Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on sairaalassa ja saa järkyttävän pieniä annoksia. Hoitaja kielsi tuomani mäkkiruuan!!

Vierailija
15.09.2024 |

Tässä esimerkiksi tämän päivän ruuat:

Aamiainen: leipä päällä juustoa ja kinkkua, jogurtti, banaani, kahvi, ja tuoremehu. Lisäksi vesi ja aamulääkkeet.

Lounas:

Lihamakaronilaatikkoa noin 300g, porkkaraastesta hieman kyljessä, lasi mehua, leipä.

Päiväkahvit:

Kahvi ja pulla.

Illallinen:

Lautasellinen jauhelihasoppaa, leipä, lasi mehua.

Iltapala:

1 leipä, kinkkua, juustoa ja mehu.

Jogurtti ja banaani.

Mies sanoo, ettei todellakaan tule kylläiseksi. 

On kuitenkin isokokoinen 181cm/96kg.

Kuulemma mäkkiruoka ei sovellu nyt hoitoon. Liikaa rasvaa ja suolaa.

Voiko sairaalaan valittaa liian vähästä ruuasta?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onneksi ollut vain yhden yön sairaalassa tapaturmaisen rannemurtuman leikkauksen takia. Silloin en toki saanut syödä ja juoda, kun päivystyksessä hoidettiin ensin ja jo silloin "varoiteltiin", että kyllä tämä leikkuriin menee.

Leikkaus myöhään iltapäivällä ja osastolle muistaakseni kahdeksan aikaan illalla. Oli jo iltapalat sun muut tarjoiltu mutta pitivät huolen, että sain jotain ihan ruokaakin syödäkseni. Ja aamulla aamupalaa, lounas oli tuhti (kaalikääryleet ja perunaa). Melkein pakottivat juomaan ennen kotiinlähtöä vielä iltapäivän pullakahvit. Odottelin siinä jo omissa vaatteissa kyytiä, mutta sanoivat, että juo nyt vielä pullakahvit ennen kuin lähdet. Ei mitään valittamista ruoissa, tuntui tosiaan, että koko ajan tuotiin ruokaa nokan eteen.

Vierailija
122/127 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä meinas kuolla tai olis kuollut jos sitä ei ois saanu sairaalaan, leikkaus ja siellä se makasi letkuissa. Minä pillitin ja olin huolissani. Heti kun oli kynnelle kyenny oli menny husin kahvilaan vetään jotain sämpylää. Mitä sitä voi muuta ajatella kuin että jos on lusikalla annettu...niin on jatkuva nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäisitkö itse näillä?

Pärjäisin hyvin, noin söin silloin kun olin normaalipainoinen. Eikä ollut nälkä.

Vierailija
124/127 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain keskellä yötä jugurttia kun kauniisti pyysin. Pahoinvoinnin takia en ollut pariin päivään pystynyt syömään, joten olivat ymmärtäväisiä ja empaattisen oloisia. lisäksi en ollut lihava. 

Jos nyt ei ole mitään erityistä syytä miksi sitä jugurttia ei voisi antaa niin ei sillä ole kyllä mitään merkitystä pyytääkö sitä erityisen kauniisti. Kyllä sen tuodaan jos ja kun ehditään jos sitä jääkaapissa on. Aina ei ole. 

Ai, itse suosittelen pyytämään kauniisti, joskus toivat nimittäin myös salaa jäätelön, kun oikein kiva olin :)

Meillä osastolla ei ole edes pakastinta joten ihan turha on odottaa jäätelöä vaikka miten kauniisti pyytäisi. Se etu toki itselläni on jos joutuisin sairaalaan että tiedän keneltä kannata pyytää ja mitä ja kuinka asiat käytännössä on järjestetty. Toki saattaisi olla sekin etu että ehkä siellä hoitohenkilökunnasta löytyisi myös tuttuja.

Vierailija
125/127 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäisitkö itse näillä?

Hyvin pärjäisin 

Vierailija
126/127 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ylipainoinen ja laihtuminen on hyvästä terveyden kannalta.

Millä logiikalla noin pitkä mies on ylipainoinen alle satakiloisena? 

Vierailija
127/127 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa muutenkin pääasiassa vain makoillaan sängyssä. Kulutus ei ole kovin suuri. Kukaan ei nälkään ole vielä sairaalassa kuollut.

Ei sairaalassa, mutta hoivakodeissa kyllä, kun nielemiskyky katoaa eikä anneta nestettä eikä ravintoliuoksia suoneen. Julmaa.