta yhden lapsen kanssa organisointi on kuitenkin aika simppeliä). Luen nimittäin noin kerran viikossa raportit ja palaverimuistiot sähköpostistani ja sitten taas menen keittiöön ja otan kupin kahvia ja hymyilen¿=).
Syöntimääristä: mulle ravintosuunnittelija sanoi että kun jokin ravintoaine todetaan sopivaksi niin sitä voi jo antaa saman tien niin paljon kun lapsi haluaa syödä. Niin meillä sitten pistellään perunaa yli desin verran jo ja huomenna ajattelin aloittaa sitten sopivan lihan metsästämisen. Possulla alotetaan. Sen metsästin jo Prismasta.
Oma huone: jokin aika oli kyselyä että joko eloisat nukkuu omassa huoneessaan. Meillä siirryttiin omaan huoneeseen pari yötä takaperin. Pari kertaa yössä olen käynyt joko antamassa tutin tai pelastamassa pinteessä olevan touhutoukan. Nätisti jää odottamaan unta ja laulamaan unilaulua omaan huoneeseensa.
Vielä 6 kk neuvola kuulumiset: pituus 69,6 cm, paino 7550g ja pipo 44.
Huhti: minkäkokoinen teidän Juuli on jos hoikkana pitävät ?
Räkätautia liikkeellä. Paranemisia Pantoufle, Nallukka ja muut flunssaiset. Väsymyksen poistoja Opelle ja muille valvotetuille.
t. Hanhikki ja tyttö 0908
Himppu..kävin lukemassa vanhoja Odotus puolen juttuja:)Ei olis pitäny..:):)Tuli ihan ikävä sitä mahaa...
Meillä kävi tänään paikallisia vauva tuttuja ja kyllä oli piristävää...
Ostin Nalle Riisihiutaleita, jos siitä keittää puuroa veteen niin voihan sitä koittaa syöttää?..tarttis jotain tuhdimpaa syöttää yötä vasten kun viime yönä poikanen heräsi syömään...eikä ole sitä tehnyt kyllä piiiitkään aikaan..
..nyt Eemelin kanssa lattialle pyllyilemään:)
Keru
Kerutus: niin täälläkin!
Ehkäisyg olikin vähän aikaa sitten. En vastannut siihen silloin eli meillä sellainen tilanne, että ehkäisyä ei tarvita a)meille noita lapsia ei tule kovinkaan helposti b) lapsi on tervetullut niin pian kun mahdollista.c) menkkojakaan ei ole kuulunut, joten imetys valitettavasti hoitaa ehkäisyn... Mutta jos onni on matkassa niin jospa joskus tulisi kakkonen. Luomuvauvan haluaisin. En millään jaksaisi uudestaan lapsettomuushoitoja. Ovat niin rankkoja henkisesti ja fyysisesti. Ja periaatteesa luiomuraskaus on mahdollinen, koska kummastakaan ei ole löytynyt syytä lapsettomuuteen.
Minä olen ihan kuin uusi ihminen, kun olen saanut nukkua kolme yötä melkoisen hyvin. Tähän saakka yöheräämisiä on piisannut, mutta nyt Veera lopetti yösyönnit. (Ainakin muutamaksi yöksi, toivottavasti siitä tulee tapa!) Luulen, että kiinteiden syönti pidensi meidän neidin yöunet. Viisi kuukautta kun menimme täysimetyksellä. Nyt kuukausi maisteltu ruokia ja voisi sanoa, että enää se ei ole maistelua vaan ihan oikeaa syömistä. Reilun desin annoksia menee. Ja ilta- ja aamupuroa enemmänkin. Siis meillä syömispuolella kaikki o.k.
Nyt taidan lähteä viettämään omaa laatuaikaa lehtien pariin. Mies yötöissä ja Veera unten mailla.
Puppe
Kerutus ja Puppe29: Täällä kans vauvakuumetta ilmassa.. Luulen, että mun tapauksessa tilanne on krooninen ;)
Kerttukasperi: Toivottavasti Onnin allergiatilanne helpottaa pian, varmasti vaikeaa olla itsekkin noin tiukalla dieetillä.
Huhti: Kiva kuulla että Juulin vointi kohenee päiväpäivältä!!
Opemamma ja muut väsyneet: Jaksamista!!
YÖT meillä menee vaan huonompaan suuntaan siinä mielessä, että yhä useammin Luka heräilee. Tarjoan ensin tuttia ja sitten tassutellaan, mutta vasta tissille rauhottuu ja nukahtaa. Muistelen, että esikoisella oli samanlaista vaihetta tässä puolenvuoden kieppeillä - ikään liittyvääkö? Täytyy piakkoin kokeilla sitä omaan huoneeseen siirtämistä.
Huomenna onkin esikon kerhoon ja muskariin kuskaamista jo aamusta. Öitä vaan!
Hallas
Leevi narisee tuossa vieressä,joten pikaisesti piipahdan...Meillä oli yö taas jostain niiiiin syvältä, ettei sitä kannata edes sen enempiä miettiä tai alkaa masentua täysin. Nelkulla oli illalla hiukan kuumetta ja Leevillä taitaa olla sama virus. Ei kylläkään kuumetta,mutta yhtä kurja olo äänistä päätellen. Ylös noustiin 4.40 ja sitten poika simahti viiden jälkeen syliin. No minä ajattelin riemastuneena pääseväni nukkumaan,ja kakan kakat...heti kohta sänkyyn pääsyn jälkeen alkoi taas huuto. Täällä sitä nyt sitten poukkoillaan hereillä ja Leevi on älytömän väsynyt. Taidan kokeilla vielä kerran,jospa ukkeli sammuisi...Palaan...
Opemamma ja väsynyt Leevi