Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kaikille ystävällinen - miten pystyn siihen?

Vierailija
14.09.2024 |

Kysy mitä haluat.

ap

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla vielä vaihdevuosi-iässä?

Vierailija
22/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitävätkö muutkin sinua ystävällisenä, vai oletko vain omasta mielestäsi ystävällinen?

Hyvä pointti. Saan kyllä hyvää palautetta, joten taidan myös muiden mielestä olla ystävällinen. Mulle on toistuvasti jopa ääneen sanottu (!) että olen mukava ihminen. Ja mehän tiedetään miten harvoin kukaan sanoo mitään kivaa...

Monet myös tuntuu oudosti hakeutuvan mun seuraan ja kertoo henkilökohtaisia asioitaan, joten kaipa he luottaa muhun. Kumma juttu kyllä-

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt siihen väsyneenä ja jos ärryttää? Entä hormonimyrskyssä.

Kiitos hyvästä kysymyksestä. 

Avainsana on empatia. Jos joku käyttäytyy huonosti, hänellä on ongelma. Ja jos hänellä on ongelma, miksi pahentaisin sitä?

Syön säännöllisesti, ja huolehdin nukkumisesta. Käyn oikeasti nukkumaan ennen kymmentä, koska siten jaksan touhuta koko päivän. 

Hormonit ei ole pahemmin haitanneet, missä suhteessa olen onnekas.

ap

Et vastannut kysymykseen! Joten ole hyvä, ja vastaa.

Hah, okei. Yritän uudelleen. Ajattelen siis sitä, miten vaikeaa sillä toisella on. Ja nukun kunnon yöunet, syön kunnon ateriat, mikä pitää mut rauhallisena. Silloin on helpompaa olla empaattinen. 

Et siis muka koskaan ikinä milloinkaan ole väsynyt? Tai tilanteessa, jossa et ole syys tai toisesta syönyt kunnolla? Aika vaikea uskoa...

Vierailija
24/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitävätkö muutkin sinua ystävällisenä, vai oletko vain omasta mielestäsi ystävällinen?

Hyvä pointti. Saan kyllä hyvää palautetta, joten taidan myös muiden mielestä olla ystävällinen. Mulle on toistuvasti jopa ääneen sanottu (!) että olen mukava ihminen. Ja mehän tiedetään miten harvoin kukaan sanoo mitään kivaa...

Monet myös tuntuu oudosti hakeutuvan mun seuraan ja kertoo henkilökohtaisia asioitaan, joten kaipa he luottaa muhun. Kumma juttu kyllä-

ap

Esimerkkiesi perusteella uskon, että muutkin pitävät sinua kivana. Jotkut nimittäin ovat sellaisia, että pitävät itseään mukavina, mutta eivät sitä muiden mielestä välttämättä ole.

Vierailija
25/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä. Musta on tullut viime vuosina vielä kiltimpi kuin aiemmin, Jotenkin sitä alkaa pitää ystävällisyyttä entistä tärkeämpänä mitä vanhemmaksi tulee. Nuorena sitä on kipakka ja epäempaattinen.

ap

Vierailija
26/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä. Musta on tullut viime vuosina vielä kiltimpi kuin aiemmin, Jotenkin sitä alkaa pitää ystävällisyyttä entistä tärkeämpänä mitä vanhemmaksi tulee. Nuorena sitä on kipakka ja epäempaattinen.

ap

Hmmmm. Itse työskentelen lääkärinä terveydenhuoltoalalle ja pyrin myös itse olemaan ystävällinen kaikille, joskin annan suoraakin palautetta, jos esim töitä ei tehdä asiallisesti tai muita kiusataan. Oman subjektiivisen kokemukseni mukaan nuoremmat hoitajat ovat selvästi ystävällisempiä kuin vanhemmat. Tiedä sitten, mistä johtuu, ovatko jotkut jo kyllästyneet alaan.

Vierailija
27/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis muka koskaan ikinä milloinkaan ole väsynyt? Tai tilanteessa, jossa et ole syys tai toisesta syönyt kunnolla? Aika vaikea uskoa...

Siis totta kai olen joskus väsynyt ja nälkäinen.

Pointti on kai siinä, että yritän tavoittaa ihanteeni. Yritän olla herrasmies (sukupuoli ei ole olennainen tässä), riippumatta siitä, miltä itsestä tuntuu. Olenpa nälkäinen tai kiukkuinen, yritän silti olla kiva kaikille, koska niin herrasmies (-nainen, whatever) toimii.

Kyse on pohjimmiltaan omakuvasta. Haluan olla hyvä ihminen.

ap

Vierailija
28/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on sekä itselle että muille helpointa, kun tähän pyritään. 

Vierailija
29/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut kysyä mitään, kunhan totean olevani itse samanlainen. Eihän se ihan aina helppoa ole, mutta oma jo edesmennyt äitini oli maailman kiltein ihminen ja ehkä vanhemmiten olen tajunnut haluavani muistuttaa häntä. Hyvää jatkoa sinulle elämääsi, pysytään ystävällisinä!

N56

Vierailija
30/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallatko olla selvästi eri mieltä jonkun kanssa, jos et pysty olemaan samaa mieltä, vai vältteletkö konflikteja?

Erinomainen kysymys.

Olen nuorempana vältellyt konflikteja, mikä on ollut ongelma esmes kotona. (ongelma siis mulle, ei puolisolle!)

Viime vuosina kuitenkin olen muuttunut. pystyn sanomaan mitä haluan ja myös jos olen eri mieltä. Olen oppinut puhumaan ilman että eri mieltä oleminen on katastrofi.

Nyt pystyn keskustelemaan mistä tahansa asiasta hermostumatta ja välttelemättä. Kieltämättä hieno tunne.

ap

Vierailija
31/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajatellut kysyä mitään, kunhan totean olevani itse samanlainen. Eihän se ihan aina helppoa ole, mutta oma jo edesmennyt äitini oli maailman kiltein ihminen ja ehkä vanhemmiten olen tajunnut haluavani muistuttaa häntä. Hyvää jatkoa sinulle elämääsi, pysytään ystävällisinä!

N56

Hienoa, näin tehdään!

ap

Vierailija
32/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainsana on empatia. Jos joku käyttäytyy huonosti, hänellä on ongelma. Ja jos hänellä on ongelma, miksi pahentaisin sitä?

Syön säännöllisesti, ja huolehdin nukkumisesta. Käyn oikeasti nukkumaan ennen kymmentä, koska siten jaksan touhuta koko päivän. 

ap

Tää on niin Provo. Olen onnekas...🤣

Vierailija
33/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen hormonimyrskyssä? En minä ainakaan pura muihin mitään väsymyskiukkua, eihän se heidän vikansa ole.

T. Eri

Hän varmasti tarkoitti sitä tilannetta, jolloin hermo menee, eikä pysty hallitsemaan sitä. 

Olet kuten minä: hormonit ei haittaa niin paljon, että se näkyisi käytöksessä. Olemme onnekkaita, sinä ja minä.

ap

No jos kerta olet mies, niin eihän ne hormonit niin vaikutakaan tai heittele kuten naisilla.

Vierailija
34/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuka tekisi näin tylsän provon? Kamoon. Provot on niitä, missä haukutaan naisia tai homoja tai kouvolalaisia. Kukaan ei tee provoa, missä sanoo olevansa ystävällinen. Tsiisus.

ap

Vierailija
35/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen hormonimyrskyssä? En minä ainakaan pura muihin mitään väsymyskiukkua, eihän se heidän vikansa ole.

T. Eri

Hän varmasti tarkoitti sitä tilannetta, jolloin hermo menee, eikä pysty hallitsemaan sitä. 

Olet kuten minä: hormonit ei haittaa niin paljon, että se näkyisi käytöksessä. Olemme onnekkaita, sinä ja minä.

ap

No jos kerta olet mies, niin eihän ne hormonit niin vaikutakaan tai heittele kuten naisilla.

Miehillähän hormonit vaikuttaa koko ajan: uhotaan ja ajetaan liian kovaa ja haetaan omaa paikkaa hierarkiassa hormonien takia.

ap

Vierailija
36/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatko myös kommenttiin numero 20? Kiitos.

Vierailija
37/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuka tekisi näin tylsän provon? Kamoon. Provot on niitä, missä haukutaan naisia tai homoja tai kouvolalaisia. Kukaan ei tee provoa, missä sanoo olevansa ystävällinen. Tsiisus.

ap

Vika sana osoitti, ettet ole mikään mukava ja ystävällinen kaikille.

Ohis

Vierailija
38/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö koskaan, että joskus keittää ihan kunnolla yli, jos käy niin, että olet padonnut liikaa? 

Hyvä kysymys. Musta ei oikein koskaan tunnu siltä, että olisin "padonnut liikaa". Suurimmaksi osaksi olen melko rauhallinen, vaikka mulle oltaisiin inhottavia. Jos tulee oikein kamala fiilis, pääsen siitä eroon kunnon hikitreenillä. Tunti salilla vie huonot fiilikset pois, tai puoli tuntia juoksemista.

Jos oikein tiukille vetää, mun supervoima on se, että asetun niiden ilkimysten yläpuolelle, jotka yrittää kohdella mua huonosti. Tää on mun viimeinen oljenkorsi: Olen parempi kuin se ääliö, joka huutaa mulle. 

Juu, ei ole kovin arvokasta, mutta jos muu ei auta, ajatus paremmuudesta auttaa.

ap

Vierailija
39/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, äläs ny viitti. Kyllä ystävällinenkin voi sanoa napakasti. Ystävällisyys ei tarkoita nössöyttä. 

ap

Vierailija
40/44 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, äläs ny viitti. Kyllä ystävällinenkin voi sanoa napakasti. Ystävällisyys ei tarkoita nössöyttä. 

ap

Napakasti voi sanoa, mutta tuollainen toisten sanomiselle/näkemykselle tsiisusteleminen ei ole sitä. Se on vain ja ainoastaan toisten vähättelyä,  alentamista tyyliin "oletpa typerä". Verrattavissa silmien pyörittelyyn toisen sanottua jotain.