Kerrostalojen sisäänkäynneissä ei milloinkaan näy asukkaita kulkevan sisään ja ulos. Parvekkailla myöskään ihmisiä.
Uskomattoman korkeat kerrostalot yli 10 kerrosta ja olen seurannut, ettei ihmisiä näy ulkopuolella eikä myöskään parvekkeilla. Olkoon ajankohta mikä tahansa. Luulisi, että töistä tullessa ja aamulla kiireesti töihin mennessä olisi paljon ihmisiä liikkeellä. Satunnaisia kulkijoita ja kun ei illallakaan parvekkeilla.
Mitä havantoja teillä on?
Kommentit (66)
Arvaa mitä, ap. Mun elämä ei ole niin rajoittunutta että ainoa huvi olisi kytätä kerrostaloja.
Kesäyöt nukun parvekkeen lattialla ja ryömin sieltä pois, ettei alastomuuteni herätä pahennusta ohikulkijoissa.
Poistun aina ulos takaovesta, koska vien samalla roskat mennessä.
Inhoan ap:n kaltaisia kyttääjiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen reagoinut samaan ja tullut mieleen että eikö niissä asu ihmisiä ollenkaan ja olisivat siis tyhjillään. Jos seuraa missä palaa lamput niin vain muutamassa kämpässä. Ihan outoa. Verhotkin ovat liian monessa paikassa aina alhaalla. Nukkumassa jo kello 21, menneet nukkumaan, istuvat huoneessa, jonka valot eivät näy tännepäin? Hissiosiossa ja raput saattaa palaa valot, mutta kukaan ei koskaan liiku tai tämäkin on pimeänä? Kerran talossa ravattiin monena yönä jalkaisin koko taloa läpi yöllä. Valot syttyivät ja sammuivat sitten kerros kerrokselta kun menivät alaspäin. Käytiinkö siellä tarkastamassa jotain kerros kerrokselta. Myöskään lenkkipolulla tapaa ihmisiä 'oudosti'. Luulisi että koiria ulkoiluttavat olisivat suurinpiirtein samaan aikaan samat ihmiset ja koirat, mutta 'aina' eri koirat ja eri ihmiset, paitsi joku harva ja esim sokea, ulkomaalainen, joka aina puhuu puhelimessa ja eräs jotenkin vammainen joka myös puhuu puhelimessa ja hoitel
Sinulla on kummallisia mietteitä.
Itse olen ihmetellyt, että mihin lapset ovat kadonneet pihoilta?
Olen syntynyt 1992, joten meilläkin oli jo lapsuudessa pleikkarit sun muut. Silti juostiin pihalla päivittäin. Mulla on makkarista näkymä isoon leikkipuistoon, joka on surullisen tyhjä jatkuvasti. Eikö edes pienten lasten kanssa enää ulkoilla?
Tosin jokunen vuosi sitten asuin Ogelissa (HKI) ja siellä kyllä leikkipuistossa näkyi usein paljonkin lapsia. Miksiköhän täällä ei, en ymmärrä. Koronan jälkeen ihmiset jäivät sisätiloihin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisiä näkyy, mutta näkyykö ikinä koskaan naapureita kauppakassien kanssa? Ei näy, koska ei ole oleellista simulaation kannalta.
Joka päivä näkyy naapureita rappukäytävässä milloin kauppakassien, milloin koiran, milloin pyörän kanssa. Tietenkin, koska kaikki elää ihan normaalia elämää. Ulko-ovelle sattuu usein joku samaan aikaan sisään tai ulos menossa oleva naapuri, vaikka iso osa varmaan kulkee parkkihallin kautta, josta siis on hissi suoraan sisälle rappuun. Itse en oleskele parvekkeella kesällä paljoa, koska siellä puhaltaa nykyään ilmalämpöpumppu, ja on muutenkin vähän liian kuuma. Mutta vastapäisen talon parvekkeilla näkyy kyllä välillä porukkaa. Myös vastapäisen talon ulko-ovella käy usein vilske. Ja roska-aitaukseenkin sattuu usein joku samaan aikaan. Kyllä ihmisiä tuntuu pyörivän ihan entiseen malliin kotinsa ulkopuolella, ainakin täällä Helsingissä.
Onko ap:lla jotain isompia henkisiä ongelmia mahdollisesti? Kannattaa ehkä hakea apua.
Niin pyörätuolia käyttäviä ja vaikka avustajan kanssa kulkevia ei näy kuin tosi harvoin. Me kyllä kuljimme pyörätuolissa istuvan kanssa kaduilla ja kaupoissa, joka puolella.
Mihin ihmiset ovat kadonneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vakoilija olet? Tämä tyyppi ei tarvitse tietoa siitä missä suomalaiset aikaansa viettävät.
Heh, en minä nyt niin luulosairas ole kuin sinä. Ihmettelen miksi pitää hankkia isot terassit ja omakotitalot kun ei ollenkaan viihdytä ulkona.
Omassa rauhassa omalla pihalla tai tontilla. Meillä on aina puuhaa ulkona. Mehun tekemistä sahaamista ja maalaamista ja muuta kunnostamista.
Sitten vapaalla istutaan auringossa tai terassilla.
Jos olist oikeasti suomalaine ymmärtäisit olla kyttäämättä muiden tekemisiä. Lopeta utelu.
Vierailija kirjoitti:
Niin omakotitalojen ja rivitalojen pihoilla tai terasseilla ei möyskään näkynyt lämpöisenä kesänä montaakaan kertaa ihmisiä.
On vaan niin hienot kapusteet katettu suurelle määrälle esim. ruokailijoita, ei koskaan kuitenkaan käytössä.
Me olemme hyvin paljon pihalla ja touhuamme ja värkkäämme kaikkea siellä.
Kyllä meidän naapurit on pihallaan paljon. Yksillä on sellainen hieno terassi jossa syövät usein. Yhdet puunaa autojaan jatkuvalla syötöllä, samoin leikkaavat nurtsia, trimmeröivät, leikkaavat puskia, haravoivat ja puhaltelevat lehtipuhaltimella. Yksi pariskunta riitelee jatkuvasti ja huutaa toisilleen pihalla (saisivat mennä minun puolesta sisälle tappelemaan mieluummin). Lapsiperheiden lapset leikkii pihalla paitsi ei aivan pienimmät.
Ihanan rauhallista asumista. Kuulostaa hyvältä. Itse asunut narkkareiden kanssa samassa talossa ja oli hirveä ralli.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihmetellyt, että mihin lapset ovat kadonneet pihoilta?
Olen syntynyt 1992, joten meilläkin oli jo lapsuudessa pleikkarit sun muut. Silti juostiin pihalla päivittäin. Mulla on makkarista näkymä isoon leikkipuistoon, joka on surullisen tyhjä jatkuvasti. Eikö edes pienten lasten kanssa enää ulkoilla?
Tosin jokunen vuosi sitten asuin Ogelissa (HKI) ja siellä kyllä leikkipuistossa näkyi usein paljonkin lapsia. Miksiköhän täällä ei, en ymmärrä. Koronan jälkeen ihmiset jäivät sisätiloihin?
Korona varmasti muutti asioita jonkin verran, mutta kyllä meillä päin (koillis-Helsinki) edelleen näkyy lapsia pihalla leikkimässä ja esim futista pelaamassa. Fakta kuitenkin on, että lapset nykyään viettää aiempaa enemmän aikaa ruutujen äärellä, valitettavasti. Sekin on otettava huomioon, että lapsia yksinkertaisesti on vähemmän kuin ennen, syntyvyyshän on laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisiä näkyy, mutta näkyykö ikinä koskaan naapureita kauppakassien kanssa? Ei näy, koska ei ole oleellista simulaation kannalta.
Joka päivä näkyy naapureita rappukäytävässä milloin kauppakassien, milloin koiran, milloin pyörän kanssa. Tietenkin, koska kaikki elää ihan normaalia elämää. Ulko-ovelle sattuu usein joku samaan aikaan sisään tai ulos menossa oleva naapuri, vaikka iso osa varmaan kulkee parkkihallin kautta, josta siis on hissi suoraan sisälle rappuun. Itse en oleskele parvekkeella kesällä paljoa, koska siellä puhaltaa nykyään ilmalämpöpumppu, ja on muutenkin vähän liian kuuma. Mutta vastapäisen talon parvekkeilla näkyy kyllä välillä porukkaa. Myös vastapäisen talon ulko-ovella käy usein vilske. Ja roska-aitaukseenkin sattuu usein joku samaan aikaan. Kyllä ihmisiä tuntuu pyörivän ihan entiseen malliin kotinsa ulkopuolella, ainakin täällä Helsin
Juu kyllä täällä Helsingissä ihmisiä näkyy ihan riittämiin. Asuukohan ap jossain muuttotappiokunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä näkyy naapureita rappukäytävässä milloin kauppakassien, milloin koiran, milloin pyörän kanssa. Tietenkin, koska kaikki elää ihan normaalia elämää. Ulko-ovelle sattuu usein joku samaan aikaan sisään tai ulos menossa oleva naapuri, vaikka iso osa varmaan kulkee parkkihallin kautta, josta siis on hissi suoraan sisälle rappuun. Itse en oleskele parvekkeella kesällä paljoa, koska siellä puhaltaa nykyään ilmalämpöpumppu, ja on muutenkin vähän liian kuuma. Mutta vastapäisen talon parvekkeilla näkyy kyllä välillä porukkaa. Myös vastapäisen talon ulko-ovella käy usein vilske. Ja roska-aitaukseenkin sattuu usein joku samaan aikaan. Kyllä ihmisiä tuntuu pyörivän ihan entiseen malliin kotinsa ulkopuolella, ainakin täällä Helsin
Miksi yrität syyttää ap olevan henkisesti vajaa. Minä olen paljon omassa piahssa kuten kirjoitan. Muita ihmisiä näkee omakotialueilla havoin - pääkaupunkiseutu. Samoin kuvittelin, että kun on lukuista määrät postilaatikoita talon ovella, niin luulisi silloin kerrostalossa olevan monta sataa ihmistä.
Monta sataa ihmistä ja hissit, luulisi hissien menevän ees taas kaiken päivää.
El todellakaan ole kulkijoita. Ulkomailla on ihan toisin, siellä oli kaiken aikaa menoa ja elämää.
Vierailija kirjoitti:
Niin pyörätuolia käyttäviä ja vaikka avustajan kanssa kulkevia ei näy kuin tosi harvoin. Me kyllä kuljimme pyörätuolissa istuvan kanssa kaduilla ja kaupoissa, joka puolella.
Jos käyttää julkista liikennettä Helsingissä, niin ei kyllä tunnu, että ihmiset ois kadonneet minnekään. Melkein aina on bussi täynnä, ja pyörätuolin käyttäjiäkin näkyy kyllä.
Mikä näiden ihettelevien viestien tarkoitus on? Ihan selvää on, että ihmiset ei oo kadonneet mihinkään, pikemminkin päin vastoin, joka paikka täynnä ihmisiä. Vai onko nää ihmettelijät jostain tyhjenevältä maaseudulta?
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä, ap. Mun elämä ei ole niin rajoittunutta että ainoa huvi olisi kytätä kerrostaloja.
No nyt ei ole ainoa huvi vaan ilmiö josta puhutaan vähän.
Joka paikka täynnä ihmisiä... niin oletat, mutta kun ei kotipihalla eikä sen läheisyydessä. Pelkäävätkö ihmiset olla omalla reviirillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne Helsinkiin.
ap on sitä mieltä omasta puolestaan, että koko Suomi on hiljainen ja rauhallinen ja turvallinen lintukoto. Lintukoto on niin rauhallinen, ettei edes korkeiden kerrostaloalueiden läheisyydessä näy kuin muutama varpunen ihmettelemässä. Ihanaa elämää suomalaisessa kupiniyhteisössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne Helsinkiin.
Kuitenkin pihat ovat yhtä hiljaisia kuin maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä näkyy naapureita rappukäytävässä milloin kauppakassien, milloin koiran, milloin pyörän kanssa. Tietenkin, koska kaikki elää ihan normaalia elämää. Ulko-ovelle sattuu usein joku samaan aikaan sisään tai ulos menossa oleva naapuri, vaikka iso osa varmaan kulkee parkkihallin kautta, josta siis on hissi suoraan sisälle rappuun. Itse en oleskele parvekkeella kesällä paljoa, koska siellä puhaltaa nykyään ilmalämpöpumppu, ja on muutenkin vähän liian kuuma. Mutta vastapäisen talon parvekkeilla näkyy kyllä välillä porukkaa. Myös vastapäisen talon ulko-ovella käy usein vilske. Ja roska-aitaukseenkin sattuu usein joku samaan aikaan. Kyllä ihmisiä tuntuu pyörivän ihan entiseen ma
Miksi yrität syyttää ap olevan henkisesti vajaa. Minä olen paljon omassa piahssa kuten kirjoitan. Muita ihmisiä näkee omakotialueilla havoin - pääkaupunkiseutu. Samoin kuvittelin, että kun on lukuista määrät postilaatikoita talon ovella, niin luulisi silloin kerrostalossa olevan monta sataa ihmistä.
Monta sataa ihmistä ja hissit, luulisi hissien menevän ees taas kaiken päivää.
El todellakaan ole kulkijoita. Ulkomailla on ihan toisin, siellä oli kaiken aikaa menoa ja elämää.
Miksiköhän triggeröidyit väittämään: "yrität syyttää ap olevan henkisesti vajaa"? Kun kysyin hieman huolissani, onko mahdollisesti jotain henkisiä ongelmia. Nimittäin ei ole ihan normaalia kytätä tuolla tavalla muiden ihmisten asuntoja, ja vielä väittää, ettei koskaan missään näy ketään, kun on täysin selvää, että ihmisiä kyllä näkyy liikkeellä.
Se, että Suomessa on erilaista kuin ulkomailla onkin sitten ihan toinen juttu. Noinhan on aina ollut. Täällä eletään enemmän hissukseen kuin jossain etelämpänä, ei kai se nyt ole mikään uutinen.
No ei sieltä maanalaisesta tallistakaan niinkään jonoa ole kadulle. Ajatellaa vaikka Espoon tornitaloja, niin ei ole ruuhkaa autoista tai ihmisistä.
Kadultahan sinne halleihin käännytään.