Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoni on koetuksella

Vierailija
15.09.2024 |

Olen menettämässä uskoni Jumalaan ja ihmisiin,nimenomaan uskovaisiin. Olen kokenut niin paljon vastoinkäymisiä,että tuntuu Jumalan rangaistuksesta olla edes olemassa. Viimeinen pisara oli se,että pitkäaikainen uskovainen nyttemmin ex-ystävä kävi päälleni fyysesti ja verbaalisesti tuotuani esiin asioita,jotka paljastivat henkilön teeskentelyn. Sain siis selville totuuden hlön todellisesta luonteesta ja ystävyytensä valheellisuudesta tilanteen kautta,mutta suru ja tuska on kova. Pettymys jälleen yhteen ihmiseen johon luotin hyvin arkaluontoisia asioissa. Hymyilevän ja 'rakastavan' naamion alta paljastuikin narsisti. En tiedä, ryhtyykö hlö nyt mustamaalaaminen minua todennäköisesti levittää perättömiä juoruja ympärilleen ainakin. Olen kyllästynyt tähän uskovaisten teeskentelyyn ja tekopyhyyteen-susiin lammasten vaatteissa. Missä olet, Jumala?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoni on jo vakaantunut.

Vierailija
122/133 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele järkesi ääntä ja eheydy pois lahkolaisuudesta. Elämä ilman turhaa ja primitiivistä jumalanpelkoa on paljon onnellisempaa. Oivallat samalla senkin, että oikean ja väärän kykenee hahmottamaan myös ilman oman taivaspaikan varmistelua ja jonkun jumalhahmon hanurin liputtämistä.

Miten hahmotat/määrittelet oikean ja väärän?

Lähde siitä liikenteeseen että ymmärrät ylipäätään mikä on elämässä oikein ja mikä.on väärin. Tätä opetetaan jo pienelle lapselle.

Jissain kulttuureissa ihmissyönti on oikein, joissain lasten sukupuolen vaihto hormonihoidoin ja leikkauksin.kuka päättää mikä on oikein? Entä jos olet eri mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele järkesi ääntä ja eheydy pois lahkolaisuudesta. Elämä ilman turhaa ja primitiivistä jumalanpelkoa on paljon onnellisempaa. Oivallat samalla senkin, että oikean ja väärän kykenee hahmottamaan myös ilman oman taivaspaikan varmistelua ja jonkun jumalhahmon hanurin liputtämistä.

Lähde siitä liikenteeseen että ymmärrät ylipäätään mikä on elämässä oikein ja mikä.on väärin. Tätä opetetaan jo pienelle lapselle.

Jissain kulttuureissa ihmissyönti on oikein, joissain lasten sukupuolen vaihto hormonihoidoin ja leikkauksin.kuka päättää mikä on oikein? Entä jos olet eri mieltä?

Ei sillä ole miyään väliä. Sinä tiedät itse kaiken olennaisen.

Vierailija
124/133 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mitään väliä

Vierailija
125/133 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnon uhrit-yhdistys tai mikä nyt onkaan, voisi auttaa?

Ei, vaan ateismin uhrit-yhdistys.

Miten jumaluskon puute tuottaa uhreja?

Ateistin pilkka Jumalasta ja uskostani tuntuu kyllä syvällä sielussa. Mutta kristittyjähän saa pilkata

Vierailija
126/133 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko Jumalaan, vai uskomiseen? 

Uskon sana- liikkeen jäsenet ja harhaopettaja uskovat uskoon eli omaan kuviteltuun voimaansa, karismaatikot tunnepitoiseen hölynpölyyn. Minä uskon Jeesukseen, tiedän sen nyt. Ihmiset näissä yhteisöissä ovat kuitenkin voimakkaan manipuloinnin kohteena ja ovat ns. 'tuulella käyviä' tunne-impulssiensa orjia. Tajusin ketjua lukiessani, että en todellakaan tarvitse mitään yhteisöä löytääkseni rauhan, sillä rauha on minulle jo Jeesuksen täydellisen sovituksen kautta annettu. Sitä eivät tosiaan nämä ilkeät ja pahantahtoiset ihmiset voi pois ottaa,sillä uskoni on ankkuroitunut Jumalan Poikaan. Jos uskoni olisi vain ulkoista tai opillista tai ihmisistä riippuvaista, se olisi kadonnut vuosia sitten. Kiitos vastauksistanne, olitte suureksi avuksi.

Mukava lukea, kun sait apua näistä kirjoituksista :) 

Vierailija
127/133 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihjaatko, että jokin mielikuvitusolento määrää ihmisille oikean ja väärän?

Lakkaa nyt jo pilkkaamasta Jumalaa ja Raamattua. Tämä keskustelu ei koske ollenkaan sinua! Perusta oma Jumalanpilkka-ketju, kun sinulla tarvetta sellaiseen on

Vierailija
128/133 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset uskoa? Kaikki mitä tarvitset on sinussa itsessäsi valmiina. Heitä taakka harteiltasi ja katso maailmaa vapain silmin. Samalla voit jättää taaksesi ne tekopyhät piirit ja myrkylliset ihmiset.

Niin no uskolla Kristukseen pelastustaan helvetiltä Jeesuksen sovituksen tähden 

Niin, se on se myyntipuhe mutta siitäkään ei olla yhtä mieltä, koska joskus isotkin kirkkoherrat sanovat ettei kukaan joudu helvettiin tai helvettiä ei edes ole.

Kaikki olemme vain pimeässä arvailevia apinoita ja kukaan ei tiedä toista paremmin. Tarinoita ja ajatuksia on maailma pullollaan, mutta näemme vasta sitten kun aika koittaa.

Vierailija
129/133 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon siihen että on jotakin erikoista meidän ihmisten lisäksi. Se johtuu siitä että minä kuulen puhetta ja ei todellakaan ole minun omaa mölkötystäni. Olen jo tottunut siihen, aivan kuin olisi koko ajan kaikki elämä läsnä vaikka olen yksin. Eikös ole erikoista? Joskus haaveilin meedion kyvyistä ja mietin pääni puhki miltä se mahtaisi tuntua kuulla ääntä mielessä tai jossakin. Tuntui ihan käsittämättömän kummalliselta että joku puhuisi minulle, silti jaksoin uskoa henkimaailman olemassaoloon. Ihmettelin vain miksi minulle ei kukaan sano sanaakaan vaikka tekisit mitkä temput. Nyt toivon välillä että olisin täysin yksin ja että olisi täysin hiljaista. Näin se vähän menee lastenkin kohdalla, ensin odottaa malttamattomana että he alkavat puhumaan ja sitten välillä ajattelee että olisipa ne hiljaa. 

Semmonen ajatus ketjuun.

Oletko hakenut ammattiapua noihin ääniisi, se on todennäköisesti mielenterveyden ongelma eikä mitään muuta. Uskonnolliset harhat ovat tyypillisiä esimerkiksi skitsofreniassa.

Vierailija
130/133 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset uskoa? Kaikki mitä tarvitset on sinussa itsessäsi valmiina. Heitä taakka harteiltasi ja katso maailmaa vapain silmin. Samalla voit jättää taaksesi ne tekopyhät piirit ja myrkylliset ihmiset.

Niin no uskolla Kristukseen pelastustaan helvetiltä Jeesuksen sovituksen tähden 

Niin, se on se myyntipuhe mutta siitäkään ei olla yhtä mieltä, koska joskus isotkin kirkkoherrat sanovat ettei kukaan joudu helvettiin tai helvettiä ei edes ole.

Kaikki olemme vain pimeässä arvailevia apinoita ja kukaan ei tiedä toista paremmin. Tarinoita ja ajatuksia on maailma pullollaan, mutta näemme vasta sitten kun aika koittaa.

Ei kannata jäädä odottamaan, kun "aika koittaa". Jotkut luterilaiset papit ovat leipäpappeja eivätkä siis oikeasti tunne Jumalaa. Heitä ei kannata kuunnella. Ota yhteys suoraan yläkertaan ja pyydä johdatusta, jos uskonasiat kiinnostaa. Lue Raamattua ja pyydä ymmärrystä. Etsivä löytää. 

Vierailija
131/133 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon siihen että on jotakin erikoista meidän ihmisten lisäksi. Se johtuu siitä että minä kuulen puhetta ja ei todellakaan ole minun omaa mölkötystäni. Olen jo tottunut siihen, aivan kuin olisi koko ajan kaikki elämä läsnä vaikka olen yksin. Eikös ole erikoista? Joskus haaveilin meedion kyvyistä ja mietin pääni puhki miltä se mahtaisi tuntua kuulla ääntä mielessä tai jossakin. Tuntui ihan käsittämättömän kummalliselta että joku puhuisi minulle, silti jaksoin uskoa henkimaailman olemassaoloon. Ihmettelin vain miksi minulle ei kukaan sano sanaakaan vaikka tekisit mitkä temput. Nyt toivon välillä että olisin täysin yksin ja että olisi täysin hiljaista. Näin se vähän menee lastenkin kohdalla, ensin odottaa malttamattomana että he alkavat puhumaan ja sitten välillä ajattelee että olisipa ne hiljaa. 

Semmonen ajatus ketjuun.

Raamattukin puhuu avaruuden henkivalloista tarkoittaen pahan vastapuolta. Meedioksi älä haaveile tulevasi, koska silloin kuuntelisit juuri väärää puolta. Rukoile Jumalaa, että "kuuntelet" vain Häntä ja erotat henget toisistaan.

Vierailija
132/133 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan siunausta! Älä luovu uskostasi.

Yritän, mutta se on todella vaikeaa, koska kokemukset uskovaisista ovat loppujen lopuksi vuosikausien ajan olleet todella kamalia,kun asiaa jälkikäteen lähtee  ynnäilemään. Asian tekee todella vaikeaksi se, että monet väittävät olevansa Jeesuksen seuraajia ja jopa opettavat tai ohjaavat muita ja. 'palvelupaikoilta',mutta mitään hedelmää ei yleensä näy-ellei sellaiseksi lasketa sitten esimerkiksi aloituksen kuvausta uskovaisen käytöksestä.

Kys.hlö on ollut mm pyhäkoulun vetäjä ja nyt srkn ylistyksessä. Voisi sanoa että jopa himoitsee näkyvimpiä palvelus paikkoja ihmisten kehuja,suosiota,mutta kun hänen motiiveistaan toiminnastaan tiettyjen asioiden suhteen kysyy,hlö käy päälle,kuten nyt minun tapauksessani ihan fyysisellä väkivallalla. Uskomatonta,että ihmiset eivät näe näiden lävitse, vaan oikein kannustavat tä

Suosittelen, että pidät pienen tauon ja pysähdyt rauhassa Jumalan eteen ja pyydät Häntä johdattamaan elämääsi oikeat ihmiset. Ja pysähdyt kaikessa rauhassa varsinkin Raamatun äärelle.

Olen itsekin pettynyt pahasti varsinkin erään seurakunnan suhteen. Jumala johdatti minut sinne ja halusi käyttää minua kyseisen seurakunnan rakentamisessa/eteenpäin viemisessä (olin rukousvastaus, jota he eivät odottaneet), mutta ajan kuluessa selvisi, että muut seurakuntalaiset eivät olleet kiinnostuneita. Olin vihainen Jumalalle kaikesta mitä minulle selvisi lähdettyäni sieltä (Jumala näytti muun muassa, miten minusta puhuttiin selän takana ja muutenkin ihmisten sydämen tilan, esim. sen että he eivät halunneet todellista, molemminpuolista ystävyyttä vaan odottivat, että voisivat pitää minua ns. hattuhyllyllä odottamassa saadakseen esim. rahallista tukea toiminnalleen). Mutta Jumala näytti myös, että haluni kuulua juuri siihen porukkaan oli niin kova, että ignoorasin kaikki varoitusviestit, joita aistin hengen tasolla. 

Jumala sanoi minulle muun muassa erään profeetan kautta purettuani Hänelle pettymyksiäni: "Jos kääntyisit minun puoleeni, kun joku on loukannut sinua tai antanut sinulle neuvoja, säästyisit niin paljolta turhalta". Ja Hän tarkoitti myös muita elämän alueita. Viivyin kyseisessä paikassa liian kauan, kauemmin kuin Jumala olisi halunnut. Jumala loi meistä ihmisistä ns. laumaeläimiä ja ihmisen ei ole hyvä olla yksin, mutta jos luotamme vääriin ihmisiin emmekä kysy Häneltä neuvoja, meille käy huonosti. Olen tajunnut näin jälkikäteen ajateltuna, että olen etsinyt Jumalaa liikaa muiden ihmisten kautta. Seurakunnan pitää sellainen, joka rakentaa ihmistä, ei sellainen, joka raatelee verille ja rikkoo.

Mitä profetoimiseen, tiedon sanoihin ja muuhun sellaiseen tulee, niin sekin on tärkeää seurakunnan rakentamiselle, mutta a.) se pitää aina koetella, onko se Jumalasta vaiko ei ja b.) sen pitää rakentaa seurakuntaa ja sen jäseniä. Esim. varustaa tulevaa varten.

Juoruilu ja selän takana puhuminen eivät ole Jumalasta. Valitettavasti juoruilun ja panettelun synti on sellainen synti, jonka merkitystä monet uskovaiset vähättelevät. Kielen varassa on elämä ja kuolema ja moni seurakunta on tuhottu kyseisellä synnillä, valitettavasti. Monet uskovaiset ovat kokeneet samanlaisia asioita kuin sinä, ei ainoastaan Suomessa, vaan myös ulkomailla. Itse asiassa miljoonat. Seurakunnan aiheuttamaa surua (church hurt) on paljon ja uskon Jumalan olevan hyvin surullinen kirkon tilan suhteen.  Mutta muista, Jumala vaatii meidät kaikki tilille jokaisesta turhasta sanasta (kirjaimellisesti), eli sen kaiken selän takana puhumisen seurauksetkin tulevat vastaan. 

Vierailija
133/133 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevassa rauhan valtakunnassa ei enää ole kipua, ei surua, ei syntiä, vaan rauhaa ja vanhurskautta. Siellä Jeesus hallitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi