Hääruoka tulista, onks ok?
Eli suunnittelen häämenua ja itse haluaisin ruoaksi riisiä, tulista kanacurrya, kasviscurrya ja naan-leipää sekä salaattia. En voi sietääkään mitään makaronilaatikkoa, punaista lihaa tai keitettyjä perunoita. Mies nyt syö kaikkea eli hänelle on ihan sama mitä tarjoillaan. Mutta onko tuo ok ruoka häihin? Pitääkö erikseen mainita tuosta ruoasta jotakin hääkutsussa?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ei ymmärrä tulista ruokaa. Osa sanoo syövänsä jatkuvasti, mutta totuus on ihan jotain muuta.
Todella harva sietää. En tarjoaisi hässä ainoona vaihtoehtona. Myös mausteisuus tulee olemaan ongelma.
Pyydä varautumaan vaihtopöksyillä (vaatteilla). Varaa veskipaikkoja överit, puhdistuspaikkoja ja tarpeita.
Tai sitten tarjoilette mautonta ruokaa edes osan. Itse teen aina tulisen ja miedon kastikkeen esim illanistujaisiin. Näin tulee vähikkiäkin vähän. En tykkäis, että ruokaa löytyy enemmän biojätteestä kuin ihmisten mahoista.
Vähikki :D Se on hävikki.
Mä syön suomalaiseen makuun verrattuna aika mausteista ruokaa. Ihmeellinen oletus, että suomalaiset ei syö mausteista ruokaa.
Kiitos oikaisusta. Tavasin vähikkiä vähän aikaa, enkä nähnyt virhettä! Hävikki tietenkin. 😂
Ei ole oletus suomalaisten mauste- tai tulisuus siedettävyys. Mä olen tehnyt 20 vuotta töitä keittiössä/labrassa kys aiheen parissa vimoset 10 vuotta.
Enemmän puhetta kuin tekoja. Suomalaiset "tuliset" einekset kertoo, ettei mausteille vielä olla niin auki kuin lullaan.
Toki teitä muutamia on, mutta olette vähemmistöä. Kiitos, että te edes olette olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai omissa häissään saa tarjota mitä haluaa. Aika harva kuitenkin pitää tulisesta ruoasta, joten olisi kiva, jos löytyisi jotain syötävää heillekin. Voisiko olla vielä joku ei niin tulinen lisuke.
Ap: No en haluta tarjota ruokaa mistä itse en pidä eli jotain pottua ja jauhelihaa. Voinhan mä toki lisäksi tehdä vielä kaali-porkkanaraasteen ja laittaa innokkaille Suomi-faneille vaikka saaristolaisleipää vielä tarjolle jos naan-leipä kammoksuttaa.
Kaali aiheuttaa vatsavaivoja ja saaristolaisleipä on ällöttävän makeaa. Ilmoita reilusti menu ja ruoan tulisuus kutsussa niin vieraat tietävät jäädä kokonaan kotiin, syödä kotona ennen häitä tai ottaa omat syömäkelpoiset eväät mukaan.
Vanhemmat ihmiset ja lapset kannattaa huomioida , eivät voi syödä tulista ruokaa, voisiko olla vaikka jauheliha- tai kanakeitto suunnittelimiesi lisäksi.
Intialaisessa keittiössä on vaikka mitä ihania kasvisruokia, miksi sä teet jotain helvetin soijasuikalesotkua? Vähän saa epäilemään ettei ruoat ole lähellekään kunnollista currya.
Joe et mainitse etukäteen hyvin erikoisesta tarjoilusta, voi olla, että osa ihmisistä poistuu häistä nälkäisinä ennen aikojaan syömään johonkin lähistölle tai kotiinsa,
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset ja lapset kannattaa huomioida , eivät voi syödä tulista ruokaa, voisiko olla vaikka jauheliha- tai kanakeitto suunnittelimiesi lisäksi.
Ei ap osaa ajatella kuin itseään. Varmaan narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai omissa häissään saa tarjota mitä haluaa. Aika harva kuitenkin pitää tulisesta ruoasta, joten olisi kiva, jos löytyisi jotain syötävää heillekin. Voisiko olla vielä joku ei niin tulinen lisuke.
Ap: No en haluta tarjota ruokaa mistä itse en pidä eli jotain pottua ja jauhelihaa. Voinhan mä toki lisäksi tehdä vielä kaali-porkkanaraasteen ja laittaa innokkaille Suomi-faneille vaikka saaristolaisleipää vielä tarjolle jos naan-leipä kammoksuttaa.
Miksi et halua tarjota heille jotain maukasta? Miksi edes kutsut heidät, jos ee paskaakaan välitä kuin omista haluistas?i!
Yksikään lapsi tai eläkeläinen ei olisi Intiassa hengissä, jos se olisi mausteista kiinni. C
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ei ymmärrä tulista ruokaa. Osa sanoo syövänsä jatkuvasti, mutta totuus on ihan jotain muuta.
Todella harva sietää. En tarjoaisi hässä ainoona vaihtoehtona. Myös mausteisuus tulee olemaan ongelma.
Pyydä varautumaan vaihtopöksyillä (vaatteilla). Varaa veskipaikkoja överit, puhdistuspaikkoja ja tarpeita.
Tai sitten tarjoilette mautonta ruokaa edes osan. Itse teen aina tulisen ja miedon kastikkeen esim illanistujaisiin. Näin tulee vähikkiäkin vähän. En tykkäis, että ruokaa löytyy enemmän biojätteestä kuin ihmisten mahoista.
Vähikki :D Se on hävikki.
Mä syön suomalaiseen makuun verrattuna aika mausteista ruokaa. Ihmeellinen oletus, että suomalaiset ei syö mausteista ruokaa.
Kiitos oikaisusta. Tavasin vähikkiä vähän aikaa, enkä nähnyt vir
Mikä ihmeen ihanne se on, että tykkää tulisesta ruuasta???
Tää on provo. KUKAAN ei halua häihinsä jotain soijasuikaleita.
Vierailija kirjoitti:
Voisit varmaan sitä currya syödä vaikka seuraavana päivänä ja häihin jotain muuta joka sopii kaikille.
Ap: syödään kyllä ylitsejäänyt curry ja pakastetasn osa annosrasioihin jos paljon jää yli. Meillä ei harrasteta hävikkiä ja siksi en mitään punaista lihaa tai kalaa halua häissäni tarjotakaan, koska ainoastaan mies sitä voisi syödä häiden jälkeen eikä hänkään liiemmin lihasta välitä. Eli mieluummin tarjotaan sitten vaikka kokonaan soijaa ja kasvista. Ja tuliset kastikkeet tarjoillaan erillisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, kunhan lisäät punaista lihaa joukkoon.
Ap: En halua mitään punaista lihaa tarjoiltavan meidän häissä. Edes kakussa ei saa olla liivatetta. Kana ja kala vielä menee, mutta en halua kalaa olevan missään nepalilaistyyppisessä curryssa eli kana ja soijasuikale vaihtoehdot meidän häihin tulisi. Vieraat voivat syödä kotonaan mitä haluavat.
Voithan sinäkin syödä kotonasi mitä haluat.
Ap: no tietenkin syön kotonani mitä haluan. Mutta en myöskään osta muille ruokaa mitä he haluavat syödä minun juhlapäivänäni minun luonani. Jos ostan ruokaa omiin häihini niin tietenkin ostan mitä itse haluan enkä ala kaikilta erikseen kysymään, että mitä he haluaisivat syödä ja ostaa sitä kaupasta kaikille omia juttu
Tyypillinen nykyajan hemmoteltu minäminäminä, mitä jos vietät ne juhlat keskenäsi, kun et muista ihmisistä välitä, etkä taida edes tuntea sanaa kunnioitus, tai arvostus . Lahjatilauslista varmaan on kuitenkin laadittu, siis tarkoitan pääsymaksulista.
Kuinka monta Arabian lautasta sulle pitää tuoda, että saa vatsansa sekaisin?
Uskomatonta. Oon luullut että suomalaiset olisivat jo tulleet 2000-luvullr ja ottuneet mausteisiin ja etnisiin ruokiin. Mutta ei. Vauvasuut haluavat perunaa ja lihaa. Mausteena korkeintaan suola.
Mulle maistuisi, ja sen kanankin voisi jättää pois, koska eihän kana miltään maistu. Ruoan voi myös tehdä niin, että on tulisempi ja miedompi versio. Eihän se vaadi muuta kuin että osasta ruokaa jättää chilin pois. Kuten sanottu, mausteinen ja tulinen ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta: Miten saat valmistettua tarpeeksi tuoretta naan-leipää koko porukalle?
Ap: Teen leivät etukäteen ja apukäreni vain lämmittää ne uunissa pelkissä eri kerroksissa samalla kertaa enemmän ja tarvittaessa kaataa voisulaa päälle.
Lisäksi tarjoan valmiiksi viipaloitua saaristolaisleipää niille Suomi-peruna-faneille aidon voin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, kunhan lisäät punaista lihaa joukkoon.
Ap: En halua mitään punaista lihaa tarjoiltavan meidän häissä. Edes kakussa ei saa olla liivatetta. Kana ja kala vielä menee, mutta en halua kalaa olevan missään nepalilaistyyppisessä curryssa eli kana ja soijasuikale vaihtoehdot meidän häihin tulisi. Vieraat voivat syödä kotonaan mitä haluavat.
Voithan sinäkin syödä kotonasi mitä haluat.
Ap: no tietenkin syön kotonani mitä haluan. Mutta en myöskään osta muille ruokaa mitä he haluavat syödä minun juhlapäivänäni minun luonani. Jos ostan ruokaa omiin häihini niin tietenkin ostan mitä itse haluan enkä ala kaikilta erikseen kysymään, että mitä he haluaisivat
Tyypillinen nykyajan hemmoteltu minäminäminä, mitä jos vietät ne juhlat keskenäsi, kun et muista ihmisistä välitä, etkä taida edes tuntea sanaa kunnioitus, tai arvostus . Lahjatilauslista varmaan on kuitenkin laadittu, siis tarkoitan pääsymaksulista.
Tai muiden ihmisten huomioon ottaminen.
En kyllä itse ymmärrä sellaista ideaa, että tilataan suuria määriä sellaista ruokaa häihin mistä varmasti suurin osa ei tykkää. Tulee hirveästi hävikkiä vaan ja varmasti aiheuttaa enemmän harmia myös vieraissa.
Saattaa olla viimeset juhlat, joihin AP:n lähisuku tulee, jos se vieraiden huomioonottaminen on tuota tasoa.