Missä vauvan isä tapaa lastaan?
Avopuoliso jätti toisen naisen takia ollessani 18 viikolla raskaana. Ei ole ollut mukana tässä raskaudessa, kun asuu jo käytännössä toisen kanssa. Laskettu aika reilu 3kk:n päästä. Tarvitseeko minun päästää mies kotiini vauvaan tutustumaan sitten, kerta on kohdellut huonosti minua? Haluan tietenkin, että hänellä muodostuu hyvä isäsuhde lapseen. Tuntuu vaan pahalta päästää ihminen kotiini, ketä en enää tunne. Oltiin lähes 10 vuotta avoliitossa, enkä ole vieläkään saanut kunnollista vastausta miksi petti ja jätti raskausaikana. Lapsi oli suunniteltu, lähes vuosi yritettiin ennen plussaa. Hän on sanonut, että haluaa olla lapsen elämässä mukana.
Olo on tottakai katkera. Toivon, että tästä joskus pääsee yli. En kuitenkaan halua olla ovimattona, että tuommoisen tempun jälkeen voisi vaan muina miehinä tulla kotiini.
Onko teillä mitään hyviä ajatuksia tähän tilanteeseen?
Kommentit (154)
Minä päästin reilusti kotiini tutustumaan elämääni vauvan kanssa ja vauvaan tietysti. Samalla opetin vauvan hoitamisesta ja juttelimme elämästä yms.
Vierailija kirjoitti:
Kai sillä äijällä on omakin koti?
Ei vauvaa sinne voi antaa tuosta vain.
Vierailija kirjoitti:
Muutti lennosta uuden naisen luokse. Ja siellä naisella monta pientä lastakin./Ap
Se oli siinä. Siitos on tapahtunut joten jatka elämääsi.
On varmasti myös mahdollista tavata valvotuissa olosuhteissa aluksi, siellä on muitakin ihmisiä valvomassa koko perheenne tilannetta. Kysäise rohkeasti alueesi lastensuojelusta apua, neuvolankin kautta saa neuvoja sekä tukea tilanteessasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinunkin isäsi on sinusta ylpeä ja onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutti lennosta uuden naisen luokse. Ja siellä naisella monta pientä lastakin./Ap
Voisko ne tavata alkukuukausina vaikka jomman kumman teistä vanhempien luona tai jossain ystävän luona?
ymmärrän kyllä että et halua häntä kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti myös mahdollista tavata valvotuissa olosuhteissa aluksi, siellä on muitakin ihmisiä valvomassa koko perheenne tilannetta. Kysäise rohkeasti alueesi lastensuojelusta apua, neuvolankin kautta saa neuvoja sekä tukea tilanteessasi.
Tämä.on myös isälle edullista ettei hänestä aleta tehdä huonoa ihmistä. Lapsella on oikeus myös isään ja isällä lapseen aina.
Pyydät lastenvalvojalta valvotut tapaamiset vedoten vauvan ikään (kunhan nyt ensin syntyy). Ei sinulla ole velvollisuutta eikä oikein oikeuttakaan olla paikalla, kyse on lapsen oikeudesta olla isänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä päästin reilusti kotiini tutustumaan elämääni vauvan kanssa ja vauvaan tietysti. Samalla opetin vauvan hoitamisesta ja juttelimme elämästä yms.
Okei. Minkälainen ero teillä sitten oli? Mun selän takana oli pidetty salasuhdetta 1kk ajan, kunnes sain kuulla että on rakastunut toiseen. Otti ja lähti, kirjaimellisesti. Kaiken tuon jälkeen tosi hankala kuvitella, että pitäisi mies minun kotiini päästää./Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on myös isälle edullista ettei hänestä aleta tehdä huonoa ihmistä. Lapsella on oikeus myös isään ja isällä lapseen aina.
No ota kotiisi tai
mene vaikka isän vanhemmille/siskolle kylään jos suostuvat että isä näkisi alkuun siellä vauvaa.
Kävisikö joku julkinen paikka? Kirjasto, kahvila, leikkipuisto.
Vierailija kirjoitti:
Pyydät lastenvalvojalta valvotut tapaamiset vedoten vauvan ikään (kunhan nyt ensin syntyy). Ei sinulla ole velvollisuutta eikä oikein oikeuttakaan olla paikalla, kyse on lapsen oikeudesta olla isänsä kanssa.
Vauvan kohdalla on otettava huomioon sidos äitiin ja imetys yms. En tiedä saako kotiin apua jos isä tulisi siellä käymään lastansa tapaamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinunkin isäsi on sinusta ylpeä ja onnellinen.
Ei liity mihinkään. Nykyään lapsia siitellään vähän sinne ja tänne joten jos tulee ero niin elämä jatkuu, elarit maksellaan ja lopuksi peritään jos perittävää.
Vierailija kirjoitti:
Joo neuvolaan on nyt tiheät käynnit ollut. Ei oikeen tuosta vauvan ja miehen tapaamisesta olla vielä mitään puhuttu. Jonnekkin perheterapeutille olen menossa lokakuussa./Ap
Lähestymiskieltoa haet. Mies on valintansa tehnyt ja elää sen mukaan.
Isän ja äitipuolen luona, kuten muissakin uusperhehelveteissä.