Uskoni on koetuksella
Olen menettämässä uskoni Jumalaan ja ihmisiin,nimenomaan uskovaisiin. Olen kokenut niin paljon vastoinkäymisiä,että tuntuu Jumalan rangaistuksesta olla edes olemassa. Viimeinen pisara oli se,että pitkäaikainen uskovainen nyttemmin ex-ystävä kävi päälleni fyysesti ja verbaalisesti tuotuani esiin asioita,jotka paljastivat henkilön teeskentelyn. Sain siis selville totuuden hlön todellisesta luonteesta ja ystävyytensä valheellisuudesta tilanteen kautta,mutta suru ja tuska on kova. Pettymys jälleen yhteen ihmiseen johon luotin hyvin arkaluontoisia asioissa. Hymyilevän ja 'rakastavan' naamion alta paljastuikin narsisti. En tiedä, ryhtyykö hlö nyt mustamaalaaminen minua todennäköisesti levittää perättömiä juoruja ympärilleen ainakin. Olen kyllästynyt tähän uskovaisten teeskentelyyn ja tekopyhyyteen-susiin lammasten vaatteissa. Missä olet, Jumala?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajaa. Paholainen käy ympäri kuin kiljuva jalopeura etsiäkseen sitä jonka voi syödä. Tämä pitää tiedostaa. Uskovaiset, jotka eivät ymmärrä tätä, ovat hukassa. Käärme on täällä edelleen ja paratiisin portit ovat kiinni. Kun portit aukeavat, ne jotka ovat säilyttäneet uskonsa, pääsevät armosta sisään.
Usko oli minulle koko elämääni kantava voima ja luottamus joka minulla oli Raamatun sanaan ja Jumalaan,on se,jonka nimenomaan uskovaiset lopulta toistuvilla väärinkäytöksillään tuhosivat-ei vain yksittäisiä pieniä ilkeitä asioita,vaan harhaoppia käytännön seurauksineen,juoruja,selkäänpuukottamista,ylenkatsomista,sanomisteni vääristelyä,jalkoihin polkemista,valehtelua ja muuta todella 'raamatullista' toimintaa. Kun yritti pitää puolensa sai itselleen hankalan ihmisen maineen ja jätettiin ulkopuolelle ja nyt tämä viimeisin että tullaan iha
No ei todellakaan ole normaalia, sairastahan tuo on! Rikosilmoitusta tekemään, jos väkivaltaa käytetty on! Missä seurakunnassa tätä on tapahtunut, jos saa kysyä? Varoita muitakin! Esy ja Love story ainakin ovat pahoja paikkoja täynnä teeskentelijöitä!
Uskonnon uhrit-yhdistys tai mikä nyt onkaan, voisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ateismin uhrit-yhdistys.
Vierailija kirjoitti:
Näitä löytyy yllättävän paljon. Nämä toiset uskovaiset, julistavat sanaa. Syyllistävät sinua, kertovat sinulle, joka olet sanonut uskovasi raamattuun, että teet sen väärin. Palvot vääriä asioita. Perustat elämäsi työlle ja sen kautta menestykselle. Teet niin tai näin, teet väärin. Sinun pitäisi vähintään ollut kuoleman sairas tai miuten käynyt elämässä niin alhaalla, ts.vain kärsimyksen kautta voit uskoa oikein.
Näin sinulle saarnataan kunnes alat itsekkin ajatella että teet uskosi suhteen jotain väärin. Sinut(n) tulee kuulua tai liittyä heidän seurakuntaan. Sinun tulee uskonveljeä auttaa pyyteettömösti, vaikka omat työsi jäisi tekemättä. Joissakin tapauksissa sinulta lopulta pyydetään sinun omaisuutesi; ethän voi uskoasi perustaa maalliseen.
Olen itse törmännyt tälläiseen ja joudun vain kauemmas koko uskosta, usko alkaa loppua. Pidän sen kuitenkin mikä minulla on aina ollut. Vastemielistä
Tämä! Juurikin näin.
Itse en anna yhdellekään minua epäkunnioittavalle öykkärille rakkautta t.kristitty
Vierailija kirjoitti:
Itse en anna yhdellekään minua epäkunnioittavalle öykkärille rakkautta t.kristitty
Ehkä se on juuri suurinta rakkautta pysyä poissa sellaisten ihmisten luota,jotka eivät ole valmiit kuuntelemaan tai loukkaavat sinua vain ollakseen itse 'jotain'. Vanha suomalainen sananlasku sanoo: kateus vie kalatkin vedestä.
Joku kysyi missä srkssa tämä tapahtui,mutta en voi yksityisyydensuojan ym muiden syiden vuoksi sanoa. Se ei ole edes oleellista tässä,vaan se, mitä tällainen toiminta 'uskovien' keskellä aikaansaa. Esy on todellakin yksi teeskentelijöiden ja harhaanjohtamisen pesäpaikka,mutta niitä on niin paljon muitakin. Miksikö ihmiset eivät enää tahdo kuulla Jeesuksesta tai tahtovat kuulla vain rakkauslöpinää ja kokea hurmostiloja ja nähdä 'ihmeitä ja merkkejä'? Koska he eivät halua tehdä todellista parannusta ja myöntää että heidän tekonsa ovat vääriä ja on paitsi tehtävä parannus, parannuksen on tuotettava myös näkyvää hedelmää. Se on; vie lihasi ristille ja mene esimerkiksi pyytämään anteeksi henkilöltä jota olet loukannut ja hyvitä tekemäsi vääryys ja tunnusta asia julkisesti,jos väärä tekosi oli julkinen. Näin toimivat kaikki uuden testamentin Jeesuksen seuraajat. Jos 'uskovat' rakastavat tätä maailmaa sen omilla säännöillä, ei Kristuksen ristillä ole heille enää merkitystä. Synti on synti ja jos olet jotakuta loukannut, se tulee tunnustaa,jotta voisit vaeltaa valkeudessa ja olisit verellä pesty. Jos näin ei tapahdu, ei ole myöskään mahdollista kokea aitoa yhteyttä tai Jumalan aitoa siunausta saati että Pyhän Hengen hedelmät näkyisivät ihmisessä. Nykyuskovat haluavat julistaa valhe-evankeliumia omaan ja toisten korvasyyhyyn,mutta surullinen totuus on,ettei sellainen evankeliumi ole totuudesta eikä vie ainakaan pelastukseen. Helvetti on todellinen ja me kaikki joudumme tuomoistuimen eteen.
Uskovaisetkin ovat "vain ihmisiä", jotka uskovat Jumalaan. Joskus odotamme enemmän näiltä ihmisiltä kuin itse herralta.
Ihminen joka pettyi minuun uskovana, odottin että olen aina käytettävissään (ilmaiseksi) kuljettelen häntä milloin vain jne..
Väsyin ja nyt hän on mulle vihainen.
On hyvä tarkistaa myös omat asenteet ja odotukset jne. Jumala on hyvä ja uskollinen, ei väsy eikä näänny, me ihmiset. Me ollaan vain ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisetkin ovat "vain ihmisiä", jotka uskovat Jumalaan. Joskus odotamme enemmän näiltä ihmisiltä kuin itse herralta.
Ihminen joka pettyi minuun uskovana, odottin että olen aina käytettävissään (ilmaiseksi) kuljettelen häntä milloin vain jne..
On hyvä tarkistaa myös omat asenteet ja odotukset jne. Jumala on hyvä ja uskollinen, ei väsy eikä näänny, me ihmiset. Me ollaan vain ihmisiä.
En minä ainakaan odota enemmän. Odotan samaa kuin keneltä tahansa aikuiselta ihmiseltä, selkärankaa ja rehellisyyttä. Sitä ei koskaan saa yhdeltäkään uskovaiselta koska he ajattelevat niin että voi käyttäytyä ihan miten tahansa koska aina voi rukoilla niin saa syntinsä anteeksi. Pyytävät anteeksi Jumalalta mutta eivät siltä jota ovat väärin kohdelleet. Pelkureita.
Teillä uskovilla on esikuvana Jeesus ja kaikki opetukset, olette Raamatun lukeneet, moneenkin kertaan mutta mitään ette ole sisäistäneet vaan toimitte täysin päinvastoin kuin Raamattu opettaa, mitä käskyt opettaa. Miten tämä muuten on mahdollista kuin että jokainen uskovainen on mieleltään sairas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan odota enemmän. Odotan samaa kuin keneltä tahansa aikuiselta ihmiseltä, selkärankaa ja rehellisyyttä. Sitä ei koskaan saa yhdeltäkään uskovaiselta koska he ajattelevat niin että voi käyttäytyä ihan miten tahansa koska aina voi rukoilla niin saa syntinsä anteeksi. Pyytävät anteeksi Jumalalta mutta eivät siltä jota ovat väärin kohdelleet. Pelkureita.
Teillä uskovill
Aika vahvasti yleistät. Mutta tosiaan, tärkeämpää on suhde Jeesukseen, mitä Jeesus teki. Ainakaan minun uskooni ei ole ihmisten teoilla mitään merkitystä. Ihmiset ei minua kadotukselta voi pelastaa. Vain Jeesus yksin voi.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puhutaan aivan toisenlaista asioista,kuin siitä ettei joku tarjonnutkaan enää autokyytiä. Aloituksessa puhutaan paitsi henkisestä ja hengellisestä,myös fyysisestä väkivallasta jota on kohdistettu yhteisön jäseneen. Silloin on täysin oikeutettua sanoa, että on pettynyt uskoviin,jos tuollainen kohtelu on ollut toistuvaa. Tyypillistä yrittää vierittää uhrin syyksi selvästi rikolliseksi luokiteltava käytös seurakunnissa. Siinä mielestäni enää ei paljon omien asenteiden tarkistelu auta. Osasitko muuten itse ajoissa asettaa rajat ja selkeästi kertoa kyytiä tarvitsevalle, että sinun ei nyt ole mahdollista kuljettaa enää,mutta voit auttaa esim kysymällä,josko joku toinen voisi kuljettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jumaluskon puute tuottaa uhreja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla tavoilla. Vain Jumalan tunteva voi aidosti rakastaa, koska Jumala on rakkaus. Ilman suhdetta Jumalaan ei kukaan osaa aidosti rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla tavoilla. Vain Jumalan tunteva voi aidosti rakastaa, koska Jumala on rakkaus. Ilman suhdetta Jumalaan ei kukaan osaa aidosti rakastaa.
Voi kuinka ylemmyydentuntoinen oletkaan hurskaudessasi. Ja kuinka pieni onkaan maailmasi.
Miksi koettelet Uskoa? Ottaa vielä hatkat luotasi. Löytää paremman puolison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan odota enemmän. Odotan samaa kuin keneltä tahansa aikuiselta ihmiseltä, selkärankaa ja rehellisyyttä. Sitä ei koskaan saa yhdeltäkään uskovaiselta koska he ajattelevat niin että voi käyttäytyä ihan miten tahansa koska aina voi rukoilla niin saa syntinsä anteeksi. Pyytävät anteeksi Jumalalta mutta eivät siltä jota ovat vääri
Oma kokemus usealta vuosikymmeneltä, pääasiassa uskovaisten kanssa työskennelleenä. Hirvittävän ilkeitä ihmisiä. Minä erosin kirkosta viime vuonna näiden ihmisten vuoksi. Minä en ole Raamattua lukenut kuin pakosta, käskyt jotenkin muistan ja yllättävää kyllä noudatan niitä tarkasti, huomattavasti tarkemmin kuin uskovaiset. Mutta toisaalta eipä tarvitse illalla rukoilla anteeksiantoa Jumalalta, voi nukahtaa hyvällä omallatunnolla. Eikä ole tarvetta pyydellä anteeksi keneltäkään muultakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, sellaista ei ole kun ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Ihminen joka ei ole uskovainen, rakastaa aidosti. Ei Raamatun eikä Jumalan käskystä ja ohjeilla. Uskovaiset rakastavat vain omiaan, se on nähty tuhansia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistit eivät kokoonnu yleisesti yhteen tai ole tekemisissä muiden kanssa. Jokainen ateisti saa olla täysin vapaasti sellainen kuin haluaa. En ole koskaan kuullut ateismin uhreista, mutta jos joku sellaisen tapauksen tietää, olisi mukava kuulla miten sellainen on mahdollista?
Tämä on kuin eräs tuntemani. tämä guru joka johtaa omassa seurakunnassaan..kyseessä taitaa olla kaupunki