Joulu lähestyy. Paljonko olet säästänyt rahaa joulun viettoon?
Itse olen vain pienellä 500-600€ budjetilla ajatellut pärjääväni.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joulunajasta tehdään kovin stressaavaa? Varsinkin perheellisille? Ja erityisesti naisille?
Kuka tekee? Sinäkö teet? Joulustressistä ja hössötyksestä puhutaan paljon varsinkin täällä palstalla. Mutta itse en tunne ketään, joka joulusta stressaisi tai hössöttäisi. Joulua kyllä vietämme ja kaikki valmistelut on kivaa puuhailua.
Niin varmaan. Kuitenkin pitää siivota ja vääntää paketit ja ruuat koko suvulle. Itse en suostu. Ruuat valmiina kaupasta omalle perheelle. Lapset ja mies saa siivota ja koristella. Lahjoja ei vaihdeta.
Siivota pitää ilman jouluakin. Pakettien tekeminen on kivaa askartelua ja lahjoja ostelen pitkin vuotta. Sukua en ole ottanut ruokittavakseni. Ihan omalle perheelle vain teen herkut
Ihmiset ostaaåitkin vuotta liikaa kaikea. Joululahjat on menettäneet merkityksen. Ja sama ruuassa, parempaa saa arkena. Joulu on vain yksi päivä muiden joukossa.
Noin 35 euroa koko joulun ruokaan olen säässtänyt.
Meillä ei jouluruokaan mene juuri enempää kun normaali arkiruokaan. Kinkku ostetaan s bonuksilla ja laatikot ja jotain pientä. Muutenkin sitä syödään yleensä, eli ok ruuan suhteen rahatilanne. Ylitöitä meinaan painaa joulun aikaan, kun on niitä ylimääräisiä pyhiä. Parhaimmillaan n. 3000e jäänyt käteen, siivoustyö.
Minulla on aina ollut sen verran rahaa, että en ole koskaan joutunut erityisesti säästämään mihinkään. Lahjat olen ostanut ehkä kahdella sadalla eurolla ja ruokiin menee varmaan satasen verran normaalia enemmän. Todennäköisesti arvioin kyllä alakanttiin, mutta aina siis on rahat riittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joulunajasta tehdään kovin stressaavaa? Varsinkin perheellisille? Ja erityisesti naisille?
Kuka tekee? Sinäkö teet? Joulustressistä ja hössötyksestä puhutaan paljon varsinkin täällä palstalla. Mutta itse en tunne ketään, joka joulusta stressaisi tai hössöttäisi. Joulua kyllä vietämme ja kaikki valmistelut on kivaa puuhailua.
Niin varmaan. Kuitenkin pitää siivota ja vääntää paketit ja ruuat koko suvulle. Itse en suostu. Ruuat valmiina kaupasta omalle perheelle. Lapset ja mies saa siivota ja koristella. Lahjoja ei vaihdeta.
Siivota pitää ilman jouluakin. Pakettien tekeminen on kivaa askartelua ja lahjoja ostelen pitkin vuotta. Sukua en ole ottanut ruo
Toki annan ne lahjat vasta jouluna, vaikka ostan ne aiemmin. Jos vaikka heinäkuussa markkinoilla tai ulkomailla tulee sopiva lahja vastaan, aivan varmasti ostan talteen. Ei se tee joulusta pidempää tai vähempiarvoisempaa.
Muistakaa miksi Joulua vietetään. Joulun sanoma on se tärkein, ei kalliit lahjat.