Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä nykylapsissa ärsyttää eniten?

Ennen oli lasten kasvatuskin parempaa
14.09.2024 |

Osa nykylapsista ovat todella huonosti kasvatettuja. Esimerkiksi eilen kaupungissa, kun menin lapsen ohi, lapsi räiskytti vettä päälleni tahallaan. Silloin kun minä olin nuori, oli vielä lapsilla käytöstapoja. Aivan älytöntä nykyään.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo oli sanonut, että hänet ollaan 10 vuotiaana jätetty vahtimaan lapsia ja hoitamaan kotihommia, kun vanhemmat menee jossain muualla.

Jos tuotakin voi kutsua kasvatukseksi niin aika kyseenalaista.

Vierailija
22/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne ennen olleet sen paremmin kasvatettuja.

Olihan.

No eivät olleet. Olen elänyt lapsuuteni 70-luvulla ja nuoruuteni kasarilla.

Oletko jostain wt-perheestä?

En, mutta sinä taidat olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne ennen olleet sen paremmin kasvatettuja.

Olihan.

Oletko jostain wt-perheestä?

En, mutta sinä taidat olla.

En ole.

Vierailija
24/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oltu ennenkään kullannuppuja.

Vierailija
25/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kaverivanhempiensa tuotoksia. Lumihiutaleita, prinsessoja ja prinssejä. Vanhempansa jumaloivat silmäteriään.

Yritä tuollaisten kanssa sitten toimia.

t. Harrastuksen ohjaaja

Vierailija
26/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykylapset sun kasvattamia vai sun jälkeläisten kasvattamia? Peiliin katsomisen paikka molemmissa.

Vierailija
27/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Vierailija
28/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osata edes tervehtiä. Saati että osattaisiin kiittää tai pyytää anteeksi.

Vierailija
29/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osata edes tervehtiä. Saati että osattaisiin kiittää tai pyytää anteeksi.

Ei aikuisetkaan osaa.

Vierailija
30/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiljuminen joka paikassa. Riehuminen ja keskipisteenä oleminen. Huonot käytöstavat.

Vanhaan aikaan lapset sai näkyä muttei kuulua. Ja silloin toteltiin ja kunnioitettiin vanhempia.

Vierailija
31/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. uimahalliin en mene viikonloppuisin koska en voi sietää kiljuvia kakaroita. 

Vierailija
32/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiljuminen joka paikassa. Riehuminen ja keskipisteenä oleminen. Huonot käytöstavat.

Vanhaan aikaan lapset sai näkyä muttei kuulua. Ja silloin toteltiin ja kunnioitettiin vanhempia.

Silloin lapset olivat myös paljon miellyttävämpiä. Ja saivat toisaalta olla lapsia ja leikkiä ja riehua silloin kun oli sen aika.

Vierailija
33/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää kun lasten annetaan uskoa olevansa tasa-arvoisia aikuisten kanssa.

Se on vain fakta, ettei alaikäinen voi vielä tehdä päätöksiä ja samalla tuo fakta tarjoaa lapsille mahdollisuuden huolettomaan lapsuuteen. Lapsuuden on tarkoitus suojella kehittymättömiä lapsia aikuisuuden vaaroilta. Liian moni vanhempi on alkanut uskotella lapsille, että näillä olisi oikeus tehdä mitä päähän juolahtaa. Ja lapsillahan ne juolahdukset on yleensä typeryyksiä. Tänä kesänä se on näkynyt vaikka skooteilla leikkimisenä kolmekin saman laudan päällä. 

Vierailija
34/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän uusavuttomat vanhemmat ärsyttää eniten. 

Vierailija
35/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teinien vanhempi ja oman teini-ikäni elin 90-luvulla.

Omia lapsiani, heidän kavereitaan, luokkakavereitaan ja joukkuekavereitaan seuranneena olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että nykyiset teinit ovat fiksumpi kuin oma ikäluokkani oli.

Uutisointi ja media vain syöttää meille kuvaa siitä, kuinka huonosti nuoret voivat ja käyttäytyvät. Osa voikin huonosti ja osa käyttäytyy huonosti, mutta niin on ollut aina. Enemmistö on tavallisia koulua käyviä, harrastavia, kesä,-ja viikonlopputöitä tekeviä, mukavia nuoria.

Asumme Helsingissä ja nuortemme kavereissa niin koulussa kuin urheilujoukkueessakin on nuoria monesta taustasta. Itsekin olemme monikulttuurinen perhe. Emme myöskään asu millään ns keskiluokkaisella alueella. 

90-luvun laman aikaan nuoret voivat todella huonosti. Rasismi oli valtava ongelma, ei vieläkään poistunut, mutta oma kokemukseni 90-luvun nuorena, valtaväestöstä poikkeavana oli karu.

Mitään ihanaa lintukotoa ei ole ollut koskaan. Lapset ja nuoret ovat aina olleet lapsia ja nuoria. Ja aina on ollut ongelmia muodossa tai toisessa, eikö vika ole ainakaan lapsen ja harvoin nuorenkaan.

Vierailija
36/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää kun lasten annetaan uskoa olevansa tasa-arvoisia aikuisten kanssa.

Se on vain fakta, ettei alaikäinen voi vielä tehdä päätöksiä ja samalla tuo fakta tarjoaa lapsille mahdollisuuden huolettomaan lapsuuteen. Lapsuuden on tarkoitus suojella kehittymättömiä lapsia aikuisuuden vaaroilta. Liian moni vanhempi on alkanut uskotella lapsille, että näillä olisi oikeus tehdä mitä päähän juolahtaa. Ja lapsillahan ne juolahdukset on yleensä typeryyksiä. Tänä kesänä se on näkynyt vaikka skooteilla leikkimisenä kolmekin saman laudan päällä. 

Lapset ovat tasa-arvoisia ihan kaikkien ihmisten kanssa, mutta aikuiset ovat vastuussa lapsista. Tasa-arvo ja vastuu ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
37/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen teinien vanhempi ja oman teini-ikäni elin 90-luvulla.

Omia lapsiani, heidän kavereitaan, luokkakavereitaan ja joukkuekavereitaan seuranneena olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että nykyiset teinit ovat fiksumpi kuin oma ikäluokkani oli.

Uutisointi ja media vain syöttää meille kuvaa siitä, kuinka huonosti nuoret voivat ja käyttäytyvät. Osa voikin huonosti ja osa käyttäytyy huonosti, mutta niin on ollut aina. Enemmistö on tavallisia koulua käyviä, harrastavia, kesä,-ja viikonlopputöitä tekeviä, mukavia nuoria.

Asumme Helsingissä ja nuortemme kavereissa niin koulussa kuin urheilujoukkueessakin on nuoria monesta taustasta. Itsekin olemme monikulttuurinen perhe. Emme myöskään asu millään ns keskiluokkaisella alueella. 

90-luvun laman aikaan nuoret voivat todella huonosti. Rasismi oli valtava ongelma, ei vieläkään poistunut, mutta oma kokemukseni 90-luvun nuorena, valtaväestöstä poikkeavana oli karu.

Minulla on ihan erilainen kokemus 90-luvun nuorena.

Vierailija
38/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt hirveästi ärsytä kuin joskus kesällä, koska asumme uimarannan lähellä, niin se kirkuminen ja huutaminen kyllä saa pitämään ikkunat kiinni.

Vierailija
39/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa tuollaisen nimen otsikon viereen?

Vierailija
40/131 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain se, jos ovat samassa hengitystilassa itseni kanssa. Yritän tätä välttää mahdollisimman paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi