Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin veikkaatte että hallitus kaatuu? Onhan tämä aivan käsittämätön pohjanoteeraus

Vierailija
13.09.2024 |

-köyhimmiltä leikataan, vaikka ei pitänyt

-ostovoima ennätysalhainen

-konkurssiinmeno vain kiihtyy

-rahat hassataan junaan ja lähetetään ulkomaille

-julkista terveydenhuoltoa ajetaan alas

-ihmisillä ei varaa edes ruokaan

-ravintola-alakin kriisissä

-jne, jne, jne...kauanko kestää ennen kuin hallitus kaatuu? Veikkauksia?

Kommentit (1028)

Vierailija
281/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kummalliselta, että teistä on hyvä, että irtisanomissuoja lähtee ja ansiosidonnaiset on leikattu.

Ehkä isovanhemmat maksavat teidän asuntovelat.

On todella hyvä, että työpaikalta saa helpommin kaiken maailman lintsarit ja uupujat pois, jotta firma pärjää. Ja ansiosidonnaiseen jaksotus tekee sen, ettei sitä käytetä ylimääräiseen lomailuun, vaan heti jo alussa on päämääränä uusi työpaikka. Ja ihan itse lainanani toki maksan ihan työnteolla. 

Vierailija
282/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan se on toisaalta molemminpuolista kun irtisanomissuoja poistuu. Myös lopputilin voi ottaa itse nopeammin vaikka päivässä, kun ei olemitään hävittävää ja jättää mulkun yrittäjän tekemään tuloksensa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen on n. 3500 euroa kuussa tienaava ja omillaan toimeen tuleva. Ei mikään tukiloinen, joka kauhistelee sosiaalitukien leikkauksia. 

Minä sain valtiolla toimistotöistä 2200 brutto.

Vierailija
284/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan se on toisaalta molemminpuolista kun irtisanomissuoja poistuu. Myös lopputilin voi ottaa itse nopeammin vaikka päivässä, kun ei olemitään hävittävää ja jättää mulkun yrittäjän tekemään tuloksensa itse.

Jos lähtee itse niin tulee karenssi.

Työehtosopimukset loppuvat vallan nyt kun ansiosidonnaista leikataan ja ihmiset eroavat liitoista.

Liitot saavat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.

Vierailija
285/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaadu. Tämä on paras hallitus pitkään aikaan. Konkurssit ym ei johdu hallituksesta, vaan taloustilanteesta. 

Esimerkiksi rakennusalan konkurssit johtui täysin korkojen noususta (materiaalien hinnat nousi jo aiemmin) eikä hallituksesta  

Minun elämääni hallitus ei ole huonontunut yhtään mitenkään. 

Mutta en eläkään tuilla, vaan paikallani, alalla, jonne tarvittaisiin nytkin lisää väkeä.

Tarvittaisiin lisää väkeä mutta avoimet paikat piilotetaan ja odotetaan että joku hoksaa tulla kysymään? Elääkö palkalla vai onko toiveissa täysin oppinut ilmainen harjoittelija?

Mitä sinä sekoilet? Kyllä ne paikat on ihan avoimessa haussa mm. TE-keskuksen  sivuilla, kuten muissakin alan yrityksissä, ne muutkin tarvitsevat työntekijöitä. On rekry koulutuksia, oppisopimuskoulutusta ja muuta. Ilmaisia harjoittelijoita ei ole, kyllä jokainen jolla on työhön vaadittava pätevyys saa ihan Tes:n mukaisen palkan. Jolla  työhön tarvittavat taidot ja pätevyys/luvat on, niin sellaiset ihan itse hakee kyseisen alan töihin, jos on työtä vailla. Ja tähän työhön on mahdollista useimpien kouluttautua, tietyt terveys jutut on esteenä, kuten varmaan jokaisella alalla on jokin este. Esim. tässä tapauksessa pyörätuoli, sokeus jne. Mistä nyt jokainen täysijärkinen ymmärtää, että on este monille aloille.  

Kyllä palkalla elää, hengissähän me kaikki tuossakin työpaikassa ollaan. Minä olen asuntolainan maksanut ja lapset elättänyt yh.na, joten kyllä sillä pärjää, vaikkei varsinaisesti mikään huippu palkka ole. Samaa luokkaa kuin vaikka lähihoitajilla. 

Minusta on käsittämätöntä, että kun kertoo, miten asia on, tulee kaltaisiasi vastauksia, joissa mitätöidään kaikki.

Vierailija
286/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupunkiin tulee ainakin koko ajan lisää kynsipaikkoja ja ravintoloita, joten kyllä sitä rahaa riittää. En kyllä edes tunne ketään työtöntä tai sellaista, vaan päinvastoin valtaosalla menee koronan jälkeen taas todella hyvin. 

Vierailija
287/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen on n. 3500 euroa kuussa tienaava ja omillaan toimeen tuleva. Ei mikään tukiloinen, joka kauhistelee sosiaalitukien leikkauksia. 

Sinäkin voit joutua sosiaalitukien varaan. Terveys ei ole ikuinen, vaikka nuorena näin kuvittelee. 

Vierailija
288/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljut miehet ottavat 150 euron permanenttikiharat naisen puolesta jolta leikattiin ansiosidonnainen.

Sulla on nyt paha fiksaatio hiuksiin. Just eilen kävin kampaajalla (ilman aikaa, eli jonotin) ja ihmisiä oli mun edellä ja lisää tuli ovesta koko ajan. Noin yhdellä silmäyksellä näytti yrittäjän kannalta hyvältä. Kaikki kampaajat olivat myös suomalaisia, vaikka kyseisessä puljussa on myös virolainen kampaaja (joka leikkaa ihan hyvin myös). Eli oletan, että ihan taulukon mukaista palkkaa saavat jokainen. Naisen ansiosidonnaisesta maksoin tuon lystin. 

Ja isossa marketissa kuulutettiin, että parturille pääsee ilman ajanvarausta, on vapaita aikoja.

Leikkasin hiukset itse. Säästän palkkarahat työttömyysaikaan.

Eläkeläiset käy parturissa.

Vierailija
289/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaadu. Tämä on paras hallitus pitkään aikaan. Konkurssit ym ei johdu hallituksesta, vaan taloustilanteesta. 

Esimerkiksi rakennusalan konkurssit johtui täysin korkojen noususta (materiaalien hinnat nousi jo aiemmin) eikä hallituksesta  

Mutta en eläkään tuilla, vaan paikallani, alalla, jonne tarvittaisiin nytkin lisää väkeä.

Tarvittaisiin lisää väkeä mutta avoimet paikat piilotetaan ja odotetaan että joku hoksaa tulla kysymään? Elääkö palkalla vai onko toiveissa täysin oppinut ilmainen harjoittelija?

Niin, niitä avoimia paikkoja on, koska työ vaatii lyhyen koulutuksen/pätevyyden/luvat  kuten useimmat työt vaativat. Miksi se on sinulle niin vaikeaa ymmärtää? 

Ihan turhaa valitat, ettei töitä löydy, jos ei ole mitään koulutusta tai et osaa mitään tehdä. Ja niihin töihin, mihin ei mitään vaadita, selityksesi on, ettei siellä kuitenkaan makseta palkkaa.

Tälle alalle on helppo ja nopea kouluttautua ja koulutuksia on ympäri Suomen. Sama on muuten monella muullakin alalla. Kummasti nämä ikuisuus työttömät ja muut pummit ei niihin koulutuksiin hakeudu, vaan kouluttautunut on alanvaihtajia ja muuta työntekoon motivoitunutta porukkaa. 

Vierailija
290/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kummalliselta, että teistä on hyvä, että irtisanomissuoja lähtee ja ansiosidonnaiset on leikattu.

Ehkä isovanhemmat maksavat teidän asuntovelat.

On todella hyvä, että työpaikalta saa helpommin kaiken maailman lintsarit ja uupujat pois, jotta firma pärjää. Ja ansiosidonnaiseen jaksotus tekee sen, ettei sitä käytetä ylimääräiseen lomailuun, vaan heti jo alussa on päämääränä uusi työpaikka. Ja ihan itse lainanani toki maksan ihan työnteolla. 

Nämä lintsarit ovat yleensä pomon kavereita. Pihalle joutuvat hiljaiset puurtajat. 

Vierailija
291/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle tulee syöpä niin sairaspäiväraha on puolet palkasta ja ensi vuonna sitä leikataan.

Omistusasuntoon et saa asumistukea enää ensi vuonna.

Älä siis polta tupakkaa ja juo alkoholia.

Syöpä voi viedä omistusasuntosi.

Vierailija
292/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, niitä avoimia paikkoja on, koska työ vaatii lyhyen koulutuksen/pätevyyden/luvat  kuten useimmat työt vaativat. Miksi se on sinulle niin vaikeaa ymmärtää? 

Iha

Työttömillä on nykyään koulutukset.

8000 korkeakoulun käynyttä on työttömänä.

Vierailija
293/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä kaikki pelkäät jotain toistaitoisia, saikuttelijoita tai asennevammaisia, jotka pelkäävät työpaikkansa puolesta, jos irtisanomislakia muutetaan? Ei meillä ainakaan ole mitään omituista vastakkainasettelua työntekijöiden tai esihenkilöiden välillä, vaan ihan normaalisti asioita hoidetaan ja ratkaistaan. Olisi kammottavaa, jos meille tulisi töihin joku tämmöinen herrasvihaa huutava ay-aktiivi... 

Vierailija
294/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se valitettavasti kaadu. Miksi kaatuisi?

Etenkin se tunnin juna on käsittämätön. Tässä taloustilanteessa.

Missä taloustilanteessa? Luuketko oikeasti ettei Suomella ole rahaa? Tunnin junat, yms aiemmat vastaavat hankkeet on selkeä osoitus, että rahaa kyllä on, mutta pottia ei haluta jakaa tasan. 

"Jakaa tasan?" Se sinun tasajakosi on tietysti että lisää sossupummeille, jotka nytkin loisivat muiden rahoilla. Sille porukalle ei sitten mikään riitä. Lisää ja lisää pitää saada. 

Sitä se sinun tasajakosi on. Ja siihen on kansa kyllästynyt. Tienatkoon jokainen omat rahansa 

Vierailija
295/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sekoilet? Kyllä ne paikat on ihan avoimessa haussa mm. TE-keskuksen  sivuilla, kuten muissakin alan yrityksissä, ne muutkin tarvitsevat työntekijöitä. On rekry koulutuks

Minulla oli AMK :ssa 6 kuukauden palkaton harjoittelu ja sen jälkeen olin työmarkkinatuella työkokeilussa.

Vakituiset luulevat työttömiä opiskelijoiksi työpaikoilla.

Vierailija
296/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se valitettavasti kaadu. Miksi kaatuisi?

Etenkin se tunnin juna on käsittämätön. Tässä taloustilanteessa.

Missä taloustilanteessa? Luuketko oikeasti ettei Suomella ole rahaa? Tunnin junat, yms aiemmat vastaavat hankkeet on selkeä osoitus, että rahaa kyllä on, mutta pottia ei haluta jakaa tasan. 

"Jakaa tasan?" Se sinun tasajakosi on tietysti että lisää sossupummeille, jotka nytkin loisivat muiden rahoilla. Sille porukalle ei sitten mikään riitä. Lisää ja lisää pitää saada. 

Sitä se sinun tasajakosi on. Ja siihen on kansa kyllästynyt. Tienatkoon jokainen omat rahansa 

Miten ne verovapaat osingot listaamattomissa yrityksissä.

Senkin sossupummi.

Ja auto ja kodinkoneet yrityksen nimissä ja haet verovähennyksiä.

Vierailija
297/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja isossa marketissa kuulutettiin, että parturille pääsee ilman ajanvarausta, on vapaita aikoja.

Eläkeläiset käy parturissa."

Kuten sanoin, olet pahasti fiksoitunut hiuksiin. Isossa marketissa minäkin kävin. Siellä oli pöhinää muutenkin paljon. Ei näkynyt lama ainakaan eilen, perjantaiaamupäivänä. Hyvin meillä näyttää menevän. Sulla ilmeisesti ei mene, kun jaksat spämmiä näitä samoja kopipeistattuja jorinoitasi moniin ketjuihin. 

Vierailija
298/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työmarkkinatuella työkokeilussa niin vakituinen kysyi, koska mun harjoittelu päättyy eli osastonhoitaja ei ollut puhunut vakituisille mitään.

Vierailija
299/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen määräaikaisissa töissä.

Leikkasin hiukset eilen illalla itse. Aion laittaa hiukset auki asiaskaspalveluun. Minusta se saa näkyä myös turisteille, että Suomessa ihmisillä ei ole rahaa parturiin ja meikkeihin.

Jopa Venäjällä naisilla on meikkeihin rahaaa, mutta ei Suomessa.

Sinulla on kyllä suuria ongelmia mielenterveyden kanssa

Kuinka paljon pakkelia tarvitset, sillä meikki ei niin paljon maksa, ku  ostat vaikka essenceä, ja kestää kauan. Ei myöskään tarvitse meikata, jos ei halua. Ymmärrän kyllä, että kotimaasi on venäjä, joten vertaat nyt suomea siihen. 

Moni työssäkäyvä kun leikkaa ja värjää hiukset itse, joten sori, et ole mikään uniikki lumihiutale. 

Ulinasi ei kiinnosta ketään. Toivottavasti ensi kerralla leikkaat kaulavaltimoosi. 

Vierailija
300/1028 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja isossa marketissa kuulutettiin, että parturille pääsee ilman ajanvarausta, on vapaita aikoja.

Eläkeläiset käy parturissa."

Kuten sanoin, olet pahasti fiksoitunut hiuksiin. Isossa marketissa minäkin kävin. Siellä oli pöhinää muutenkin paljon. Ei näkynyt lama ainakaan eilen, perjantaiaamupäivänä. Hyvin meillä näyttää menevän. Sulla ilmeisesti ei mene, kun jaksat spämmiä näitä samoja kopipeistattuja jorinoitasi moniin ketjuihin. 

Juu, 80 % asiakkaista eläkeläisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän