Rehellistä vastausta halutaan. Oletteko tyytyväisiä avioliittoonne/parisuhteeseenne?
Olen ollut koko 43-vuoden avioliittoniajan onneton, mutta olen pysynyt liitossani lasten vuoksi. Lisäksi olen pelännyt avioeron aiheuttavan kohtuuton vaivaa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Avioero on niin suuri toimenpide varsinkin jos on lapsia, että moni pysyy onnettomassa liitossa.
Tuo on kyllä ihan hirveä ajatuskin. Laimeassa liitossa pysymisen ymmärrän lasten vuoksi (vaikka en osaa sanoa kannatanko sitä), mutta ihan aidosti onnettomasta liitosta pitäisi kyllä lähteä, satakoot sitten vaikka niskaan tulta ja tulikiveä.
Minä olen sen verran romantikko, että nähdäkseni ainoa kunnollinen syy pysyä yhdessä toisen kanssa on molemminpuolinen rakkaus. Elämä on aika lyhyt keikka ja hirveä asia haaskattavaksi rakkaudettomassa liitossa.
no vaimolla ahdistus ja masennus..ei sexi hänelle maistu...2v v ilman oon ollu
43 vuotta pitkä avioliitto? Lapset on ainakin aikuisia nyt, älä heidän takiaan pysy liitossa.
Vierailija kirjoitti:
no vaimolla ahdistus ja masennus..ei sexi hänelle maistu...2v v ilman oon ollu
Kai vaimosi käy terapiassa tai lääkärillä?
Muuten ihan ok kumppani, mutta seksi on huonoa. En ihan vielä ole eroamassa, kattelen vielä.
43 vuotta onneton? Jos tuo parisuhde on se, joka sut tekee onnettomaksi, eroa. Tee se itsesi ja lastesi takia.
Aasialainen vaimo, niin olen erittäin tyytyväinen. Ei silti, on ollut myös hyviä suomalaisia, mutta eksotiikka vei voiton.
Täällä ollutkin noita keskusteluja vieraissa käymisestä ja maksullisista, itselle ne ovat olleet se henkireikä, millä jaksaa arkea. Kun lapset on lentäneet pesästä, lennän itsekin.
Tuntuu olevan vaan sääntö, että naisia lakkaa kiinnostamasta panostus parisuhteeseen ja itseensä, miehille kyllä annetaan ohjeita "runkatkaa ja tehkää kotitöitä, kyllä ne halut siitä palaa" no ei ole palanneet ja nahkat nileellä mulkusta ja teen käytönnössä kaikki hommat...ehken sitten ole kovin kiinnostava ja vaimo karkaa jonkun kuparinruskean vegaanisen joogin kanssa...
On syytäkin olla tyytyväinen, sillä nuorena haaveilin, että löytäisin edes sellaisen tytön, jonka kanssa jotenkuten tulisin toimeen, mutta sitten totesinkin että olin saanut maailman kaiken suloisemman vaimon. ex-Kynis.mi
Erittäin tyytyväinen. Löysin jo nuorena kultakimpaleen, johon rakastuin tulisesti kuin vastarakkaus oli yhtä kiihkeä. Sillä menty yli 48 vuotta. En koskaan edes kuvitellut jääväni yhdennaisen mieheksi, mutta näin kävi. Rakkaus ja intohimo on vain ollut kaiken muun peittävä ja kestävä kivijalka.
Erittäin tyytyväinen. En olisi parisuhteessa joka ei olisi loistava. En olisi edes ihan kivassa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan ok kumppani, mutta seksi on huonoa. En ihan vielä ole eroamassa, kattelen vielä.
Miksi olet valinnut hänet? Ymmärräthän että jos eroatte se on sinusta johtuva asia, ei toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Aasialainen vaimo, niin olen erittäin tyytyväinen. Ei silti, on ollut myös hyviä suomalaisia, mutta eksotiikka vei voiton.
Sama, juttu. Aasialainen ihana vaimo.
Olen maailman tyytyväisin siihen että ollaan toisemme löydetty aj toisiamme matkan varrealla tuettu, ollaan tuettu ja ymmärretty myös lapsia joista on tullut omillaan pärjääviä tasapainoisia kunnon ihmisiä, viimeinen muuttamassa pois.
En haluaisi maailmassa parempaa kuin saada vanheta puolisoni kanssa yhdessä. Ainakin tällä hetkellä kun terveys ei vielä kummallakaan reistaa, elämä on tosi mukavaa. Ollaan terveitä ja reippaita. Seksi ei enää ole kovin spontaania, ymmärrettävistä syistä, mutta sekin on läheisyyttä vaikka joskus tuntuu helpommalta vain hoidella itsensä.
Olen tyytyväinen monella tavalla. Harrastan elämäni parasta seksiä nykyisen kumppanini kanssa, meillä on samanlainen arvomaailma ja pidämme monista samoista asioista. Ainoa, miksi tämä suhde ei saa erittäin tyytyväinen -leimaa, on hänen haluttomuutensa sitoutua. Onneksi lapset on jo tehty, joten voin antaa hänelle aikaa tälle asialle. Mutta samalla tiedostan, että ennen pitkään tämä suhde varmaan päättyy tähän syyhyn.
En halunnut jäärä yksin. Tapasin miehen, joka oli valmis menemään naimisiin. Oli muutamia muita miehiä, joita halusin enemmän, mutta suhde heidän kanssaan ei edennyt, joten valitsin nykyisen mieheni. Avioliittoni on ollut onneton ja seksitön. Jotenkin kuitenkin saimme kaksi lasta.
Kaipaan suunnattomasti seksiä ja muita miehiä. Tyydytän itseäni ja unelmoin saavani kalua, joltain muoruuden rakkaudelta.
Olen aina ollut alemmuudentuntoinen, mustasukkainen, epävarma jne. Menin aikanani naimisiin miehen kanssa, joka oli mitäänsanomaton. Elämäni on ollut rauhallista, kun ei ole tarvinnut yrittää liian kanssa miellyttää miestäni eikä tuntea mustasukkaisuutta.
Jos olisin mennyt naimisiin miehen, jota syvästi rakastaisin, niin elämäni olisi ollut luultavasti raskasta. Olisin pelännyt, että mies jättää minut, olisin myös varmaan kokenut mustasukkaisuutta jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Sanoisin että muutoin tosi hyvä kumppani, mutta seksi tökkii. En ole eroamassa. Lapset ja kaikki. En ole sitä rikkomassa seksin takia.
Avioero on niin suuri toimenpide varsinkin jos on lapsia, että moni pysyy onnettomassa liitossa.