Huomenna taas kysellään miten meni viikonloppu? Että ärsyttää.
Kuka teki mitäkin, no mitä väliä sillä on.. Ei totuuksia kerrota kuitenkaan eikä ketään kiinnosta aidosti. Pääsee kuitenkin kehumaan kuka milläkin. Ei jaksa.
Kommentit (129)
Onkohan taustalla jotain muuta. Kuulostaa erittäin vihaiselta ja oudolta että normaali jutteluyritys voi ärsyttää näin montaa.
Vierailija kirjoitti:
Sosialisointi työpaikalla on tärkeää ja tykkään jutella työkaverien kanssa, mutta jostain mielenkiintoisista aiheista. Onneksi työpaikallani ei juuri harrasteta tyhjänpäiväistä small talkia, jonka ainoa tarkoitus on tuottaa ääntä hiljaisiin hetkiin. Toisaalta haluan olla viikonloput yksin, koska saan viikon sosialisointiannoksen töissä täyteen.
Eli oletko sosiaalisesti heikkotaitoinen? Jos tykkäät keskustella mielenkiintoisista aiheista, niin miksi et sitten keskustele niistä?
Vierailija kirjoitti:
Tuo kysymys on helppo esittää loman tai viikonlopun jälkeen. Se ei tarkoita sitä, että kysyjä olisi oikeasti kiinnostunut mitä tapahtui vaan sillä osoitetaan, että toinen ei ole merkityksetön. Tuo kysymys on myös siitä hyvä, että vastauksesta ymmärtää haluaako toinen jutella enemmän vai olla hiljaa. Jos vastaus on ei mitään erikoista ja hiljaisuus sen jälkeen tarkoittaa, että henkilö haluaa olla rauhassa. Jos vastaus on muuta tai hän esittää samanlaisen vastakysymyksen, niin hän haluaa jutella.
No ei. Se ei tarkoita, että haluaa olla hiljaa. Se tarkoittaa, että en halua kertoa sinulle. Jollekin toiselle kerron. Jutella voin vaikka työasioista kanssasi, mutta kiinnostaako sinua keskustella oikeasta asiasta vai vaan saada juorun aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaan niin että sosiaaliset taidot puuttuu monilta. Tuohon on niin helppo vastata.
"tosi hyvin. Oli kiva päästä taas hetkeksi oman harrastuksen pariin. Kudoin uudet sukat. Annas kun näytän millaiset"
"ihan hyvin. Sain vihdoinkin levätä vähän pidempään ja tuli katsottua tämä elokuva jota on mainostettu. Oli ihan kivaa vaihtelua kiireen keskellä. Mitenkäs sulla?"
Ei puutu sosiaaliset taidot. Miltä tämä kuulostaa?
" Kivasti meni. Nukuin vähän pidempään ja tein kotitöitä. Katsoin tv:tä ja olin netissä. "
Ei pahalla mutta kyllä kuulostaa että vähän puuttuu 😅 autismi?
Niinpä niin... ja mulla ei ole autismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaan niin että sosiaaliset taidot puuttuu monilta. Tuohon on niin helppo vastata.
"tosi hyvin. Oli kiva päästä taas hetkeksi oman harrastuksen pariin. Kudoin uudet sukat. Annas kun näytän millaiset"
"ihan hyvin. Sain vihdoinkin levätä vähän pidempään ja tuli katsottua tämä elokuva jota on mainostettu. Oli ihan kivaa vaihtelua kiireen keskellä. Mitenkäs sulla?"
" Kivasti meni. Nukuin vähän pidempään ja tein kotitöitä. Katsoin tv:tä ja olin netissä. "
Mitä pahaa autismissa? Ei se ole sen "väärempi" ominaisuus kuin vaikkapa vasenkätisyys.
Vierailija kirjoitti:
Apua onkohan täällä mun työkavereita. Mä oon just tollanen "maanantai taas!" " mitens meni viikonloppu?" "Mitäs teitte?"
Olis outoa tulla työhuoneeseen ja sanoa vaan moi ja alkaa tehdä töitä👀
Uteletko myös seuraavina arkiaaamuina edellisen illan tapahtumat?
Vierailija kirjoitti:
Ottaa aivoon myös kyselyt.
"Yksin meni taas vkl, juttelin vaan kaupan kassalle pari sanaa, katsoin vain elämää ja itkeskelin uudelle Tahdotko mut tosiaan " - vedolle, kun kukaan ei ole halunnut 10 vuoteen.
Ei tule heti mieleen että aamukahvipöydässä haluaisin asiasta kaikille juorukelloille avautua.
Yksinäinen ja uupunut
Eli kuten todettu, ongelma on enemmän siellä yksinäisen ja uupuneen puolella. Tätä ei toki työkaverit voi tietää, eikä heidän tarvitse tietää. Kunhan ymmärrät, etteivät he ilkeyttään kysele kuulumisia. Ethän kuitenkaan ala kutsua itseäsi introvertiksi tämän takia ja ala julistaa sitä kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa autismissa? Ei se ole sen "väärempi" ominaisuus kuin vaikkapa vasenkätisyys.
Miksi autismissa pitäisi jotain pahaa olla? Outo tapa reagoida, että heti katsotaan autismin mainitseminen jotenkin, että siinä olisi pahaa.
Yleisemmin autistiset ihmiset ovat vähän heikompia sosiaalisessa kanssakäymisessä. Esim että tuolla tavalla tekevät listan tasan tarkkaan siitä mitä tekivät viikonlopun aikana on vähän merkki siitä, että autismia voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kysymys on helppo esittää loman tai viikonlopun jälkeen. Se ei tarkoita sitä, että kysyjä olisi oikeasti kiinnostunut mitä tapahtui vaan sillä osoitetaan, että toinen ei ole merkityksetön. Tuo kysymys on myös siitä hyvä, että vastauksesta ymmärtää haluaako toinen jutella enemmän vai olla hiljaa. Jos vastaus on ei mitään erikoista ja hiljaisuus sen jälkeen tarkoittaa, että henkilö haluaa olla rauhassa. Jos vastaus on muuta tai hän esittää samanlaisen vastakysymyksen, niin hän haluaa jutella.
No ei. Se ei tarkoita, että haluaa olla hiljaa. Se tarkoittaa, että en halua kertoa sinulle. Jollekin toiselle kerron. Jutella voin vaikka työasioista kanssasi, mutta kiinnostaako sinua keskustella oikeasta asiasta vai vaan saada juorun aiheita.
On aika sairasta olettaa, että toinen kyselee kuulumisia saadakseen jotain juoruttavaa. Kannattaisi hakea apua tuollaiseen.
Kun vastaa muutaman kerran viikonloppukuulumisten kyselijöille: "En mä muista." Voi kysymykset vähitellen loppua.
Sano vaikka että sait elämäsi parasta seksiä. Tai että kävit Japanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa juuri tarkoitettu tuota? Ei halua kertoa juuri hänelle tarkoittaa että haluaa olla hiljaa eli ei halua keskustella juuri hänen kanssaan.
En harrasta juoruilua. Jos kysyn joltain kuinka viikonloppu meni, syynä ei ole juorujen hakeminen vaan joko aito kiinnostus tai sitten tunnustelu millä päällä toinen on.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan taustalla jotain muuta. Kuulostaa erittäin vihaiselta ja oudolta että normaali jutteluyritys voi ärsyttää näin montaa.
Todennäköisesti vaan negatiivinen ihminen, joka odottaa muiden käyttäytyvän just niinkuin hän haluaa.
Samat henkilöt valittaa, jos niiltä ei kysele kuulumisia työpaikalla ja että syrjitään/kiusataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialisointi työpaikalla on tärkeää ja tykkään jutella työkaverien kanssa, mutta jostain mielenkiintoisista aiheista. Onneksi työpaikallani ei juuri harrasteta tyhjänpäiväistä small talkia, jonka ainoa tarkoitus on tuottaa ääntä hiljaisiin hetkiin. Toisaalta haluan olla viikonloput yksin, koska saan viikon sosialisointiannoksen töissä täyteen.
Eli oletko sosiaalisesti heikkotaitoinen? Jos tykkäät keskustella mielenkiintoisista aiheista, niin miksi et sitten keskustele niistä?
Kuulostaa siltä, että sinä olet se vouhottava koira, johon viittasin tuolla aiemmin. Eli mielestäsi on automaattisesti sosiaalisesti heikkotaitoinen, jos ei ole kiinnostunut tyhjänpäiväisestä jaarituksesta? Osallistun keskusteluihin, joihin minulla on jotain annettavaa ja jotka ovat jollain lailla mielenkiintoisia, hauskoja tai merktityksellisiä.
Työpaikalla on mahtavaa maanantaisin, koska kaikki muut ovat etätöissä, kun eivät päässeet sängystä ylös ajoissa.
Mikä tarve teillä introverteillä on sosialisoida internetissä? Ettekö viihdykään yksin ilman ihmiskontaktia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sinä olet se vouhottava koira, johon viittasin tuolla aiemmin. Eli mielestäsi on automaattisesti sosiaalisesti heikkotaitoinen, jos ei ole kiinnostunut tyhjänpäiväisestä jaarituksesta? Osallistun keskusteluihin, joihin minulla on jotain annettavaa ja jotka ovat jollain lailla mielenkiintoisia
Olen introvertti, mutta itse kyllä koen, että sinä et ole introvertti vaan ihan puhas kusipäävertti. Henkilöt, joilla ei ole hirveästi sosiaalisia taitoja eivät kykene nimenomaan keskustelemaan erilaisten ihmisten kanssa erilaisista asioista. He kykenevät ainoastaan keskustelemaan sellaisista asioista, joista he itse nimenomaan haluavat keskustella. Outoa kuitenkin on, että kaltaisesti ihmiset eivät koskaan näitä "mielenkiintoisia keskusteluja" aloita, vaan odottavat muiden ne aloittavan myös.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve teillä introverteillä on sosialisoida internetissä? Ettekö viihdykään yksin ilman ihmiskontaktia?
Tämä asiahan on täysin mustavalkoinen joko-tai
Itseänikin ahdistaa ja ärsyttää moinen kysely, vaikka eivät sillä mitään "pahaa" tarkoitakaan. Mutta kun ei minun viikonlopuissa koskaan mitään ihmeempää ole niin on ruvennut tulemaan painetta vastata jotakin muuta kuin "ihan hyvin meni", koska kaikilla muilla on kutakuinkin aina jotakin menoja/tekemisiä yms.
T. Yksinäinen/surullinen/ahdistunut/masentunut/kroonisesti väsynyt.
Ottaa aivoon myös kyselyt.
"Yksin meni taas vkl, juttelin vaan kaupan kassalle pari sanaa, katsoin vain elämää ja itkeskelin uudelle Tahdotko mut tosiaan " - vedolle, kun kukaan ei ole halunnut 10 vuoteen.
Ei tule heti mieleen että aamukahvipöydässä haluaisin asiasta kaikille juorukelloille avautua.
Yksinäinen ja uupunut