Hääruoka tulista, onks ok?
Eli suunnittelen häämenua ja itse haluaisin ruoaksi riisiä, tulista kanacurrya, kasviscurrya ja naan-leipää sekä salaattia. En voi sietääkään mitään makaronilaatikkoa, punaista lihaa tai keitettyjä perunoita. Mies nyt syö kaikkea eli hänelle on ihan sama mitä tarjoillaan. Mutta onko tuo ok ruoka häihin? Pitääkö erikseen mainita tuosta ruoasta jotakin hääkutsussa?
Kommentit (211)
Mainitse tosiaan asiasta jo kutsussa, niin kutsuttu voi vielä harkita, tuleeko häihisi vai ei.
Tyypillinen itsekäs teeskentelijä, joka ei salli kivaa muille, vaan kaikkien pitää olla ja toimia kuten hän. Varmaan helvetin takakireä tyyppi, joka leikkii kulturellia ja boheemia.
Sellainen paskatrolli tällä kertaa.
Häissään saa tarjota ihan mitä tykkää ja kutsua ketä haluaa. Kutsussa kannattaa mainita, jos ihan poikkeaa yleisestä linjasta, että vieraat voivat esim syödä ennen häätilaisuutta. Esim jos tarjolla pelkkiä ostereita tai lihatartaria .
Suomalaiset ei ymmärrä tulista ruokaa. Osa sanoo syövänsä jatkuvasti, mutta totuus on ihan jotain muuta.
Todella harva sietää. En tarjoaisi hässä ainoona vaihtoehtona. Myös mausteisuus tulee olemaan ongelma.
Pyydä varautumaan vaihtopöksyillä (vaatteilla). Varaa veskipaikkoja överit, puhdistuspaikkoja ja tarpeita.
Tai sitten tarjoilette mautonta ruokaa edes osan. Itse teen aina tulisen ja miedon kastikkeen esim illanistujaisiin. Näin tulee vähikkiäkin vähän. En tykkäis, että ruokaa löytyy enemmän biojätteestä kuin ihmisten mahoista.
Sen hääruuan on yleisemmin tarkoitus olla niille vieraille, kun moni tulee kauempaa käymään. Ei se yleisemmin teitä varten se ruoka ole.
Eikö olisi vähän järkevämpi nyt miettiä sellaista ruokaa, mikä sopii kaikille vieraille? Tilaatte sitten seuraavana päivänä itsellenne sitä tulista kanacurrya.
Pidän tulisesta ruoasta, mutta en laittaisi hääruoaksi. Mulla on jo pari kaveria, jotka eivät syö laisinkaan tulista ruokaa
Voisit varmaan sitä currya syödä vaikka seuraavana päivänä ja häihin jotain muuta joka sopii kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ei ymmärrä tulista ruokaa. Osa sanoo syövänsä jatkuvasti, mutta totuus on ihan jotain muuta.
Todella harva sietää. En tarjoaisi hässä ainoona vaihtoehtona. Myös mausteisuus tulee olemaan ongelma.
Pyydä varautumaan vaihtopöksyillä (vaatteilla). Varaa veskipaikkoja överit, puhdistuspaikkoja ja tarpeita.
Tai sitten tarjoilette mautonta ruokaa edes osan. Itse teen aina tulisen ja miedon kastikkeen esim illanistujaisiin. Näin tulee vähikkiäkin vähän. En tykkäis, että ruokaa löytyy enemmän biojätteestä kuin ihmisten mahoista.
Itse olen nuoresta asti syönyt tulista ruokaa, mutta nyt yli 40v ikäsenä ei enää vatsa kestä.
Tuollainen kannattaa ottaa huomioon, ettei ihmisten vatsat ylipäätänsä kestä niitä mausteita tai tulisuutta.
Ja muutenkin jos haluaa tulista ruokaa, niin esim murskattua chilia, chilikastiketta tai chilihilloa voi laittaa erilliseen kippoon mistä sitten jokainen joka sitä haluaa voi sekoittaa ruuan mukaan haluamansa määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vähikki :D Se on hävikki.
Mä syön suomalaiseen makuun verrattuna aika mausteista ruokaa. Ihmeellinen oletus, että suomalaiset ei syö mausteista ruokaa.
Ap: no ok teen molemmat kastikkeet mietoina ja laitan jonkun extratulisen lisäkastikkeen pöydälle, jota voi lisätä annokseensa. Ja vaikka tuoretta chiliä pilkottuna pieneen kulhoon. Sitten kaikki voivat syödä eikä tule vatsanväänteitä kenellekään. Teen ruoat edellisenä päivänä valmiiksi itse tai vaikka pakkaseen jo etukäteen ja apuköteni sitten vain lämmittävät ne hääpäivänä samalla kun keittävät riisin parissa eri kattilassa. Ainakin meidän suvun lapset syövät tuota ja muitakin maailman makuja kuten susheja eli heille ei ainakaan ole ongelma mausteiden määrä. Jos jonkun makaroonilaatikkoperheen lapsi mankuu niin sitten voi syödä tosiaan sitä riisiä, salaattia ja kaali-porkkanaraastetta. Ja naan-leipää tai saaristolaisleipää voilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap: no ok teen molemmat kastikkeet mietoina ja laitan jonkun extratulisen lisäkastikkeen pöydälle, jota voi lisätä annokseensa. Ja vaikka tuoretta chiliä pilkottuna pieneen kulhoon. Sitten kaikki voivat syödä eikä tule vatsanväänteitä kenellekään. Teen ruoat edellisenä päivänä valmiiksi itse tai vaikka pakkaseen jo etukäteen ja apuköteni sitten vain lämmittävät ne hääpäivänä samalla kun keittävät riisin parissa eri kattilassa. Ainakin meidän suvun lapset syövät tuota ja muitakin maailman makuja kuten susheja eli heille ei ainakaan ole ongelma mausteiden määrä. Jos jonkun makaroonilaatikkoperheen lapsi mankuu niin sitten voi syödä tosiaan sitä riisiä, salaattia ja kaali-porkkanaraastetta. Ja naan-leipää tai saaristolaisleipää voilla.
Helkkari että voi ihminen kuulostaa alentavalta.
Ihan mielenkiinnosta: Miten saat valmistettua tarpeeksi tuoretta naan-leipää koko porukalle?
Jos ihmisten mahat ei ole tottunut curryihin, niin siellä saattaa mennä monenkin vatsat sekaisin. Siinä voi olla sitten häät pilalla, kun monet siellä piereskelee, voivottelee mahakipua ja ravaavat vessassa.
Ihan oikeasti kannattaa sellasta kaikille vatsaystävällistä ruokaa sinne häihin tilata.
Kaikkien vatsa ei kestä tulista. Itekki kuuluisin niihin jotka ramppais loppujuhlat vessassa ja tuskailis vatsan kanssa.
Voisko vaikka kasvisversio olla miedompi tai sitten kolme vaihtoehtoa (vahva ja mieto kana, keskivahva kasvis)? Jos kompromissi ei sovi, niin hyvä salaattipöytä lisäksi ja kutsuun jo tieto "tarjolla tulista ruokaa", niin ne joille se ei sovi osaa varautua ennalta.
Muuten on mitä mainioin idea tarjota muuta kuin "perus juhlabuffet ruokaa".
Turautat chipotle -ripulit häämekkoosi, mitäs sitten teet?
Tee häistä jännittävämpää ja lisää samantien ruokaan sellaisia ainesosia, joilla on laksatiivisia vaikutuksia. Ei suoraa laksatiivia, koska se olisi rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, kunhan lisäät punaista lihaa joukkoon.
Ap: En halua mitään punaista lihaa tarjoiltavan meidän häissä. Edes kakussa ei saa olla liivatetta. Kana ja kala vielä menee, mutta en halua kalaa olevan missään nepalilaistyyppisessä curryssa eli kana ja soijasuikale vaihtoehdot meidän häihin tulisi. Vieraat voivat syödä kotonaan mitä haluavat.
Voithan sinäkin syödä kotonasi mitä haluat.
Ap: no tietenkin syön kotonani mitä haluan. Mutta en myöskään osta muille ruokaa mitä he haluavat syödä minun juhlapäivänäni minun luonani. Jos ostan ruokaa omiin häihini niin tietenkin ostan mitä itse haluan enkä ala kaikilta erikseen kysymään, että mitä he haluaisivat syödä ja ostaa sitä kaupasta kaikille omia juttuja.
Voithan sinäkin syödä kotonasi mitä haluat.