Paljonko sitä rasvaa - kasviöljyjä - pitäisi päivässä syödä?
Olen 80-luvun nuori ja minuun on iskostettu, että kaiken pitäisi olla rasvatonta. Miten paljoa ihmisen pitäisi syödä sitä rasvaa?
Mietin lisättyä rasvaa. Juuri paistoin kananmunia oliiviöljyssä ja laitoin levitettä leivälle. Siitä tuli mieleen, paljon on paljon?
Kommentit (27)
30-50gr päivässä, siihen sisältyy siis kaikki rasva, esim ruuassa, leivänpäällä maitotuotteissa yms.
Minä en laske. Lurautan oliiviöljyä salaattiin ja sillä sipuli.
Vierailija kirjoitti:
Kohosi laskee ja käyttää vaan sen mitä tarvitsee. Ylimääräinen rasva kertyy esim valtimoiden seinämiin ja sillä sipuli.
Litran flindan kaadat kurkusta alas. Sillä hoituu.
En ole ikinä öljyjä ruokani valmistukseen tai lisukkeena käyttänyt.
Osa öljyistä ja varsinkin margariinit on teollisesti prosessoituja tuotteita, miten öljystä saadaan kiinteää margariinia mitä kaikkea siihen prosessiin käytetään ja tarvitaan.
Minä saan rasvasta noin 70% päivän energiasta, 25% prode, 5% hiilari
Syön joka päivä ruokalusikallisen oliiviöljyä srllaisenaan tai salaatinkastikkeena + ruuanlaitossa voin ohessa
Ei tippaakaan mitään kone öljyjä, käytä paistamiseen oikeaa voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohosi laskee ja käyttää vaan sen mitä tarvitsee. Ylimääräinen rasva kertyy esim valtimoiden seinämiin ja sillä sipuli.
Lähinnä tuossa tulee liian vähän sitä öljyä.
50g on about minimi hormonitoiminnalle. Rasva myös auttaa pitämään nälkää pois. Majoneesia vaan naamaan!
Vierailija kirjoitti:
Osa öljyistä ja varsinkin margariinit on teollisesti prosessoituja tuotteita, miten öljystä saadaan kiinteää margariinia mitä kaikkea siihen prosessiin käytetään ja tarvitaan.
Viimeiset 30 vuotta olen käyttänyt 99% oliiviöljyä niin ruoanlaittoon, salaatteihin kuin leivontaan.
Juuri paahdoin ruisleipäviipaleet melkein mustareunaisiksi ja sitten levitin neitsytöljyä pohjaksi. Päälle juustoa, uppomuna ja yrttisuolaa. Mahtava aamun makuelämys.
Se 1% tulee joskus kun heitän silloin tällöin nokareen voita omeletin viimeistelyyn, kun vaimo tykkää siitä aromista.
Ei se niin kallista ole edes käytettynä ihan kaikkeen, ja paistamisessa ei tarvitse olla neitsytöljyä vaan sitä perus-oliiviöljyä. Tämähän on vain terveyteen sijoittamista.
Aapee..Montako Helsinkiä sulla on...🤣🤣🤣🤣🤣
Mitähän nuokin oliiviöljyt sisältää. Tuskin on aivan puhdasta kamaa kun tulevat tuolta etelän huijarimaista. Miksei kotimainen rypsi kelpaa ?
Vierailija kirjoitti:
50g on about minimi hormonitoiminnalle. Rasva myös auttaa pitämään nälkää pois. Majoneesia vaan naamaan!
Tarkennus: kova rasva pitää nälän tunteen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset 30 vuotta olen käyttänyt 99% oliiviöljyä niin ruoanlaittoon, salaatteihin kuin leivontaan.
Juuri paahdoin ruisleipäviipaleet melkein mustareunaisiksi ja sitten levitin neitsytöljyä pohjaksi. Päälle juustoa, uppomuna ja yrttisuolaa. Mahtava aamun makuelämys.
Se 1% tulee joskus kun heitän silloin tällöin nokareen voita omeletin viimeistelyyn, kun vaimo tykkää siitä aromista.
Ei se niin kallista ole edes käytettynä ihan kaikkeen, ja paistamisessa ei tarvitse olla neitsytöljyä vaan sitä perus-oliiviöljyä. Tämähän on vain terveyteen sijoittamista.
Oletko lihava kun käytät pääasiassa pehmeitä rasvoja?
Käytä voita, pahinta myrkkyä ihmiselle on rypsi- ja rapsiöljyt ja margariinit.
Oliiviöljy on ok.
rypsiöljy on terveellisempää kuin oliiviöljy.
oliiviöljy maistuu paremmalta.
oliiviöljy kalliimpaa.
käytän siis rypsiä.
Uusissa ravinto suosituksissa on aika tarkat luvut myös rasvoille. Kannattaa katsoa. Siellä on ihan konkreettisesti määrät, eli esim. Yksi ruokalusikallinen ja jne.
?