Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalojen sisäänkäynneissä ei milloinkaan näy asukkaita kulkevan sisään ja ulos. Parvekkailla myöskään ihmisiä.

Vierailija
15.09.2024 |

Uskomattoman korkeat kerrostalot yli 10 kerrosta ja olen seurannut, ettei ihmisiä näy ulkopuolella eikä myöskään parvekkeilla. Olkoon ajankohta mikä tahansa. Luulisi, että töistä tullessa ja aamulla kiireesti töihin mennessä olisi paljon ihmisiä liikkeellä. Satunnaisia kulkijoita ja kun ei illallakaan parvekkeilla.

Mitä havantoja teillä on?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä, ap. Mun elämä ei ole niin rajoittunutta että ainoa huvi olisi kytätä kerrostaloja.

No nyt ei ole ainoa huvi vaan ilmiö josta puhutaan vähän.

Mihin ihmiset ovat kadonneet?

Mikä ihmeen ilmiö? Miten niin kadonneet? Aina on ollut tällaista, eikä ihmiset ole mihinkään kadonneet (paitsi muuttotappiokunnista). Enemmän vietetään aikaa ruutujen ääressä kyllä, jos sitä tarkoitat. Ja jos ihmisiä kaipaat, niin tervetuloa Helsingin keskustaan, täällä niitä kyllä riittää.

Vierailija
42/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sellaisilla kokonaan lasia olevilla parvekkeilla tai suoraan kadulle näkyvillä pihoilla olekaan kiva oleskella. Meidän piha on talon takana ja pensaat rajaa sen verran, ettei kukaan näe ollaankin pihalla vai ei. Varmaan näyttää että talo on hiljainen, kun kesällä ollaan siellä takapihalla suunnilleen koko ajan ja talon etupuolella ei edes auto liiku minnekään kun liikutaan pyörällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tahtovat lasitetuttuja parvekkeita ja nyt ilmenee, ettei siellä edes iletä istua. Hävettääkö ihmisiä näyttäytyä, mutta roinaa on parvekkeet täynnä.

Ei minua haittaa, vaikka naapurit minut näkisivät. Eihän täällä edes tervehditä. saa olla täysin tuntemattomana omalla pihallaan ja parvekkeellaan.

Me tykkäämme raittiista ilmasta ja valosta.

Asutaan muuten pääkaupunkiseudulla. Ihan samallaista lintukotoa on koko Helsinki ja ympäristö.

Niin siksi ihmettele mihin ihmiset on kadonneet?

Vierailija
44/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sellaisilla kokonaan lasia olevilla parvekkeilla tai suoraan kadulle näkyvillä pihoilla olekaan kiva oleskella. Meidän piha on talon takana ja pensaat rajaa sen verran, ettei kukaan näe ollaankin pihalla vai ei. Varmaan näyttää että talo on hiljainen, kun kesällä ollaan siellä takapihalla suunnilleen koko ajan ja talon etupuolella ei edes auto liiku minnekään kun liikutaan pyörällä. 

Minä ajan myös pyörällä eikä vastaan tule oikein ketään, että voisi edes hymyillä. Suojassa olemme mekin, mutta minua ei haittaisi  vaikka ihmisiä liikkuisi enemmän.

Kauppakeskuksissa kyllä poukkoilevat ja sitten kiirehtivät autoihin . Ja mihin sieltä.

Vierailija
45/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä, ap. Mun elämä ei ole niin rajoittunutta että ainoa huvi olisi kytätä kerrostaloja.

Tänne Helsinkiin. 

Kuitenkin pihat ovat yhtä hiljaisia kuin maaseudulla.

Lapset ovat nykyään enemmän ruutujen ääressä. Mutta kyllä pihalla kulkee ihmisiä eestaas. 

Vierailija
46/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tulee rappukäytävässä ketään vastaan.

Vierailija
47/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkevatko autolla kellarikerroksessa olevasta autohallista? 

Vierailija
48/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin tulee rappukäytävässä ketään vastaan.

Meillä tuntuu että jotkut suorastaan asuvat rappukäytävässä. Koko ajan ravaavat johonkin. 

Vierailija
49/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin omakotitalojen ja rivitalojen pihoilla tai terasseilla ei möyskään näkynyt lämpöisenä kesänä montaakaan kertaa ihmisiä.

On vaan niin hienot kapusteet katettu suurelle määrälle esim. ruokailijoita, ei koskaan kuitenkaan käytössä.

Me olemme hyvin paljon pihalla ja touhuamme ja värkkäämme kaikkea siellä.

Kuka siellä helteellä viihtyy? Parempi olla silloin sisällä.

Vierailija
50/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerrostaloasujana en juuri voi samastua aloitukseen. Ainoastaan pihalla leikkivien lasten vähyyden olen huomannut. Joko lapsiperheiden määrä kokonaisuudessaan on vähentynyt tai sitten he ovat keskittyneet omakoti- ja rivitaloalueille. Veikkaan sekä että.

Vierailija
51/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne Helsinkiin. 

Kuitenkin pihat ovat yhtä hiljaisia kuin maaseudulla.

Normaalit ihmiset lähtevät aamulla töihin, työpäivän jälkeen käyvät salilla, sitten kaupassa ja vasta illalla kaiken tämän jälkeen tulevat kotiin. Viikonloppuna nukutaan, siivotaan tai ollaan mökillä. Ei kenelläkään ole velvollisuutta järjestää ap:n viihdyttämiseksi teatterinäytöksiä parvekkeillaan ja pihoillaan. Miksi sinä ap kyttäät ihmisiä etkä käy töissä?

Vierailija
52/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt, että mihin lapset ovat kadonneet pihoilta?

Olen syntynyt 1992, joten meilläkin oli jo lapsuudessa pleikkarit sun muut. Silti juostiin pihalla päivittäin. Mulla on makkarista näkymä isoon leikkipuistoon, joka on surullisen tyhjä jatkuvasti. Eikö edes pienten lasten kanssa enää ulkoilla? 

Tosin jokunen vuosi sitten asuin Ogelissa (HKI) ja siellä kyllä leikkipuistossa näkyi usein paljonkin lapsia. Miksiköhän täällä ei, en ymmärrä. Koronan jälkeen ihmiset jäivät sisätiloihin?

En tiiä, missä lapset ovat, missä kaikki ovat. Tuntu, että pienet lapset ovat kadonneet kuvasta kokonaan.

Vierailija
53/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt, että mihin lapset ovat kadonneet pihoilta?

Olen syntynyt 1992, joten meilläkin oli jo lapsuudessa pleikkarit sun muut. Silti juostiin pihalla päivittäin. Mulla on makkarista näkymä isoon leikkipuistoon, joka on surullisen tyhjä jatkuvasti. Eikö edes pienten lasten kanssa enää ulkoilla? 

Tosin jokunen vuosi sitten asuin Ogelissa (HKI) ja siellä kyllä leikkipuistossa näkyi usein paljonkin lapsia. Miksiköhän täällä ei, en ymmärrä. Koronan jälkeen ihmiset jäivät sisätiloihin?

Meidän asuinalueella on pelkkiä omakotitaloja joista vain kolmessa asuu lapsiperhe, näistä yhdellä on vielä vaunuikäinen lapsi, kaikki muut ovat vähintään kouluikäisiä ja suurin osa niin isoja että mitä ilmeisimmin kulkevat ihan omatoimisesti. Lasten aikataulut ja elämänrytmi vaikuttaisivat olevan täysin erilaiset kuin omani, koska heitä näkee vain satunnaisesti lähinnä fillarilla liikkeellä silloin kun itse kuljen omien aikataulujeni mukaan.

Vierailija
54/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset esiin yhteiskunnassa

! Voimme kaikki oppia lapsilta elämisen taitoa.

Vierailija
55/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin omakotitalojen ja rivitalojen pihoilla tai terasseilla ei möyskään näkynyt lämpöisenä kesänä montaakaan kertaa ihmisiä.

On vaan niin hienot kapusteet katettu suurelle määrälle esim. ruokailijoita, ei koskaan kuitenkaan käytössä.

Me olemme hyvin paljon pihalla ja touhuamme ja värkkäämme kaikkea siellä.

Hyvä kyttääjä,

meillä on talon etupuolella (kadun puolella) vain yksi parveke jota käytän lähinnä vain pyykin kuivattamiseen telineillä (umpikaide joten et edes näe telineitä), kaksi muuta parveketta on talon toisella puolella, samoin terassit joita on myös talon kummassakin päädyssä. Kadun puolella olevat piharakennukset (2 kpl) on sijoitettu niin etä ne peittävät näkymän talon päätyihin, juurikin kaltaistesi vain huvikseen ohiajelevien ja kyyläävien uteliaiden ja kateellisten takia. Etupihan istutukset on myös suunniteltu niin että hoitoa vaativa ainoa näkyvä työ on nurmikon leikkaaminen.

Onnea matkaan, toivottavasti sinäkin saisit joskus nauttia samanlaisesta järvi-idyllistä takapihallasi kuin minä taloni pihapiirissä ihan päivittäin.

Vierailija
56/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Myös omakotitalojen pihat todella tyhjiä. Ovatko ihmiset vessassa puhelimen kanssa 247?

Nykyihmiset ei enää uskalal näyttäytyä pihoillaan.

Vierailija
57/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa ja usein osuu hissiin tai alaovelle joku samaan aikaan, varmaan parvekkeillakin liikkuvat vaikka en ole välittänyt tarkkailla asiaa. 

Vierailija
58/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyseessä uusi kerrostalo ja sijoitusasunnot, jotka ovat jääneet myymättä? Näitä on nyt kunnassa kuin kunnassa. Kukaan ei halua pitää ääntä asiasta.

Vierailija
59/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että oikein uskomattoman korkeita taloja.

Vierailija
60/66 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja lenkillä päivittäin. Parvekkeella en ole koskaan, koska ei kiinnosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi