Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalojen sisäänkäynneissä ei milloinkaan näy asukkaita kulkevan sisään ja ulos. Parvekkailla myöskään ihmisiä.

Vierailija
15.09.2024 |

Uskomattoman korkeat kerrostalot yli 10 kerrosta ja olen seurannut, ettei ihmisiä näy ulkopuolella eikä myöskään parvekkeilla. Olkoon ajankohta mikä tahansa. Luulisi, että töistä tullessa ja aamulla kiireesti töihin mennessä olisi paljon ihmisiä liikkeellä. Satunnaisia kulkijoita ja kun ei illallakaan parvekkeilla.

Mitä havantoja teillä on?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kerrostaloasujana en juuri voi samastua aloitukseen. Ainoastaan pihalla leikkivien lasten vähyyden olen huomannut. Joko lapsiperheiden määrä kokonaisuudessaan on vähentynyt tai sitten he ovat keskittyneet omakoti- ja rivitaloalueille. Veikkaan sekä että.

Voin sanoa, että on eroja kerrostaloissa. Me asuttiin kerrostalokompleksissa. Kolme taloa samassa taloyhtiössä. Ei siinä pihalla lapsia näkynyt, mutta mitä siinä olisi tehnytkään. Kaksi ikivanhaa kiikkua ja hoitamaton hiekkalaatikko. Vähän lahonnut reunoilta, tarttui piikkejä pyllyyn jos reunalla istui. Ja toisaalta hiekka oli jo likaista, sinne oli mädäntynyt syksyn lehtiä ja milloin lie tuotu puhdasta hiekkaa, tuskin vuosiin. Minä ainakin kävin meidän pienen pojan kanssa mieluummin leikkipuistossa alle puolen kilometrin päässä, missä oli paljonkin tekemistä ja siistimpi ympäristö.

Ollaan asuttu myös kerrostalossa, jossa oli pihalla ihan leikkimökki ja liukumäki ja kiikkuja. Kyllä siinä lapsia oli usein ja kun vanhemmille oli pöytäryhmä, niin helppohan siinä on vieressä seurata leikkejä. Itsekin istuskelin siinä usein, tyttö leikki vieressä ja joskus poikakin, vaikka hän oli jo kouluikäinen, kun siinä asuttiin. Nyt tosin ollaan asuttu rivitalossa useampi vuosi, eikä täällä lapset leiki, mutta ei täällä ole mitään leikkipaikkaakaan. Joillain on omilla pihoilla trampoliinit. Taloyhtiössä ei ole lasten leikkipaikkaa eikä muutakaan oleskelualuetta. Parkkipaikkaa laajennettiin kai ennen meidän muuttoa ja nyt autot ovat vallanneet sen tilan, missä on kai aiemmin ollut yhteinen oleskelualue.

Vierailija
62/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummärrä, Suomi on harvaanasuttu maa. Lapset- 70-90 luvulla ei lapset päässeet päiväkotiin. Olivat perhepäivähoidossa tai kotona äidin ollessa äitiyslomalla. Nyt ovat päiväkodeissa ja siellä oleminen on lapsille rasittavaa. Ei he jaksa riehua enää illalla ulkona ,niinkuin meidän lapset jaksoi.

sitäpaitsi lapsia tehdään ja on paljon vähemmän. Meidän aikuisten aika kuluu mukavasti netissä, ei aina jaksa lenkkeillä/ kuntoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne penskatkin saa olla missään. Aina joku valittamassa. Eläintä leikkiessäänkin heti opetkin valittaa. Entäpä, mitä sanoisivat nukeilla ja autoilla leikkijöistä. Hyväksyttävää lienee ainoastaan tuijottaa puhelintaan. Sairaaksi meni maailma. 

64/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reagoinut samaan ja tullut mieleen että eikö niissä asu ihmisiä ollenkaan ja olisivat siis tyhjillään. Jos seuraa missä palaa lamput niin vain muutamassa kämpässä. Ihan outoa. Verhotkin ovat liian monessa paikassa aina alhaalla. Nukkumassa jo kello 21, menneet nukkumaan, istuvat huoneessa, jonka valot eivät näy tännepäin? Hissiosiossa ja raput saattaa palaa valot, mutta kukaan ei koskaan liiku tai tämäkin on pimeänä? Kerran talossa ravattiin monena yönä jalkaisin koko taloa läpi yöllä. Valot syttyivät ja sammuivat sitten kerros kerrokselta kun menivät alaspäin. Käytiinkö siellä tarkastamassa jotain kerros kerrokselta. Myöskään lenkkipolulla tapaa ihmisiä 'oudosti'. Luulisi että koiria ulkoiluttavat olisivat suurinpiirtein samaan aikaan samat ihmiset ja koirat, mutta 'aina' eri koirat ja eri ihmiset, paitsi joku harva ja esim sokea, ulkomaalainen, joka aina puhuu puhelimessa ja eräs jotenkin vammainen joka myös puhuu puhelimessa ja hoitel

Kommentoin vain koiria. Mulla on koira, mutta en mä sen kanssa joka päivä samaan aikaan käy ulkona. Yleensä käyn 3 kertaa vuorokaudessa (aamu-, päivä- ja  iltalenkki), mutta joskus 4 (esim jos tiedän, että iltapäivän työpalaveri venyy työajan yli, käytän koiran nopeasti pissalla lounastauolla). Aamulenkki koiran kanssa voi joskus olla klo 4:30 aamulla, joskus taas klo 10. Riippuu siis ihan siitä, mihin aikaan herään ja mihin aikaan iltalenkki on ollut. Jos olen nukkunut edellisen yön huonosti ja haluan päästä illallla aikaisemmin nukkumaan, iltalenkki voi olla - kuten tänään - klo 19:30. Eilen käytin koiran iltalenkillä klo 23:45. En myöskään aina kulje samaa reittiä. Joskus teen pidempiä lenkkejä, joskus lyhyempiä. Talvisaikaan reittiin vaikuttaa todella paljon lumi- ja jäätilanne. Ja se, miten jalankulkuväyliä on aurattu tai hiekoitettu. Yksi mukavimmista kävelyreiteistä kulkee väylää, jossa ei ole lainkaan talvikunnossapitoa. Ei siellä viitsi umpihangessa tarpoa. Keäsisin, jos on ukkosta ilmassa, mun koirani haluaa käydä vain pikaisesti pissalla ja sitten U-käännös ja takaisin kotiin. Tehdään pidempilenkki sitten, kun se suostuu pidemmälle lenkille lähtemään. Joten ainakin mut ja koirani voi nähdä ulkona varsin eri aikoihin vuorokaudesta ja varsin eri reiteillä. 

Vierailija
65/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin omakotitalojen ja rivitalojen pihoilla tai terasseilla ei möyskään näkynyt lämpöisenä kesänä montaakaan kertaa ihmisiä.

On vaan niin hienot kapusteet katettu suurelle määrälle esim. ruokailijoita, ei koskaan kuitenkaan käytössä.

Me olemme hyvin paljon pihalla ja touhuamme ja värkkäämme kaikkea siellä.

Kyllä meidän naapurit on pihallaan paljon. Yksillä on sellainen hieno terassi jossa syövät usein. Yhdet puunaa autojaan jatkuvalla syötöllä, samoin leikkaavat nurtsia, trimmeröivät, leikkaavat puskia, haravoivat ja puhaltelevat lehtipuhaltimella. Yksi pariskunta riitelee jatkuvasti ja huutaa toisilleen pihalla (saisivat mennä minun puolesta sisälle tappelemaan mieluummin). Lapsiperheiden lapset leikkii pihalla paitsi ei aivan pienimmät. 

Miten sinulla on aikaa/mielenkiintoa tarkkailla ihmisten elämää? Sinulla on kiikarit? Oletko yhtään kuullut, mistä se yksi pariskunta jatkuvasti riitelee?

Vierailija
66/66 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin omakotitalojen ja rivitalojen pihoilla tai terasseilla ei möyskään näkynyt lämpöisenä kesänä montaakaan kertaa ihmisiä.

On vaan niin hienot kapusteet katettu suurelle määrälle esim. ruokailijoita, ei koskaan kuitenkaan käytössä.

Me olemme hyvin paljon pihalla ja touhuamme ja värkkäämme kaikkea siellä.

Kyllä meidän naapurit on pihallaan paljon. Yksillä on sellainen hieno terassi jossa syövät usein. Yhdet puunaa autojaan jatkuvalla syötöllä, samoin leikkaavat nurtsia, trimmeröivät, leikkaavat puskia, haravoivat ja puhaltelevat lehtipuhaltimella. Yksi pariskunta riitelee jatkuvasti ja huutaa toisilleen pihalla (saisivat mennä minun puolesta sisälle tappelemaan mieluummin). Lapsiperheiden lapset leikkii pihalla paitsi ei aivan pienimmät. 

Miten sinulla on aikaa/mielenkiinto

Taitaa se tuskanpaikka olla itselläsi korvien välissä ennemmin kuin ap:llä.

Tämä on keskustelupalsta ja aihekin hyvä ja näkemyksiä on tullut ketjuun monilta. Koirajututkin ihan valaisee ainakin minun päiväni. =)

Näin voi kertoilla just itsestään. Ei se ole muilta pois.

Rakentavia ajatuksia viikkoon, elämä on suuri retki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän