Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä nykylapsissa ärsyttää eniten?

Ennen oli lasten kasvatuskin parempaa
14.09.2024 |

Osa nykylapsista ovat todella huonosti kasvatettuja. Esimerkiksi eilen kaupungissa, kun menin lapsen ohi, lapsi räiskytti vettä päälleni tahallaan. Silloin kun minä olin nuori, oli vielä lapsilla käytöstapoja. Aivan älytöntä nykyään.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisilla paikoilla esim. bussissa puhelinta huudatetaan kautin päällä.

Tämä. Ei hitto kun ei kuule edes omia ajatuksiaan...

Vierailija
62/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimahallissa tuli pukuhuoneen ovella vastaan lauma alaluokkalaisia. Yksi tyttö vain käveli minua päin, niin että minun piti väistää häntä. Tuntui jotenkin härskiltä käytökseltä.

Hyvä. Miksi tytön pitäisi väistää sinua? 

Tietysti kakara väistää aikuista. Jotain kunnioitusta nyt!

eri

Vaatii kunnioitusta hän, joka käyttää "kakara" sanaa lapsesta.

Jos lapsi käyttäytyy kuin kakara, hän on kakara.

Negatiivisuutesi saa lapsissa vain enemmän vihaa ja kapinaa aikaan. Jos sinä käyttädyt kuin ilkeä ihminen, niin olet niille lapsillekin ilkeä ihminen. On turha pyytää hyvää käytöstä muilta, jos ei osaa sitä itse antaa. Toisin sanoen olet itsekäs ihminen ja luulet olevasi uniikki lumihiutale. Toivottavasti "kakarat" ärsyttävät sinua jatkossakin, olet sen ansainnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimahallissa tuli pukuhuoneen ovella vastaan lauma alaluokkalaisia. Yksi tyttö vain käveli minua päin, niin että minun piti väistää häntä. Tuntui jotenkin härskiltä käytökseltä.

eri

Voi kauheaa, huonotapaista kakaraa sanottiin kakaraksi! Apua! Kriisiryhmä! Poliisi! Hallitus! Somelynkkaus käyntiin niin kuin olisi jo!!!!! Kyllä Suomi on niiiiiiiiiiin lapsivihamielinen maa!!!

Vierailija
64/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi huutaa telkkarin äärestä vanhemmille ja vieraille, että puhukaa hiljempaa, en kuule telkkaria!

Ei olisi tullut mieleenkään itse lapsena käskeä tuolla tavalla vanhempia saati vieraita.

Vierailija
65/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Voi kauheaa, huonotapaista kakaraa sanottiin kakaraksi! Apua! Kriisiryhmä! Poliisi! Hallitus! Somelynkkaus käyntiin niin kuin olisi jo!!!!! Kyllä Suomi on niiiiiiiiiiin lapsivihamielinen maa!!!

Vit tu että oot lapsellinen. :D

Vierailija
66/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi huutaa telkkarin äärestä vanhemmille ja vieraille, että puhukaa hiljempaa, en kuule telkkaria!

Ei olisi tullut mieleenkään itse lapsena käskeä tuolla tavalla vanhempia saati vieraita.

Saako aikuiset sitten huutaa lapselle, että ole hiljaa kun me katsotaan telkkaria? Kaksinaismoralismia.

Vierailija
67/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdelkaa sitten lapsia niin kuin Vilja Eerikaa jos se on teistä oikein.

Vierailija
68/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun vanhempia kritisoidaan, eihän heihin saa kajota!

Vierailija
69/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei muuteta vihalla ja katkeruudella, vaan rakkaudella.

Vierailija
70/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vit tu että oot lapsellinen. :D"

Ei, kyllä te lapselliset olette nimenomaan niitä lapsellisia, sanan molemmissa merkityksissä. Ja mene nyt hyvä ihminen takaisin alakouluun sen kakarasi kanssa. Kieliopin kertaus ja hyvän käytöksen harjoittelu tulisivat sinulle todella tarpeeseen.

Vierailija
71/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lapset nostetaan nykyään jollekkin jalustalle ja ne on kaiken keskipiste. Millaisia ihmiisä niistä kasvaa? Aivan, itsekkäitä. 

Vierailija
72/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne ennen olleet sen paremmin kasvatettuja.

Olihan.

No eivät olleet. Olen elänyt lapsuuteni 70-luvulla ja nuoruuteni kasarilla.

Oletko jostain wt-perheestä?

Oletko itse unohtanut millainen itse olit nuorena tai millaisia muut nuoret olivat?

-ohis

En ole tuo kenelle vastaat, mutta itse asiassa en ole unohtanut. Olin 90-luvulla lapsi ja muistan, kuinka ala-asteella välitunnilla leikkiessä lähti kyllä ääntä, mutta luokalla osattiin olla hiljaa. Pidettiin huonotapaisena, jos ei osannut tervehtiä esimerkiksi kaupan myyjää ja kiittää. Kahdessa eri koulussa oli ala-astevuosinani molemmissa yksi riehuva tyyppi, joka siirtyi nopeasti johonkin erityisluokille. Koulussa ei saanut pelätä, ja oppimishaluisilla oli rauha oppia.

Itse olen sivusta seuranneena huomannut rajun muutoksen noin viimeisen 10 vuoden aikana. Jossain vaiheessa alakoululaisista lähtevät desibelit alkoivat kasvaa eksponentiaalisesti esim. bussimatkoilla. Jossain vaiheessa lapset lakkasivat kokonaan tervehtimästä ja kiittämästä esimerkiksi juuri bussikuskia tai kaupan myyjää, joka kyllä sanoo heille moikka ja ole hyvä. Ja viimeisen parin vuoden aikana olen koko ajan enemmän huomannut, että alakouluikäisille tullut tavaksi puhua puhelunsa ja katsella videonsa puhelimelta täysillä kauttimilla. Samalla on yleistynyt se, että kävellään päin vastaantulijoita. Ympäröivää maailmaa ei oteta mitenkään huomioon.

Ei ole tietenkään siitä kyse, ettei kilttejä lapsia ja hyvätapaisia lapsia ole enää ollenkaan olemassa. Mutta käytöstapoihin on selkeästi tullut luokkajako. Lapset, jotka tulevat bussiin esimerkiksi musiikkikoulusta ja jäävät ns. paremmilla asuinalueilla pois, tervehtivät ja kiittävät kuskia iloisesti ja juttelevat keskenään normaalilla äänellä. Samanikäiset lapset, jotka asuvat omalla surkealla asuinalueellani, kirkuvat, tönivät, etuilevat eivätkä katso asiakaspalvelijoita tai muita ihmisiä edes päin.

Vierailija
73/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvamodet eli globalistieliitin pikkupalvelijat.

Vierailija
74/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaehtoisuus. Täälläkin oli joku päivä keskustelu, voiko viskari-ikäisen pakottaa osallistumaan yhteiseen ohjelmaan. Osa hoitajia myöten oli sitä mieltä, että voi tehdä omiaan. HALOO! Sen ikäisen kanssa pitää ne väännöt käydä. Tuon ikäisen annetaan "valikoida", niin lopputuloksena on teini, joka tekee ihan omiaan, ei tule kouluun jne. Sen ikäistä ei saa kuriin enää millään, jos ei siellä alle kouluiässä käydä näitä taisteluita.

Toinen ongelma on vanhemmat, jotka lähtee mukaan lapsensa selityksiin. Kun jotain tapahtuu, on muut tehneet. Kun on käyttäytynyt huonosti, onkin koulukiusattu. Kun ei saa vanhempien toiveiden mukaisia numeroita, opettaja on huono tai syrjii. Aina vika muualla. Sehän on normaalia teinin ajattelua, mutta kun vanhemmat alkaa tosissaan ajaa noita asioita, niin sitten mennään mönkään. Koulukiusaaminen on ehkä kaikista isoin ongelma. Eniten siitä huutavat ovat itse usein kiusaajia tai samassa touhussa mukana säätämässä. Sitten uhriudutaan ja hysteria alkaa. Oikeasti kiusattujakin on, mutta valtaosa selvitykseen päätyvistä teinien tapauksista on sellaisia, että ns. uhri on itse tekijä vähintään yhtä paljon. 

Vierailija
75/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsille pärjäsi fyysisesti, nykyään tulee lapsilta pataan. Osaavat kaikkea vapaaottelua ja niillä on puukot.

Ei uskalla edes sanoa mitään heille. Lapsista on tullut tasa-arvoisia aikuisiin nähden.

Heille pitäisi myöntää äänioikeus. Joissain maissa lapset ihan sotii sotiakin ja pistää aikuisia nurin.

Suomessa vihdoinkin lapset on kasvattaneet selkärangan ja pitävät aikuisille jöötä.

Ikinä muina aikoina ei lapset ole olleet niin kovia kuin nyt ovat.

Vierailija
76/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen tuijottaminen kävellessä, lisäksi kuulokkeet päässä. Mitään ei ympäristöstä nähdä eikä kuulla ja kävellään päin muita ihmisiä. Bussissa sitten maagisesti kuulokkeet katoavat ja typeriä videoita katsotaan äänet päällä. 

Vierailija
77/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietysti riippuu missä asuu ja kenen kanssa pyörii, minusta lapset ovat söpöjä ja nuoret fiksumpia kuin minä aikoinaan.

Vierailija
78/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun kävelet kotikadulla ja nurkalla on lauma poikia. Katsovat uhmakkaasti sinua, kaksi heistä kävelee eteen ja muodostaa portin kulmat. Toinen heistä hyppää voltin taakse ja potkaisee ilmassa samanaikaisesti ja ländää alas. Toinen katsoi pojan liikettä ja kääntää päänsä minuun hymyillen. Sitten hän nostaa jalan ilmaan ja sätkii alta sekunnin kolme nopeaa potkua kaikkiin ilmansuntiin ja jää paikalleen hypähtelemään kuin nyrkkeilijä.

Minä päätän vaihtaa kadun puolta ja kiertää kauempaa lähikaupalle. Pojat naurahtavat ja läimäyttävät yläfemmat palaten muun jengin sekaan, josta kuuluu katujen kovat saundit.

Vantaa 2024

Vierailija
79/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylapset: huutaa, kirkuu, ei osaa leikkiä yksin - onko lelujakaan? On puhelimessa kiinni, ei kunnioita mitään tai ketään. on itsekkäitä ja ilkeitä ja ivallisia. eivät lue kirjoja , ei osata? rikkoo, tuhoo, särkee, töhrii, ei viitsi, ei jaksa, ei huvita, ei osaa liikkua yksin, ei jaksa kävellä, liikkua, pyöräillä, uida, tehdä kuperkeikkoja. Ovat täysin kasvattamattomia, inhottavia, räkänokkia. summa summarum en pidä lapsista ja onnittettelen perheitä, jotka eivät niitä tee!

Vierailija
80/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tietysti riippuu missä asuu ja kenen kanssa pyörii, minusta lapset ovat söpöjä ja nuoret fiksumpia kuin minä aikoinaan.

Se on helppo uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä