Työkyvyttömyyseläke evätty
Olen 60v nainen, lääkärini mielestä olen kykenemätön työhön. Ilmariselta kuten myös Kelasta tuli hylky. Eli haaskaanko aikaa ja näen turhaa vaivaa, jos valitan päätöksistä?
On se kumma, ettei lääkärin huolella laatima lausunto paina vaakakupissa yhtään mitään, toki nuo minua näkemättömät asiantuntijalääkärit tietävät paremmin.
Kommentit (145)
Miettikää. 60 vuotiaita ei päästetä eläkkeelle. On tää pas..... valtio.
Vierailija kirjoitti:
Niin, hyvä valtio antaisi kaikkien maata kotona, rahaahan saa painamalla lisää seteleitä.
Jos pystyt kirjoittelemaan palstalle, pystyt varmasti jonkinlaiseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt kirjoittelemaan palstalle, pystyt varmasti jonkinlaiseen työhön.
Eikä pysty.
Mulla sama. Jouduin ilmoittautumaan TE-toimistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hyvä valtio antaisi kaikkien maata kotona, rahaahan saa painamalla lisää seteleitä.
Jumal........ kyse on 60 vuotiaasta ihmisestä. Tottakai pitää päästää eläkkeelle.
täytyy alkaa konsultiksi. Puhuminen varmaan vielä onnistuu sulta
Puhelinmyyntiä voi tehdä vaikka kotona
Vierailija kirjoitti:
Se on ihmisten häiriköintiä ja huijaamista. Itsensä myyminenkin on kunniallisempi ammatti.
Valitus kannattaa, mutta sinulla tulee olla jotain uutta, johon voit vedota. Saman todistuksen sisään laittaminen ei hyödytä mitään.
Vakuutuslääketiede on oma alansa eivätkä heidän päätöksensä perustu samoihin seikkoihin, kuin oman lääkärisi.
Ensimmäisenä sinun sijassasi perehtyisin siihen miksi hakemuksesi hylättiin. Soittaisin myös päätöksen tehneelle vakuutuslääkärille ja kysyisin mitä sellaista hakemuksessa tulisi olla, jotta se puoltaisi työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyä.
T: tk-eläkeläinen
Kokeile laatia lääkärin kanssa osa-eläke hakemus. Se vaihtuu eläkeiän koittaessa täydeksi vanhuuseläkkeeksi.
Eli siis tuplataan, kun vanhuuseläke koittaa. Osatyökyvyttömyys eläke ei edellytä työntekoa. Mutta saa tehdä tietyn (henkilökohtainen) rahasumman verran.
Taas joku idioottti pilasi ketjun. Mene ääliö hoitoon.
Eläkepäätöksestä voi aina valittaa ja aina voi tehdä uuden eläkehakemuksen johon pitäisi saada lisää perusteita eläkkeelle pääsyyn.
Millainen vamma sinulla on? Mistä kärsit?
Tuossa iässä tuskin enää yrittäisin eläkkeelle vaan ottaisin mieluummin leikatun toimeentulotuenkin kuin tappelisin eläkebyrokratian kanssa siihen asti, että pääsee iän puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihmisten häiriköintiä ja huijaamista. Itsensä myyminenkin on kunniallisempi ammatti.
Just joo. Olen tehnyt puhelinmarkkinointia enkä takuulla ole ketään huijannut. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Millainen vamma sinulla on? Mistä kärsit?
Lorvikatarri. T:AP
Voi olla että haaskaat aikaa, harvoin valitus auttaa. Mutta jos laitat valituksen vireille, sinun ei tarvitse lain mukaan mennä töihin, koska olet työkyvytön. Valituksen käsittelyssä voi mennä vähintään puoli vuotta, usein kauemminkin.