Uskoni on koetuksella
Olen menettämässä uskoni Jumalaan ja ihmisiin,nimenomaan uskovaisiin. Olen kokenut niin paljon vastoinkäymisiä,että tuntuu Jumalan rangaistuksesta olla edes olemassa. Viimeinen pisara oli se,että pitkäaikainen uskovainen nyttemmin ex-ystävä kävi päälleni fyysesti ja verbaalisesti tuotuani esiin asioita,jotka paljastivat henkilön teeskentelyn. Sain siis selville totuuden hlön todellisesta luonteesta ja ystävyytensä valheellisuudesta tilanteen kautta,mutta suru ja tuska on kova. Pettymys jälleen yhteen ihmiseen johon luotin hyvin arkaluontoisia asioissa. Hymyilevän ja 'rakastavan' naamion alta paljastuikin narsisti. En tiedä, ryhtyykö hlö nyt mustamaalaaminen minua todennäköisesti levittää perättömiä juoruja ympärilleen ainakin. Olen kyllästynyt tähän uskovaisten teeskentelyyn ja tekopyhyyteen-susiin lammasten vaatteissa. Missä olet, Jumala?
Kommentit (133)
Jos sanot että kyseessä on "susi lampaiden vaatteissa" niin miksi syyttää oikeita lampaita. Oikeat lampaat seuraavat Jeesusta ja välttelevät susia. Oli susi lampaiden vaatteissa tai susi ei-uskovana valmiina repimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan siunausta! Älä luovu uskostasi.
Yritän, mutta se on todella vaikeaa, koska kokemukset uskovaisista ovat loppujen lopuksi vuosikausien ajan olleet todella kamalia,kun asiaa jälkikäteen lähtee ynnäilemään. Asian tekee todella vaikeaksi se, että monet väittävät olevansa Jeesuksen seuraajia ja jopa opettavat tai ohjaavat muita ja. 'palvelupaikoilta',mutta mitään hedelmää ei yleensä näy-ellei sellaiseksi lasketa sitten esimerkiksi aloituksen kuvausta uskovaisen käytöksestä.
Kys.hlö on ollut mm pyhäkoulun vetäjä ja nyt srkn ylistyksessä. Voisi sanoa että jopa himoitsee näkyvimpiä palvelus paikkoja ihmisten kehuja,suosiota,mutta kun hänen motiiveistaan toiminnastaan tiettyjen asioiden suhteen kysyy,hlö käy päälle,kuten nyt minun tapauksessani ihan fyysisellä väkivallalla. Uskomatonta,että ihmiset eivät näe näiden lävitse, vaan oikein kannustavat tä
Sun ei tarvii uskoo niihin uskovaisiin, sun ei tarvitse luopua uskosta kenenkään ihmisen takia, jos joku uskovainen ihminen on sun mielestä ärsyttävä tai k*pää tms. Uskoon ei tarvita uskontoa tai instituutiota. Se on sun suhde Jumalaan. Sun valinta mihin uskot ja mitä ajattelet Jeesuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mooses Egyptistä sai ohjeita henkimaailmasta. Kuten hänelle ilmestyi Jeesus orjan tappura pensaassa. Puhuva orjantappura kruunu. Ja puhuu tänäänkin. Ristillä.
Minäkin saan selkeitä ohjeita henkimaailmasta. Edelleenkin meitä ohjeistetaan henkimaailmasta käsin ja meille annetaan erilaisia tehtäviä elämissämme, myös ihmisten äärellä. Osa tekee myös julkisesti näkyvämpää työtä. Kaikki työt ovat arvokkaita, julkisuuskuva ei kerro työn arvokkuudesta yhtään sen enempää.
Koetelkaa henget. Itse en henkiä kuuntele. Raamatun sana riittää.
Vierailija kirjoitti:
Sillä niin on JUMALA ( se oikea) maailman ihmisiä rakastanut että Hän antoi ainoan ( synnitön) Poikansa ettei yksikään joka Häneen uskoo HUKKUISI ( kadotetut lampaat) vaan hänellä ( sillä joka uskoo) olisi iankaikkinen elämä. Tämä elämä on hänen pojassaan. Jumalan Poika ei tullut maailmaan tuomitsemaan vaan pelastamaan. John. 3 :16-18.
Liittyykö tämä jotenkin aloitukseen vai mihin pyrit?
Vierailija kirjoitti:
Miten jonkun yksittäisen idiooorin käytös voi viedä pois Kristuksen armon? Ei mitenkään!
ÄLÄ SEKOITA ASIOITA.
Jos olisit lukenut paremmin,olisit ehkä huomannut,että tämä ei ollut ainoa tapaus,vaan viimeinen korsi joka katkaisi kamelin selän.
Ymmärrän aloittajaa. Paholainen käy ympäri kuin kiljuva jalopeura etsiäkseen sitä jonka voi syödä. Tämä pitää tiedostaa. Uskovaiset, jotka eivät ymmärrä tätä, ovat hukassa. Käärme on täällä edelleen ja paratiisin portit ovat kiinni. Kun portit aukeavat, ne jotka ovat säilyttäneet uskonsa, pääsevät armosta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Jumala kuulee mutta hän on antanut nämä oppiläksyt sinulle jotta sinä oppisit enemmän. Älä väheksy näitä oppimääriä, kaiken kokemasi jälkeen sinä voit auttaa muitakin oppimaan. Et ole yksin, minäkin tiedän mitä on havahtua ihmisten todelliseen luonteeseen. Jaksamista sinulle ja rauhaa sinun päivääsi. 🖤
Mitä hänen on mielestäsi tarkoitus tuosta oppia? Että ihmisiin ei pidä koskaan luottaa? Että uskovaiset on narsistihuijareita? Jotain muuta, mitä?
Älä kysele vaan ajattele. Ei saisi liiaksi puuttua toisten asioihin, ei tuputtaa asioita, neuvoja tai oppeja. On hyvä opetella itsekin asioita. Kysyvä ei tieltä eksy mutta joskus kysymys täytyy esittää uudelleen ja uudelleen löytääkseen vastauksen.
Mitähän tämäkin nyt sitten tarkoittaa? ' älä kysele vaan ajattele' Jos et kysy,et osaa myöskään ajatella ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Miten jonkun yksittäisen idiooorin käytös voi viedä pois Kristuksen armon? Ei mitenkään!
ÄLÄ SEKOITA ASIOITA.
Äläkä sinä huuda.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanot että kyseessä on "susi lampaiden vaatteissa" niin miksi syyttää oikeita lampaita. Oikeat lampaat seuraavat Jeesusta ja välttelevät susia. Oli susi lampaiden vaatteissa tai susi ei-uskovana valmiina repimään.
Niin? Juuri näinhän minä jatkossa teenkin ja olen parhaan ymmärrykseni mukaan pyrkinyt aiemminkin tekemään. Mikä oli pointtisi? Jos niitä 'oikeita' lampaita ei ole tai ne määkivät kritiikittömästi jokaisen karismaattiselta tuntuvan puhujan,pastorin,nuorisotyöntekijä,kotiryhmän vetäjän,ylistyksen vetäjän tai kenen tahansa muun perään,niin vaikea se on omaa mielipidettään saada kuuluviin. Lammas on tyhmä laumaeläin,mutta kuinka moni lopulta tunnistaa Paimenen äänen kaiken turhan metelin keskellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Juuri näinhän minä jatkossa teenkin ja olen parhaan ymmärrykseni mukaan pyrkinyt aiemminkin tekemään. Mikä oli pointtisi? Jos niitä 'oikeita' lampaita ei ole tai ne määkivät kritiikittömästi jokaisen karismaattiselta tuntuvan puhujan,pastorin,nuorisotyöntekijä,kotiryhmän vetäjän,ylistyksen vetäjän tai kenen tahansa muun perään,niin vaikea se on omaa mielipidettään saada kuuluviin. Lammas on tyhmä laumaeläin,mutta kuinka moni lopulta tunnistaa Paimenen äänen kaiken turhan metelin keskellä?
Niin? Tunnistatko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Älä projisoi pettymystäsi ihmisiin pettymällä Jumalaan.
Tiedän itsekin sen tunteen, kun elämän vaikeassa paikassa ne "kunnon uskovaiset", ystävät koko eliniältä kääntävät selän, jättävät yksin. Mutta ei se kerro mitään Jumalasta, vaan niiden ihmisten pienuudesta ja vajavaisuudesta.
Älä siis laita toivoasi ihmisiiin, vaan Jumalaan. Ja jos se nykyinen seurakunta tuntuu tällaisten tapahtumien takia vaikealta paikalta, hakeudu johonkin muuhun kristilliseen seurakuntaan, vaikkapa ortodoksiseen kirkkoon. En siis itse ole ortodoksi, mutta vanhat kirkkokunnat ovat kestäneet maailman myrskyt joten sieltä voisi löytyä sellaista vakautta, jota tuollaisessa tilanteessa kaipaat.
En kokemusteni vuoksi enää uskalla luottaa yhteenkään uskovaiseen,en pappiin,en keneenkään. Jos siirtyisin kirkkoon, en tekisi siellä käytännössä mitään muuta kuin laulaisi muutaman virren,kävisin ehtoollisella ja lähtisin jatkamaan elämääni kuten ennenkin. Mitään varsinaista lisämerkitystä ei siis tuollainen yhteisö minulle enää tässä vaiheessa tuo. Olen tosin eronnut näiden wokejuttujen takia kirkosta jo ennen kuin se oli muotia,mutta että menisin takaisin entistäkin sekvampaan kirkkooinstituutioon(jota kutsut 'vakaaksi')niin enpä tiedä..
Eihän se Jumalan syy ole, mitä ihmiset ovat tehneet sulle. Muista, mitä tekivät Jeesukselle! Jeesus varoitti, että maailmassa teillä on ahdistus! Niin onkin! Ja että joudumme vainon kohteiksi.
Ja monissa kohdissa Raamattu varoittaa ihmisten pahuudesta ja siitä, ettei kannata turvata eli luottaa ihmisiin. Jumala kyllä antaa sinulle voimaa kestää kärsimykset.
Lue Johanneksen ensimmäinen kirje. Kaunista tekstistä rakkaudesta. Ilman Jumalaa emme voi mitään tehdä
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajaa. Paholainen käy ympäri kuin kiljuva jalopeura etsiäkseen sitä jonka voi syödä. Tämä pitää tiedostaa. Uskovaiset, jotka eivät ymmärrä tätä, ovat hukassa. Käärme on täällä edelleen ja paratiisin portit ovat kiinni. Kun portit aukeavat, ne jotka ovat säilyttäneet uskonsa, pääsevät armosta sisään.
Usko oli minulle koko elämääni kantava voima ja luottamus joka minulla oli Raamatun sanaan ja Jumalaan,on se,jonka nimenomaan uskovaiset lopulta toistuvilla väärinkäytöksillään tuhosivat-ei vain yksittäisiä pieniä ilkeitä asioita,vaan harhaoppia käytännön seurauksineen,juoruja,selkäänpuukottamista,ylenkatsomista,sanomisteni vääristelyä,jalkoihin polkemista,valehtelua ja muuta todella 'raamatullista' toimintaa. Kun yritti pitää puolensa sai itselleen hankalan ihmisen maineen ja jätettiin ulkopuolelle ja nyt tämä viimeisin että tullaan ihan fyysisesti hakkaamaan ja huutamaan kirouksia päin naamaa. Sitten vain tyytyväisenä jatketaan siellä seurakunnassa kaikkien ihailun vastaanottamista palvelutehtävässä itseään niiiii-iiin pyhänä ja moraalisena hyväntekijä pitäen?!. Tämä ei mielestänne ole epänormaalia? Mitenkähän joku voi olettaa minun enää astuvan jalalla omaan moiseen 'rakkauden' ja 'totuuden' ja 'pelastuvien' teko-Jeesusten yhteisöön? Ja näitä sekoja löytyy muualtakin kuin vain tästä yhdestä paikasta.
Vierailija kirjoitti:
No kun kaikki ihmiset on ylpeitä, pelkureita, herkkänahkaisia, juoruilunhimoisia yms. Ainoastaan Jumala on hyvä.
Ja jos ja kun me uskalletaan nähdä itsessämme synti / paha / himot / itsekeskeisyys / katkeruus, se tuntuu sietämättömälle.
Mutta Jumala tahtoo armahtaa meitä. Jeesuksen veri puhdistaa.
Miten voit uskoa että kaikki olisi syntynyt tyhjästä itsestään, ilman syytä, ilman energiaa, ilman tekijää?
Jumala loi sanallaan. Sana, logos, järki. Vähän kuin ohjelmointikieli. Dna:ssa on ohjelmointikieli.
Usko on yksinkertaista, älä sekoita itsesi ja Jumalan rooleja.
Jos Jumalalla olisi yhtään älyä niin se ei olisi alunperinkään luonut mitään sellaista mitä se ei haluaisi tai antaisi ihmisen tekevän. Ja aika rajoittunut on Jumalan luomus kun pyöritään täällä jäähtyvän tulipallon päällä biomassassa, kunnes planeetan ydin lakkaa toimimasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Tunnistatko sinä?
Kuvittelet olevasi kovinkin nokkela,muttet tajua,että juuri tätä minä kysyin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se Jumalan syy ole, mitä ihmiset ovat tehneet sulle. Muista, mitä tekivät Jeesukselle! Jeesus varoitti, että maailmassa teillä on ahdistus! Niin onkin! Ja että joudumme vainon kohteiksi.
Ja monissa kohdissa Raamattu varoittaa ihmisten pahuudesta ja siitä, ettei kannata turvata eli luottaa ihmisiin. Jumala kyllä antaa sinulle voimaa kestää kärsimykset.
Oi miten ihana tapa pestä kätensä vastuusta kuten Pilatus. Mistä voit olla varma,että ihminen ei saa liian suurta taakkaa? Kärsimys ei jalosta kuin tiettyyn pisteeseen saakka,sen jälkeen se murtaa mielen peruuttamattomasti. Onko tämä todella niin vaikea ymmärtää,ettei srkyhteisö voi/saa toimia miten tahansa jäseniään kohtaan?
On aallonpohjia mutta Herra pelastaa kaikista. Jaksamista.
Näitä löytyy yllättävän paljon. Nämä toiset uskovaiset, julistavat sanaa. Syyllistävät sinua, kertovat sinulle, joka olet sanonut uskovasi raamattuun, että teet sen väärin. Palvot vääriä asioita. Perustat elämäsi työlle ja sen kautta menestykselle. Teet niin tai näin, teet väärin. Sinun pitäisi vähintään ollut kuoleman sairas tai miuten käynyt elämässä niin alhaalla, ts.vain kärsimyksen kautta voit uskoa oikein.
Näin sinulle saarnataan kunnes alat itsekkin ajatella että teet uskosi suhteen jotain väärin. Sinut(n) tulee kuulua tai liittyä heidän seurakuntaan. Sinun tulee uskonveljeä auttaa pyyteettömösti, vaikka omat työsi jäisi tekemättä. Joissakin tapauksissa sinulta lopulta pyydetään sinun omaisuutesi; ethän voi uskoasi perustaa maalliseen.
Olen itse törmännyt tälläiseen ja joudun vain kauemmas koko uskosta, usko alkaa loppua. Pidän sen kuitenkin mikä minulla on aina ollut. Vastemielistä ajatella ja vaikeaa, että tälläisiä tapauksia meillä on paljon. Lopun aikoina näitä nousee joukosta jotka tavoittelevat jotenkin omaa etua tai gurun asemaa, ts.harhaanjohtavat ihmisiä ja ovat susia lampaiden vaatteissa
Uskomiseen ei tarvita johtajaa, seurakuntaa tms, vaan vilpitön oma usko joka perustuu raamattuun. Meidän tuntemamme usko ei vaadi elehtimistä, kumartumista tai mitään, rukoillakseen apua tai armoa.
ÄLÄ SEKOITA ASIOITA.