Mies on sairaalassa ja saa järkyttävän pieniä annoksia. Hoitaja kielsi tuomani mäkkiruuan!!
Tässä esimerkiksi tämän päivän ruuat:
Aamiainen: leipä päällä juustoa ja kinkkua, jogurtti, banaani, kahvi, ja tuoremehu. Lisäksi vesi ja aamulääkkeet.
Lounas:
Lihamakaronilaatikkoa noin 300g, porkkaraastesta hieman kyljessä, lasi mehua, leipä.
Päiväkahvit:
Kahvi ja pulla.
Illallinen:
Lautasellinen jauhelihasoppaa, leipä, lasi mehua.
Iltapala:
1 leipä, kinkkua, juustoa ja mehu.
Jogurtti ja banaani.
Mies sanoo, ettei todellakaan tule kylläiseksi.
On kuitenkin isokokoinen 181cm/96kg.
Kuulemma mäkkiruoka ei sovellu nyt hoitoon. Liikaa rasvaa ja suolaa.
Voiko sairaalaan valittaa liian vähästä ruuasta?
Kommentit (127)
Sitä en oikein ymmärrä että miten siellä sairaalassa noin terveitä makuutetaan, että ylipäätään jaksaisi sairaana syödä tuollaisen määrän. Kun joka paikassa kerrotaan miten sairaalassa pidetään mahdollisimman lyhyen aikaa, on sitten isompi tai pienempi leikkaus. Myöskään infarktien jälkeen ei enää montaa päivää pidetä eikä sellaisia pitkiä tutkimusaikojakaan enää kait ole. Eli mitä te siellä sairaalassa terveenä makaatte?
Mikä miestä vaivaa, kun on sairaalassa. Minä pärjäisin tuolla ruualla hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä miestä vaivaa, kun on sairaalassa. Minä pärjäisin tuolla ruualla hyvin.
Varmaankin "katkolla". Heille yleensä tulee jossain vaiheessa kova krapulanälkä. Kotiin ei ole muistettu ostaa ruokaa kun kaikki mielenkiinto on kohdistunut juomiseen.
Hyvä että siellä ajatellaan miehen terveyttä.
nyt itsekuria pläskit sen puutteen takia sielä sairaalassa maataan. tää on herätys hetki eikä rimpuilu
Vierailija kirjoitti:
"Kuulemma mäkkiruoka ei sovellu nyt hoitoon. Liikaa rasvaa ja suolaa.
Voiko sairaalaan valittaa liian vähästä ruuasta?"
Tämä on tosi huono, mutta vastaan silti. Jos mies kärsii nälästä mutta mäkki"ruoka" on liian rasvaista ja suolaista, niin viet hänelle ruokaisan salaatin tai termoksessa ravitsevaa keittoa. Valmistat ruoat vähäsuolaisina, et käytä ruoanlaitossa ylen määrin rasvaa, tämä lienee itsestään selvää. Mies saa vatsansa täyteen terveellistä ja ravitsevaa ruokaa.
Sairaalaan mennään saamaan lääketieteellistä hoitoa. En ikinä kehtaisi valittaa sairaalaruoasta, vaikka olen itsekin ollut sairaalassa ja tiedän, miten mautonta se ruoka on. Siinä on kuitenkin suurin piirtein tarvittavat ravintoaineet, ja siinä tilanteessa se riittää. Sairaalaan ei mennä kuin gurmeeravintolaan. Sairaalaan mennään ihan muista syistä.
Sairaalan henkilökunta (hoitajat, lääkärit, avustava henkilökunta) ovat aivan tarpe
Voin hoitajana sanoa että joka kerta kun joku tai jonkun omainen avautuu meille siitä miten perunoita oli vain kolme tai ruoka oli taas niin mautonta, niin tälle potilaalle ei ainakaan viedä yhtään ylimääräistä jogurttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä voileivät vielä tehdään osaston keittiössä. Ei kuulosta kovin hygieenisesti. Ehkä jättäisin siinä tapauksessa leivän syömättä oli käytetty mitä rasvaa tahansa.
Koko Tays, noin alkuun. Meillä kuuluu ihan ammattikoulutukseen tuo ruokahuolto elintarvikehygienioineen, huoli pois. Tai huoli takaisin, jos jakamassa on joku ulkomaantuonti, aina ei ehdi lapsenvahdiksi.
Mieluummin silti jätän väliin ne sairaalan ruuat mutta kiitos kuitenkin.
Toki. Pro tip vielä kaupan päälle, jos sinä tai läheisesi joudutte sairaalaan, älkää koskeko mihinkään, mihin ei ole välttämätön pakko. Perusosaston priorisoinnissa potilasruokailu ja puhtaat potilaspaikat menevät siivouksen edelle, ei
Ja se leipä nyt vain on jotenkin pakko syödä jos joutuu sairaalaan. Voin kertoa että ei ole. Enää en jaksa kiitellä. Eikä siihen ole mitään syytä.
Ei ole pakko, eikä ketään kiinnosta syötkö vai etkö. Ei tarvitse kiitellä. Pointti oli siinä, että sairaalassa on paljon isompia hygieniaongelmia kuin voileivät. Ehkä johtokin herää siihen joskus, eli ei.
Mitään muuta pointia tuossa jakkauksessa ei ole kun se jankkaus. Ja miksi mun pitäisi siihen herätä tai miksi odotat että heräisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuulemma mäkkiruoka ei sovellu nyt hoitoon. Liikaa rasvaa ja suolaa.
Voiko sairaalaan valittaa liian vähästä ruuasta?"
Tämä on tosi huono, mutta vastaan silti. Jos mies kärsii nälästä mutta mäkki"ruoka" on liian rasvaista ja suolaista, niin viet hänelle ruokaisan salaatin tai termoksessa ravitsevaa keittoa. Valmistat ruoat vähäsuolaisina, et käytä ruoanlaitossa ylen määrin rasvaa, tämä lienee itsestään selvää. Mies saa vatsansa täyteen terveellistä ja ravitsevaa ruokaa.
Sairaalaan mennään saamaan lääketieteellistä hoitoa. En ikinä kehtaisi valittaa sairaalaruoasta, vaikka olen itsekin ollut sairaalassa ja tiedän, miten mautonta se ruoka on. Siinä on kuitenkin suurin piirtein tarvittavat ravintoaineet, ja siinä tilanteessa se riittää. Sairaalaan ei mennä kuin gurmeeravintolaan. Sairaalaan mennään ihan muista syistä.
Sairaalan henkilökunta (hoitajat, l
Voin hoitajana sanoa että joka kerta kun joku tai jonkun omainen avautuu meille siitä miten perunoita oli vain kolme tai ruoka oli taas niin mautonta, niin tälle potilaalle ei ainakaan viedä yhtään ylimääräistä jogurttia.
Voin kuvitella. Toiset ovat aivan irti todellisuudesta. Heitän välillä keikkaa yksityissairaalaan, jokin aika sitten potilas (ylipainoinen, keski-ikäinen mies, ei mitenkään sekaisin) tilasi ihan pokerilla iltapalalla pastaa ja munakasta. Yhtä pokerilla vastaan kitinöihin "sairaalan valikoima", ja jätän ihan kiltteyttäni kertomatta, että valikoimaa on vielä vähemmän kuin julkisella. Ehkä se on se 30 cl lääkekonjakkia, mikä saa luulemaan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin just leikattavana,lähes 2 vuorokautta sairaalassa. Kiireiset hoitajat toi aamupalat ja iltapalan. Jos olin kuvattavana/nukkumassa tms. Kun ruoka aika oli, eivät tuoneet ollenkaan mitään. Olin niin kipeä ja lääkkeissä etten ymmärtänyt edes kellonaikoja. Valittelin kyllä nälkää hoitajille useaan otteeseen välillä joku toi mehukeittoa/jogurtin ym. Kun pääsin kotiin olin tosi heikossa kunnossa, helpotti kun sain vihdoin ruokaa.
Ymmärrän että kiire ja asioita unohtuu mutta toivon todella etten joudu sairaalaan ihan heti uudelleen...
Minulle kävi vähän samoin. Olin kaksi vuorokautta sairaalassa ja yhden kerran sain ruokaa. Olin ruoka aikana tutkimuksissa ja sen jälkeen ei ruokaa saanut. Sitten selityksiä, ettei ruokaa, kun huomenna tutkimus. Tutkimus venyi iltaan ja olin ollut syömättä jo 28 tuntia. Onneksi ulos kirjattiin illalla, niin pääsin vihdoin syömään
Ihmettelen että olisi kaksi kertaa päivässä jauheliharuokaa. No eipä sillä, provohan tämä.
Minä sain keskellä yötä jugurttia kun kauniisti pyysin. Pahoinvoinnin takia en ollut pariin päivään pystynyt syömään, joten olivat ymmärtäväisiä ja empaattisen oloisia. lisäksi en ollut lihava.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain keskellä yötä jugurttia kun kauniisti pyysin. Pahoinvoinnin takia en ollut pariin päivään pystynyt syömään, joten olivat ymmärtäväisiä ja empaattisen oloisia. lisäksi en ollut lihava.
Jos nyt ei ole mitään erityistä syytä miksi sitä jugurttia ei voisi antaa niin ei sillä ole kyllä mitään merkitystä pyytääkö sitä erityisen kauniisti. Kyllä sen tuodaan jos ja kun ehditään jos sitä jääkaapissa on. Aina ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tarkasti se mies sulle päivän ruuat on osannut kertoa. Muistitko ulkoa vai kirjoititko ylös? Ja onko miehellä vaaka vai mistä tiedätte 300g?
Valtava annos! mä en jaksaisi noin paljon.
Sairaalassa on aina iso aamiainen, puuroa ja mehukeittoa. Kukaan ei väitä sairaalaruokaa herkulliseksi, mutta kyllä sillä nälkä lähtee.
Kyllä noilla syömisillä jaksaa hyvin päivän maata sairaalan sängyssä! Ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä voileivät vielä tehdään osaston keittiössä. Ei kuulosta kovin hygieenisesti. Ehkä jättäisin siinä tapauksessa leivän syömättä oli käytetty mitä rasvaa tahansa.
Hus alueella. Laikkarit laitto tarjottimelle ja voiteli valmiiksi niille jotka eivät itse kyenneet. Sattuihan niitä sekaannuksiakin, sain esim tarjottimen nokkamukilla ja leivät voideltuna vaikka olen aivan toimintakykyinen. Usein seurasin käytävällä iltatouhuja ajankuluksi ja odottaessa että tuli jaossa omanhuoneen vuoro. Keskuskeittiöstä tuli lounas ja päivällinen sekä aamupuuro.
Laitahan kunnon läskisoosia ukolles. On tämä kestävyysvaje jo sitä luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei ole mitään erityistä syytä miksi sitä jugurttia ei voisi antaa niin ei sillä ole kyllä mitään merkitystä pyytääkö sitä erityisen kauniisti. Kyllä sen tuodaan jos ja kun ehditään jos sitä jääkaapissa on. Aina ei ole.
Ai, itse suosittelen pyytämään kauniisti, joskus toivat nimittäin myös salaa jäätelön, kun oikein kiva olin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en mulkeroille tuo mitään ylimääräistä, jos eivät edes kauniisti osaa pyytää! T. Hoitaja Ritva!
Juu, ei ne ruuantuojat ja hakijat.. ne olikin töykeitä juoksijoita. Virolaisia kaikki.
Nestelistat täytettiin yms hoitajien kanssa. Myös heistä tuli joku vahtimaan, että tyyppi syö ruokansa.